Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

VG fortsetter i marsjtempo mot stupet i idioti journalistikk (har de i det hele tatt utdannelse innen sitt fagfelt. Og om de har, kanskje på tide å sette opp kravene litt?)

 

Vg driter seg som vanlig ut, og kvinnene som går ut gjør det enda mer. Stakkars små som løper til VG bare fordi de ikke er alen om å få tekstmelding:

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=285731

 

- Jeg blir provosert over John Arnes oppførsel. Det er ikke bare dumt og patetisk å gjøre noe slikt, men også fryktelig respektløst ovenfor de øvrige jentene han har sendt SMS til, sier Haraldsen til VG.

Er det mulig? :roll:

 

Men heldigvis var en av jentene i intervjuet oppadgående da:

 

Kathrine Sørland (25) fikk også tekstmelding.

 

- Jeg svarte ikke på den, men jeg synes ikke dette er noen «skandale» akkurat. Folk må jo få lov til å sende meldinger til hvem de vil.

:thumbup:
Lenke til kommentar
VG fortsetter i marsjtempo mot stupet i idioti journalistikk (har de i det hele tatt utdannelse innen sitt fagfelt. Og om de har, kanskje på tide å sette opp kravene litt?)

Har de ikke falt utfor det stupet for mange år siden?

Jo de har vel det :p

 

Men det var da svært lang tid det skulle ta før de nådde bunnen. Litt av et fall :whistle:

Lenke til kommentar

Jeg synes dette var en uvanlig god reportasje fra VG sin side. Ellers, når jeg leser VG på nett, så pleier jeg ofte å irritere meg over hvor overfladiske artiklene er, og hvor lite research journalistene egentlig gidder å gjøre. Men her har vi en lang og fyldig artikkel, og det er tydelig at journalistene har tatt seg tid til å undersøke saken skikkelig. Et eksempel til etterfølge. Godt jobba Mari Glans og Camilla Bjørn. :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg synes dette var en uvanlig god reportasje fra VG sin side. Ellers, når jeg leser VG på nett, så pleier jeg ofte å irritere meg over hvor overfladiske artiklene er, og hvor lite research journalistene egentlig gidder å gjøre. Men her har vi en lang og fyldig artikkel, og det er tydelig at journalistene har tatt seg tid til å undersøke saken skikkelig. Et eksempel til etterfølge. Godt jobba Mari Glans og Camilla Bjørn. :thumbup:

Det burde aldri være en sak å skrive om i første omgang.

 

Jaja, de gjøre en mer omfattende sak enn det Se&Hør burde gjort, men å skrive om noe slikt i det hele tatt er nedverdigende for avisen. Men selvfølgelig, det selger jo aviser og spesielt den skokken med folk som har så lite interessant liv at de må lese om andres blar frem penger for den mjøla der.

 

Men, men , blir man i fremtiden fornærmet eller bare ønsker å spre drit om noen kjentfolk, så vet man ihvertfall at media her til lands er blitt såpass tabloide at de skriver om det.

 

Egentlig vet jeg lite om VGs tilstand. Jeg har sluttet å lese avisen, og titter bare innom ved tilfeldigheter. Ser aldri ut som ting har forbedret seg. Hvorfor skulle det egentlig det? Det selger fortsatt flest aviser.

 

Ja du har rett i det. Tabloid selger. For det er nok av dem som kjøper avisen for sladder fremfor aktuelle nyheter. Standard er jo de som slår rett opp på sportssidene og leser derfra og ut. Hvis det da ikke står noe om en nabokrangel i nyhetsseksjonen da.

 

Men folk må få lov å lese det de vil. Selv syntes jeg det er synd at man ikke viser verdigheten å tillate offentlige litt privatliv. Men det er nå bare meg. Jeg leste jo selv artikkelen og er jo ikke et spor bedre. Men skulle gjerne vært foruten ;)

Lenke til kommentar
Hehe paradoksalt at de samme liberalistene som snakker om den fæle statlige innblandingen i andre saker snakker veldig varmt om staten fordi den kan fremme deres saker?

Sist meg bekjent er ingen sosialister heller for å overlate alt ansvaret til kvinnen i 9 mnd heller.

 

Og hvem er det du sikter til som liberalister?

Lenke til kommentar
Jeg synes dette var en uvanlig god reportasje fra VG sin side. Ellers, når jeg leser VG på nett, så pleier jeg ofte å irritere meg over hvor overfladiske artiklene er, og hvor lite research journalistene egentlig gidder å gjøre. Men her har vi en lang og fyldig artikkel, og det er tydelig at journalistene har tatt seg tid til å undersøke saken skikkelig. Et eksempel til etterfølge. Godt jobba Mari Glans og Camilla Bjørn. :thumbup:

Det burde aldri være en sak å skrive om i første omgang.

Hørt om goldi og bronzi? Vel, dette var ironi.

Lenke til kommentar
Jeg synes dette var en uvanlig god reportasje fra VG sin side. Ellers, når jeg leser VG på nett, så pleier jeg ofte å irritere meg over hvor overfladiske artiklene er, og hvor lite research journalistene egentlig gidder å gjøre. Men her har vi en lang og fyldig artikkel, og det er tydelig at journalistene har tatt seg tid til å undersøke saken skikkelig. Et eksempel til etterfølge. Godt jobba Mari Glans og Camilla Bjørn. :thumbup:

Det burde aldri være en sak å skrive om i første omgang.

Hørt om goldi og bronzi? Vel, dette var ironi.

Ja tok den, fortsatte bare der du slapp jeg. Men burde kanskje begynt med "Ja det..." fremfor "Det.." ;)

Endret av Dotten
Lenke til kommentar

Ok. Selvsagt helt enig i at dette er lavmål. For det første burde det ikke være en sak av interesse for noen. For det andre er det råttent gjort å henge ut personer på den måten. For det tredje så har gutten ikke gjort noe galt i det hele tatt. Meldingene var jo ikke en gang ufine.

 

Mari Glans og Camilla Bjørn, hvis det virkelig er det journalistene heter (latterlige navn), burde finne noe bedre å bruke tiden på.

 

Edit: Og Dabladet kan ikke være noe dårligere. De hiver seg på: http://www.dagbladet.no/kultur/2005/08/03/439141.html

 

Ikke bare det, i Dagbladet fredag skal det visst være en lengre reportasje.

 

Dette er så usigelig dumt.... :no:

Endret av JBlack
Lenke til kommentar
Ikke bare det, i Dagbladet fredag skal det visst være en lengre reportasje.

Honnør til Dagbladet som sorterer (mesteparten av) søppelet sitt, og plasserer det i FREDAG. Veier nesten opp for de skandaløst dårlige førstesiden de produserer. Er forresten greit med litt underholdning etter en lang ukes arbeid.

Lenke til kommentar

Personlig synes jeg ikke det å drite ut en person for hele landet på den måten er underholdning. Mannen har jo ikke gjort noe galt, ikke en gang vært ufin. Alikevel henges han ut som en tosk for hele landet.

 

Og, som tidligere nevnt, blir jeg provosert over hvor mye journalistiske ressurser som brukes på en slik sak, samtidig som mye viktigere saker blir behandlet totalt overfladisk.

Lenke til kommentar
Personlig synes jeg ikke det å drite ut en person for hele landet på den måten er underholdning.

Korreksjon: Verden. Link

Mannen har jo ikke gjort noe galt, ikke en gang vært ufin. Alikevel henges han ut som en tosk for hele landet.
Han skulle heller kjørt i fylla. Da hadde han sluppet billigere fra det. (Hint: Eirik Bakke) Endret av Feynman
Lenke til kommentar
Mannen har jo ikke gjort noe galt, ikke en gang vært ufin. Alikevel henges han ut som en tosk for hele landet.
Han skulle heller kjørt i fylla. Da hadde han sluppet billigere fra det. (Hint: Eirik Bakke)

Her til lands har vi en lei tradisjon med å uskyldiggjøre teite ting gjort i fylla. "Fylla har skylda", vettu, landets mest aksepterte (latterligste, imo) unnskyldning på teite ting gjort av barn, så vel som voksne. I norge kan man tydeligvis gjøre hva som helst etter å ha drukket en sekspakning, uten å bli sett ned på eller irettesatt etterpå. :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...