Gå til innhold

Oktoberfest 2010 - k.n.b - Nikkor 180mm f/2.8 AIS


Anbefalte innlegg

Nå som jeg har fått igjen internettforbindelsen (borte siden i går kveld):

 

Mange takk også for de siste kommentarene her.

 

 

30. Oktober

Alnaparken

 

post-166172-1288560532,0776_thumb.jpg

f/11, 5s, polafilter

 

Det var omtrent her kaian og jeg snudde på vår vandring fra Grorud stasjon nedover Alnaparken. Området var mye mer variert, kupert og vilt enn jeg hadde forestilt meg. Nok et tips til rekreasjon på tilrettelagte turstier langs Alna.

 

Flere bilder er tilgjengelige i den separate tråden for elvefotos.

Endret av k.n.b
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jo, takk Randi. Godt fornøyd med temavalget selv. I tillegg til at det ga mange fotomuligheter, har også elvene og deres omgivelser vært hyggelige bekjentskaper.

 

 

31. Oktober

Kruttverksfossen

 

post-166172-1288604308,0676_thumb.jpg

f/2.8, 1/3s, polafilter

 

Så er vi ved veis ende. Siste bilde er et utsnitt av fossen ovenfor kruttverket i Liadalen. Nedleggelsen av kruttverket her ved Ljanselva, skjedde like fort som en krutteksplosjon kan jobbe med den saken.

 

Det har vært en opplevelsesrik og flott vandring langs Oslos elver. I ukedagene, kjappe utvalgte småturer på vei til og fra jobb, i helgene litt lengre rolige turer. De fire helgene det har vært elvevandring (den femte var jeg utenbys), har jeg hatt turfølge av den faste medelvefotografen kaian, ispedd gjesteopptredener fra Gorgat, Bykatt og tomsi42. Hyggelig å kunne dele noen av opplevelsene med andre. Dette har gitt meg lyst til også å få med meg de elvestrekningene jeg ikke rakk med i løpet av oktoberfesten. Det kan jo være greit å få med seg andre årstider langs elvene også.

 

De som bor nær nok til å ha muligheten til å benytte seg av det vell av turstier som finnes langs disse elvene oppfordres herved til å utforske det disse naturperlene har å by på.

Lenke til kommentar

Gjærsjø? Må da ha noe med øl å gjøre! :D

 

Liker hvordan igjen vannet 25. oktober ser ut som maleri - gleder meg til å få prøvd filterriggen med ND-filtre i et eller annet vassdrag..

 

Lyseffektene som er ute å kjøre - dette var altså en halliket*) foss?

 

 

Fine, våte detaljer - liker farger og våte blader i bildene, og ikke minst et fint brudeslør til slutt. Mmmmh..

 

Kanskje til tider litt hard oppskarping her og der, men det er nok mer smak og behag.

 

 

Mange fine bilder i en gjennomført og god utfordring - har gitt mye glede og inspirasjon. Takk! :)

 

 

*) "Hallikert"? Det er jo "hallik" som er direkte oversettelse, selv om "hor", for eksempel i uttrykket "hor opp kjelka" har noe schwung over seg - dette uttrykket passer også for snøscooter-fans.. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...