Gå til innhold

Kamptråd: Rosenborg - Vålerenga


Maefteda

  

44 stemmer

  1. 1. Hvem vinner?

  2. 2. Hvem håper du vinner Tippeligaen?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, enn så lenge. Du var jo hvertfall en av de som gråt over at klubben var på vei i feil retning. Du og alle andre RBKere gjør dere selv en bjørnetjeneste ved å tenke sånn dere gjør nå.

 

Dere er ikke i nærheten av det dere var for 10 år siden, men dere har de største supporterbrillene noe fans har hatt noen gang, og lurer dere selv. Sist vi fikk sølv og dere gull i 2004 endte det med gull til oss neste sesong, og snakk om nedrykk hos dere. Just sayin'

Lenke til kommentar

7. plass nedrykk? Det er faktisk midt på det. Jeg har fortsatt sagt i tråden at jeg er skeptisk. To seire sikret litt optimisme. Vi er glade nå fordi vi faktisk greide å snu trenden og vinne mot dere og dermed serien.

 

Rykker RBK ned i år? (Anno 2005)

 

Bra at forumet er såpass gammelt, for jeg har mitt på det tørre når det gjelder snakk om nedrykk.

 

Du er uansett ikke blant de mest hovne heller da, så der er du unnskyldt. Det var vel mest 2 Liverpool supportere som var mest ovenpå når det gjaldt Rosenborg. Kanskje for å ha noe å støtte seg på, i en ellers trist tid for dem. Derfor jeg tok opp Liverpool også, slik at Danielzu kunne relatere situasjonen med dem. Rosenborg er forresten ikke sammenlignbart med Liverpool, heller Man Utd om noen i England. Har alltid sagt at Brann er Norges svar på Liverpool uansett :p

Endret av Maefteda
Lenke til kommentar

Det er greit nok, men nå snakket jeg om serien. Grunnet til at nedrykksnakket forsvant var at dere vant stort de siste 5-6 kampene i TL den sesongen og berget litt av æren.

 

Stoltidis var vel sikkert i ubalanse og måtte ha noen å lene beinet sitt på... Nei, han var en drittsekk og ødela mye av det som kunne blitt en enda bedre karriere for Per Ciljan. Samme skjedde forøvrig med Fellah på U21 mot Tyrkia. Men den saken fikk mindre spalteplass utrolig nok.

Lenke til kommentar

Denne sesongen er ufattelig lik 2004. Forskjellen er at da hadde vi tilfeldighetene med oss i kampen på Lerkendal, hentet forspranget deres på 9 poeng, og tapte på noe så dumt som scorede mål selv med bedre innbyrdes oppgjør. Dette kunne like gjerne skjedd i år. Dere har fått en stor opptur med Hamren, men den tiden er forbi nå. Ingen vet hvordan Jönsson vil gjøre det, men seriegull til neste år er hvertfall ikke trygt. Om det er så trygt som du sier burde du sette endel penger på det, la oss si 10 000 og se om du får gevinst.

Lenke til kommentar

7. plass nedrykk? Det er faktisk midt på det. Jeg har fortsatt sagt i tråden at jeg er skeptisk. To seire sikret litt optimisme. Vi er glade nå fordi vi faktisk greide å snu trenden og vinne mot dere og dermed serien.

Du er uansett ikke blant de mest hovne heller da, så der er du unnskyldt. Det var vel mest 2 Liverpool supportere som var mest ovenpå når det gjaldt Rosenborg. Kanskje for å ha noe å støtte seg på, i en ellers trist tid for dem.

Derfor jeg tok opp Liverpool også, slik at Danielzu kunne relatere situasjonen med dem.

Som trønder så er man ''Über'' uannsett. :p

Men satser jo på at du skjønner at det er ''all in good fun'' som Sean Connery ville ha sagt det.

 

Når det gjelder meg så har jeg alltid maktet å skille norsk og engelsk når det kommer til fotball. Var en liten plaster på såret å se Martin småsippe etter Blackpool tapet da. Det må man få lov til å innrøme.

 

Men Liverpool-situasjonen kan ikke sammenlignes med RBK.

Lenke til kommentar

Denne sesongen er ufattelig lik 2004. Forskjellen er at da hadde vi tilfeldighetene med oss i kampen på Lerkendal, hentet forspranget deres på 9 poeng, og tapte på noe så dumt som scorede mål selv med bedre innbyrdes oppgjør. Dette kunne like gjerne skjedd i år. Dere har fått en stor opptur med Hamren, men den tiden er forbi nå. Ingen vet hvordan Jönsson vil gjøre det, men seriegull til neste år er hvertfall ikke trygt. Om det er så trygt som du sier burde du sette endel penger på det, la oss si 10 000 og se om du får gevinst.

10 000?? Du vet jeg er fattig student ja? Må pante masse flasker for å nå den summen gitt.

Rbk blir i år som i fjor(og åre før der osv) favoritter til gullet. Er jeg 100% sikker på at RBK vinner neste år? Selvfølgelig ikke, tross alt norsk fotball det er snakk om her.

 

PS: Frode Johnson er alt man trenger å si angående 2004 sesongen.

 

Fun fact: Når jeg var i Japan sist høst fikk jeg rabbat på alt mulig fordi jeg løy på meg slektskap med Frode. ^^

Endret av Danielzu
Lenke til kommentar

Jeg skrev jo dette tidligere og mente at jeg ikke trodde du var helt seriøs og skrev litt for å provosere, så har merket meg det.

 

Men du har rett; Liverpool er mer likt Brann.

 

 


  •  
  • Begge er røde

  • Begge er seriemestere før serien starter

  • Begge påstår de har den beste fansen i landet

  • Begge har fans som snakker på en måte (nesten)alle andre i landet ikke kan fordra

  • Begge kommer fra en av de største byene i landet som ikke er hovedstaden

  • Begge har problemer på eier/trenersiden(anno 09/10)

  • Begge har en hymne de synger religiøst før hver kamp, selv om den ikke handler direkte om klubben

  • Begge har en blond spinkel spiss som sin stjernespiller

  • Begge er inne i en down-periode etter å ha vært nær toppen for litt siden

 

 

"All in good fun", som Sean Connery ville sagt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Begge rykker ned iløpet av 2011. :)

 

RBK og VIF har hatt noen likhetstrekk iløpet av de siste årene. De har planlagt fremover og fulgt den planen. RBK var kjapt ute med en løsning når Hamren takket ja til en annen jobb. VIF holdt på Andresen til tross for en elendig sesong i fjor, noe som lønnet seg.

 

Brann og Molde valgte det trygge og må nok tilbringe en sesong til under midten på tabellen.

Lenke til kommentar

Der er vi veldig enige. Vålerenga og Rosenborg er nå til dags de to klart best drevete klubbene i Norge og bør for norsk fotballs skyld ligge i toppen i år etter år. Det er litt deilig å få litt stemning som vi har fått de siste dagene også uansett, det skaper blest, får flere på kamp og interessen for norsk fotball opp. Forhåpentligvis får dette en positiv effekt for neste år, selv om jeg ikke legger skjul på at jeg håper dere flopper litt :p

 

Nei, sier meg ferdig med denne kampen nå. Har egentlig vært de i lengre tid, men Eggen & Co får meg alltid tilbake igjen. Legger med 2 saker som jeg synes beskriver omstendighetene godt.

 

Fyr på VGD

 

Sier meg egentlig enig med det meste her, mange parter som har opptrådt dumt i denne saken, og flere bør skjerpe seg. Rosenborg er Norges beste lag for nå og vi får se hvordan det går neste år. Litt uenig på vinklingen av 100% riktig avgjørelser, men ellers sier han mye bra.

 

Eggen får kritikk

 

Helt enig med Skammelsrud. Hadde Eggen vært mer ydmyk så hadde saken vært borte etter 15 minutter.

 

Nå på tide å kose seg med matchball mandag. Kanskje et par nye svar i denne tråden i tillegg ;)

Lenke til kommentar

Er det virkelig så ille?

 

Jeg skal aldri mer spise sodd. Jeg skal aldri glemme å barbere meg mellom nesa og kjeften, jeg skal aldri se en Europakamp med RBK. Jeg skal brenne alt av utgitt musikk jeg har kjøpt med trøndere i bandet. Jeg skal skru av radioen hver gang det spilles trøndermusikk. Jeg skal aldri heie på Norge hvis Nordthug eller Bjørgen leder et løp. Jeg hater trøndere, trøndelag og ALT det de står for. Jeg skal aldri mer drikke karsk, jeg skal slette telefonnumrene til alle trøndere jeg har lagret. Jeg skal ikke drikke Dahls eller Munkholm (det siste er egentlig ikke en problemstilling)

Jeg skal aldri stoppe og fylle bensin, kjøpe brus eller burger innenfor trøndelags grenser. Skal faktisk gå på dass hvis jeg flyr over trøndelag. Orker ikke mer. Faen ta hele RBK og alle som heier på dem! Og Annan er ei stor, klissete, illeluktende, dvask og ekkel FITTE!!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det virkelig så ille?

 

Jeg skal aldri mer spise sodd. Jeg skal aldri glemme å barbere meg mellom nesa og kjeften, jeg skal aldri se en Europakamp med RBK. Jeg skal brenne alt av utgitt musikk jeg har kjøpt med trøndere i bandet. Jeg skal skru av radioen hver gang det spilles trøndermusikk. Jeg skal aldri heie på Norge hvis Nordthug eller Bjørgen leder et løp. Jeg hater trøndere, trøndelag og ALT det de står for. Jeg skal aldri mer drikke karsk, jeg skal slette telefonnumrene til alle trøndere jeg har lagret. Jeg skal ikke drikke Dahls eller Munkholm (det siste er egentlig ikke en problemstilling)

Jeg skal aldri stoppe og fylle bensin, kjøpe brus eller burger innenfor trøndelags grenser. Skal faktisk gå på dass hvis jeg flyr over trøndelag. Orker ikke mer. Faen ta hele RBK og alle som heier på dem! Og Annan er ei stor, klissete, illeluktende, dvask og ekkel FITTE!!!

Sist jeg sjekket, så er ikke Annan trønder :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...