Gå til innhold

Siv Jensen kjenner tydeligvis ikke igjen det som kommer ut av kjeften på hun


Step_up

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De sikler alle etter en elite til å styre for det dumme folk som må beskyttes fra utnyttelse av arbeidskraft, samt farlig mat, farlige rusmidler, farlig sport osv!

 

Alt i denne debatten er på spissen, og TS du henviser ikke en gang til partiprogrammet eller uttalelser fra sittende FRP representanter. Og bruker fordummende debattteknikker som "det tror jeg de fleste ser..."

 

Useriøst.

 

Akkurat omtrent som hele det politiske Norge!

 

:)

Lenke til kommentar

forresten så støttet FRP apartheid. Jeg bare nevner det...

Nei, Frp gjorde aldri det.

 

Anders Langes parti støttet apartheid og fikk økonomisk støtte fra det samme regimet. Carl I. Hagens første stortingsperiode kom som en følge av valget hvor Anders Langes parti fikk økonomisk støtte fra apartheidregimet.

 

Anders Langes parti skiftet navn til FRP og har ikke støttet eller mottatt støtte i ettertid. FRP har i så måte ikke støttet apartheid på samme måte som at hvis man begår en forbrytelse for så å skifte navn ikke lenger er en forbryter.

 

Det er helt greit at et parti har en grumsete fortid så lenge man tar et oppgjør med den fortiden i etterkant. Det har aldri FRP gjort. Når Siv Jensen sier at FRP og SD ikke begge har opphav i en rasistisk bevegelse så er det feil. Så lenge FRP nekter å ta et oppgjør med sin rasistiske fortid vil det etter mitt skjønn være helt legitimt å trekke frem deres historie som blant annet innebefatter støtte til og fra rasistiske, totalitære regimer.

 

http://www.aftenbladet.no/lokalt/503609/Frps_skygger_fra_fortiden.html

Endret av ryback
Lenke til kommentar

forresten så støttet FRP apartheid. Jeg bare nevner det...

Nei, Frp gjorde aldri det.

 

Anders Langes parti støttet apartheid og fikk økonomisk støtte fra det samme regimet. Carl I. Hagens første stortingsperiode kom som en følge av valget hvor Anders Langes parti fikk økonomisk støtte fra apartheidregimet.

 

Anders Langes parti skiftet navn til FRP og har ikke støttet eller mottatt støtte i ettertid. FRP har i så måte ikke støttet apartheid på samme måte som at hvis man begår en forbrytelse for så å skifte navn ikke lenger er en forbryter.

 

Det er helt greit at et parti har en grumsete fortid så lenge man tar et oppgjør med den fortiden i etterkant. Det har aldri FRP gjort. Når Siv Jensen sier at FRP og SD ikke begge har opphav i en rasistisk bevegelse så er det feil. Så lenge FRP nekter å ta et oppgjør med sin rasistiske fortid vil det etter mitt skjønn være helt legitimt å trekke frem deres historie som blant annet innebefatter støtte til og fra rasistiske, totalitære regimer.

 

http://www.aftenbladet.no/lokalt/503609/Frps_skygger_fra_fortiden.html

Forventer du at FRP skal dra opp slikt grums fra fortiden? Det vil de bare tape stemmer på, men de vil nok ta avstand fra det om noen drar det opp.

 

For det andre er det ikke som om SV har tatt oppgør med sin fortid hvor de støttet massermordere. Det var mange i SVs rekker som støttet Pol Pot. Sør Afrikas aparheid var rene barnematen iforholdtil hva som skjedde under Pol Pots styre. Politikere vil aldri innrømme feil, fordi de tjener ikke stemmer på å ta oppgjør med fortiden, og de har for stort ego til å gjøre det uansett.

 

Støtten til Pol Pot, eller ihvertfall manglen på kritikk og sensur av media var noe man kunne finne over hele den politiske fløyen, selv om venstresiden må nok ta på seg mesteparten av skylden. Spesielt de i AKP som dro ned og hjalp Pol Pot og burde være i fengsel for krigsforbrytelser.

 

http://www.nytid.no/arkiv/artikler/20030807/kambodsja_og_hagtvedt_oppgjeret_som_uteblei/

 

Underskrivne var i denne perioden einaste norske medlem av engelske "Friends of Cambodia". Eg skreiv omlag 90 innlegg om massemordet i perioden 1979-2000. Nokre få andre – mest folk med tilknytning til SV og NKP – skreiv også innlegg. Men med unntak for Friheten og Ny Tid vart våre innlegg kasta i papirkorga av media på både høgre og venstre fløy. Arbeiderbladet var eit lite lyspunkt etter 1985. Aftenposten og Dagbladet var omtrent hermetisk lukka.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Jeg forventer ikke at FRP skal dra opp grums. Men å si at FRP ikke har slikt grums fordi de har byttet navn blir rett og slett for dumt. Dette grumset finnes og når Siv Jensen sier at de ikke har utspring i en rasistisk bevegelse, slik Sverigedemokratene har, så er det historieforfalskning.

 

Det betyr ikke at FRP er et rasistisk parti. Det finnes vel ingen partier som ikke har eller har hatt sine svin på skogen - SV og NKP er i så måte et bedre eksempel enn FRP. At et parti har en bakgrunn som man ikke ønsker å snakke høyt om betyr ikke at man skal avskrive dem i dagens politiske miljø. En gang må man la historie bli historie.

 

Anders Lange hadde økonomiske og ideologiske bånd til apartheidstyret. Han mente at svarte trengte hvite for å styre. Han talte for at staten skulle ta opp lån og selge rettighetene til oljeforekomstene for å avskaffe statsskatten hvor han holdt frem Kuwait som en rettesnor for økonomisk politikk. Min personlige inntrykk av Anders Lange er at han var en rasistisk tulling uten økonomisk gangsyn.

 

Fra artikkelen jeg linket til over: "I en tale til partiet ved dets 30-årsjubileum dro derimot Carl I. Hagen linjen tilbake til 1973 og understreket kontinuiteten mellom ALP og dagens Frp"

 

Dette er en tale som ble holdt for 7 år siden av en høytstående medlem i partiet som fremdeles er aktiv.

 

Ja det er flere på venstresiden som støttet og støtter Pol Pot og hans regime. Et regime som på alle områder var mer brutalt og grusomt enn regimet i Pretoria og ikke alle har tatt avstand fra sin fortid. Det finnes til og med de som den dag i dag mener at Pol Pot var en stor mann. Disse menneskene finner jeg like avskylige som holocaustfornektere. Anders Lange blir rene glansbildet i forhold.

 

Til de som ønsker å vite mer om hvor annerledes det er mulig å oppleve virkeligheten bør lese "Pol Pots smil".

  • Liker 2
Lenke til kommentar

regner med at du og notelitten tuller nå. det eneste partiet som åpenbart står for lignende verdier er jo nettopp frp og det tror jeg de fleste ser...

 

De deler enkelte verdier, og syn, jo!

 

Poenget mitt er at du kan sammenlikne alle med alt, jeg kan helt sikkert finne ting du har til felles med kommunismen, det betyr ikke at du er kommunist vell?

 

Det som skulle komme frem et at FrP kan sammenliknes med apartheid, men de trenger ikke være det samme av den grunn. Du skal være ganske fjern om du tenker deg at de er like.

Lenke til kommentar

ryback:på hvilken måte er FRP ikke ett rasistisk parti????

 

Notelitten:under FRP i regjering(måtte det snø vannrett i helvete før det skjer)så kan jeg absolutt se for meg at mange svarte kan ende opp sulten på gaten, mens vi nordmenn fråtser i overdådig luksusmat og har tak over hodet.

 

jeg kan ikke skjønne at så mange folk her prøver å overse all mulig kritikk og debatt om FRP's innvandringspolitikk. Da har høyresiden gjort en god jobb ved å manipulere alle slik at de finner en eller to saker (er ekstremt mange som stemmer sånn) de er enig i høyresiden i, før de velger sitt parti der. og da blir selvfølgelig ikke fokus satt på alle de dårlige sidene som f.eks innvandringspolitikk. jeg har enda til gode å se FRP bli satt til veggs med sin diskriminerende og fremmedfiendtlige innvandringspolitikk. først når det blir til en vane å gjøre det, da tror jeg stemmene til FRP kan forsvinne.

 

ellers håper jeg virkelig ikke at det norske folk deler FRP sitt syn på innvandring, for da blir jeg virkelig skuffet over folkene i dette landet...

Lenke til kommentar

Notelitten:under FRP i regjering(måtte det snø vannrett i helvete før det skjer)så kan jeg absolutt se for meg at mange svarte kan ende opp sulten på gaten, mens vi nordmenn fråtser i overdådig luksusmat og har tak over hodet.

 

jeg kan ikke skjønne at så mange folk her prøver å overse all mulig kritikk og debatt om FRP's innvandringspolitikk. Da har høyresiden gjort en god jobb ved å manipulere alle slik at de finner en eller to saker (er ekstremt mange som stemmer sånn) de er enig i høyresiden i, før de velger sitt parti der. og da blir selvfølgelig ikke fokus satt på alle de dårlige sidene som f.eks innvandringspolitikk. jeg har enda til gode å se FRP bli satt til veggs med sin diskriminerende og fremmedfiendtlige innvandringspolitikk. først når det blir til en vane å gjøre det, da tror jeg stemmene til FRP kan forsvinne.

 

ellers håper jeg virkelig ikke at det norske folk deler FRP sitt syn på innvandring, for da blir jeg virkelig skuffet over folkene i dette landet...

 

Kunne godt tenkt meg FrP som entallsregjering, det hadde vært genialt, selv er jeg motstander av koalisjonssystemet, jeg syntes det er direkte udemokratisk.

 

FrP hadde ALDRI latt negre sulte på gaten, de hadde simpelthen forhindret at vi fikk flere immigranter som bringer med seg Islam inn i dette landet.

 

PS; flott at du ser på innvandrerfientlige partiet som onde. Selv ser jeg på motstandere av dette som onde, men det er i alle fall bra vi har diversitet og yttringsfrihet!

Lenke til kommentar

ryback:på hvilken måte er FRP ikke ett rasistisk parti????

 

Jeg skrev at FRP nødvendigvis ikke er et rasistisk parti fordi de har utspring i en rasistisk bevegelse.

 

Jeg synes uansett rasistisk blir et for snevert uttrykk om man skal karakterisere FRP. Jeg mener at xenofobisk er et bedre ord. FRP har ingen direkte rasistiske formuleringer i sitt program eller sine uttalelser (med unntak av eventuelle løse kanoner som dukker opp støtt og stadig.)

Lenke til kommentar

FrP hadde ALDRI latt negre sulte på gaten, de hadde simpelthen forhindret at vi fikk flere immigranter som bringer med seg Islam inn i dette landet.

 

PS; flott at du ser på innvandrerfientlige partiet som onde. Selv ser jeg på motstandere av dette som onde, men det er i alle fall bra vi har diversitet og yttringsfrihet!

 

det skal du slett ikke se bort fra at kunne gjort. du virker som at du er bra manipulert av nettopp FRP hvis du bruker FRP's generalisering av enkelttilfeller til å forsvare den fremmedfiendtlige og diskriminerende innvandringspolitikken deres. å være motstander av en slik politikk skulle bare mangle for mitt eget vedkommende. at en så stor del av befolkningen er like fremmedfiendtlige som partiet selv, synes jeg er meget bekymringsfullt.

Lenke til kommentar

FrP hadde ALDRI latt negre sulte på gaten, de hadde simpelthen forhindret at vi fikk flere immigranter som bringer med seg Islam inn i dette landet.

 

PS; flott at du ser på innvandrerfientlige partiet som onde. Selv ser jeg på motstandere av dette som onde, men det er i alle fall bra vi har diversitet og yttringsfrihet!

 

det skal du slett ikke se bort fra at kunne gjort. du virker som at du er bra manipulert av nettopp FRP hvis du bruker FRP's generalisering av enkelttilfeller til å forsvare den fremmedfiendtlige og diskriminerende innvandringspolitikken deres. å være motstander av en slik politikk skulle bare mangle for mitt eget vedkommende. at en så stor del av befolkningen er like fremmedfiendtlige som partiet selv, synes jeg er meget bekymringsfullt.

 

Jeg hadde nok aldri stemt på FrP, de er alt for innvandrervennlige for meg.

 

Jeg har ikke blitt manipulert av dem, men er heller rasistisk og har fremmedfrykt av natur, noe jeg mener er sunt.

 

Og som sagt, jeg tror ikke en gang jeg, som er ekstremt innvandrerfientlig, ville latt en neger sulte på gaten, jeg ville heller sendt ham hjem til landet han kom fra, for å så la han klare seg selv der.

Lenke til kommentar

ryback:på hvilken måte er FRP ikke ett rasistisk parti????

 

Jeg skrev at FRP nødvendigvis ikke er et rasistisk parti fordi de har utspring i en rasistisk bevegelse.

 

Jeg synes uansett rasistisk blir et for snevert uttrykk om man skal karakterisere FRP. Jeg mener at xenofobisk er et bedre ord. FRP har ingen direkte rasistiske formuleringer i sitt program eller sine uttalelser (med unntak av eventuelle løse kanoner som dukker opp støtt og stadig.)

 

:hmm: eeeh:Ha lukkede asylmottak slik de har i blant annet Danmark, Hellas, Australia, Japan, Østerrike og Storbritannia. Det er et humant tilbudsom oppfyller internasjonale konvensjoner. Samtidig sikrer vi at ingen stikker ”under jorden” og blir illegale, papirløse borgere.

 

diskriminerende og inhumant

 

At kirkeasylanter pågripes og sendes ut av landet. Kirkeasyl har ingenforankring i norsk lovverk og er således ulovlig.

 

for å oversette og forklare dette enkelt, så kan man komme til ett land som innvandrer uten å ha ofret det en tanke, så vil FRP si: siden du ikke visste dette så kaster vi deg ut av landet.

 

Fører en politikk som gjør at Statistisk Sentralbyrå anslår at rundt 18.000 personer oppholder seg i Norge uten lovlig grunnlag.

 

som Siv Jensen og under valget i fjor fortalte om og følte for å kalle alle disse kriminelle. :roll: (er rimelig sikker på at det var det tallet hun refererte tilihvertfall...da ville det vært mange flere ting som hadde vært kriminelt for å si det sånn.

 

og dette var bare noen punkter...

Lenke til kommentar

- Skjerpet innvandring ekstremt

- Innvandrere som begår kriminalitet, skal deporteres umiddelbart, uansett om de har fått asyl, og/eller om de blir henrettet når de returneres.

- Asylsøkere som kommer her skal gis oppholdstillatelse om det er fare for deres liv

- Penger skal ikke kunne sendes til hjemlandet til asylsøkere eller immigranter

- Asylsøkere skal ikke få NOEN sosiale goder.

- Alle innvandrere skal gi en ed hvor de sverger total lojalitet til den norske stat, og hvor de sier ifra seg sin lojalitet til hjemlandet.

- Immigranter skal IKKE ha tillatelse til å sende summer til sitt hjemland.

- Islam skal totalforbys (gjelder også muslimske klesplagg)

- Ytring i form av rasisme skal tillates.

- Våpen blir lovlig til alle mennesker med plettfri vandel, med unntak av innvandrere.

- Norsk kurs MÅ fullføres.

 

Jeg er nok totalt unik politisk sett.

Endret av Notelitten
  • Liker 1
Lenke til kommentar

diskriminerende og inhumant (lukkete asylmottak)

Hvem er de egentlig diskriminerer? Du vet at de kommer til Norge frivilig. Ja, det er på flukt, men de kunne ha bosatt seg f.eks. i India uten at noen hadde brydd seg. Altså det er verken diskriminerende eller inhumant fordi de velger å komme til Norge.

 

 

for å oversette og forklare dette enkelt, så kan man komme til ett land som innvandrer uten å ha ofret det en tanke, så vil FRP si: siden du ikke visste dette så kaster vi deg ut av landet.

For noe tull, det er nok av folk som kan forklare deg regelverket og at kirkeasyl er ikke lovelig. Og det er uansett ingen menneskerett å bli norsk statsborger.

 

som Siv Jensen og under valget i fjor fortalte om og følte for å kalle alle disse kriminelle. :roll: (er rimelig sikker på at det var det tallet hun refererte tilihvertfall...da ville det vært mange flere ting som hadde vært kriminelt for å si det sånn.

 

og dette var bare noen punkter...

De er krimininelle. De har brutt norsk lov og det gjør dem kriminelle. Er du uenig i norsk lov, og mener at det skal være lovelig å oppholde seg i Norge uten oppholdstillatelse, så får du prøve å forandre loven. Og det er bedre med 18000 ulovelige innvandre enn 100K asylsøkere per år, fordi folk har lagt merke til at alle kan komme inn i Norge.

 

Det jeg lurer på. Mener du at det er rasistisk å mene at vi ikke skal ta imot asylsøkere (med unntak av noen spesielle tilfeller)? Mener du det er inhumant?

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...