Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Frp får kritikk for å ha fremmed forslag for 40 milliarder kroner siden i fjor høst. De andre kritiserer pengebruken.

 

Men hallo! Når forslag ikke går gjennom, så er faktisk ikke pengene brukt.

6032547[/snapback]

Ehm, det viser at en ikke kan utlede noen helhetlig politikk ut fra FrPs enkeltforslag og spillerier. Det viser at en er kjapp til å komme med dyre forslag. Det viser at et FrP i posisjon ikke ville vært i nærheten av å oppfylle de løftene og tiltakene og gud vet hva en kommer med i posisjon; og sett i lys av kritikk mot den nåværende regjering for å ikke gjennomføre alle sine forslag syns jeg det er høys relevant å påpeke helhetsprisen på FrPs forslag siden i fjord er 40 mrd.

 

Om ikke annet så for at kveget skal forstå det er langt fra forslag i opposisjon til det å drive et land i posisjon.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Frp får kritikk for å ha fremmed forslag for 40 milliarder kroner siden i fjor høst. De andre kritiserer pengebruken.

 

Men hallo! Når forslag ikke går gjennom, så er faktisk ikke pengene brukt.

6032547[/snapback]

Ehm, det viser at en ikke kan utlede noen helhetlig politikk ut fra FrPs enkeltforslag og spillerier. Det viser at en er kjapp til å komme med dyre forslag.

6036342[/snapback]

Noe som er ethvert opposisjonspartis privilegie. Det gjelder ikke baree Frp.

 

Det viser at et FrP i posisjon ikke ville vært i nærheten av å oppfylle de løftene og tiltakene og gud vet hva en kommer med i posisjon;

6036342[/snapback]

Nei, det gjør det ikke. Disse forslagene er jo utenom Frp's alternative budsjett.

 

Det eneste vi kan si er at langt fra alle forslagene til Frp ville være gjennomførbare. man måtte velge noen av dem.

 

Om ikke annet så for at kveget skal forstå det er langt fra forslag i opposisjon til det å drive et land i posisjon.

6036342[/snapback]

Du forstår jo ikke det selv. Gjevnfør ovenfor...

Lenke til kommentar

Hmh.. må bare si at jeg er litt frustrert over det som foregår av uberettiget nedrakking på FrP og FrP'ere. Det er dette jeg merker mest til siden jeg selv stemmer FrP.

 

I dag benyttet f.eks. en jente i historietimene deler av sin opptreden til å slenge ut "Anders Langes parti for drastisk nedsettelse av skatter og avgifter var opphavet til FrP, og nedsettelse av skatter og avgifter vel det eneste FrP står for i dag også".

 

Jeg sa til et par kamerater "jeg tror hun burde ta seg en tur hjem og finne frem partiprogrammet før neste time".

 

Det neste som da skjedde var at jeg hørte et fnys og en kommentar som at "det er vel ikke verdt å lese" . Jeg spurte kameraten min, som er tidligere SU'er og nå er AUF'er: "Du som er politiker må da vel lese hovedtrekke fra partiprogrammene. Hvis ikke vet du jo ikke hva du argumenterer for og mot?"

 

Svaret var ikke uventet: "Njaa.. jeg har lest de fleste, men med unntak av FrP sitt. Det gidder jeg ikke!".

 

 

Jeg har litt vondt av menneskene, for hver gang jeg diskuterer i nærheten av dem, kommer det tåpelige kommentarer.. F.eks. "Jeg liker politiske debatter, men med alle unntatt [mitt navn] for han har så dumme meninger", "der ser du folk som bare stemmer for billig sprit og bensin uten en tanke på andre!" osv.

Det værste jeg har opplevd fra AUF-ene (det er riktig så mange av dem på skolen min :/), er vel når jeg satt med noen venner og diskuterte følgene av en kommunistisk politikk, hvorpå ei venninde kommer gående bort og roper "Skjerp dere! Dere er så barnslige!", for så å gå tilbake til sitt bord et stykke lengre unna og fortsette samtalen med sine egne. Jeg må si at jeg ble litt forvirret angående hvem som var barnslig :shrug:

 

Det jeg undres over, er hvordan man kan prøve å få en sjans til å overbevise slike folk om at de må høre på argumenter fremfor følelser, og slutte å ta forhastede konklusjoner om partier uten å engang vite hva de står for. Slikt opplever jeg hver gang det er en politisk debatt i nærheten, og jeg begynner å gå dyktig lei.

 

Dette er forøvrig snakk om de samme folkene som klappet når AP-politikeren på skoledebatten i forkant av valget klarte å si at vi skulle "Jage de rike ut av landet" :roll:

Lenke til kommentar
Det neste som da skjedde var at jeg hørte et fnys og en kommentar som at "det er vel ikke verdt å lese" . Jeg spurte kameraten min, som er tidligere SU'er og nå er AUF'er: "Du som er politiker må da vel lese hovedtrekke fra partiprogrammene. Hvis ikke vet du jo ikke hva du argumenterer for og mot?"

Svaret var ikke uventet: "Njaa.. jeg har lest de fleste, men med unntak av FrP sitt. Det gidder jeg ikke!".

6036939[/snapback]

Arrogante selvgode sosialister. Intet nytt under solen.. De tror de vet alt så mye bedre enn alle andre. Tragiske mennesker.

Lenke til kommentar
Det neste som da skjedde var at jeg hørte et fnys og en kommentar som at "det er vel ikke verdt å lese" . Jeg spurte kameraten min, som er tidligere SU'er og nå er AUF'er: "Du som er politiker må da vel lese hovedtrekke fra partiprogrammene. Hvis ikke vet du jo ikke hva du argumenterer for og mot?"

Svaret var ikke uventet: "Njaa.. jeg har lest de fleste, men med unntak av FrP sitt. Det gidder jeg ikke!".

6036939[/snapback]

Arrogante selvgode sosialister. Intet nytt under solen.. De tror de vet alt så mye bedre enn alle andre. Tragiske mennesker

6036973[/snapback]

 

 

Det er litt morsomt å lese noen si at folk er tragiske mens de generaliserer i samme setning, eller i dette tilfellet, setningen bak.

Det er det som for meg virkelig minner om tragisk.

 

Nå skal ikke jeg forsvare sosialister, ei heller meg selv, men man kan jo spørre seg om hvem som er selvgod når man faktisk presterer å si: "Arrogante selvgode sosialister. Intet nytt under solen.. De tror de vet alt så mye bedre enn alle andre. Tragiske mennesker".

Lenke til kommentar
Nå skal ikke jeg forsvare sosialister, ei heller meg selv, men man kan jo spørre seg om hvem som er selvgod når man faktisk presterer å si: "Arrogante selvgode sosialister. Intet nytt under solen.. De tror de vet alt så mye bedre enn alle andre. Tragiske mennesker".

6037051[/snapback]

Jeg tenker jo da selvsagt på de menneskene han snakket om, ikke ALLE sosialister. Duh.

Lenke til kommentar
Nå skal ikke jeg forsvare sosialister, ei heller meg selv, men man kan jo spørre seg om hvem som er selvgod når man faktisk presterer å si: "Arrogante selvgode sosialister. Intet nytt under solen.. De tror de vet alt så mye bedre enn alle andre. Tragiske mennesker".

6037051[/snapback]

Jeg tenker jo da selvsagt på de menneskene han snakket om, ikke ALLE sosialister. Duh.

6037063[/snapback]

Da beklager jeg, men jeg synes du skrev på en måte som til forveksling kunne minne om generalisering.

Lenke til kommentar
Hmh.. må bare si at jeg er litt frustrert over det som foregår av uberettiget nedrakking på FrP og FrP'ere. Det er dette jeg merker mest til siden jeg selv stemmer FrP.

 

I dag benyttet f.eks. en jente i historietimene deler av sin opptreden til å slenge ut "Anders Langes parti for drastisk nedsettelse av skatter og avgifter var opphavet til FrP, og nedsettelse av skatter og avgifter vel det eneste FrP står for i dag også".

 

Jeg sa til et par kamerater "jeg tror hun burde ta seg en tur hjem og finne frem partiprogrammet før neste time".

 

Det neste som da skjedde var at jeg hørte et fnys og en kommentar som at "det er vel ikke verdt å lese" . Jeg spurte kameraten min, som er tidligere SU'er og nå er AUF'er: "Du som er politiker må da vel lese hovedtrekke fra partiprogrammene. Hvis ikke vet du jo ikke hva du argumenterer for og mot?"

 

Svaret var ikke uventet: "Njaa.. jeg har lest de fleste, men med unntak av FrP sitt. Det gidder jeg ikke!".

........

6036939[/snapback]

Jeg diskuterer aldri partipolitikk utenfor nettet. Folk er så fulle av fordommer at det blir aldri noe saklig diskusjon ut av det. Jeg kan gjerne argumentere for Frp-standpunkt, for de færreste skjønner allikevel at det er Frp jeg argumenterer for. Uvitenheten er stor. Veldig stor.

 

En annen ting jeg gjør er å angripe negative og usaklige argument, og få folk til å moderere seg litt i sin stigmatisering av Frp, amerikanere, kristne osv. Det kan jeg også gjøre uten å flagge standpunkt pro Frp eller pro Irak-krigen, og dermed uten å trigge fordommene og ødelegge all mulighet for saklig diskusjon.

 

Men stort sett gidder jeg ikke å diskutere politikk med folk jeg omgås. Jeg får utløp for det behovet her inne. :thumbs:

Lenke til kommentar
Men stort sett gidder jeg ikke å diskutere politikk med folk jeg omgås. Jeg får utløp for det behovet her inne. :thumbs:

6037119[/snapback]

Som du sikkert skjønner har utviklingen gått i den retningen for min del også.

 

edit: jeg har faktisk i det senere stoppet en del diskusjoner fra å starte på diverse fester, fordi jeg vet at det vil ødelegge stemningen. Trodde aldri at politikk var så dirty business før jeg ble engasjert selv.

Endret av Zethyr
Lenke til kommentar

En ting som er litt rart er at alle de fleste FRPere jeg har snakket med støtter USA, Israel og krigene de fører mens SV og AP folk ikke gjør det. Har ikke folk sine egne meninger? Jeg liker å ha mine egne meninger om ting og tror ikke mange kan gjette for hvem jeg stemte for ved forrige valg. Ikke at det burde ha noe å si.

 

Feks.: Jeg er for krigen i Irak, men mot politikken Israel fører. Støtter i USA i noen saker men ikke i alle.

 

Du trenger ikke å "angripe" USA hver gang noe skjer, selv om du stemmer SV.

 

Altfor mange med "egne" meninger på dette forumet, kanskje jeg er en av dem? :)

 

EDIT:

Det er nesten blitt bortkastet å diskutere politikk fordi mange støtter den ene

siden samme hva det handler om. Det er ikke saken som er i fokus men "vi mot dere".

 

Jeg har nesten blitt synsk når det gjelder hva enkelte brukere kommer til å skrive. :)

Endret av aleh
Lenke til kommentar

Og dette, mine venner, er grunnen til at politikk passer bedre på nettet enn i virkeligheten, med mindre du er virkelig engasjert. Uheldigvis, egentlig. Har kun diskutert politikk en gang i fylla, og det ble bare en laaaang oppramsing av liberalistisk tankegang til en stakkar raddis jeg møtte på byen.. Var tydeligvis nok til å gi meg et russenavn også. :dontgetit:

Lenke til kommentar
En ting som er litt rart er at alle de fleste FRPere jeg har snakket med støtter USA, Israel og krigene de fører mens SV og AP folk ikke gjør det. Har ikke folk sine egne meninger? Jeg liker å ha mine egne meninger om ting og tror ikke mange kan gjette for hvem jeg stemte for ved forrige valg. Ikke at det burde ha noe å si.

 

Feks.: Jeg er for krigen i Irak, men mot politikken Israel fører. Støtter i USA i noen saker men ikke i alle.

6038244[/snapback]

Det har ikke noe med egne eller andres meninger å gjøre; det handler om at grunnleggende prinsipper ligger til grunn for en persons politiske syn. Israels krig og amerikanernes krig er i realiteten den samme krigen, og derfor er det ikke spesielt merkelig at de som støtter Israel også støtter De forente stater i dette henseende.

 

Jeg ser for øvrig at JBlack og Zethyr i stor grad har det samme inntrykket av det politiske klimaet her i landet som jeg har. Det er dumt at det skal være slik at man ikke kan uttale noe som går imot sosialistenes vedtatte sannheter uten å bli uglesett, men slik har det altså blitt i sosialismens høyborg. I den siste sovjetstat er det tradisjon for å vite bedre enn alle andre. Det verste er at det ikke engang er sosialistene selv som er verst på området. Det er tvert imot de som ikke er interessert i politikk, men som tar det politisk korrekte for gitt, som blir mest indignert over at folk kan være så dumme, umoralske og usosiale at de går imot sosialistenes vedtatte sannheter. Personlig har jeg sluttet å diskutere politikk utenfor internett. Jeg gidder rett og slett ikke. Folk flest er sementert i sitt eget sosialdemokratiske perspektiv og er hverken interessert i eller i stand til å se alternative syn utenfor sine egne referanserammer.

Lenke til kommentar
Siv Jensen planlegger hvem som skal sitte i regjering allerede?? haha.. Dette blir jo virkelig for dumt. Dette kommer til å føre til at frp går ned på meningsmålingene.

6040354[/snapback]

Å legge planer for hva som eventuelt kan skje i fremtiden ser jeg på som utelukkende positivt.

 

Om VG's oppslag ( http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=304070 ) har noe sannhet i seg, gjenstår derimot å se.

 

Personlig tviler jeg på at vi får se Celina Midelfart som minister med det første, men kanskje en av de andre kvinnene som nevnes?

 

Uansett synes jeg dette virker som (nok en) oppkonstruert sak fra VG's side bygget på 1% rykter og 99% spekulasjoner. For dårlig, VG!

Endret av klilleng
Lenke til kommentar
Halvorsen presset Jens og co til å levere tilbake bilene

Kudos til Halvorsen.

6039380[/snapback]

Ser for meg den lange maska til Enoksen når han må trille den feite XC90'en tilbake dit den kom fra. :p

6040136[/snapback]

Hehe .. supert!

 

Det virker som enkelte av de folkevalgte ikke har skjønt at det er våre penger, fra våre lommebøker de forvalter. Lurer på hvor mange skolebøker eller øreoperasjoner for små barn prisdifferansen på de bilene og normale biler utgjør.

Lenke til kommentar

Jeg har sagt det før, men kan vel gjenta meg. Halvorsen er en fin tillitsvalgt/representant. Hun kan innrømme feil og hun er villig til å ta ansvar for sine handlinger. Både når hun på direkten redigerte SV sitt demokratisk valgte partiprogram, fordi hun skjønte hvor latterlig det var, det at hun er villig til å gå om hun ikke oppnår full barnehagedekning vitner om stor integritet og her har hun sørget for å få igjennom prinsipper, selv om det fører til at Jensemann må løpe med halen mellom bena. Hun fikk det sikkert ikke gratis.

 

Bare synd politikken til SV er håpløs og at Halvorsen selv ikke er dyktig nok i jobben sin. Men som person virker det som mange av de andre politikerene har en god del å lære.

 

Det er ikke alltid en ulempe å ha de i hjertet fremfor i hodet. Om man bare kunne funnet en som hadde det begge steder snart.

 

Som representant for sine folkevalgte må man lete lenge etter en bedre person enn Halvorsen. Jeg tror barnehager blir spikeren i kisten for hennes del.

Lenke til kommentar
Nei, det gjør det ikke. Disse forslagene er jo utenom Frp's alternative budsjett.

 

Det eneste vi kan si er at langt fra alle forslagene til Frp ville være gjennomførbare. man måtte velge noen av dem.

(...)

Du forstår jo ikke det selv. Gjevnfør ovenfor...

6036755[/snapback]

Det du skriver er minner mer om en omskrivning av hva jeg skrev enn noe annet. Det jeg skrev var at det viser ikke alle løftene og tiltakene en kommer med i opposisjon (jeg antar du tok leifen, jf svaret ditt) lar seg oppfylle. Du skriver at langt fra alle forslagene til Frp ville være gjennomførbare, dvs det jeg skrev med andre ord. Likevel klarte du svare min påstand med "[n]ei, det gjør det ikke".

 

En ting som er litt rart er at alle de fleste FRPere jeg har snakket med støtter USA, Israel og krigene de fører mens SV og AP folk ikke gjør det. Har ikke folk sine egne meninger? Jeg liker å ha mine egne meninger om ting og tror ikke mange kan gjette for hvem jeg stemte for ved forrige valg. Ikke at det burde ha noe å si.

6038244[/snapback]

Dette har med menneskets natur å gjøre. En søker kognitiv koherens, og inntrykk/meninger/fakta som støtter ens eksisterende forståelse forsterkes mens de som går i mot nedtones og undertrykkes. En vil ikke ha indre motsetninger i sitt verdensbilde.

Lenke til kommentar
Arrogante selvgode sosialister. Intet nytt under solen.. De tror de vet alt så mye bedre enn alle andre. Tragiske mennesker.

6036973[/snapback]

 

Når vi snakker om sosialister... Er det bare meg, eller blir andre forbanna på diskusjonsteknikken til sosialister generelt på tv? :D Jeg har inntrykk av at de blå kommer med hvertfall LITT mer saklige kommentarer enn sosialistene, som egentlig BARE slenger drit... Selvfølgelig slenger de blå også drit, men virker som det eneste de røde er ute etter er å stille de blå i dårlig lys, ikke si hva de mener...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...