Gå til innhold

HTC Desire HD - Generell diskusjon/levering/leverandører


TheMoonMan

HTC Desire HD  

507 stemmer

  1. 1. Kommer dette til å bli din nye Android telefon?

    • Ja, uten tvil!
      314
    • Nei, dette er ikke noe for meg
      58
    • Jeg har ikke bestemt meg enda
      135


Anbefalte innlegg

Litt skuffet over komplett/posten nå kjenner jeg, her betaler man masse penger for express over natt også får jeg ikke pakken før til tirsdag... :thumbdown:

 

 

Sendte de pakken i går da?

 

Man er jo ikke automatisk sikret å ha en pakke dagen etterpå fordi om man bestiller Express, den skal jo frigjøres for plukk samt pakkes.

 

Når komplett i tilegg har myye å gjøre pga denne telefonen og alle forhandsbestillingene så sier det jo seg selv at ting kan bli forsinket.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt skuffet over komplett/posten nå kjenner jeg, her betaler man masse penger for express over natt også får jeg ikke pakken før til tirsdag... :thumbdown:

jeg har forstått det som at de har telefonene i sandefjord. de har vell stengt lørdag og søndag mener jeg.

og de skal jo sende ut 800 telefoner så da tar det nok litt tid og pakke i tillegg.

var du mummer 1 som bestillte skjønner jeg jo at det er rart at du ikke fikk den.

 

på min står det åpent enda men at en er reservert så den er ikke klar for pakking enda en gang

Lenke til kommentar

Jeg har seriøst hatt både griseflaks, og tilsvarende uflaks i dag.

 

Snakket som sagt med Komplett i 3-halv 4 tiden da jeg så de hadde grønn lagerstatus, og et-par-og-førti enheter på lager. Ringte, de hadde som sagt tidligere fått inn 800stk i dag, hvoran ca 755 var reservert på forhånd. Spurte da om hvis jeg bestilte nå, og valgte pickup-point, kunne jeg hente telefonen selv. Fikk en sms om at mitt produkt var KLART til hentig ca 1600, ringer da komplett for å dobbeltsjekke at dette stemmer, noe det gjorde. Stikker og henter lillesøster etter jobb, og setter kursen mot Sandefjord (komplett holder til der, kjørte ifra Oslo). Hun skulle innom en veninne som hadde bursdag allikevel, så jeg tenker "To fluer i en smekk."

 

Kommer til Sandefjord ca 19.00, og hva skjer? Jeg stikker kortet i maskinen, og gjett hva? Det var brått tomt! (YES tenkte jeg).

 

Så jeg hadde i utgangspunktet telefonen i dag (fikk kjenne på kunden foran meg sin, han ville måle størrelse med min "fete" iPhone, not.) Den var så ubeskrivelig mye deiligere enn en iPhone, men jeg fikk den selvfølgelig ikke med meg hjem. Så blir en tur til Sandefjord igjen på mandag for å hente den, denne gangen MED penger i lomma.

 

Men jeg kan vel bare si: GLED DERE! :D

bank kortet som var tomt eller ?? surt i såfall

Lenke til kommentar

jeg har forstått det som at de har telefonene i sandefjord. de har vell stengt lørdag og søndag mener jeg.

og de skal jo sende ut 800 telefoner så da tar det nok litt tid og pakke i tillegg.

var du mummer 1 som bestillte skjønner jeg jo at det er rart at du ikke fikk den.

Komplett har pakkeroboter som henter og pakker ned bestillinger så jeg tror nok ikke det det er det største problemet deres. Husker ikke helt om de sjekker innholdet før de sender ut though.

 

 

Komplett har solgt 800 telefoner (!)

800 x 4950,- = 3 960 000,-

 

 

Det er ganske bra :)

Det hadde vært litt morsomt å vite hvor mye avanse Komplett har på vært eksemplar.

Lenke til kommentar

jeg har forstått det som at de har telefonene i sandefjord. de har vell stengt lørdag og søndag mener jeg.

og de skal jo sende ut 800 telefoner så da tar det nok litt tid og pakke i tillegg.

var du mummer 1 som bestillte skjønner jeg jo at det er rart at du ikke fikk den.

Komplett har pakkeroboter som henter og pakker ned bestillinger så jeg tror nok ikke det det er det største problemet deres. Husker ikke helt om de sjekker innholdet før de sender ut though.

 

 

Komplett har solgt 800 telefoner (!)

800 x 4950,- = 3 960 000,-

 

 

Det er ganske bra :)

Det hadde vært litt morsomt å vite hvor mye avanse Komplett har på vært eksemplar.

 

 

Eks mva koster den ca 3900. 800 x 3900 er 3 120 000,-

Så skal produsenten ha sitt. Med 15% fortjeneste sitter komplett igjen med 406 956 kroner. Slett ikke verst for et dags arbeide. Vet ikke om de har 15% fortjeneste men jeg tror ikke det er så langt i fra sannheten.

Lenke til kommentar

De har nok ganske stor avanse når Ucan2.no kan selge telefonen for 3800kr. (Totalt pris for ett år, men du får jo låst opp telefonen)

 

Men det er jo synsing fra min side.

 

Jeg tviler på at fortjenesten er så stor at de kan selge den for 3800 og samtidig tjene penger. Det ligger nok et fortjenesteelement i abonnementet også som subsidierer prisen på mobilen. Dette vet jeg imidlertid ikke det er ren spekulasjon.

 

Ucan2 har imidlertid et svært godt tilbud på DHD slik jeg ser det. Det er bare å passe datatrafikken litt og være bevisst på at far med telenor abonnement fra jobben ringer deg i stedet for at du ringer han.

 

Siden det er min arbeidsgiver som betaler min mobil så er jeg rett og slett lite opptatt av hva den koster. Jeg lar arbeidsgiver ta seg av kjøp og betaling.

Lenke til kommentar

 

 

Ok. Så Ventelo juger, Moobi juger og du vet bedre. Jeg burde lytte til deg og ikke leverandøren jeg har gjort en avtale med.

 

Jeg tror du må oppgradere magefølelsen din, pusse glasskula di og melde deg på et kurs i klarsyn. Fortsatt velger jeg altså å stole mer på HTC og Mpx enn deg.

nå skal jeg kalle deg noe så du kan rapportere meg:

nerd (for på din alder går det nok inn på deg så du kan rapportere)

 

i min glasskule lyser det tre ting. tror det står retard men jeg tyder det til hayward, et 15 tall og et 11 eller 12 tall.

 

tyder det som retard 15.11 eller 12 eller hayward 15.11 eller 12

 

lykke til, og takk for meg her

 

 

Retarden har fått sporingsnummer. Så levering den 15.11 eller 15.12 tror jeg lite på. Hva med deg? Er du fortsatt like sikker på at den ikke kommer til den 3? Er du fortsatt like sikker på at HTC DHD ikke kommer i salg før i desember slik som du påstod?

 

 

Hvorfor takket du for deg her? Betyr ikke det at man forlater og ikke kommer tilbake?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U4NJ3Omm

Angående levering så har det stått lenge hos Komplett at forventet sendingsdato er da og da, og den har blitt utsatt mange ganger, men nå står det frigjort til plukk. Hva vil det si?

post-101754-1288438795,6_thumb.png

Lenke til kommentar

Angående levering så har det stått lenge hos Komplett at forventet sendingsdato er da og da, og den har blitt utsatt mange ganger, men nå står det frigjort til plukk. Hva vil det si?

post-101754-1288438795,6_thumb.png

 

Det vil si at den er klar til å bli plukket fra hylla og pakket inn i en eske for å bli sent til deg ;)

 

Husker ikke om de jobber på lørdager, hvis ikke så blir den sent til deg på mandag morgen.

Lenke til kommentar

Angående levering så har det stått lenge hos Komplett at forventet sendingsdato er da og da, og den har blitt utsatt mange ganger, men nå står det frigjort til plukk. Hva vil det si?

post-101754-1288438795,6_thumb.png

 

Det vil si at den er klar til å bli plukket fra hylla og pakket inn i en eske for å bli sent til deg ;)

 

Husker ikke om de jobber på lørdager, hvis ikke så blir den sent til deg på mandag morgen.

 

 

Det hender de jobber Lørdager på Komplett, med de får ikke sendt den før på mandag eller tirsdag tenker jeg.

Lenke til kommentar

800 telefoner solgt på littegrann hos Kommplett er jo helt rått. Det sier litt om populariteten til DHD. Er det ingen som har mottatt den i dag? Det er vel ikke sånn at HTC har bestemt at ingen får de før 3. november; slik det er med spilltitler, spillkonsoller og annet som har en offisiell lanseringsdato. Det hadde jo vært idiotisk siden resten av Europa har fått den. Nei, antagelig er det mange som har noe å glede seg til på mandag

 

Spent sjøl om det blir noen DHD i løpet av uka. Også spent på hva folk her inne skriver om skjermen. Det har vært så mange synspunkter på den. Noen tester og omtaler skriver at skjermen er helt rå, andre skriver at den ikke er i nærheten av den vanlige Desire med AMOLED. Ett sted (husker ikke hvor) leste jeg at LCD-skjermen til DHD ikke nådde opp verken Desire sin AMOLED eller Super-LCD!? Det er vel banket nå at DHD er Super LCD, eller? Uansett spent å høre inntrykk fra dere heldige på mandag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...