Gå til innhold

Fotorafering av forlatte bygninger, industri etc


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Problemet er at det blir mye støy i bildene,spesielt når man vil prøve å fotografer relativt nært den nedbrente kjernen :)

Poeng. Det går sikkert bra om man setter på et filter foran objektivet som blokkerer stråling med bølgelengder kortere enn 10 picometer. Rett og slett et γ-filter. :thumbup:

 

Du har jo gamle Lier mentalsykehus i Lier utenfor Drammen som jeg vet flere har brukt som motiv. Ta et søk på google og se om det er noe for deg, muligens akkurat det du leter etter.

 

Merk at det er ulovlig å ferdes i de gamle sykehusbygningene, men det er ikke stort vanskelig å komme inn som hundrevis av andre har gjort oppgjennom årene :)

Lier er ganske berømt. Derfor skal alle dra dit på spøkelsesjakt og for å holde rølpefester der inne og rasere hele greia. Av den grunn er stedet såpass vandalisert at det er lite å finne av gode motiver. Det kan la seg oppdrive, men man bør ikke ha så ekstremt høye forventninger om man drar dit på fototur.

 

Sist jeg var der, var det et par rom i relativt god stand, som ingen hadde ødelagt så ekstremt enda. Det er en stund siden, har ikke brydd meg om å dra tilbake siden da. Vil nesten anta at det har blitt rota til nå, men det er jo bare å prøve.

 

PS: Vaktene der ute stopper av og til folk på vei ut, og krever personopplysninger for å sende bøter. Det er greit å huske på at de, som vanlige sivilister, ikke har rett til å kreve dette -- da må de få politiet ut dit, og de har vanligvis bedre ting å drive med. Man kan med loven på sin side spasere vekk dersom tyttebærpolitiet prøver å gjøre noe.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg støtter forslaget om Odda.

Det gamle smelteverket (største fyrkjele av sitt slag i verden) har stått forlatt i årevis.

Dette smelteverket er også under vurdering av Riksantikvaren og vil enten få en verneklasse/ fredet eller bli revet for å bygge opp et kjøpesenter.

Du kan også kombinere turen med landskapsfotografering da Odda har storslagen natur som imponerer de fleste.

 

Uansett, perfekte forhold for den type fotografering som trådstarter ønsker, i tillegg til arkitektur fra blant annet Egil Reimers m.m. og nydelig natur.

 

http://www.google.no/images?um=1&hl=no&client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Aen-US%3Aofficial&biw=1920&bih=1008&tbs=isch%3A1%2Cisz%3Al&sa=1&q=odda+smelteverk&aq=f&aqi=g1&aql=&oq=&gs_rfai=

Lenke til kommentar
  • 5 år senere...
  • 7 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...