Gå til innhold

Airline Mogul, for oss flynerder! Oppdatert førstepost.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

HMm det er altså mer penger å hente å fly til en flyplass med 2M pax som er 300 natusike mil unna enn en med 25M som er 1000 nautiske unna..

 

 

Strange.

Forskjellen er at potensialet forsvinner VELDIG fort med litt konkurranse, og prisen raser. På større flyplasser kan du ha mange, mange flere aktører uten at det påvirker prisen i like stor grad. Så lenge du er nesten alene om en rute kan det være særdeles lønnsomt å støvsuge alle de små flyplassene som ligger nærmest. Du starter innerst og arbeider deg utover, samtidig som du tar forhåndsregler slik at du bruker opp mest mulig av flyets tid. Hva slags radius du bør operere med (før lønnsomheten stuper) kommer an på farten (og selvfølgelig rekkevidden) til flyet. Det ser du fort når profitten ramler under 300k, fra 5-600k eller mer på de første flyene du setter opp.

 

Lønnsomhet per tid går veldig fort ned med lengre ruter. Min Fokker 100 med over 700k i profitt har 16 ruter til de aller nærmeste flyplassene. To ruter på ca. 250 NM, resten under 200. Det lar seg gjøre fordi det er veldig mange flyplasser i umiddelbar nærhet av Frankfurt. Dermed er det gjerne er noe sjeldent fenomen å få til så mye i profitt. De mest lønnsomme rutene er faktisk til de minste flyplassene i dette tilfellet. Go figure. Det har vel litt å gjøre med at folk flest ikke tror det er lønnsomt å fly til disse, ergo er konkurranse nesten ikke-eksisterende (noe er det; faktisk har Cathay vært veldig flink til å støvsuge området rundt Frankfurt). ;)

 

Kunne sikkert hatt enda mer i profitt ved å erstatte rutene som endte opp på priser under €200.

 

post-87361-1287218257,4472_thumb.png

post-87361-1287218826,1648_thumb.png

Endret av TrondH86
Lenke til kommentar

Da ligger det to KFC ute også. Nesten helt nye, men hadde 5x Fokker 100 som kom inn, så nå flyr jeg utelukkende med Fokker 100, Airbus A320 og Boeing 737.

 

KFC ligger til 9M, ATP til 8M. Hvis noen sender PM og tar de før månedsskiftet gir jeg 2M rabatt, hvis de blir tatt før i morgen gir jeg 1M rabatt. Go go go!

Lenke til kommentar

mine 2 shorts 360-300 på plass og satt i drift :D

føler de gidde en ok fremgang i inntekten

DOC: € 1,079,806

 

betraktelig bedre enn jeg gjorde det på 1152 etter så kort tid ihvertfal :)

2nye shorts 360-300 + 3 verdax bestilt som skal i drift i morra, så er vel alt av flyplasser i texas dekket.

så base nr2 opp og starte med nytt sett ruter til alle flyplassene for utnytte gatene litt bedre.

 

Burde havne på ca 23mill profit neste måned.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...