Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Føler meg litt truffet nå, i og med at jeg planlegger å pensjonere pcen og svi av 15 000 på min første iMac i sommer...

Det er ingenting galt i å innse at du er uvitende og ikke eier kompetanse.

 

Åh fy faen...dette irriterer! Hva slags bakgrunn har du til å si at så lenge man eier en Mac har man lav kompetanse? Slike hardcore Windows-gutter som dere som på død og liv ikke skal ha et Apple produkt uten å i det hele tatt være åpne for prøve en Mac f. eks! Det beviser lav kompetanse og liten sosial status.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Åh fy faen...dette irriterer! Hva slags bakgrunn har du til å si at så lenge man eier en Mac har man lav kompetanse?

 

Man bruker flere tusenlapper på et produkt verdt et tresifret antall kroner.

 

DERFOR er man retardert om man kjøper Apple-produkter.

 

La oss ikke starte en Fanboy-krig her, men jeg skal være ENIG i at Mac'en er veldig dyr. Kanskje noe dyrere enn den burde vært og at innmaten ikke er av topp ytelse eller up to date.

 

MEN! Når det er sagt betaler man for et fantastisk system! Det er skreddersydd for komponentene som sitter i. Mac'en har så og si aldri feil på seg og i og med at systemet er så kalibrert etter maskinvaren kan man vente seg maksimal ytelse og kraftutvinning fra disse.

 

Jeg var selv en Windows-fanboy og skjønte ikke hvorfor folk ville ha Mac. Byttet i April og kommer mest sansynelig aldri til å gå tilbake med mindre W8 blir fantastisk bra.

Lenke til kommentar

Åh fy faen...dette irriterer! Hva slags bakgrunn har du til å si at så lenge man eier en Mac har man lav kompetanse? Slike hardcore Windows-gutter som dere som på død og liv ikke skal ha et Apple produkt uten å i det hele tatt være åpne for prøve en Mac f. eks! Det beviser lav kompetanse og liten sosial status.

Av ren erfaring har jeg observert at jevnt over har mac-brukere svært mye lavere kompetanse enn oss "hardcore Windows-gutter"(dette blir skrevet på en pc med Ubuntu, så det her var litt morsomt). Jeg har selv 3 iPod-nano og har lyst på iPod Classic, men det er fordi ingen slår apples musikkprodukter på batterikapasitet. Jeg har faktisk også vurdert å kjøpe meg en macbook Air. Alikevel skal jeg ikke ha på meg hverken at jeg er "hardcore windows-gutt" eller en person med lav kompetanse. Jeg har faktisk erfart forskjellene på pc og macintosh, så jeg skal ikke ha på meg sånn surmuling for mine meninger angående dette.

 

Jeg hadde forresten en Powermac G3 back in the day også, da jeg tenker meg om

Endret av SnittLeif
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Synes igrunn at det er litt rart at man blir stemplet som en med lav kompetanse bare fordi man har lyst til å prøve noe nytt... Har holdt meg til pc siden windows 95. Nå som jeg verken spiller eller gjør krevende oppgaver på pcen vil jeg bare ha en stilren, stor og funksjonabel maskin uten ledninger som henger overalt. Skal jeg bli stemplet som fanboy også nå på grunn av mine ønsker?

Endret av Olimaen
Lenke til kommentar

Av ren erfaring har jeg observert at jevnt over har mac-brukere svært mye lavere kompetanse enn oss "hardcore Windows-gutter"(dette blir skrevet på en pc med Ubuntu, så det her var litt morsomt)

 

Mulig dette er latterlig dårlig eksempel å dra inn (jaja, dere finner sikkert en måte å gjøre det til det på også), men jeg sier som så at "hva skal vi med en slik gudelig kompetanse"?

Altså, it just works! Hva skal liksom en brannmann med fallskjermsertifikat?! Når ting fungerer så brillefint som det faktisk skal så har man jo ikke bruk for å vite hva man skal gjøre når

"C:Binary/local/temp.dxt could not be found"?

 

Det virker som om dere "Windows-gutter" (kan jeg kalle deg det?) på død og liv ikke skal betale mer for en maskin fordi den ikke har specs som er State of the Art. Da tar dere heller og går gjennom et helvette av feil og systemkræsj!

Lenke til kommentar

Føler meg litt truffet nå, i og med at jeg planlegger å pensjonere pcen og svi av 15 000 på min første iMac i sommer...

Det er ingenting galt i å innse at du er uvitende og ikke eier kompetanse.

 

Åh fy faen...dette irriterer! Hva slags bakgrunn har du til å si at så lenge man eier en Mac har man lav kompetanse? Slike hardcore Windows-gutter som dere som på død og liv ikke skal ha et Apple produkt uten å i det hele tatt være åpne for prøve en Mac f. eks! Det beviser lav kompetanse og liten sosial status.

 

Hvem sier vi ikke har erfaring?

 

Jeg skal ikke si at jeg aldri har siklet på Mac Proen som står på skolen, med 2x30" IPS-skjermer og med relativt god hardware.

 

Men i helvete så mye man må betale. Det er fullstendig latterlig at noen går med på å kjøpe noe slik. OSX er også fullstendig på tryne.

 

Update: Og bare idioter får feil med Windows. Har 5 kjørende Windows-maskiner som aldri har fått en eneste bluescreen eller kritisk feil. Er du virkelig så tett i hodet så kan du installere Hackintosh eller laste ned linux med http://en.wikipedia.org/wiki/Sugar_(desktop_environment)

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Mulig dette er latterlig dårlig eksempel å dra inn (jaja, dere finner sikkert en måte å gjøre det til det på også), men jeg sier som så at "hva skal vi med en slik gudelig kompetanse"?

Altså, it just works! Hva skal liksom en brannmann med fallskjermsertifikat?! Når ting fungerer så brillefint som det faktisk skal så har man jo ikke bruk for å vite hva man skal gjøre når

"C:Binary/local/temp.dxt could not be found"?

 

Det virker som om dere "Windows-gutter" (kan jeg kalle deg det?) på død og liv ikke skal betale mer for en maskin fordi den ikke har specs som er State of the Art. Da tar dere heller og går gjennom et helvette av feil og systemkræsj!

Hva skal dere med kompetanse? Tydeligvis ingenting. Det er ingenting galt i å være uvitende.

Nei, du kan ikke kalle meg "windows-gutt". Det her er pc vs. mac, ikke Windows vc MacOS. Pluss at jeg ikke bruker windows aktivt annet enn i jobb.

 

Du sier "it just works" og bruker det som et argument. Du vet også kanskje det at om man har en brøkdel over gjennomsnittlig interesse så fungerer en pc helt utmerkett uavhengig av operativsystem.

Jeg sitter personlig på en 4 år gammel laptop nå, og den funker helt flott. Ja, det er unødvendig å betale for en mac med samme ytelse som du kunne fått fra en pc til en fjerdedel av prisen.

Du kjøper ikke en Ferrari om du ikke har pengene til det...

 

Da klarer du deg med en KIA! MUAHAHAHAHAHAHA! :rofl::devil:

 

Her er vel logikken mer "Du kjøper ikke en Ferrari hvis du har mulighet, du spytter heller i mer penger og kjøper deg en trehjulssykkel"
Lenke til kommentar

HAHA. Verste "argumentasjonen" eg nokon gong har sett.

 

Det finnes en gud :) Kanskje du skjønner når du en gang vokser opp ;)

 

PS3 er best :) Kanskje du skjønner når du en gang vokser opp ;)

 

iTavisen er den beste teknologiavisen :) Kanskje du skjønner når du en gang vokser opp ;)

 

osv.

 

Synes det var et knallbra argument jeg.

 

EDIT:

Hvem får bluescreen nå tildags?

 

Jeg får det. Eller, PC-en skrur seg plutselig av og opplyser etterpå at denne hadde BSOD. Men jeg vet hva problemet er og har bare ikke hatt råd til å fikse det enda. Liker å leve på kanten.

Endret av KongKake
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva skal dere med kompetanse? Tydeligvis ingenting. Det er ingenting galt i å være uvitende.

Nei, du kan ikke kalle meg "windows-gutt". Det her er pc vs. mac, ikke Windows vc MacOS. Pluss at jeg ikke bruker windows aktivt annet enn i jobb.

 

Du sier "it just works" og bruker det som et argument. Du vet også kanskje det at om man har en brøkdel over gjennomsnittlig interesse så fungerer en pc helt utmerkett uavhengig av operativsystem.

Jeg sitter personlig på en 4 år gammel laptop nå, og den funker helt flott. Ja, det er unødvendig å betale for en mac med samme ytelse som du kunne fått fra en pc til en fjerdedel av prisen.

 

Poenget er at de fleste ikke har denne interessen. De er kun ute etter å få pc'en til å gjøre det den er laget for (noe den sjeldent gjør) for å gjøre folks hverdag enklere. Syns det blir litt for trangsynt å si: "Ja, men det er jo bare å sette seg litt inn i det" eller "de som interesserer seg i PC'er og tekniske ting vil aldri få feil på systemene sine". Dette er feil!

 

Men vet du hva? Jeg gir faen...jeg storkoser meg på en Mac jeg har betalt noen lapper ekstra for, men det var pokker meg verdt det! Så kan dere som ikke gidder fortsette med de treige, ustabile systemene deres ;)

Lenke til kommentar

Poenget er at de fleste ikke har denne interessen. De er kun ute etter å få pc'en til å gjøre det den er laget for (noe den sjeldent gjør) for å gjøre folks hverdag enklere. Syns det blir litt for trangsynt å si: "Ja, men det er jo bare å sette seg litt inn i det" eller "de som interesserer seg i PC'er og tekniske ting vil aldri få feil på systemene sine". Dette er feil!

 

Men vet du hva? Jeg gir faen...jeg storkoser meg på en Mac jeg har betalt noen lapper ekstra for, men det var pokker meg verdt det! Så kan dere som ikke gidder fortsette med de treige, ustabile systemene deres ;)

Det er faktisk helt riktig å si at de som har over gjennomsnittlig interesse sjeldent får problemer med systemene sine. Det at du misforstår meg er ikke min feil.

 

<ironi>Imponert over den siste setningen der altså. Jeg skal kose meg videre med det treige og ustabile systemet mitt jeg.</ironi>

 

 

Du mener nå og tro at det er verdt å betale i huet og rævva for en mac, men det er ikke verdt det :) Kanskje du skjønner når du en gang vokser opp ;)

Endret av SnittLeif
Lenke til kommentar

Hva skal dere med kompetanse? Tydeligvis ingenting. Det er ingenting galt i å være uvitende.

Nei, du kan ikke kalle meg "windows-gutt". Det her er pc vs. mac, ikke Windows vc MacOS. Pluss at jeg ikke bruker windows aktivt annet enn i jobb.

 

Du sier "it just works" og bruker det som et argument. Du vet også kanskje det at om man har en brøkdel over gjennomsnittlig interesse så fungerer en pc helt utmerkett uavhengig av operativsystem.

Jeg sitter personlig på en 4 år gammel laptop nå, og den funker helt flott. Ja, det er unødvendig å betale for en mac med samme ytelse som du kunne fått fra en pc til en fjerdedel av prisen.

 

Poenget er at de fleste ikke har denne interessen. De er kun ute etter å få pc'en til å gjøre det den er laget for (noe den sjeldent gjør) for å gjøre folks hverdag enklere. Syns det blir litt for trangsynt å si: "Ja, men det er jo bare å sette seg litt inn i det" eller "de som interesserer seg i PC'er og tekniske ting vil aldri få feil på systemene sine". Dette er feil!

 

Men vet du hva? Jeg gir faen...jeg storkoser meg på en Mac jeg har betalt noen lapper ekstra for, men det var pokker meg verdt det! Så kan dere som ikke gidder fortsette med de treige, ustabile systemene deres ;)

 

Der har du problemet!

 

>Du eier ikke kompetanse

>Du angriper Windows med nonsense

 

End of discussion!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...