Gå til innhold

Medal of Honor dropper Taliban (PC/PS3/X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-80wCWpIM

Er ikke Taliban med i single player også ?

 

Taliban er også med i kampanjen, men de er ikke spillbare. Det var muligheten for å spille som Taliban mot amerikanske styrker i flerspilleren som skapte kontroverser.

 

Jeg oppfatter det, tatt hele spillet i betraktning, som en ubetydelig ting å henge seg opp i.

 

Hadde hatt større forståelse hvis det hadde vært snakk om hele settingen, springe rundt i Afghanistan mens det fortsatt dør soldater der i virkeligheten.

 

Dette forandrer jo ikke på noe som helst annet enn et lite navn på soldatene.

Det er fortsatt amerikanske soldater man skal drepe i multiplayeren.

Lenke til kommentar

svakt av EA.

 

Skal man kutte ut tyskerne og japsene i ww2 krigsspill også

 

Dersom WW2 fortsatt holdt på idag, så hadde de nok vært kuttet de også ja. Hadde Norge vært okkupert av nazister, så tviler jeg på du hadde syntes det hadde vært særlig moro å spille nazist som tar liv av dine egne landsmenn...selv som "lek".

 

Helt greit gjort av EA dette her mtp at dette er en pågående konflikt...

Endret av BioNor
Lenke til kommentar

Blir vel litt som når dei i WWII spel gjer om 'nazi' til 'axis' eller rett og slett finner opp eit nytt navn og flagg for at dei ikkje skal gjere skam på tyskere eller gjere spelet nazi-vennlig.

 

Blir litt det samme her, er greit nok å kalle dei Opposing Force, men dersom det i spelet framstår at dette er relgiøse guerrilla krigere i Afganistan så er det vel klart for dei aller fleste at det er snakk om Taliban, uavhengig av kva slags navn dei har fått i spelet.

 

Skal du lage eit dataspel så må du tidlig bestemme deg for kva slags retning du vil gå i, enten lager du eit realistisk spel der du bruker ekte våpen, ekte navn, og ekte kriger som utganspunkt eller så går du den andre veien med ei liksom konflikt i eit liksomland mellom liksom stater.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

svakt av EA.

 

Skal man kutte ut tyskerne og japsene i ww2 krigsspill også

 

Dersom WW2 fortsatt holdt på idag, så hadde de nok vært kuttet de også ja. Hadde Norge vært okkupert av nazister, så tviler jeg på du hadde syntes det hadde vært særlig moro å spille nazist som tar liv av dine egne landsmenn...selv som "lek".

 

Helt greit gjort av EA dette her mtp at dette er en pågående konflikt...

 

Hvis vi tar utgangspunkt i eksemplet ditt, hadde det spilt noen rolle om man hadde kalt soldatene tyskere eller slemminger ? sammenhengen ville jo uansett vært åpenbar for alle.

Lenke til kommentar

 

Hvis vi tar utgangspunkt i eksemplet ditt, hadde det spilt noen rolle om man hadde kalt soldatene tyskere eller slemminger ? sammenhengen ville jo uansett vært åpenbar for alle.

 

Sammenhengen hadde vært åpenbar ja, men poenget var å skille mellom en historisk krig og en pågående konflikt. Jeg forstår at pårørende reagerer på at man kan spille som Taliban når man vet hva disse står for og har gjort og jeg vil tørre å påstå at "spillet" i mitt eksempel aldri hadde blitt laget pga tilsvarende årsaker.

 

Det finnes forøvrig et godt eksempl på hvordan dette kan løses uten at det går utover andre parter enn Taliban; i Americas Army spiller jo begge lag US Army, men ser motstandarden som fi(av utseende).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

 

Hvis vi tar utgangspunkt i eksemplet ditt, hadde det spilt noen rolle om man hadde kalt soldatene tyskere eller slemminger ? sammenhengen ville jo uansett vært åpenbar for alle.

 

Sammenhengen hadde vært åpenbar ja, men poenget var å skille mellom en historisk krig og en pågående konflikt. Jeg forstår at pårørende reagerer på at man kan spille som Taliban når man vet hva disse står for og har gjort og jeg vil tørre å påstå at "spillet" i mitt eksempel aldri hadde blitt laget pga tilsvarende årsaker.

 

Det finnes forøvrig et godt eksempl på hvordan dette kan løses uten at det går utover andre parter enn Taliban; i Americas Army spiller jo begge lag US Army, men ser motstandarden som fi(av utseende).

 

Poenget er jo at når man tar tak i en aktiv konflikt så finnes det svært få utveier i forhold til kreative snarveier. Det er et valg man tar i starten av utviklingen.

 

Når man aksepterer settingen til spillet, Afghanistan konflikten, så ser jeg ikke helt hvorfor multiplayeren plutselig skal være et vesentlig problem. Problemstillingen aktiv konflikt, amerikanere som dør, forsvinner ikke ved at man bytter navnet på slemmingene i spillet fra et reelt navn til en beskrivelse.

Lenke til kommentar

Blir vel litt som når dei i WWII spel gjer om 'nazi' til 'axis' eller rett og slett finner opp eit nytt navn og flagg for at dei ikkje skal gjere skam på tyskere eller gjere spelet nazi-vennlig.

 

 

Ehm gjøre om? Den nazistiske alliansen het jo "Axis" eller "the Axis powers" eller noe i den duren, akkurat som den andre siden het allies. Skal de liksom kalle dem Evil Nazis?

 

Angående spillet så skjønner jeg vel hvorfor de valgte å ta denne beslutting. Er likevel ikke helt sikker på hva jeg synes er riktig, tror ikke jeg hadde gått i flammer om de valgte å gi ut originalen. Amrikanere som mener at spill gjør folk om til kaldblodige morderer irriterer meg ennå da.

Endret av Carlgutt
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Blir vel litt som når dei i WWII spel gjer om 'nazi' til 'axis' eller rett og slett finner opp eit nytt navn og flagg for at dei ikkje skal gjere skam på tyskere eller gjere spelet nazi-vennlig.

 

 

Ehm gjøre om? Den nazistiske alliansen het jo "Axis" eller "the Axis powers" eller noe i den duren, akkurat som den andre siden het allies. Skal de liksom kalle dem Evil Nazis?

 

Angående spillet så skjønner jeg vel hvorfor de valgte å ta denne beslutting. Er likevel ikke helt sikker på hva jeg synes er riktig, tror ikke jeg hadde gått i flammer om de valgte å gi ut originalen. Amrikanere som mener at spill gjør folk om til kaldblodige morderer irriterer meg ennå da.

 

:thumbup:

Axis

Endret av kleshenger
Lenke til kommentar

svakt av EA.

 

Skal man kutte ut tyskerne og japsene i ww2 krigsspill også

 

Dersom WW2 fortsatt holdt på idag, så hadde de nok vært kuttet de også ja. Hadde Norge vært okkupert av nazister, så tviler jeg på du hadde syntes det hadde vært særlig moro å spille nazist som tar liv av dine egne landsmenn...selv som "lek".

 

Helt greit gjort av EA dette her mtp at dette er en pågående konflikt...

 

Hvis vi tar utgangspunkt i eksemplet ditt, hadde det spilt noen rolle om man hadde kalt soldatene tyskere eller slemminger ? sammenhengen ville jo uansett vært åpenbar for alle.

 

Helt enig, spesielt når de "slemmingene" sprang rundt med tyske våpen og uniformer. Dette blir for dumt/svakt av EA...

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar

svakt av EA.

 

Skal man kutte ut tyskerne og japsene i ww2 krigsspill også

 

Dersom WW2 fortsatt holdt på idag, så hadde de nok vært kuttet de også ja. Hadde Norge vært okkupert av nazister, så tviler jeg på du hadde syntes det hadde vært særlig moro å spille nazist som tar liv av dine egne landsmenn...selv som "lek".

 

Helt greit gjort av EA dette her mtp at dette er en pågående konflikt...

 

Hvis vi tar utgangspunkt i eksemplet ditt, hadde det spilt noen rolle om man hadde kalt soldatene tyskere eller slemminger ? sammenhengen ville jo uansett vært åpenbar for alle.

 

Helt enig, spesielt når de "slemmingene" sprang rundt med tyske våpen og uniformer. Dette blir for dumt/svakt av EA... 

 

Husk at dette er flerspilleren. Hva ville du tjent på å spille som taliban i strid mot allierte soldater? Personlig mener jeg dette er et klokt trekk av EA.

Lenke til kommentar

svakt av EA.

 

Skal man kutte ut tyskerne og japsene i ww2 krigsspill også

 

Dersom WW2 fortsatt holdt på idag, så hadde de nok vært kuttet de også ja. Hadde Norge vært okkupert av nazister, så tviler jeg på du hadde syntes det hadde vært særlig moro å spille nazist som tar liv av dine egne landsmenn...selv som "lek".

 

Helt greit gjort av EA dette her mtp at dette er en pågående konflikt...

 

Hvis vi tar utgangspunkt i eksemplet ditt, hadde det spilt noen rolle om man hadde kalt soldatene tyskere eller slemminger ? sammenhengen ville jo uansett vært åpenbar for alle.

 

Helt enig, spesielt når de "slemmingene" sprang rundt med tyske våpen og uniformer. Dette blir for dumt/svakt av EA... 

 

Husk at dette er flerspilleren. Hva ville du tjent på å spille som taliban i strid mot allierte soldater? Personlig mener jeg dette er et klokt trekk av EA.

 

Hva man ville tjent? Man kunne jo f.eks. vunnet... :roll:

Lenke til kommentar

Syns det er helt greit av EA. Hvis sopass mange føler seg støtt av en såpass liten ting bør det være rom for å kunne justere litt. Men Opposing Force var da ett ræva navn. Syns Insurrectionists hadde vært bedre... er jo en del opprøere der nede men det blir ikke så farlig som å kalle dem for Taliban.

 

Men skjønner ikke helt greia da.. man skyter jo fortsatt amerikanere? Er det ikke det som er problemet til familiene og venner av de som er drept? Da er det vel likegyldig om det er Taliban eller Opposing Force som skyter amerikanere.

Lenke til kommentar

Meh. De kunne iallfall brukt litt militær sjargong og kallt den for "OpFor" eller noe slikt.

 

Men intet nytt under sola at amerikanere er følsomme for slikt. Til å være en så stor og mektig sivilisasjon (jepp, for mye Civ 5 i det siste), er de utrolig hårsåre. America's Army spillet har jo faktisk gjort det slik at begge sider spiller som AA og det andre laget alltid ser ut som opfor.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...