Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er noe som går igjen og igjen i "rettssamfunnet" vårt.

 

Mens gutta bak piratebay får betydelige ubetingede fengselsstraffer og enorme erstatningsbeløp, så går mordere og ranere løs, frie til å forgripe seg på nye ofre.

 

Jeg mister i noe grad troen på Norge som et rettferdig land. Jeg tror borgervern MÅ til for å åpne øynene på politi og politikere, og for å gjøre gatene trygge, selv om man ender opp med å måtte sone noen dager eller måneder for det. Man blir jo faktisk innlosjert på et slags hvile-hotell med fler rettigheter enn ofrene, og hyllet som helt av lokalsamfunnet i ettertid.

 

Jeg sier derfor ja til borgervern... når politiet åpenbart i mange tilfeller er ute av stand til å gjøre jobben sin. Den som forgriper seg mot meg og mine eller i mitt nærvær skal fanken få gjennomgå! Med balltre og det som verre er!

Lenke til kommentar

Det er ingen fordel for deltakere i et marked med lavere priser enn omgivelsene (norge) å koble seg opp mot omgivelsene. Strømprisen vil uunngåelig stige for oss. Men det er jo en ting, man har alle muligheter til å unngå rasjonering i norge man kan 1. Bygge ut mere produskjon (noe man burde gjort), 2. Hatt linjer som i større grad sørget for problemfri utveksling også om vinteren 3. Hatt regler om fyllingsgrad i magasiner før vinteren. Dette er ikke vanskelig å løse, men være folkvalgte evner jo ikke å planlegge og tenke helhetlig.

 

AtW

 

Strømprisen i Norge er nok i mindre grad koblet opp mot integrasjon av markedet.

Tidvis har landet et produksjonsunderskudd hvor løsningen er import eller punktene som du nevner.

 

Uten å besitte den tekniske innsikten, vil det ikke være vanskelig å ha regler om fyllingsgraden?

Enten regner det eller ikke og enten forbrukes det strøm eller ikke?

 

*edit: Forøvrig så er subsidert kraftintensivindustri også noe som burde blitt forlatt.

 

Det var regler om fyllingsgrad før, det er det ikke lenger. Strømprisen i norge har steget av en kombinasjon av grunner 1. Vi kobler oss opp mot markededer med høyere pris 2. Vi insiterer på å ikke bygge kraftverk.

 

AtW

 

Det er noe som går igjen og igjen i "rettssamfunnet" vårt.

 

Mens gutta bak piratebay får betydelige ubetingede fengselsstraffer og enorme erstatningsbeløp, så går mordere og ranere løs, frie til å forgripe seg på nye ofre.

 

 

Det som også går igjen er at folk ikke fatter at strege straffer har liten preventiv effekt mot vold, mens ganske stor mot økonomisk kriminalitet...

 

AtW

Lenke til kommentar
Det som også går igjen er at folk ikke fatter at strege straffer har liten preventiv effekt mot vold, mens ganske stor mot økonomisk kriminalitet...

 

Det er vanskelig å begå ny vold og kriminalitet mot samfunnet når man sitter i fengsel. Nettopp derfor stuper også USAs kriminalitet mens Europas skyter fart opp i skyene i takt med muslimsk innvandring og europeisk utvidelse mot øst.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Det som også går igjen er at folk ikke fatter at strege straffer har liten preventiv effekt mot vold, mens ganske stor mot økonomisk kriminalitet...

 

Det er vanskelig å begå ny vold og kriminalitet mot samfunnet når man sitter i fengsel. Nettopp derfor stuper også USAs kriminalitet mens Europas skyter fart opp i skyene i takt med muslimsk innvandring og europeisk utvidelse mot øst.

 

Jeg foreslår du leser litt av forskningen som er gjort på temaet, istedet for å buse avgårde med dine anekdotiske "bevis", kanskje du vil få et nytt perspektiv. Jeg orker ikke å gå igjennom denne diskusjonen enda en gang.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Jeg foreslår du leser litt av forskningen som er gjort på temaet, istedet for å buse avgårde med dine anekdotiske "bevis", kanskje du vil få et nytt perspektiv. Jeg orker ikke å gå igjennom denne diskusjonen enda en gang.

 

Anekdotiske bevis?

 

Problemet med "forskningen" er at ingen "forskere" tør å "forske" på det virkelige problemet. "Forskningspapirer" i sosiologi skal tross alt godkjennes av andre "forskere" som også er sosiologer. Resultatet er høy grad av politisk korrekthet og urovekkende liten grad av kritiske resultater.

 

Jeg velger å ta deg på ordet at dette er en diskusjon du har gått igjennom mange ganger.

 

Imidlertid må jeg spørre deg om du benekter at USA har en annen innvandrings, asyl, og flyktninge- politikk enn Norge og Europa, og om du også benekter at USA har hatt motsatt utvikling i kriminaliteten ifra Europa?

 

Tar man sosiale forhold og sosial utjevning og andre forhold sosiologer ELSKER å forske på, og som i teorien alltid SKAL slå ut positivt, i betraktning, ser vi nemlig at de resultatene du hevder å ha lest deg frem til og andre har forsket seg frem til ikke er det spor logisk.

 

Da står man igjen med èn mulighet: Tøff innvandringspolitikk og tøff kriminalitetpolitikk VIRKER, og myke, humanistiske, sosiale vitenskaper, er høyst feilbare.

Endret av abcdefghijklmnopqrstuvwxyz
Lenke til kommentar

Alfabetet: Det virker ikke som du vet hva forskning er og derfor ikke respekterer metodene som brukes. Jeg anbefaler deg å lese deg opp på vitenskapelig metode og faktisk leser forskningsrapportene det er snakk om i stedet for bare å spy ut fordommer mot tekster du ikke vet noe om. Det du skriver her blir litt som en filmanmeldelse av en film du ikke har lest.

Endret av Simen1
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Alfabetet: Det virker ikke som du vet hva forskning er og derfor ikke respekterer metodene som brukes. Jeg anbefaler deg å lese deg opp på vitenskapelig metode og faktisk leser forskningsrapportene det er snakk om i stedet for bare å spy ut fordommer mot tekster du ikke vet noe om. Det du skriver her blir litt som en filmanmeldelse av en film du ikke har lest.

 

Jeg respekterer forskning og vitenskap mer enn de aller fleste. Myke vitenskaper i dag er mer synsing enn substans. Jeg sier ikke at all sosiologi er feil, jeg sier bare at forskere er feilbare, særlig når man har å gjøre med myke vitenskaper hvor utfallet er til ens egen fordel på så mange plan.

 

Dessuten kan jeg ikke se at dere har linket til eller refferert til noe som helst som motbeviser min opprinnelige påstand.

 

Put up, or shut up. Slutt å bruke hersketeknikker og argumentelle falsum.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Det som også går igjen er at folk ikke fatter at strege straffer har liten preventiv effekt mot vold, mens ganske stor mot økonomisk kriminalitet...

 

Det er vanskelig å begå ny vold og kriminalitet mot samfunnet når man sitter i fengsel. Nettopp derfor stuper også USAs kriminalitet mens Europas skyter fart opp i skyene i takt med muslimsk innvandring og europeisk utvidelse mot øst.

Det som må gjøres først er å komme med en kilde på den påstanden der, så kan vi ha en diskusjon.

Endret av Feltherre
Lenke til kommentar
Det som må gjøres først er å komme med en kilde på den påstanden der, så kan vi ha en diskusjon.

 

Dette er det man kaller "etablerte faktum", og er helt enkelt å sjekke opp selv, det vil si, om man gidder og ikke bare er ute etter å kverrulere eller å score noen flere, billige, "rykte"-poeng hos sine meningsfeller.

 

Ta for eksempel turen innom Europols nettsider:

http://www.europol.europa.eu/index.asp?page=publications&language=

 

Når dere har motbevist Europol kan vi fortsette diskusjonen.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Det som må gjøres først er å komme med en kilde på den påstanden der, så kan vi ha en diskusjon.

 

Dette er det man kaller "etablerte faktum", og er helt enkelt å sjekke opp selv, det vil si, om man gidder og ikke bare er ute etter å kverrulere eller å score noen flere, billige, "rykte"-poeng hos sine meningsfeller.

 

Ta for eksempel turen innom Europols nettsider:

http://www.europol.europa.eu/index.asp?page=publications&language=

 

Når dere har motbevist Europol kan vi fortsette diskusjonen.

 

Lykke til.

Europol sine rapport tar bare for seg organisert kriminalitet og terrorisme, ikke kriminalitet generelt, slik din påstand faktisk hevdet.

La meg bare gjør det klart hva du faktisk har pålagt deg selv å finne kilder om: 1.At USAs kriminalitet generelt "stuper" og at dette er som et direkte resultat av mindre innvandring til USA.

2. At Europa har fått mer kriminalitet som et direkte resultat av økt innvandring fra Øst-Europa og muslimske land.

 

Du kan kalle det kverulering men ekstraordinære påstander krever ekstraordinære kilder. Du sier du respekterer forskningen og vitenskapen mer enn de fleste, det er på tide å vise det i praksis.

 

Jeg legger merke til hvordan du tolker mitt krav om kilder til dine påstander(noe jeg mener burde være en selvfølge) som et angrep, til tross for at jeg ikke i det hele tatt har ytret meg som denne saken. Viss dette virkelig er et etablert faktum så burde det ikke være vanskelig å finne noen skikkelig kilder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...