Gå til innhold

Kamptråd: Rosenborg - Vålerenga


Maefteda

  

44 stemmer

  1. 1. Hvem vinner?

  2. 2. Hvem håper du vinner Tippeligaen?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Herregud. De klarte å flytte fokuset fra dassingen av Enga over på det Annan gjorde der ja. Og de nevner ikke at han er banens beste engang.

 

Når dommersjefen går ut personlig og kritiserer en spiller så er det noe alvorlig feil her. Herregud, bare i norsk fotball dette her.

 

Ser for meg at dommersjefen i England skal gå ut fordi han ikke liker Essien, og gamle ManUtd-profiler kritiserer Ferguson for at han stiller seg bak og støtter opp rundt sine spillere.

 

Glad denne drittserien er avgjort nå.

Lenke til kommentar

Hva snakker du om å skalle ned? Skulle det liksom være like greit som en nippletwist ut i fra det jeg sa?

 

Herregud, du faller på din egen urimelighet. Hvis du ikke vet forskjellen på slike ting bør du alvorlig gå igjennom dine egne grenser i forhold til andre mennesker. Hva blir det neste? Mord er like ille som et klapp på skulderen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Herregud. De klarte å flytte fokuset fra dassingen av Enga over på det Annan gjorde der ja. Og de nevner ikke at han er banens beste engang.

Det er flott at de ikke gjør det. Håper virkelig Annan blir utestengt for et par kamper etter den der, var ille nok med det faste grepet langt opp i rompesprekken.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Sagberg: Jeg er klar over dette. Jeg er ikke bitter for at vi tapte kampen og seriegullet, men jeg er bitter på måten det skjedde på. Hadde dette skjedd under vanlige omstendigheter hadde det vært helt greit for meg, og det sa jeg før kampen.

 

La meg ta et eksempel fra Tour de France. Kjedet til Schleck hoppet av som ga Contador en klar fordel i en av de viktigste etappene, dette gjorde at kampen om seieren ble mye mindre spennende på grunn av noe som ikke burde skjedd. Greit nok, kanskje Contador hadde vunnet likevel, og kanskje han var en bedre syklist totalt sett enn Schleck, men det er jævlig bittert at Schleck ikke skulle få en fair sjanse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Herregud. De klarte å flytte fokuset fra dassingen av Enga over på det Annan gjorde der ja. Og de nevner ikke at han er banens beste engang.

Det er flott at de ikke gjør det. Håper virkelig Annan blir utestengt for et par kamper etter den der, var ille nok med det faste grepet langt opp i rompesprekken.

 

Han fikk jo sitt tredje gule kort, noe som gjør at han suspenderes. Han fikk sin straff. Om NFF legger til straff så sier jo det sitt om den søppelorganisasjonen der.

Lenke til kommentar

Det var en jævla dårlig sammenlikning. Vi kan ikke noe for at Hauge dømte som han gjorde. Contador bestemte selv å stikke av og være en drittsekk.

 

Jeg snakker nå om spenningen rundt kampen, og hvorvidt hvem som er best. Vi fikk ikke noe klart bilde på hvem som var best i TdF grunnet kjedeavhoppet(hvis man ser bortifra dopingen) og vi fikk ikke noe klart bilde over hvem som var best av VIF og RBK, siden Vålerenga spilte 60 minutter med en klar hindring. Samme gjelder spenningen, som ble drept en del av kjedeavhopp og masse dritt i matchen igår.

 

Strandberg og Andresen om emnet

 

Jeg sier meg enig med alt som står her, bortsett fra Strandbergs uttalelser om at vi har et så mye bedre toppnivå enn dere, det synes jeg var litt overdrevet. Martin sier det riktig igjen.

Endret av Maefteda
Lenke til kommentar

Det flaueste med denne episoden er ikke Annans usportslige gest (som ble korrekt belønnet med gult kort og påfølgende karantene), men snarere TV2s sensasjonspregede fokus på nevnte spiller. Her er det null objektivitet å spore, kun et uavkortet hat som enten har sitt uspring i janteloven eller langt brunere ideologier.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vært morsomt å sett Enga etter to kamper i uka en halv sesong. Liten tvil om at RBK imponerte med tanke på at de spilte en tøff kamp på torsdag.

 

Litt treig i starten i går, men de viste at kampen var i ferd med å jevne seg ut etter straffen. Det å gi hverandre ros og snakke om "hva om", istedet for å finne grunnen til at dere tapte er hvorfor vi tar gull og dere tar sølv.

Lenke til kommentar

Han fikk jo sitt tredje gule kort, noe som gjør at han suspenderes. Han fikk sin straff. Om NFF legger til straff så sier jo det sitt om den søppelorganisasjonen der.

Hvorfor det?

 

Det hadde vært jævlig fett om Muri hadde gått til sak mot Annan for seksuell trakassering!

 

Nå for det da faen meg være nok. Fotball er en kontaktsport. Og det er ikke uvanlig at folk squeezer hverandre på balla. Hvor mange ganger har vi ikke sett dette før?

 

Syns det er LATTERLIG at folk nerfer Annan sånn, han var banens beste i går, og er en fantastisk spiller. Det er helt på tryne at små ting som dette får dere til å suttre som andre småunger. Det er jo mange kamper siden Annan har gjort noe utenomsportslig, og straks det kommer en liten ting, så henger alle seg opp i det. Skjerp dere.

Lenke til kommentar

Det flaueste med denne episoden er ikke Annans usportslige gest (som ble korrekt belønnet med gult kort og påfølgende karantene), men snarere TV2s sensasjonspregede fokus på nevnte spiller. Her er det null objektivitet å spore, kun et uavkortet hat som enten har sitt uspring i janteloven eller langt brunere ideologier.

 

Blande inn janteloven og antydning til nazisme? Dette blir for dumt, selv til deg å være.

 

Men at TV2 rette vel mye negativ skyts mot Annan, det kan stemme. Men så har han vitterlig fortjent det også. Han er jo trossalt det mest skitne spilleren i TL, og har vært innblandet i lignende episoder opptil flere ganger allerede i år.

Endret av String-Emil
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg har sagt det selv også, Rosenborg har vært det bedre laget i år og har hatt et tøffere kampprogram(som de også har vært forberedt på). Det betyr ikke at det ikke kunne bli spenning til siste match og en real kamp om gull likevel. Nå føles det mer ut som om vi aldri skulle hatt den gullmuligheten allikevel, som vi faktisk har gjort oss fortjent til.

 

Vålerenga har mye å rette på, og jeg har tenkt over dette i lang tid tidligere også. Men det samme gjelder også dere. Hvis dere skal være så kjepphøye og tro at dette er fasiten på hvordan det ligger ann i Norsk fotball kan dere like lett snuble neste sesong.

 

Jeg tror både Rosenborg og Vålerenga er litt for sikre på sine egne kvaliteter, og at hvis de begge har rett innstilling og tankegang, kan man få en ny gullkamp til neste år. Forhåpentligvis en gullkamp som kan kjempes ut i rette forhold med minst mulig kontroverser.

 

Dere er ikke så ille alle sammen, dere var jo faktisk redde for hva som kunne skje med Rosenborg før kampen og hadde en lang diskusjon rundt hvorvidt Eggen har vært bra for RBK eller ikke. Hvor har det blitt av dette? Har plutselig en seier i det kalde nord mot grekere og seier mot oss med 1 mann mer i 60 minutter gjort om på dette?

 

Rosenborg har vært det klart beste laget i Tippeligaen de siste 2 årene og fortjener seriegullet begge årene, men det betyr ikke at det ikke kunne gått en annen vei heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...