Gå til innhold

HTC Desire HD - Generell diskusjon/levering/leverandører


TheMoonMan

HTC Desire HD  

507 stemmer

  1. 1. Kommer dette til å bli din nye Android telefon?

    • Ja, uten tvil!
      314
    • Nei, dette er ikke noe for meg
      58
    • Jeg har ikke bestemt meg enda
      135


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De har jo forklart det noen poster opp. Batteriet bygger ikke mer i størrelse. Det er teknologien inni som er anderledes. Litt forskjellig byggemåte. Litt mer kapasitet.

 

En kan ikke sammenlikne kapasitet fra telefon til telefon mot hverandre, siden telefonmodeller har ulikt forbruk. Så en Hero med 1550 har lite å si mot en Desire HD.

Lenke til kommentar

Men hvordan vil større batteri virke på en desire hd? Husker at større batteri på touch pro fungerte slik at en byttet bakdekselet slik at telefonen ble litt tykkere, men klarer ikke å se for meg det på desire hd ettersom batteriet skyves inn sideveis.

 

Må ikke nødvendigvis være fysisk større for å ha bedre kapasitet.

 

 

Jeg er egentlig litt overasket at ingen av dere har tenkt på dette før, jeg har hatt masse duppeditter opp igjennom årene hvor jeg har kjøpt større batteri som ikke nødvendigvis har vært fysisk større.

Lenke til kommentar

De har jo forklart det noen poster opp. Batteriet bygger ikke mer i størrelse. Det er teknologien inni som er anderledes. Litt forskjellig byggemåte. Litt mer kapasitet.

 

En kan ikke sammenlikne kapasitet fra telefon til telefon mot hverandre, siden telefonmodeller har ulikt forbruk. Så en Hero med 1550 har lite å si mot en Desire HD.

Når vi først begynner å diskutere telefonen i motsetning til levering så trenger en ikke å begynne å sutre med engang.

 

Jeg sammenlignet ikke telefonene såklart. Hero er over et år gammelt, og det er veldig lenge i telefonsammenheng. Jeg sa jeg var nysgjerrig å se forskjellen i praksis. Jeg antydet ingenting.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg er egentlig litt overasket at ingen av dere har tenkt på dette før, jeg har hatt masse duppeditter opp igjennom årene hvor jeg har kjøpt større batteri som ikke nødvendigvis har vært fysisk større.

Problemet med disse "høykapasitets"batteriene, er at du får det du betaler for - mao, er de sjeldent i nærheten av original batteriet.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg er egentlig litt overasket at ingen av dere har tenkt på dette før, jeg har hatt masse duppeditter opp igjennom årene hvor jeg har kjøpt større batteri som ikke nødvendigvis har vært fysisk større.

Problemet med disse "høykapasitets"batteriene, er at du får det du betaler for - mao, er de sjeldent i nærheten av original batteriet.

 

 

Ja om du tenker på sånne Kina Jalla kopier så er jo det tilfellet for det meste, men ikke om en holder seg til seriøse 3 parts leverandører.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg er egentlig litt overasket at ingen av dere har tenkt på dette før, jeg har hatt masse duppeditter opp igjennom årene hvor jeg har kjøpt større batteri som ikke nødvendigvis har vært fysisk større.

Problemet med disse "høykapasitets"batteriene, er at du får det du betaler for - mao, er de sjeldent i nærheten av original batteriet.

 

Ja om du tenker på sånne Kina Jalla kopier så er jo det tilfellet for det meste, men ikke om en holder seg til seriøse 3 parts leverandører.

Jo men hvor mye er det egentlig å tjene. HTC og andre smarttelefon produsenter må jo være desperate etter batterikapasitet eller rettere sagt energitetthet i batterier. Kunne de puttet inn 2000mAh batteri til en noe høyre pris uten at det endret vekt og fasong ville de gjort det. Når de går ned på kapasitet på topp-modellen er det neppe med forventning om kortere levetid, til det er de alt for avhengig av gode tester og tilbakemeldinger på en så kritisk komponent. Så igjen, jeg vet ikke, men ser liksom ikke for meg at det er mye å hente teknologisk. På blekk på papirlapper deriomot...

Endret av Babelfisken
Lenke til kommentar

Jeg ser MPX endret dato fra i dag 29/10 til 5/11. Man kan jo lure på om det er en bevisst strategi for å ikke tape kjøp? Jeg bestilte der i dag og det stod at den var reservert på lager, hva nå enn det betyr i virkeligheten :-)

 

Anyways, ikke så mye hast når man har en Android fra før. Får bare håpe en slipper å gå med bilbatteri i ryggsekken ;)

Endret av la7dfa.com
Lenke til kommentar

Edit:

---

 

Tenk deg hvor mye det koster en produsent som produserer f. eks 10 millioner enheter av noe å legge til en ekstra kostnad på 200 på hver enhet. Langt i fra alle forbrukere er så tech savvy som oss gærninger som gidder å sitte på nett å produsere over 1500 innlegg om et produkt som nesten ingen eier ennå. Så tenk deg en tilfeldig Ola Nordmann som står i butikken og føler seg litt ekstra tykk i lommeboka og lurer på hvilken telefon han skal kjøpe. Siden han neppe har gjort noe særlig research, men bare bestemt seg for at det er på tide med en ny telefon så er kriteriene hans basically design og pris. Tror du han da velger en telefon fra produsenten som har hørt på de mest ivrige brukerne, satt inn et større og dyrere batteri og dermed priser telefonen 800,- høyere for å tjene inn den ekstra utgiften eller går for den rimeligere telefonen?

 

Det er nok gjort et regnestykke og markedsundersøkelser på dette og selv om det noen ganger virker som om produktutviklingen blir gjort av 3 personer innelåst i et rom uten utvendig stimuli og produktet blir lansert uten at andre har testa det har de nok peiling på økonomi og sater på maksimum profitt.

 

Da er det flott at produsenter som Mugen gir oss som er ekstra gira mulighet til å watte telefonen opp til maks hva ytelse og funksjonalitet angår uten å måtte gå med et aggregat i ryggsekken ;)

Endret av LtdEdFred
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor folk klager så på batteri ditt og batteri datt hele tiden, dette er en datamaskin i lommeformat og som holder strømmen lenger enn de fleste bærbare kan.

 

Om man har tenkt til å surfe å laste ned musikk hele dagen så sitter man vel ikke å gjør det på mobilen?

 

Tror de fleste er litt for kravstore etter å ha lest 100 talls reviews av diverse telefoner opp igjennom tidene.

 

Man kunne sikkert ha Lagd en telefon som man kunne ha brukt aktivt i flere 100 timer uten å ha ladet men da måtte man nok ha hatt ett stort batteri ja.

 

Desverre så er vi ikke der ennda hvor man har ett knappenåls batteri som varer og varer men vi nærmer oss, med mindre energikrevende komponenter.

Lenke til kommentar

Jeg har seriøst hatt både griseflaks, og tilsvarende uflaks i dag.

 

Snakket som sagt med Komplett i 3-halv 4 tiden da jeg så de hadde grønn lagerstatus, og et-par-og-førti enheter på lager. Ringte, de hadde som sagt tidligere fått inn 800stk i dag, hvoran ca 755 var reservert på forhånd. Spurte da om hvis jeg bestilte nå, og valgte pickup-point, kunne jeg hente telefonen selv. Fikk en sms om at mitt produkt var KLART til hentig ca 1600, ringer da komplett for å dobbeltsjekke at dette stemmer, noe det gjorde. Stikker og henter lillesøster etter jobb, og setter kursen mot Sandefjord (komplett holder til der, kjørte ifra Oslo). Hun skulle innom en veninne som hadde bursdag allikevel, så jeg tenker "To fluer i en smekk."

 

Kommer til Sandefjord ca 19.00, og hva skjer? Jeg stikker kortet i maskinen, og gjett hva? Det var brått tomt! (YES tenkte jeg).

 

Så jeg hadde i utgangspunktet telefonen i dag (fikk kjenne på kunden foran meg sin, han ville måle størrelse med min "fete" iPhone, not.) Den var så ubeskrivelig mye deiligere enn en iPhone, men jeg fikk den selvfølgelig ikke med meg hjem. Så blir en tur til Sandefjord igjen på mandag for å hente den, denne gangen MED penger i lomma.

 

Men jeg kan vel bare si: GLED DERE! :D

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor folk klager så på batteri ditt og batteri datt hele tiden, dette er en datamaskin i lommeformat og som holder strømmen lenger enn de fleste bærbare kan.

 

Om man har tenkt til å surfe å laste ned musikk hele dagen så sitter man vel ikke å gjør det på mobilen?

 

Tror de fleste er litt for kravstore etter å ha lest 100 talls reviews av diverse telefoner opp igjennom tidene.

 

Man kunne sikkert ha Lagd en telefon som man kunne ha brukt aktivt i flere 100 timer uten å ha ladet men da måtte man nok ha hatt ett stort batteri ja.

 

Desverre så er vi ikke der ennda hvor man har ett knappenåls batteri som varer og varer men vi nærmer oss, med mindre energikrevende komponenter.

 

Personlig tenker jeg alltid sånn i verste fall, og diskuterer veldig utifra det. Men som du sier så er jo batteriet laget for å holde. Dessuten har jo andriod flust med smarte batterspare-programmer som kan dra ut et par timer ekstra ut av det. Går nok bra. det vil nok finnes smarttelefoner på markedet som har både bedre og dårligere batterilevetid.. That's life..

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor folk klager så på batteri ditt og batteri datt hele tiden, dette er en datamaskin i lommeformat og som holder strømmen lenger enn de fleste bærbare kan.

 

Om man har tenkt til å surfe å laste ned musikk hele dagen så sitter man vel ikke å gjør det på mobilen?

 

Tror de fleste er litt for kravstore etter å ha lest 100 talls reviews av diverse telefoner opp igjennom tidene.

 

Tja, for de fleste er det absolutte kravet at telefonen må klare seg gjennom den dag uten å lades. Synes det er et rimelig krav jeg. Synes heller ikke det er klaging.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner at det sitter mange spente fjes og venter på det som etter sigende er den beste mobiltelefonen som er produsert. Jeg er selv en av dem.

 

Når det gjelder batteritid så tror jeg ikke det er grunn til å være urolig. Den holder minst en dag. Hvorfor er jeg så sikker på det? Jo, DHD bruker i snitt mindre strøm enn Desire. Og Desire holder fint en dag. HTC er selvsagt klar over viktigheten av å ha strøm gjennom dagen og jeg tror ikke de lar design gå foran bruk.

 

Vi som har gjort uheldige kjøp av batterier vet at det er veldig variabelt hvor lenge f.eks et 1500mha batteri varer. Et skikkelig billig batteri til kameraet mitt kom aldri opp på mer enn halve tiden av det originale batteriet. Slik kan det være med originale batterier. Det vil være forskjell mellom dem. Men det skal være forholdsvis lite. Det kommer nok et 1500mha batteri som passer til DHD.

 

Til slutt vil jeg si at jeg synes det er dårlig gjort å forsøke å skape et inntrykk av at DHD ikke blir levert til den 3 slik som HTC har gitt løfte om. Spesielt når man ikke har annet enn magefølelse å støtte seg til. HTC har sagt at den kommer til den 3 og da gjør den det. Jeg skjønner ikke annet enn at man ønsker å skape mest mulig røre og usikkerhet med å poste magefølelser om slike utsettelse. Hva skulle ellers være hensikten?

 

Jeg synes det er dårlig gjort mot de som sitrer av spenning der de sitter og venter på mobilen sin. Veldig dårlig gjort mot disse og alle andre som er på jakt etter fakta om DHD.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...