Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har et meget slapt håndtrykk. Gjør ikke noe annet enn å legge hånden min inntil den andre personens hånd, og ser ikke folk i øynene når jeg håndhilser. Jeg sliter veldig med å skjønne hvorfor dette skal være et problem for andre.

Det er ikke et "problem" men kan oppfattes som uhøfflig. Men at folk er sjenerte i den private sfære og den slags har alle forståelse for.

Ellers er det "normal etikette" å hilse på folk på en ordentlig og respektfull måte og å møte blikket når du hilser på en person. På samme måte som at man sier navnet sitt tydelig.

 

Det er mange kunder som ville følt seg mindre komfortabel om man eks. som konsulent kom på besøk for å utføre et oppdrag og hilste på en slik måte.

 

Hvis man ikke er interesert i å håndhilse på en høffelig og ordentlig måte, hvorfor da gjøre det? :) Da kan man heller vifte med hånda og si hei mens man ser i taket.

Men dette gjelder helt klart mer for arbeidslivet og formelle situasjoner enn andre situasjoner, men det kan for mange gi et like dårlig inntrykk som at du ikke følger "kleskoden" til et selskap.

 

EDIT:

Jeg forstår jo så klart at jeg er langt utenfor aldersgruppen i tråden (muligens med unntak av BadCat) så det er klart jeg kan ses som konservativ ift. slike ting og forholder meg mer til det som er vanlig i arbeidslivet.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Håndtykk sier ikke nødvendigvis så mye om hvilken type person man er, bare så dere vet det. Mitt håndrtykk og personlighet matcher da hvertfall ikke. Jeg blir forvirret!!!

Lenke til kommentar

Det sier ikke noe mer om deg enn hvordan du møter den du hilser på :) I arbeidslivet håndhilser vi også på kvinner. Et fast håndtrykk har ingenting med kraft å gjøre men at det er velkommende fremfor unvikende. Det trenger hverken være hardt eller noe slik, men at du tar deg tid til å ønske personen velkommen.

 

Men som sagt for de aller fleste er det kunderelasjoner/arbeidslivet som er viktig i denne sammenhengen men for mange er gjelder det også i privatlivet når man møter nye mennesker.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Faen som skjer her da?

 

Se personen i øynene og gi ett fast men ikke overdrevent hardt håndtrykk, er det så inn i satan vanskelig?, vet at yngre folk ofte ikke legger så veldig mye i håndtrykk men prøv å gi en skikkelig slapp pølsenevve samtidig som du nekter å møte blikket på ett jobbintervju, lykke til!

 

(ja du skulle lese det med martin skanke-stemme)

Endret av Primer4
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Faen som skjer her da?

 

Se personen i øynene og gi ett fast men ikke overdrevent hardt håndtrykk, er det så inn i satan vanskelig?, vet at yngre folk ofte ikke legger så veldig mye i håndtrykk men prøv å gi en skikkelig slapp pølsenevve samtidig som du nekter å møte blikket på ett jobbintervju, lykke til!

 

(ja du skulle lese det med martin skanke-stemme)

 

Når du allerede er så godt igang med å forklare, så må du nesten ikke glemme hvor viktig det er å møte potensiell arbeidsgiver med et smil.

Lenke til kommentar

Om du er en bra fyr trenger du ikke å håndhilse på en "ordentlig" måte eller ha øyekontakt for og få deg en jobb. Jeg har absolutt ingen problemer med dette, og er elsket av alt og alle selv om jeg har dårlig med øyekontakt og håndhilsingen er slapp. Om man sliter med og få seg jobb pga. håndhilsingen eller mangelen på øyekontakt er det personen selv det er noe galt med, for jeg har aldri opplevd at dette er et problem.

Endret av Video Girl
Lenke til kommentar

Aldri brydd meg noe spesielt om håndhilsing. Tenker ikke på hvor hardt eller ikke jeg hilser på noen, akkurat det gir jeg faen i. Bryr meg mer om blikkontakt, et smil, kroppsholdning for eks.

 

Ser ikke helt poenget med å gi ett kraftig håndtrykk, for å gi ett første inntrykk av at man er alfa. Du gir kanskje ett godt inntrykk der og da, men det er det langsiktige som teller. Og i lengden blir håndhilsing veldig ubetydelig. Etter min mening.

Endret av Cakenommy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...