Gå til innhold

Siv Jensen kjenner tydeligvis ikke igjen det som kommer ut av kjeften på hun


Step_up

Anbefalte innlegg

camlon:hva jeg stemmer har ingenting med saken å gjøre og det tror jeg ikke at jeg kommer til å si heller. dette handler heller ikke om SV, og om de i hele tatt har gjort det der så er SV ihvertfall helt annerledes i dag, mens FRP fortsatt holder på med den samme politikken.

 

Tabris:jeg synes ikke dette handler om å være partisk, men å faktisk belyse viktige sider ved ett parti...

Holdningene dine minner meg veldig om en irritert venstrevelger som hater FRP og norsk debatt og drømmer om svensk sensur. Så jeg er ganske sikker på at du stemmer på Venstre. Og FRP er også helt annerledes i dag, akkuratt som SV er helt annerledes i dag. Faktisk er det langt verre det SV gjorde, fordi de massemorderene var verre enn Apartheid i Sør-Afrika. Og de var et voksent parti som burde ha visst bedre. Allikavel, vil du ikke se meg dømme SV for å støtte massemordre på 70-tallet. Da synes jeg ikke at du skal dømme FRP for hva de gjorde på 70-tallet som et veldig ungt parti.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Personlig kan jeg ikke fordra FrP og deres politikk, men jeg synes det er skammelig at NRK som statsfinanisert kanal lager noe så usaklig som dette. Forutsatt at det ikke var i en serie hvor alle norske partier ble utsatt for samme skråblikk.

Hva er dere snakker om? Dette var for valget i 2009 og alle partier fikk samme behandling. Man må da få ha litt humor.

Det er langt verre hva vi f.eks. finner i Dagsavisen hvor Arne Strand beskylder alle innvanderkritiske for å vare rasister og FRP driver med apartheidpolitikk og oppfordrer til rasisme. Det var ikke ment som humor og Dagsavisen er i stor grad statsfianisert. http://www.dagsavisen.no/innenriks/article400836.ece

 

Uansett, her er KRF sin.

 

 

Kan du finne AP, SV eller RV sin?

edit; det kan nemlig ikke jeg!

Endret av Notelitten
Lenke til kommentar

Kan du finne AP, SV eller RV sin?

edit; det kan nemlig ikke jeg!

Nei, men jeg så flere av dem på TV. Fulgte ingen av dere med på valget. :dontgetit:

 

Synd at de andre ikke er oppe på nettet.

Med tanke på at KUN FrP og KrFs videoer ble opp-lastet, ringer alle propagandabjellene i hodet mitt, selv om mest sannsynligvis ikke stemmer på noen av dem.

Lenke til kommentar

Hva er dere snakker om? Dette var for valget i 2009 og alle partier fikk samme behandling. Man må da få ha litt humor.

Ja, da blir det noe helt annet. Det skrev jeg jo også i innlegget mitt - hvis dette er en del av seriene hvor alle partiene har fått gjennomgå, så stiller seg saken helt annerledes. Da trekker jeg tilbake kritikken min. :)

Lenke til kommentar

Hva er dere snakker om? Dette var for valget i 2009 og alle partier fikk samme behandling. Man må da få ha litt humor.

Ja, da blir det noe helt annet. Det skrev jeg jo også i innlegget mitt - hvis dette er en del av seriene hvor alle partiene har fått gjennomgå, så stiller seg saken helt annerledes. Da trekker jeg tilbake kritikken min. :)

Hvorfor er bare FrP og KrF videoene lastet opp da? Det er jo Nrk som er ansvarlig for å laste opp disse klippene.

Lenke til kommentar

Alle partiene er uansett basert på sosialisme, så det nytter ikke stemme på noe som helst.

 

Sosialister, de som mener at DU er så dum at de må passe på deg.

 

Kun DLF som ikke er sosialister da, siden de vil avskaffe demokratiet? Ja huff og huff, dette demokratiet!

 

Forøvrig er jeg marxist, og mener politikerne IKKE skal bestemme over oss, men heller ikke kapitalistene. Folk vet best sjøl.

Lenke til kommentar

Alle partiene er uansett basert på sosialisme, så det nytter ikke stemme på noe som helst.

 

Sosialister, de som mener at DU er så dum at de må passe på deg.

 

Kun DLF som ikke er sosialister da, siden de vil avskaffe demokratiet? Ja huff og huff, dette demokratiet!

 

Forøvrig er jeg marxist, og mener politikerne IKKE skal bestemme over oss, men heller ikke kapitalistene. Folk vet best sjøl.

 

¨Interessant, må lese grundigere opp på marxisme. Kan ikke skjønne hvordan politikere i marxisme kan unngå å bestemme over folk!

 

Er jo liberalist, men har ikke tilhørighet i DLF. Men jeg er enig i at demokrati alla 2010 er flertalls diktatur!

Lenke til kommentar

¨Interessant, må lese grundigere opp på marxisme. Kan ikke skjønne hvordan politikere i marxisme kan unngå å bestemme over folk!

 

Er jo liberalist, men har ikke tilhørighet i DLF. Men jeg er enig i at demokrati alla 2010 er flertalls diktatur!

 

Du kan jo ta en titt på en av marxismens største inspiratorer: Pariskommunen. Den var styrt av folket, for folket - inntil den ble slått ned på av sentralstaten. Så kan du se på arbeiderrådene i Russland og store deler av Europa på begynnelsen av 1900-tallet. Arbeiderstyrte bedrifter i Jugoslavia under Tito, og i dagens Latin-Amerika (Argentina og Venezuela særlig). Dagens "kommuneråd" (communal councils) i Venezuela, osv.

 

Høyresida argumenterer ofte med at sosialisme = stat, og at jo lengre til venstre du kommer, jo mer er du for en total stat. Det er feil. Det gjelder for sosialister/sosialdemokrater som AP og SV, men ikke lengre til venstre. På ytre venstre ser man heller på staten som et "nødvendig onde" som brukes til å overføre makt fra den økonomiske eliten til folket. Folkemakt står i motsetning til pengemakt, men folkemakt står også i motsetning til politikervelde og byråkrati.

Lenke til kommentar

Vet mye om de forskjellige sakene der, men er redd for at med en slik omveltning så vil noen statsoverhoder styre slik at vi får en norsk variant av Kina.

 

Ideene er gode, og helt riktig!

 

Det jeg er usikker på, vil du som marxist la privatpersoner kontrollere og styre verdiskapning, eller er det en statlig oppgave? Det må vel være det viktigste spørsmålet i mitt tilfelle!

Lenke til kommentar

Det er lenge siden, men det viser at FRP har ikke den beste historien de heller. Men man kan ikke dømme et parti etter hva de mente for 10-30 år siden. Spesielt ikke når de var små knøttpartier.

Definitivt. Heldigvis slipper vi også å ta den biten med venstresiden hver eneste gang man skal debattere dagens situasjon. Det var værre før.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

camlon:hva jeg stemmer har ingenting med saken å gjøre og det tror jeg ikke at jeg kommer til å si heller. dette handler heller ikke om SV, og om de i hele tatt har gjort det der så er SV ihvertfall helt annerledes i dag, mens FRP fortsatt holder på med den samme politikken.

 

Tabris:jeg synes ikke dette handler om å være partisk, men å faktisk belyse viktige sider ved ett parti...

Holdningene dine minner meg veldig om en irritert venstrevelger som hater FRP og norsk debatt og drømmer om svensk sensur. Så jeg er ganske sikker på at du stemmer på Venstre. Og FRP er også helt annerledes i dag, akkuratt som SV er helt annerledes i dag. Faktisk er det langt verre det SV gjorde, fordi de massemorderene var verre enn Apartheid i Sør-Afrika. Og de var et voksent parti som burde ha visst bedre. Allikavel, vil du ikke se meg dømme SV for å støtte massemordre på 70-tallet. Da synes jeg ikke at du skal dømme FRP for hva de gjorde på 70-tallet som et veldig ungt parti.

 

ikke har jeg hørt om en sak om massemordere og ikke bryr jeg meg(hovedsaklig fordi jeg ikke var påtenkt da og det blir litt usaklig å dra paraleller med massemordere til noe annet som man faktisk kan finne igjen i FRP's politikk i dag.) forskjellen er at hele greien hadde en plan med seg fra ALP. Hagen var i stor grad med på å videreføre denne politikken og det viktigste av alt:FRP har ført med seg disse verdiene i dagens politikk.

Lenke til kommentar

Det jeg er usikker på, vil du som marxist la privatpersoner kontrollere og styre verdiskapning, eller er det en statlig oppgave? Det må vel være det viktigste spørsmålet i mitt tilfelle!

 

Meningen min er at staten (eventuelt et lokale "kommuneråd" eller lignende) må ha eierskapet til de fleste store bedrifter, men at arbeiderne i praksis styrer arbeidsplassen. Altså innføres det demokrati på arbeidsplassen, hvor det i dag er tilnærmet diktatur (eierskapet og ledelsen dikterer - arbeiderne adlyder). I prinsippet kunne alle bedrifter vært både arbeiderstyrte og arbeidereide, og det kan endel være - men når det kommer til større industri frykter jeg at man må ha en litt mer nasjonal tankegang for å kunne koordinere arbeidet som skjer i flere deler av landet etc. Sentralisering er en naturlig del av stordriftsutviklinga.

Lenke til kommentar

Decline, du står for det fint ;) Det skal tenkes i andre baner!

 

Jeg derimot, mener at statlig styring, eller offentlig styring av slike bedrifter vil ikke gi noe verdiskapning. Med data og andre nye teknologiske nyvinninger, så kommer arbeid ikke i så stor grad lengre til å foregå i fabrikker.

 

Vi har en litt lik tankegang da. Staten skal passe på at arbeidere, og de som jobber under noen har rettigheter og får den lønna og behandlingen de har rett til.

 

Ta helsevesenet i USA. Det er moderne og effektivt. Det jeg derimot er sterkt imot, er at de som selger forsikringer sammarbeider, og tar høyere priser enn de kunne ha gjort uten sammarbeid. Og de kan velge å ikke betale for vanlige sykdommer eller uhell!

 

Slike overgrep skal staten beskyttet oss mot. Overvåke bedriftseiere, slik at sånn urettferdighet ikke skjer.

 

Litt av det samme, men vidt forskjellige veier og mål :)

Lenke til kommentar

tror nok vi sier det sånn at regjeringen støtter de gode tingene Israel gjør og støtter ikke de gode tingene de gjør. så inneholder Apartheid-delen verdier som FRP fremdeles står for. faktisk så kunne landet blitt seendes slik ut hvis FRP kom til makten. en skremmende tanke...

Jeg kan sammenlikne AP med Nazi tyskland, er det skremmende også?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...