Gå til innhold

Stereo- og surroundkaféen


Eirik

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jojo, vanligvis ville jeg ventet med å kjøpe til den nye serien var kommet ut i butikkene (og det gikk an å få tak i dem), men i mitt tilfelle har jeg allerede et vannkjølt 5870, og da vil jeg heller gå for crossfire med to av dem enn et 6970 (selv om det blir awesome)... Dessuten går 58xx-kortene ut av produksjon nå, så om jeg vil ha et til må jeg få rævva i gir! Men jeg går nok likevel for lyd før videre grafikkvalitet (da det jeg har for så vidt strekker til). :p

Lenke til kommentar

Har 8" fra XTZ, ikke tvil om at den er svært bra for prisen, men den spiller ikke helt pent når du presser den opp i litt volum, på de tyngste sangene fra trentemøller med romristende volum hører man skurring. Men nå snakker vi et lydnivå som på mitt lille rom ikke er tålelig i mer enn et par minutter. Mangler dypbassen også egentlig, men for prisen er den fantastisk. Om du har et større rom er det lurt å gå opp i effekt og størrelse.

Lenke til kommentar

Er det alltid ved høyt volum at man hører forskjell på høytalere? Er rimelig sensitiv for høy lyd, og foretrekker et litt dempet volum - så det holder kanskje med mellomklasse for meg som regel?

 

Mer opptatt av at lyden er detaljert og 'ren', enn at det skal spilles høyt.

Endret av Wikipedersen
Lenke til kommentar

Er det alltid ved høyt volum at man hører forskjell på høytalere? Er rimelig sensitiv for høy lyd, og foretrekker et litt dempet volum - så det holder kanskje med mellomklasse for meg som regel?

 

Mer opptatt av at lyden er detaljert og 'ren', enn at det skal spilles høyt.

 

 

Helt klart der man kan få høytalere til å høres svært dårlige ut, i alle klasser low end til high end.

 

Men ellers har det lite å si tror jeg. Men mulig du når et punkt der du har så bra utstyr at om du oppgraderer til noe bedre vil du aldri få utnyttet det siden de var tilnærmet lik ytelse på på gitt volum :p Bare en teori altså.

Lenke til kommentar

Skaffa meg anlegg til å ha hos pappa.

Noen som tørr å gjette hva jeg har betalt for det?

 

Består av disse høytalerne, og denne reciveren

Reciveren ble kjøpt på lefdal på Torsdag og høytalerene (brukt) på Fredag.

 

Så igjen, gjett prisen! Vedder på at ingen klarer å gjette i nærheten av riktig.

 

Legger ved et bilde.

Deilig tapet (huset skal pusses opp da det er kjøpt for en måned sia :ph34r:).

-------------------------------------------------------------------------------------------

Har tenkt å ha 5.1 fortsterkeren hjemme hos mamma slik at den kan bytte ut min nesten ødelagte forsterker fra The 90´s. Lurer derfor på når S/pdif inngang ble implementert på stereo recivere?

Har tenkt å finne en brukt å ha hos pappa se :whistle:

 

Siden så mange ville gjette, kan jeg fortelle at jeg betalte 1695,-kr for alt sammen! 995 for utstillings modell reciver, og 700 kr for høytalerne av en eldre mann. :new_woot::thumbup: Føler det var en god deal :dribble:

Lenke til kommentar

Er det alltid ved høyt volum at man hører forskjell på høytalere?

 

Absolutt ikke. Jeg synes at mange høyttalere sliter på lave volum. Det låter fint, men kanskje litt tamt. Lettdrevne høyttalere med store element har fungert best for meg.

 

Frode

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...