Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Feynman, venstresidepropaganda? Hvor står det at dette har noe som helst med venstresiden å gjøre? Jeg leste hele artikkelen, det var hele veien referert til forskere som Kirpotin og engelske forskere, samt New Scientist. Er dette venstresiden for deg?

Nei. Men det er det tydligvis for noen andre. ;)

Lenke til kommentar

Virker som om Sponheim var med i en konkurranse om å snakke raskest mulig! Tror ikke jeg fikk med meg halvparten. Relativt kjedelig var det også. Men han var ihvertfall ikke like mumlende som Stoltenberg.

 

Da jeg kom til Erna var det i begynnelsen faktisk ganske godt! Etter en opphisset Sponheim, ble jeg nå avslappet :) Hun tok ting ganske godt for seg. Tok streken fra dagens regjering til fremtidens politikk. Er ikke helt enig i hvordan hun framstilte det videre - da hun sa "jeg syns" foran alt. Det bryr meg lite hva hun syns, det er partiet som gjelder! Men stort sett synes jeg det var en fin framføring, selv om jeg er dypt uenig i politikken.

Endret av Decline
Lenke til kommentar

kag, joda. Men nå syns jeg ikke du skal beskylde Dotten for for mye, han var faktisk positiv til Dahle ;)

 

At vi ER staten er å ta hardt i. Jeg skulle ønske det var slik, men i dagens samfunn kan man knapt si vi "er" regjeringen. Parlamentarismen spiser oss opp. Men joda, gjennom byråkratiet er "vi" med på staten. Men de som styrer staten, de såkalte representantene, er ikke oss. Langt ifra, de gjenspeiler oss ikke engang.

 

*grue seg til haga skal kråke-skrike om miljøet*

Lenke til kommentar

Dødt løp mellom Borgerlig og rød grønt på ny meningsmåling fra VG

 

Ap 28%

Frp 20,2%

H 16,8%

SV 13,2%

Krf 8.6%

Sp 5,8%

V 3,7%

RV 1,1%

Kystp 1,0%

Andre 1,5%

Det ble også målt velgerlojalitet hvor RV. kystpartiet og Frp tok de tre første plassene mens dårsligst velgerlojalitet har SV-velgerne.

anadatfordelingen:

Rødgrønne 85

Borgerlige 84

Det ble også beregnet hva som skjer dersom V kommer over sperregrensen og da vil de borgerlige få 87 mandater og de rødgrønne 82.

 

 

Ser bra ut dette her, ikke overaskende har SV dårligst lojalitet, de pleier som oftest å gjøre det dårligere til valg enn det meningsmålinger sier. Men andre målinger viser jo et forholdvist stort flertall til rød-grønt. Men blir det så jevt så kan det bety en del makt til småpartiene RV og Kystpartiet om de kommer inn på tinget.

 

Nøkkelen for borgerlig side er vel å få V over sperregrensen.

Lenke til kommentar
Dødt løp mellom Borgerlig og rød grønt på ny meningsmåling fra VG

 

Mandatfordelingen:

Rødgrønne 85

Borgerlige 84

Det ble også beregnet hva som skjer dersom V kommer over sperregrensen og da vil de borgerlige få 87 mandater og de rødgrønne 82.

 

Nøkkelen for borgerlig side er vel å få V over sperregrensen.

Noen flere sovende Venstre-stemmer her? Gjør som undertegnede, legg tvilen til side og stem... :thumbup:

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Så før/om ikke alle kan få den, så skal ingen få den? Er det ikke greit å starte et sted?

Valgfriheten det snakkes så varmt om eksisterer kun under visse forutsetninger, forutsetninger mange rett og slett ikke har. I stedet for å gi valgfrihet til noen kan en gi et skikkelig tilbud til alle (som et eksempel i en gitt kontekst).

Lenke til kommentar

Jeg har i den siste tiden begynt å ta alle aviser med en stadig større klype salt, særlig med tanke på at det begynner å nærme seg valg, samt at jeg er litt mer bevisst på hva jeg egentlig leser. Allikevel ble jeg overrasket når jeg gikk inn på aftenposten.no nå; der lyste hele topp-banneret mot meg: "Kristin Halvorsen trenger deg!" Før i tiden pleide hvertfall en del av avisene å late som om de var politisk nøytrale o.O

Lenke til kommentar
Jeg har i den siste tiden begynt å ta alle aviser med en stadig større klype salt, særlig med tanke på at det begynner å nærme seg valg, samt at jeg er litt mer bevisst på hva jeg egentlig leser. Allikevel ble jeg overrasket når jeg gikk inn på aftenposten.no nå; der lyste hele topp-banneret mot meg: "Kristin Halvorsen trenger deg!" Før i tiden pleide hvertfall en del av avisene å late som om de var politisk nøytrale o.O

Før i tiden latet man ikke som om man var politisk nøytrale. De fleste avisene hadde klare politiske mål og var åpen om dette.

 

Når det kommer til Aftenposten så har de en temmelig bred dekning. Legger merke til at de er knallhard mot paritene. SV er vel det partiet som har fått gjennomgå mest, avisen påpekte jo en del grove feil fra SV. Men Høyre og Venstre har også fått passet sitt påskrevet.

 

Nei å tro at aviser er politisk nøytrale, det må man aldri gjøre. Det er mennesker som skriver dette her og slik er det bare. Men heldigvis er ikke media så mye kontrollert av sosialistene som før, det er blitt jevnet mer ut. TV2 virker jo som de ofte er løpegutt for FRP og veier således opp for NRK som altid har vært AP vennlig. Men 70% av journalistene stemmer SV og AP, det kan bli et problem når det kommer til vinkling, for jpurnalister kan ha sine agendaer de også. Det beste hadde vært om alle journalister var åpen om sin politiske tilhørighet.

Lenke til kommentar

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=106692

 

Knuser Bondevik

Jens Stoltenberg slår Kjell Magne Bondevik ned i støvlene når det gjelder personlig popularitet.

 

Jeg har flere kommentarer til denne artikkelen.

1. At så mange kan ha tiltro til Stoltenberg finner jeg utrolig. Jeg har sjelden opplevd en politiker som jeg synes virker mindre ærlig og mer falsk enn Stoltenberg.

 

2. Kanskje H snart innser at å satse på en regjering med Bondevik som statsminister ikke er fremtiden.

 

3. VG er fortsatt en møkkaavis. Tallene er meningsløse når man ikke vet hvordan spørsmålene er stillt. Var dette et enten/eller spørsmål om Bondevik eller Stoltenberg? Hvis ikke, hvilke andre kandidater ble nevnt? Dette har mye å si for størrelsen på tallene.

Lenke til kommentar
Allikevel ble jeg overrasket når jeg gikk inn på aftenposten.no nå; der lyste hele topp-banneret mot meg: "Kristin Halvorsen trenger deg!" Før i tiden pleide hvertfall en del av avisene å late som om de var politisk nøytrale o.O

Det er tillatt med politiske annonser i aviser. Det samme banneret står på dagbladet.no. Dette har ingenting med politisk tilhøringhet å gjøre.

Var dette et enten/eller spørsmål om Bondevik eller Stoltenberg? Hvis ikke, hvilke andre kandidater ble nevnt?
I velgertesten til TV2 var det flust av alternativer til hvem man ville ha som statsminister. Men det var faktisk ikke en eneste som jeg faktisk ønsket i den stillingen.
Lenke til kommentar

At avisene prøvde å være politisk nøytrale før er helt feil. Det er faktisk omvendt! I dag prøver avisene å utgi seg for å være politisk nøytrale, men selvfølgelig er ikke dette mulig. Før hadde avisene et standpunkt, du visste hvor du hadde de! De skjulte ingenting, det satt ikke sosialister eller konservative eller liberalister bak avisen og styrte det hele bak teppet mot en viss retning. Om du ville lese sosialistisk, da leste du disse avisene osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...