Gå til innhold

Fotorafering av forlatte bygninger, industri etc


Anbefalte innlegg

Så nettopp deler av et program om en gjeng fortografer som oppsøkte gamle forlatte bygninger, industri, konstruksjoner etc. Så intressant ut! Noen med erfaring fra slikt her inne? Gode ideer om bra lokasjoner?

 

Noen som kunne tenke seg å være med på noe slikt om man finner bra lokasjoner?

Tror det er smart å være fler, vet jo aldri om man kan skade seg etc (Tråkke gjennom gulv f.eks)

Jeg bor på det sentrale østland, men kan godt reise litt for en fin lokasjon.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

stikk til utlandet spess russland og amerika der har man mange nedlagte bygg som sikkert har mye inntressant å by på.. ;)

Behøver ikke stikke så langt heller. Det er veldig mange dokumenterte sites i Belgia, og en del i Nederland. Tyskand har også nokså mye. Veit ikke hvorfor akkurat disse landene har så mye - kanskje det skyldes deres industrielle utvikling, eller kanskje bare urbex-kulturen har slått grundig rot der - mye bra steder er det uansett.

Lenke til kommentar

Jeg så noe på TV om dette tidligere i år, og idéen slo meg som veldig interessant. Dessverre så er jeg nok for feig til å begi meg ut på noe som dette på egen hånd. Her i Trondheim/midt-Norge tror jeg heller ikke det er så mange egnede steder for dette, så då måtte jeg i så fall ha beveget meg litt utenfor min egen lille hage, og da spørs det om tiden strekker til også, dessverre, for det høres veldig spennende ut.

Lenke til kommentar

Du har jo gamle Lier mentalsykehus i Lier utenfor Drammen som jeg vet flere har brukt som motiv. Ta et søk på google og se om det er noe for deg, muligens akkurat det du leter etter.

 

Merk at det er ulovlig å ferdes i de gamle sykehusbygningene, men det er ikke stort vanskelig å komme inn som hundrevis av andre har gjort oppgjennom årene :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest Slettet+3124

Du har jo gamle Lier mentalsykehus i Lier utenfor Drammen som jeg vet flere har brukt som motiv. Ta et søk på google og se om det er noe for deg, muligens akkurat det du leter etter.

 

Merk at det er ulovlig å ferdes i de gamle sykehusbygningene, men det er ikke stort vanskelig å komme inn som hundrevis av andre har gjort oppgjennom årene :)

 

 

Kom over denne bloggen, og det gjør jo at jeg får lyst til å dra dit en gang da! :)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...