Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For det andre kan de starte sine egne Frp-vennlige medier i det frie markedet. Ingen hindrer dem.

 

Det frie markedet? Og hvor er det om jeg tør spørre?

Kan du forklare hva du mener? Tenker du på pressestøtten?

 

Vi har da ikke noe fritt marked i Norge.

 

Ingen land har et helt fritt marked.

Lenke til kommentar

IT-saken i Oslo, der de sparker noen ansatte for så å leie de inn som konsulenter - burde ikke noen et eller annet sted på veien kunne sagt at dette kom til å bli latterlig dyrt?

 

Det var det sikkert, men dette handler vel mer om ideologi.

 

Det er litt av det som er kjernen i problemet. For mange beslutninger mangler rasjonalitet i seg fordi at politikere må være populistiske og politiske. To verdier som ikke alltid går hånd i hanske med rasjonalitet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

IT-saken i Oslo, der de sparker noen ansatte for så å leie de inn som konsulenter - burde ikke noen et eller annet sted på veien kunne sagt at dette kom til å bli latterlig dyrt?

 

Det var det sikkert, men dette handler vel mer om ideologi.

 

Det er litt av det som er kjernen i problemet. For mange beslutninger mangler rasjonalitet i seg fordi at politikere må være populistiske og politiske. To verdier som ikke alltid går hånd i hanske med rasjonalitet.

Helt enig. Mange politikere gjør rett og slett ikke jobben de er valgt til å gjøre, og "misforstår" sitt mandat. I stedet for å gi innbyggerne mest mulig valuta for skattepengene, tar de beslutninger på bakgrunn av ideologi - som f.eks. å privatisere tjenester bare for å privatisere, selv når det er direkte ulønnsomt. Som i IT-saken du nevnte. Inkompetansen er så slående at det er vanskelig å se for seg at det ikke er snakk om korrupsjon.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Tull. Ingen blir noe klokere av en TV kanal som farer med løgn og tant. Siden du vet så mye om disse sakene, så kan du jo dele det med oss, i stedet for å begynne å snakke om amerikansk idiot-tv. Såvidt jeg kan bedømme, er dette en politisk korrekt, snill fremstilling av saken. Men korrupsjonen spøker i kulissene.

For det første: At politikere oppfører seg tildels som idioter er ikke noe nytt. For det andre, denne "artikkelen" fokuserer ensidig på negative aspekter og unnlater å nevne noe positivt. Det er ikke noe problem å grave opp dritt om det ene og det andre og så vinkle det til ens egen fordel. Synes hele artikkelen bærer preg av bitterhet og sutring fra journalistens side. Var hun kanskje en av dem som ble kastet ut av Fabian Stang under høringen om Ekebergparken. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tull. Ingen blir noe klokere av en TV kanal som farer med løgn og tant. Siden du vet så mye om disse sakene, så kan du jo dele det med oss, i stedet for å begynne å snakke om amerikansk idiot-tv. Såvidt jeg kan bedømme, er dette en politisk korrekt, snill fremstilling av saken. Men korrupsjonen spøker i kulissene.

For det første: At politikere oppfører seg tildels som idioter er ikke noe nytt. For det andre, denne "artikkelen" fokuserer ensidig på negative aspekter og unnlater å nevne noe positivt. Det er ikke noe problem å grave opp dritt om det ene og det andre og så vinkle det til ens egen fordel. Synes hele artikkelen bærer preg av bitterhet og sutring fra journalistens side. Var hun kanskje en av dem som ble kastet ut av Fabian Stang under høringen om Ekebergparken. :)

 

Eh, dette er en lang rekke store skandaler på få år. Skjønner ikke hvordan det er mulig å bagatellisere dette, om man er skattebetaler. Og ikke politiker.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Helt enig. Mange politikere gjør rett og slett ikke jobben de er valgt til å gjøre, og "misforstår" sitt mandat. I stedet for å gi innbyggerne mest mulig valuta for skattepengene, tar de beslutninger på bakgrunn av ideologi - som f.eks. å privatisere tjenester bare for å privatisere, selv når det er direkte ulønnsomt. Som i IT-saken du nevnte. Inkompetansen er så slående at det er vanskelig å se for seg at det ikke er snakk om korrupsjon.

 

Jeg tror at politikerne handler med gode intensjoner, men systemet er ikke godt nok. På et rikspolitisk plan syntes jeg dette fungerer bra, vi har flinke folk i departementene som kjører konsekvensutredninger opp og ned i mente. Men lokalpolitisk så er ikke dette apparatet godt nok.

Lenke til kommentar

Jeg tror at politikerne handler med gode intensjoner, men systemet er ikke godt nok. På et rikspolitisk plan syntes jeg dette fungerer bra, vi har flinke folk i departementene som kjører konsekvensutredninger opp og ned i mente. Men lokalpolitisk så er ikke dette apparatet godt nok.

 

Lokalpolitikken er heller ikke like synlig i media. Spesielt i små kommuner er det mye rart som foregår.

 

Det er mye derfor jeg stemmer på person og ikke parti ved et lokalvalg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Norske og russiske soldater skal trene sammen

 

Dette er egentlig bra. Norge burde uten tvil se mer mot øst om NATO ikke gjennoppstår som det den er laget for. Det er tross alt ikke kommunismen mot kapitalismen lenger. :)

 

I utgangspunktet er dette positivt. Mer samhandling med vårt naboland Russland er av det gode. Nå er jo dette et oligarki, med en urovekkende lite demokratisk utvikling, men å isolere dem ytterligere har vi kanskje lite igjen for?

Endret av Avien
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Norske og russiske soldater skal trene sammen

 

Dette er egentlig bra. Norge burde uten tvil se mer mot øst om NATO ikke gjennoppstår som det den er laget for. Det er tross alt ikke kommunismen mot kapitalismen lenger. :)

 

I utgangspunktet er dette positivt. Mer samhandling med vårt naboland Russland er av det gode. Nå er jo dette et oligarki, med en urovekkende lite demokratisk utvikling, men å isolere dem ytterligere har vi kanskje lite igjen for?

 

Ja, ved å sammarbeide med Russland håper jeg at vi hvertfall får visst at vi ikke er deres fiender. Det har jo tross alt vært en russisk opprustning en stund, mens vi nedruster.

 

Har hatt den artikkelen liggende i over en måned uten å lest den, men det var interessant. Russland er langt fra perfekt og rammes visst av samme sykdom som vestlige land, men mens vesten er flinke til å påpeke Russlands svakheter tør også Russland(mye Putin) å påpeke vestens feil. Man bør nok likevel (til en viss grad) overse disse feilene og istedet sammarbeide. Se på Kina, dem sammarbeider vesten/vi(hvertfall før vi gav fredsprisen til feil mann) mye med enda man vet det blir begått mange alvorlige "forbrytelser" i Kina.

Endret av A H P
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Feil mann? Kina skulle fått langt mer internasjonalt pes.

 

Norge kunne sammarbeidet langt mer med Kina om vi(nobelkomiteen) ikke hadde gitt prisen til en mann i Kina som egentlig har svært lite med fred å gjøre. Det har vært mange rare utdelinger de siste årene.

 

Men enig i at Kina burde blitt mer presset, men det meste hadde vel egentlig gått ut over vesten og folket i Kina, og i liten grad de som styrer, slik jeg ser det. Vi trenger varer og folket i Kina trenger noen å selge det de produserer til. De på toppen klarer seg alltid - med mindre de faktisk bryr seg om folket. Kina er også en selvstendig stat.

Lenke til kommentar

"Kringkastingsrådet mener NRK straks bør slutte å legge ut TV-serier med vold og sex på nett-TV."

 

Hvorfor er ikke dette noe som er opp til foreldre å håndtere? Og det virker meningsløst å sensurere NRK. Når de først har fri tilgang til Internett, så har de tilgang til hva enn de kommer på å lete etter.

 

Jeg tror fortsatt at visse voksne er langt mer sensitive ovenfor slike ting enn barn er, som gjerne bare er nysgjerrige eller fort finner ut hva de ikke har lyst til å se. Mens barna tar enormt mye mer skade av vold i hjemmet enn vold noe annet sted. Internettet er relativt harmløst, så lenge du vet å unngå visse typer, eller bare holder deg anonym.

Lenke til kommentar

Merkelig regel spør du meg, det er ikke akkurat som NRK er det eneste stedet der man får se slik på internett. De kan jo legge inn noe sånn "er du over 18"-greier dog?

 

AtW

 

For mange vil NRK være det lettest tilgjengelige. Det at "om ikke vi gjør det, vil noen andre gjøre det" er et nokså svakt argument, som viser at man egentlig er gått tom. Jeg synes dette er en god utvikling, som jeg gjerne ser mere av. Videre så tror jeg vold er mere skadelig enn sex, men ofte er jo dette blandet.

Endret av Avien
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...