Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Penger til arbeidsklær (Dress, advokatkappe mm), administrasjon i forhold til lønn, leie av lokaler, strøm, IT-utstyr, telefon, fax, abonnement på lovdata, nødvendige tidskrifter og oppdaterte lovsamlinger (F.eks. har pappa en samling av internasjonale lover innen et spesialfelt rett: Pris: 18.900, deretter 5000 i årlig avgift for å få tilsendt oppdateringer(fungerer som en ringperm)). Dessuten må en advokat på så og så mange kurstimer for å beholde bevillingen så vidt jeg vet. Kurs er ikke gratis.

 

Det er ikke gratis å drifte advokatvirksomhet heller. :)

Endret av JoachimR
Lenke til kommentar

Om Kristin Halvorsen og resten av SV bedriver løgn, er misinformert eller rett og slett ikke har peiling kan man undres over. Å gjøre en god jobb med å undersøke fakta har de ihvertfall ikke:

 

http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/08/11/439905.html

 

 

Om det ikke hadde vært valgkamp hadde dette kun blitt en notis, men politikerene, da spesielt SV og Høyre slenger seg over dette for det det er verdt. Trodde de var imot prostitusjon, ihvertfall SV... :whistle:

Lenke til kommentar

Aftenpostens nettutgave imponerer med sin valgdekning, veldig mye info og i tilleg til streaming av debatter så blir det bra. Skal si de satser friskt. "2 minutter med partilederen" er bra, så langt har KRF, RV, AP og FRP kommet med bidrag. Der imponerte faktisk Høybråten med en ro og Hagen og Dahle var også flinke. Stoltenberg hadde et særdeles dårlig innlegg med en del "ehhh" og regelrett mumling.

 

En sterk 5'er til Hagen og Dahle, en anstendig 4'er til Høybråthen og en svak 2'er av Stoltenberg. Sistnevnte har jeg sjelden sett så svak i ordformulering. Vurdering gjort uavhengig av om jeg er enig i det de sier.(ja jeg er en skap kritiker med terningene klar :whistle: )

 

Blir spennendes å se Sponheim, Halvorsen og Solberg i de kommende dagene.

Lenke til kommentar

Dotten, jeg er enig. Satt i går og så en del på Aftenpostens valgside. Mye bra der. Litt synd dog at de kjørte nettintervju med Thorstein såpass tidlig, det er vel ikke så mange som har sett det der enda! Men jeg må si at Thorstein gjorde meg ekstra gira på å stemme RV i år.

 

Er ikke helt enig i at Hagen gjorde det så bra. Det vil si, fremføringen var fin, men synes ikke sakene var det helt store. Han brukte lang tid på å greie ut, og prioriterte saker som bensinprisene (som skulle ligge på åtte kroner......)! Dette er detaljsaker som ikke har noe å si i det store bildet, men som han nok kommer til å vinne stemmer på, ettersom det selvfølgelig er mange som kjører bil og må betale deretter! (uten nødvendigvis å tenke over hvorfor...) Han virket i god form. Men jeg likte heller ikke at han fremstilte meg og mine medmennesker som brukere..

 

Og mener Stoltenberg seriøst at vi skal stemme på AP fordi de står for "verdier og konkrete saker"?? Det høres da meningsløst ut for min del. Men du har rett i at han mumlet mye, og snakket en gang feil... tar seg ikke så godt ut det. Han er litt ø'ete av seg men... Synes derimot det var en del gode fokuser der - større fokus på skole, utdanning, arbeid etc. - men kanskje litt mangel på hva de konkret skal gjøre, han sier bare at de skal forbedre det, uten å forklare hva forbedringen består i.

 

Høybråten hadde et ganske godt innlegg. Tok for seg fattigdommen internasjonalt - for så å bruke en naturlig overgang til Norge/innenriks fattigdom. Synes kanskje like vel det ble litt mye prat om akkurat dette. Når han var ferdig med fattigdommen virket det som om han glemte hva han skulle si og så ned i gulvet før han kom til sans og samling og begynte med miljøet :) "Den tolvtende september". Hihi morsomme ting de sier når de skal snakke fort der...

 

Dahle synes jeg gjorde en god jobb (surprise!). Men synes han hadde en litt merkelig måte å formulere seg på i begynnelsen, så nesten ut som om han snakket til et barn... Derimot synes jeg han var den beste av alle disse til å gi et godt bilde av hvor partiet står. Hvor vil partiet stå etter valget. Som en "vaktbikkje", som passer på en evt. venstreregjering som ville blitt dratt mot høyre uten RV på tinget. Det fikk han godt fram, pluss en del viktige saker (som jeg nok vil si er viktigere enn bensinprisene!)

 

Partisammenligningen til Aftenposten var også relativt kjekk. Godt å få oppklart noen ting, ganske kort og konsist.

Lenke til kommentar

Decline:

 

Han karakteriserer oss som brukere, for det er nettopp det vi er. Brukere av velferdssamfunnet. Det er der fokusen skal ligge, staten er til for oss, ikke omvendt. Endel statsannsatte og kommunearbeidere har ikke skjønt det når det kommer til behandlingen av folk flest.

 

Dahle begynte litt "rart" ja. "Vi skiller oss ut fra de andre partiene ved at vi ikke sikler etter maktposisjoner" eller hvordan han nå uttalte seg, men fortsatte med å fortelle at de vil kjempe for folk flest. Dette gjør de vel best med å ha maktposisjon... :whistle: Var enig i lite av hva han sa, skjønner ikke helt logikken med å trekke ut norske styrker som er med på å vokte over røde kors, leger uten grenser og andre hjelperorganisasjoner i utlandet. Har han tenkt over det egentlig, eller lar han prinsippene sine komme i veien?

 

Men det han gjorde bra var å fokusere på partiet RV, de andre fokuserte mer på hvorfor man skal stemme på deres parti. Folk flest liker ikke å bli fortalt hva man skal eller bør gjøre, så der traff Dahle bra. Han og Hagen var de som virkelig fikk frem at de ønsker å gjøre Norge till et bedre land å bo i, dog har de helt forskjellig metoder man ønsker å benytte for å nå dette målet :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...