Gå til innhold

Airline Mogul, for oss flynerder! Oppdatert førstepost.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

#1152

 

I morgen utvider SleipnAir til en ny base på Keflavik. Ikke den største basen, men vi kjøper inn en Airbus A320-200, og for å kunne sette den inn på en transatlantisk rute mellom Edinburgh og Lambert St- Louis må vi innom Keflavik. Keflavik vil også få ruter til de fleste større byer på det europeiske fastlandet, og etterhvert til de store byene på den amerikanske østkysten.

 

A320-en vil få et passende navnet "Leiv Eiriksson".

 

 

post-103196-1287429488,5699_thumb.png

Endret av KongKake
Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan 777en er?

 

Hakket bedre enn A340-200 mht airspeed og range. Litt høyere PAX, speed og range enn Boeing 767-series, men dog litt dyrere. Godt widebody langdistansefly sammenlignet med f.eks 747 som er mye dyrere med plass til 100 flere.

 

Edit: Enkelte 767 og A340 har hakket bedre range enn 777. Men de er etter min mening brukendes kun til ruter 777 ikke når.

Endret av Zetheus
Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan 777en er?

Jeg har nylig satt et par 777 i drift, og de er flotte de. Geniale til å ta unna trafikken mellom to svære flyplasser med masse konkurranse (mange seter og relativt lav pris), og flotte fly til å ta turen over atlanteren/til Asia med. Det eneste minuset er at turn time er veldig høy, så man får ikke så mange ruter per fly.

 

Og jeg tjener vel ca. det samme på en 777 som en A320, men får inn mye mer per rute. Long haul er mye mindre profitabelt i dette spillet, sånn er det bare  :)

 

Hvis du vil ha "billig" langdistansefly, så kan 757 være verdt en titt. Har bestilt 5 stk, så kan komme med erfaringer når de kommer inn.

Lenke til kommentar

Når jeg en gang i fremtiden skaffer meg en flyplass i Europa, skal det bli artig å se hvor mye jeg kan få ut av en 747 eller lignende i rute til Norge. For eksempel til Sandane. Den flyplassen har kun mulighet til å ta imot turbopropfly på grunn av liten rullebane og kompliserte landigsforhold. Så da skal selv småsteder nyte godt av et 747 direktefly til Europa og USA. :)

 

Edit: Eller kanskje en Concorde mellom Sandane og Chicago O'Hare... Hmmm....

Endret av Zetheus
Lenke til kommentar

Eventuelt nå?  :thumbup:

 

ÆSJ: Your Current Tokens: 28.

 

Da har du to alternativer:

 

1: Vente 24 timer (du får 1 token hver 12 time)

2: kjøpe tokens for ekte penger :cool:

 

Ellers vet jeg ikke når dere får komme innpå, alt er opp til eieren av verdenen, dvs Zetheus.

 

Men det er massevis av svære flyplasser uten konkurranse fortsatt, vi er bare 15 der inne nå :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...