Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Kofi Annan var en svært dyktig generalsekretær. Han var respektert og veltalende, og virket for meg som en svært dyktig internasjonal leder. Ban Ki Moon virker mer tilbakeholden og daff. Minnes også at han misoppfattet FNs stilling til dødsstraff tidlig i sin periode, som jo var litt morsomt. Utover det har jeg ingen særlig oppfatning om ham. Samtidig skal det jo sies at det beste diplomati oftest foregår bak lukkede dører. Det er gjerne det mest effektive.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.bbc.co.uk/news/uk-12038847

 

 

Rart at folk i europa begynner å reise allerede nå, en uke før Jul. Jeg trodde det var økonomisk krise? Men det er klart, det er bedre å ha fri tydeligvis.

For eksempel studenter har gjerne fri noen dager før julaften. Det er også en del folk som har muligheten til å jobbe inn noen dager ekstra for så å avspasere på jobben. Og da er jo helgen som var en perfekt mulighet til å ta seg en "langhelg" og reise ekstra tidlig hjem.

 

Kan også være at det er en del som "safer" seg mot å komme for sent til julefeiringen på grunn av snøkaos og andre uforutsette ting ved å reise ekstra tidlig. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

http://www.bbc.co.uk/news/uk-12038847

 

 

Rart at folk i europa begynner å reise allerede nå, en uke før Jul. Jeg trodde det var økonomisk krise? Men det er klart, det er bedre å ha fri tydeligvis.

For eksempel studenter har gjerne fri noen dager før julaften. Det er også en del folk som har muligheten til å jobbe inn noen dager ekstra for så å avspasere på jobben. Og da er jo helgen som var en perfekt mulighet til å ta seg en "langhelg" og reise ekstra tidlig hjem.

 

Kan også være at det er en del som "safer" seg mot å komme for sent til julefeiringen på grunn av snøkaos og andre uforutsette ting ved å reise ekstra tidlig. :)

 

Jo, det er klart. Studentene har jo ofte fri. Har de noe annet enn fri?

 

Forresten, er det ikke mer naturlig å ta neste uke fri? Mellom Jul og nyttår, om du skal avspasere?

 

Men skulle ikke undre meg om disse folkene har fri da også. Fra 17 desember til 3 januar......

 

Det er noen som har det!

Lenke til kommentar

Nei ingen bør fly mellom feriene.

 

Hva slags tullete meninger er det du kommer med?

 

Hvordan vet du at det er snakk om turister, faktisk utgjør store deler av flytrafikken av forretningsfolk som skal mellom møter eller er pendlere. At folk er med på å bruke penger til å fly er vel bare ett godt tegn på at den økonomiske krisen ikke er så ille som enkelte prøver å fremstå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Klar faktafeil fra deg der.

 

Ingen har skrevet noe om hvordan folk skal reise. Det var en kommentar til tidspunktet

Det var uansett en utrolig tullete og smålig kommentar. Hvis folk har jobbet inn nok tid på jobben eller rett og slett ikke har noe å gjøre på jobben eller studiene de siste dagene skal de da absolutt få lov til å reise hjem litt tidligere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er så lei av sommervikarene på heltid i VG og Dagbladet at jeg nå har sperret tilgangen til disse sidene med firefox-extension "BlockSite".

 

Før trykket jeg meg inn i vanvare og trance pga hurtiglageret, og ble irritert. Ikke nå mer.

 

Den anbefales!

Hva er det som gjør dem til 'permanente sommervikarer'?

 

Jo, det er klart. Studentene har jo ofte fri. Har de noe annet enn fri?

Jepp.

Lenke til kommentar

Jeg er så lei av sommervikarene på heltid i VG og Dagbladet at jeg nå har sperret tilgangen til disse sidene med firefox-extension "BlockSite".

 

Før trykket jeg meg inn i vanvare og trance pga hurtiglageret, og ble irritert. Ikke nå mer.

 

Den anbefales!

Hva er det som gjør dem til 'permanente sommervikarer'?

 

 

Noen vil sikkert beskylde meg for å være paranoid, men jeg har sjekket byline på en del nettjournalister. Dette er ofte unge folk nedmot 20 år. Ingen med noen særlig karriere bak seg. Dette er åpenbart noe som gjøres for å spare penger.

 

 

Se på denne vær-saken fra Aftenposten. Den er ikke engang skrevet av en fast ansatt reporter. Et nettsøk gir meg at det er ei jente på 22 som bor i London, kanskje med en slags utdanning som journalist.

 

http://www.aftenposten.no/reise/nyheter/article3957479.ece

Endret av Kaarerekanraadi
Lenke til kommentar

Jeg er så lei av sommervikarene på heltid i VG og Dagbladet at jeg nå har sperret tilgangen til disse sidene med firefox-extension "BlockSite".

 

Før trykket jeg meg inn i vanvare og trance pga hurtiglageret, og ble irritert. Ikke nå mer.

 

Den anbefales!

Hva er det som gjør dem til 'permanente sommervikarer'?

 

 

Noen vil sikkert beskylde meg for å være paranoid, men jeg har sjekket byline på en del nettjournalister. Dette er ofte unge folk nedmot 20 år. Ingen med noen særlig karriere bak seg. Dette er åpenbart noe som gjøres for å spare penger.

 

 

Se på denne vær-saken fra Aftenposten. Den er ikke engang skrevet av en fast ansatt reporter. Et nettsøk gir meg at det er ei jente på 22 som bor i London, kanskje med en slags utdanning som journalist.

 

http://www.aftenposten.no/reise/nyheter/article3957479.ece

Det du ser der er en ganske vanlig metode for å kunne dekke nyheter der de skjer. Bruk av frilansere. Frilansere i alle aldre (jeg kjenner dem ned i 15-årsalderen, og oppe i 70-årsalderen), både innen tekst og foto gjør at vi faktisk har mulighet til å få rapporter fra hendelser. En 22 år gammel jente i London kan være en stringer tilknyttet Aftenposten i Storbritannia (og om det er tilfellet er hun god, Aftenposten er en svært vanskelig avis å få en fot innenfor), men det kan også være at hun ganske enkelt tilbad sine tjenester, og at avisen valgte å samarbeide med henne for å få denne storien. Det kan også tenkes at hun er en mer uavhengig frilanser som skriver saker om det meste på de fleste steder.

 

For å nevne noe. Selv er jeg frilanser. I dagens avis-Norge er det flere og flere frilansere (om du ønsker å se hva NJL mener om det anbefaler jeg litt lesing på Journalisten.no), så det får man bare leve med.

 

Uansett er det ikke alder eller utdanning som teller i pressen. Å være utdannet journalist er fint og flott, men vil i de fleste tilfeller telle lite med mindre du har noe å vise til. Dette er særlig viktig innen alt som dreier som om f.eks. fotografering, der jeg primært driver. Hva er dine innsigelser mot selve reportasjen det her er snakk om?

Lenke til kommentar

Datteren døde med seks i promille

 

Personlig kjenner jeg folk som ruser seg på både alkohol og cannabis, men det som stadig slår meg er hvor unkontrollert mange behandler alkohol. Dette er ikke ment som et pro-cannabis-innlegg, men uansett så har jeg inntrykk av at de av mine venner som hovedsaklig bruker cannabis er mer bevisste ved sin rus, kontra mange som drikker alkohol ustyrlig. Drikkekulturen i dette landet er mildt sagt tragikomisk.

 

Noen som har lignende erfaringer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...