Gå til innhold

Oktoberfest 2010 - k.n.b - Nikkor 180mm f/2.8 AIS


Anbefalte innlegg

Jeg får nesten prestasjonsangst når jeg skal skrive i din tråd, fordi du er så flink til å skrive gode kommentarer og er dessuten en talentfull fotograf. Men en dårlig kommentar er håpentligvis bedre än ingen kommentar, så (men jeg tror det er best at jeg skriver på svensk)... :p

 

11. Oktober är bedrägligt enkel. Vid ett kort ögonkast ser den nästan tråkig (kjedelig) ut, men ju mer man ser på den desto bättre blir den.

 

12. oktober är rätt och slätt nydelig. Ljuset och tonerna är bara helt fantastiska.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

15. Oktober

Gold strike in Klondike

Artig variant paa elve-temaet. Hverken freeze eller flow. Vannet har nesten en klarsikt folie type gjennomsiktighet. Gode farger, og liker hvordan lövene nede i vannet er fortsatt nesten klart siktbar.

 

Har ogsaa en følelse, du tok dette bilde i portrett orientering. Noe med en refleksjonene. Fra den vinkelen, ser det ut som et kjempe objektiv.

Lenke til kommentar

Bykatt: Nei de er kun presentert her i denne tråden. Men kanskje noe å tenke på. Mange takk for kommentar.

 

RandiA: Jeg må innrømmme at jeg sliter litt innimellom med tung selvsensur. Det har medført at et par dager innimellom har blitt strøket. Tidkrevende er det i alle fall. Mange takk.

 

HelenaN: :blush: Ingen grunn til prestasjonsangst. Kommentarer er alltid velkomne. Jeg har dessverre hatt litt problemer med å få tid til å kommentere så mye i andre tråder som jeg skulle ønske. Takk for utførlig kommentar.

 

Noggie: Det er som du sier, jeg har forsøkt å finne en balansegang både med lukkertid og bruk av polariseringsfilter slik at det blir refleksjoner i overflaten og samtidig god gjennomsikt. Jeg har imidlertid tatt bildet akkurat slik det er presentert, altså i landskapsmodus. Retningen på refleksjonene har nok mest med hvor sola står, samt hvor himmelen kommer frem mellom løvverket. Takk for kommentar.

Lenke til kommentar

Kult bladgullbilde, har sett lenge på det flere ganger. Trondster: Jeg så ikke den lille fisken før du nevnte den, jeg så et mye større dyr rett under på vei i motsatt retning, den lille fisken smetter over hodet på den. Herlige toner og linjer k.n.b!

 

Gårsdagens er og veldig flott, og det ene bladet i brekket setter en diskret, men viktig, prikk over i-en!

Lenke til kommentar

Trondster: Ja, faktisk. Alle er tatt i elvetiden.

 

kaian: Jeg kan ikke si at jeg ser alle disse dyrene, men det er bra med fantasi (tror jeg). Litt tilfeldig at det bladet kom seilende akkurat da, men jeg klager ikke.

 

RandiA: Takker.

 

 

17. Oktober

Bropillar

 

post-166172-1287361110,0737_thumb.jpg

f/11, 30s, polafilter, variabelt ND-filter

 

Bropillar i Lysakerelva under Griniveien, rett før Grinidammen.

Endret av k.n.b
Lenke til kommentar

Nydelig, stram komp, ja - nydelig igjen! Kanskje litt hard oppskarping, men det er smak og behag. Flotte linjer! :)

 

 

RandiA:

 

Etter replikken din

Slike fossebilder, det kan du :yes:
vurderte jeg litt for seriøst et bilde av meg selv med tunga på et av k.n.b's glimrende fossebilder, med undertittelen "hva med meg, da?" - men det ble litt for - spesielt. Det er muuulig jeg har ekstra dårlig humor på grunn av søvnmangel.. :fun:

 

 

Lenke til kommentar

Nydelig, stram komp, ja - nydelig igjen! Kanskje litt hard oppskarping, men det er smak og behag. Flotte linjer! :)

 

 

RandiA:

 

Etter replikken din

Slike fossebilder, det kan du :yes:
vurderte jeg litt for seriøst et bilde av meg selv med tunga på et av k.n.b's glimrende fossebilder, med undertittelen "hva med meg, da?" - men det ble litt for - spesielt. Det er muuulig jeg har ekstra dårlig humor på grunn av søvnmangel.. :fun:

 

 

:!: :!:

 

Kommer jo bare vakre bilder fra k.n.b i denne utfordringen...det er så gjennomført, den site der også, elegant :yes:

Endret av RandiA
Lenke til kommentar

Takker for kommentarer og mangel på søvn når det gjelder det forrige bildet. Jeg kan være med på at det er litt hard oppskarping, betongen tåler nesten ingenting av dette før det synes.

 

 

21. Oktober

Ved møllefossen

 

post-166172-1287694117,5739_thumb.jpg

f/5.6, 3s

 

Dette er ikke selve møllefossen i Akerselva, men en liten forsmak litt ovenfor hovedfossen og restauranten. Det var lamper og lyskastere i nærheten, som kastet skygger både hit og dit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...