Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er smått litt trist dag i dag. Et enkelt oppslag førte til at jeg mistet stort sett all respekt for en avis som jeg har hatt et slags "forhold" til i 16 år. BA kan man forvente slikt søppel av, men at BT også skulle synke slikt er trist. Er jo knapt noen norske aviser igjen verdt å bruke penger på. Idiotforside.

 

Det er en smått flau smak i munnen dette her. BT, Bare Tull.

Lenke til kommentar
Joda, men jeg klarer ikke la være å humre litt hver gang noen nevner "Norge" og "fryktelig stort" i samme setning...

 

Jeg skal holde meg til temaet fra nå av :)

 

Norge har 14.68 innbyggere per kvadratkilometer, det er 29.65 personer mindre enn gjennomsnittet på kloden. Vi har et stort stort land.

 

Nei, det viser bare at vi er tynt befolket :)

Lenke til kommentar
Er smått litt trist dag i dag. Et enkelt oppslag førte til at jeg mistet stort sett all respekt for en avis som jeg har hatt et slags "forhold" til i 16 år. BA kan man forvente slikt søppel av, men at BT også skulle synke slikt er trist. Er jo knapt noen norske aviser igjen verdt å bruke penger på. Idiotforside.

 

Det er en smått flau smak i munnen dette her. BT, Bare Tull.

Hvilket oppslag snakker du om?

Lenke til kommentar
@Dotten; Det er BTs krav om Mons Ivar Mjeldes avgang du sikter til?

 

Det er måten budskapet blir avlevert. Hva en såkalt "ekspert" i BT som vel aldri har vært å se på treningsfeltet mener, er greit nok. Man skal så absolutt få lov til å mene at Branns mest suksessfulle trener gjennom tidene bør gå av. Men hvordan BT og BA så mystisk vis har slike glorete og ganske like tabloide forsider er smått skammelig. Det er ekstremt.

Lenke til kommentar

Så et par av innleggene hos BT.no at oppslaget heller gjorte at oppslutningen omkring monsemann bare ble større!

 

her er oppslaget for de som dessverre bor andre steder (gjelder ikke siddiser)

http://fotball.bt.no/kommentar/article116550.ece

 

Det hører med til historien at saken ble blåst opp på forsiden og virket mer tabloid enn hva jeg liker å assosiere bt med...

Lenke til kommentar

Selve meningen er jo fint lite problem med. Det er innpakkingen, hvordan "desken" har tabloidisert det hele. Og det er betenkelig at BA kjørte nærmest likt oppslag.

 

Backfire. De slengte ut en boomerang uten å vite om det. Jeg håper bare BT kan holde seg for god for slikt i fremtiden, er ille nok å se VG og Dagbladet holde på slik.

Lenke til kommentar

At BT for pes for dette oppslaget gjør forhåpentligvis at hele avisbransjen tar signalene til seg.

Men samtidig så er det ikke sikkert om oppslaget hadde skapt slike reaksjoner om det kom etter et tap mot et 3-4 divisjonslag tidlig i cup'n?

 

Men dessverre så får (fotball)trenere altfor mye plass i spaltemeterne omkring deres person og ikke deres jobb.

 

Og det gir seg jo utsalg i at de avisene som øker og øker mest ikke er tabloide...

Lenke til kommentar

Hadde ikke fått en meter vei men man kunne derimot brukt en del asfalt på å fylle igjen hull :p

 

Men så lenge asylstrømmen til Norge er såpass høy som den er så er det hensiktmessig å bruke penger på dem dessverre. Man skal jo tross alt avgjøre om de får bli værende eller om det er for "farlig" å sende dem tilbake til hvor de nå måtte komme fra.

Lenke til kommentar
Er helt enig med Anders i denne betraktningen.

 

Jeg hadde sant å si tenkt at Republikanernes måtte bli en nedtur etter alt det menneskelige dramaet hos Demokratene.

 

Men nå er det moroa begynner for alvor. Vi lever virkelig i en historisk tid.

 

Anders Giævers blogg om den amerikanske valgkampen

 

For fyrste gong, er eg spent på kven som vinn valet i statene. Bush/Gore baud aldri på same thrilleren, ei heller Bush/Kerry, sjølv om resultatet på sistnemnte var ein smule overraskande.

 

Clintonadministrasjonen gjorde mykje bra, men eg var for ung til å la meg fenga av politikk den gong.

Obama ser ut til å væra tru mot lovnadane om forandringar, spørsmålet er bare om han maktar fylgje opp.

 

Forresten, har me ikkje ein egen tråd for presidentvalet?

 

Edit: Visst hadde me det.

Endret av Mephistopheles
Lenke til kommentar
For fyrste gong, er eg spent på kven som vinn valet i statene. Bush/Gore baud aldri på same thrilleren

Ehm. Du vet at det i noen uker etter at stemmene var telt opp var usikkert hvem som virkelig hadde vunnet valget fordi marginene var så små, det var bare snakk om noen hundre stemmer som gjorde forskjellen? At det var høyesterett som til slutt måtte kobles inn for å finne ut hvem som var presidenten?

 

Det er ikke akkurat definisjonen min på et forutsigbart presidentvalg.

Lenke til kommentar
Man slår ikke ned noen bare fordi man sier man har en bombe, sier operasjonsleder Trond Amundsen hos politiet

 

"Mannen skal ha vært beruset, og sa at han var i bestittelse av en bombe. Han ville sprenge Burger King hvis politiet ikke hentet han."

 

Tja, jeg vet ikke helt. Skal man la være å gripe inn hvis man tror ens eget og flere andre menneskers liv står i fare?

 

Veldig vanskelig å ta et utgangspunkt utifra den artikkelen der. Virker som om journalisten har gjort en crappy jobb da han kun siterer konklusjonen til operasjonslederen og ikke tar med hvorfor politiet mener det de gjør.

 

Helheten består av alle deler av hva som ble sagt. Endrer man et utsagn endrer man også helheten og tar man kun med en del av hva som blir sagt så får man ikke med seg helheten. Så jeg lurer på hvorfor politiet har kommet frem til denne konklusjonen, NRK har jo gjort en dårlig jobb med å få frem akkurat den biten :)

Lenke til kommentar
Man slår ikke ned noen bare fordi man sier man har en bombe, sier operasjonsleder Trond Amundsen hos politiet

 

"Mannen skal ha vært beruset, og sa at han var i bestittelse av en bombe. Han ville sprenge Burger King hvis politiet ikke hentet han."

 

Tja, jeg vet ikke helt. Skal man la være å gripe inn hvis man tror ens eget og flere andre menneskers liv står i fare?

Hvis en mann truer deg og sier han har en bombe på seg. Hva gjør man da? Slår ham ned?

 

Hvis han faktisk har rett, kan det være livsfarlig å angripe ham, da han kan utløse bomben. Det er ikke uten grunn at politiet stadig advarer mot å leke "helt" i slike situasjoner.

 

Hvis han bare lyver, vil det å slå ham ned være en drøy reaksjon, da man bare skal gjøre slikt i selvforsvar når man er i akutt livsfare. Selv om en (falsk) bombetrussel selvsagt kan være en svært traumatisk opplevelse, er det rett og slett ikke grunn nok til å slå ned noen (for da er ingens liv faktisk i fare).

 

Og uansett, når en mann kommer inn på Burger King og er ååhh så sur og sint og truer med en bombe for å komme til politiet, vil jeg nok konkludere med at det er 99% sannsynlig at han bare lyver.

 

Så, med det udetaljerte og overfladiske kjennskapet jeg har til saken vil jeg konkludere med det rette rett og slett vil være å forholde seg rolig i en slik situasjon, og tilkalle politiet hvis man har mulighet til det.

 

Forresten, jeg aner en viss sammenheng mellom denne fyren og han som knuste et NRK-kamera utenfor Politihuset i Trondheim for noen dager siden, han også sa han ville inn til politiet. Er virkelig politiet i Norge blitt så dårlig at folk blir så desperate for å komme inn til dem?

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar
For fyrste gong, er eg spent på kven som vinn valet i statene. Bush/Gore baud aldri på same thrilleren

Ehm. Du vet at det i noen uker etter at stemmene var telt opp var usikkert hvem som virkelig hadde vunnet valget fordi marginene var så små, det var bare snakk om noen hundre stemmer som gjorde forskjellen? At det var høyesterett som til slutt måtte kobles inn for å finne ut hvem som var presidenten?

 

Det er ikke akkurat definisjonen min på et forutsigbart presidentvalg.

 

Akkurat den beten hadde eg fortrengt. Men som eg og skreiv i innlegget mitt, eg var for ung/uinteressert under Clintonadministrasjonen, og Bush/Gore var det fyrste valet eg sette meg inn i. At det gjekk til høgsterett osv. var ikkje så fantastisk for min del. Eg stussa litt over det, men sidan det var fyrste valet som interesserte meg, var jo forsåvidt alt nytt.

Så eg ila det ikkje for mykje vekt. Var vel naiv nok til å tolka det som normalt? I ettertid ser eg at det kunne vore spanande, om eg hadde forstått omfanget av det.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Man slår ikke ned noen bare fordi man sier man har en bombe, sier operasjonsleder Trond Amundsen hos politiet

 

"Mannen skal ha vært beruset, og sa at han var i bestittelse av en bombe. Han ville sprenge Burger King hvis politiet ikke hentet han."

 

Tja, jeg vet ikke helt. Skal man la være å gripe inn hvis man tror ens eget og flere andre menneskers liv står i fare?

Jeg har ikke lest artikkelen, så da reagerer jeg så spontant jeg kan.

 

 

Jeg ville tørket ketchupen litt mere grundig bort fra munnviken før jeg forlot stedet, og that's it!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...