Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Her til lands har vi en lei tradisjon med å uskyldiggjøre teite ting gjort i fylla. "Fylla har skylda", vettu, landets mest aksepterte (latterligste, imo) unnskyldning på teite ting gjort av barn, så vel som voksne. I norge kan man tydeligvis gjøre hva som helst etter å ha drukket en sekspakning, uten å bli sett ned på eller irettesatt etterpå. :roll:

Er dette noe som faktisk skjer i din omgangskrets, eller er det noe du bare skriver for å ha noe å skrive?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Snakker ikke om omgangskretsen min, men mitt generelle inntrykk av Norge i sin helhet, basert på omgangskretsen min, andre sine omgangskretser, nyhetene, hva jeg ser på byen i helgene, hører på jobben, skolen, leser i avisene, hører fra andre osv, osv.

 

Jeg har et inntrykk av at i norge er "fylla har skylla" en alt for meget akseptert unnskyldning.

Lenke til kommentar
http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/08/07/439496.html

 

Solberg vil kutte 2 mrd i bilavgiftene for å få folk til å kjøpe nyere og yngre biler. Stoltenberg lurer på hvor pengene skal taes fra.

 

Forhåpentligvis spares mye av dette inn på mindre utgifter i forbindelse med ulykker og langtidssykemeldte.

Han lurer på dette samtidig som han lover flere milliarder (var det 5) til eldreomsorgen og ytterligere noen mrd til skolen. Og det var vel ifjor han sa at AP ikke ville øke skattene, om jeg ikke husker helt rett. ¨

 

Vet han selv hvordan han vil finansiere sine egne løfter? :hmm:

Lenke til kommentar

Jens vet hva han tjener på å love, samtidig som han vet hva han tjener på å kritisere andre for. Jeg vil påstå at enkelte gjør litt for mye for å få mest mulig makt til seg og sine egne; love i hytt og pine samtidig som man kritiserer andre for å love mer enn man har råd til, stemme for/mot forslag basert på partiet som fremmer forslaget snarere enn politikken bak det, osv. osv.

Lenke til kommentar
Vet han selv hvordan han vil finansiere sine egne løfter? :hmm:

Nei. Han lyver, helt klart. Alle ikke borgerlige politikere lyver. Bare de borgerlige er redelige mennesker, med løfter av gull og forutsetningene til å kunne holde de. Jens Stoltenberg har ikke noe bedre å gjøre om dagene enn å pumpe norske borgere full av piss. De ikke borgerlige politikerne vil oss bare vondt.

 

 

(... *duh* ...)

Lenke til kommentar
Kan informere om at slike uttalelser ikke skaper mer orden, så for ordens skyld var det neppe.

Kaster du stein i vannet, er det bare å forvente at det kommer noen bølger.

 

Får man premie for å være korttenkt her inne...

Nei, men man kan få "premie" for å poste slike unødvendige kommentarer. Premien er at innlegget blir slettet av en vennlig moderator, eller dersom kommentaren er personrettet endog en advarselsøkning...

 

Geir :)

 

Du straffer sarkasme, men lar provokasjoner (med mindre JBlack er uviten) gå?

 

I så fall tar jeg med glede en advarselsøkning. Herre, if that's the case tar jeg en ban også!

 

:roll:

Lenke til kommentar

Det er vel bedre ting å bruke "moderatormakten" på enn dette...

 

Vel, det som irriterte meg mest i media i dag var "Capitalist Ball" i Brussel. Her var det en stor samling av personer (i likhet med enkelte her på forumet, *DLF* rip..) som danset og hadde seg med sine felles motbydelig rike kapitalister. Og de snakket varmt om frihandelen, lokalet var dekt av Ayn Rand-propagandaplakater, damer i glitrende kjoler som kunne fødd en halv landsby, og med agendaen å påvirke europeisk politikk til å bygge ENDA mer på dette forkastelige elitetullet.

 

Og det er visst valgfrihet «Capitalist Ball» handler om. Men når sjampanjen skal sprettes, får alle servert den spesiallagde Ayn Rand-sjampanjen, med bilde av ikonet på etiketten. Det ser gjestene ut til å være fornøyde med.

 

– Tror du kanskje at jeg kan komme på neste ball?

 

– Ja, kanskje det. Selv om du er fra «den andre siden», altså, sier Anne Jensen og ler. Enn så lenge.

 

http://www.klassekampen.no/Arkivsamling/Ar...august/6/281123

 

*kvalm*

Lenke til kommentar
Får man premie for å være korttenkt her inne, eller er det av andre grunner at så mange velger å se bort fra alle opplysningene? Det er vel ikke de eldre i seg selv, som skiller partiene, men måten det er forsvarelig å hjelpe de på.

La meg gjøre oppmerksom på følgende setning i innlegget mitt: AP som alltid har kritisert FrP for å svartmale situasjonen når FrP har snakket om de eldres situasjon.

 

Så jo, det er ganske mye "de eldre i seg selv".

 

PS! Det er ikke premie for å være korttenkt. Sorry!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...