Gå til innhold

HTC Desire HD - Generell diskusjon/levering/leverandører


TheMoonMan

HTC Desire HD  

507 stemmer

  1. 1. Kommer dette til å bli din nye Android telefon?

    • Ja, uten tvil!
      314
    • Nei, dette er ikke noe for meg
      58
    • Jeg har ikke bestemt meg enda
      135


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Netcom lovte meg at jeg skulle få fra første parti da jeg ringte. Nå når jeg ringte idag viste deg seg at det kan de ikke allikevel. Hva kan jeg gjøre med dette? Har jeg noe å si i saken ettersom de LOVET og FORSIKRET meg om at det var nok til å levere til meg fra første batch.

 

Christian

 

 

Neppe noe å gjøre med dette så lenge du ikke har en skriftlig kontrakt på at du skulle få fra første parti.

 

Det er som med politikerne de lover å lyger å det verste med det er at de slipper unna med det.

Lenke til kommentar

Netcom lovte meg at jeg skulle få fra første parti da jeg ringte. Nå når jeg ringte idag viste deg seg at det kan de ikke allikevel. Hva kan jeg gjøre med dette? Har jeg noe å si i saken ettersom de LOVET og FORSIKRET meg om at det var nok til å levere til meg fra første batch.

 

Christian

Du kan jo bare heve kjøpet. Man har jo noe som heter angrerett.
Lenke til kommentar

Netcom lovte meg at jeg skulle få fra første parti da jeg ringte. Nå når jeg ringte idag viste deg seg at det kan de ikke allikevel. Hva kan jeg gjøre med dette? Har jeg noe å si i saken ettersom de LOVET og FORSIKRET meg om at det var nok til å levere til meg fra første batch.

 

Christian

Du kan jo bare heve kjøpet. Man har jo noe som heter angrerett.

 

 

Det kan han jo, men det som er dumt med det er at da tar det nok ennda lenger tid før han får en DHD

Lenke til kommentar

Netcom lovte meg at jeg skulle få fra første parti da jeg ringte. Nå når jeg ringte idag viste deg seg at det kan de ikke allikevel. Hva kan jeg gjøre med dette? Har jeg noe å si i saken ettersom de LOVET og FORSIKRET meg om at det var nok til å levere til meg fra første batch.

 

Christian

Du kan jo bare heve kjøpet. Man har jo noe som heter angrerett.

 

Det som er dritt er at jeg "må" ha akkurat det abonnementet fra netcom..

Lenke til kommentar

NetCom hadde ikke fått inn en enneste DHD 17;30

Heldig vis står jeg på midten av lista for første ladning, men fikk bare beskjed om at de ikke kunne garantere noe det kom bare ann på hvor mange de fikk av HTC neste uke.... Var ikke sikker om de fikk inn hele første parti neste uke en gang.... Får ikke gjort noe annet en å vente....

Lenke til kommentar

Du får ta og poste hvordan du opplever batteritiden da, når du har fått ladet den opp og ut noen ganger :)

En gang er kanskje "opp og ut noen ganger", men still :D Første (tilnærmet) utlading er nå ferdig. Jeg satt i laderen da det var 8% igjen og da hadde den vært påskrudd i 19t og 30minutter med roughly følgende bruk (det bør nevnes at i denne tiden er ca. 8t søvn hvor telefonen naturlig nok har ligget idle (uten mobilt nett aktiver)):

 

5-10 min samtale

Noen SMS

Browsing av Market

Mobilt nett slått av på natta ellers stort sett alltid på

20-30min med WiFi hotspot

Halvtime-45min med Angry Birds

5 min med Grave Defense Gold

Innstallering og synching av Dropbox

Testa kamera og video (10-15 bilder og litt 720p filming)

Generell browsing av telefonen, testa funksjoner ol

Innstallering og konfigurering av Launcher Pro

Har hatt Brightness på automatisk i 80% av bruken, men endra til manuell (ca 50% lysstyrke)

Sync har vært aktivert hele tiden

 

Jeg kommer til å la telefonen lade seg ut 5-10 ganger før jeg innstallerer UltimateJuice og ser om det kan hjelpe meg.

 

BTW: Jeg ser i "Battery"-menyen at jeg har Awake Time på over 5t. Da Android var relativt nytt mener jeg å ha lest på dette forumet at awake time telleren går når noe bruker CPU-kraft. Altså om alt har gått i dvale som det skal så vil telleren være på samme sekund når du vekker telefonen. Noen som kan bekrefte/avkrefte evt belyse dette nærmere? Jeg regner med at telleren min ikke står i ro nå fordi jeg har på WiFi hotspot.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

En gang er kanskje "opp og ut noen ganger", men still :D Første (tilnærmet) utlading er nå ferdig. Jeg satt i laderen da det var 8% igjen og da hadde den vært påskrudd i 19t og 30minutter med roughly følgende bruk (det bør nevnes at i denne tiden er ca. 8t søvn hvor telefonen naturlig nok har ligget idle (uten mobilt nett aktiver)):

 

5-10 min samtale

Noen SMS

Browsing av Market

Mobilt nett slått av på natta ellers stort sett alltid på

20-30min med WiFi hotspot

Halvtime-45min med Angry Birds

5 min med Grave Defense Gold

Innstallering og synching av Dropbox

Testa kamera og video (10-15 bilder og litt 720p filming)

Generell browsing av telefonen, testa funksjoner ol

Innstallering og konfigurering av Launcher Pro

Har hatt Brightness på automatisk i 80% av bruken, men endra til manuell (ca 50% lysstyrke)

Sync har vært aktivert hele tiden

 

 

 

Dette vil jeg jo si er godkjent :) Fryktet at det ville være mye verre. Og batteriet vil også bli bedre etterhvert :)

 

Det er klart, IMO ville det optimale vært å kunne lade maks annenhver natt...

 

Eg var innom Oslo City i ettermiddag, og på telekiosken hadde dei fått inn DHD. Eg trur dei skulle ha ca 5500 utan abonement. SÅ for dei som er desperate, er det mogleg å skaffa seg telefonen allereie i kveld..

OMG! Tror jeg må ta en sjekkrunde i morgen :) Telekiosken er jo ikke akkurat billig, men er man desp driter man i penga hehe

Lenke til kommentar
XDA-forumet[/url]"]

Hi All' date='

 

I emailed Mugen to find out when they will bring out battery for the Desire HD.

They replied saying November, the model no. is HLI-DESIREZSL/XL

They did not state capacity though......

[/quote']

Dette virker jo lovende for de som gjerne vil pushe ladingen noen ekstra timer unna.

 

Jeg spurte om hvordan dette vil fungere med DHDen og jeg fikk til svar at de kan brukte bedre teknologi og ha mindre plass mellom cellene for å få bedre kapasitet med samme fysiske dimenskoner.

 

Lenger ned i tråden så er det også en som sier at Mugen har produsert batterier til Legend (som også er en unibodytelefon) og at dette førte til 30-40% bedre kapasitet.

 

 

Edit: Sleit litt med riktig quoting. Her er hvertfall linken: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=818794

Endret av LtdEdFred
Lenke til kommentar

 

Du får ta og poste hvordan du opplever batteritiden da, når du har fått ladet den opp og ut noen ganger :)

En gang er kanskje "opp og ut noen ganger", men still :D Første (tilnærmet) utlading er nå ferdig. Jeg satt i laderen da det var 8% igjen og da hadde den vært påskrudd i 19t og 30minutter med roughly følgende bruk (det bør nevnes at i denne tiden er ca. 8t søvn hvor telefonen naturlig nok har ligget idle (uten mobilt nett aktiver)):

 

5-10 min samtale

Noen SMS

Browsing av Market

Mobilt nett slått av på natta ellers stort sett alltid på

20-30min med WiFi hotspot

Halvtime-45min med Angry Birds

5 min med Grave Defense Gold

Innstallering og synching av Dropbox

Testa kamera og video (10-15 bilder og litt 720p filming)

Generell browsing av telefonen, testa funksjoner ol

Innstallering og konfigurering av Launcher Pro

Har hatt Brightness på automatisk i 80% av bruken, men endra til manuell (ca 50% lysstyrke)

Sync har vært aktivert hele tiden

 

Jeg kommer til å la telefonen lade seg ut 5-10 ganger før jeg innstallerer UltimateJuice og ser om det kan hjelpe meg.

 

BTW: Jeg ser i "Battery"-menyen at jeg har Awake Time på over 5t. Da Android var relativt nytt mener jeg å ha lest på dette forumet at awake time telleren går når noe bruker CPU-kraft. Altså om alt har gått i dvale som det skal så vil telleren være på samme sekund når du vekker telefonen. Noen som kan bekrefte/avkrefte evt belyse dette nærmere? Jeg regner med at telleren min ikke står i ro nå fordi jeg har på WiFi hotspot.

 

 

 

Det der høres absolutt ikke ille ut, LtdEdFred.

Endret av Thomas_H
Lenke til kommentar

Får min imorgen, blir spennende å se om den lever opp til forventningene.

 

Hvor bestilte du?

Komplett.no, hentebu i Oslo.

 

Har bestilt 2 stk Desire HD hos komplett for lenge siden. Nå er pakken endret fra åpen til Frigjort for plukk. Litt skuffa over at den ikke ble sendt i dag, fordi det sto at forventet sendingsdato skulle være i dag.

 

Men at det står "Frigjort for plukk" må vel bety at de snart er på vei? :D

Lenke til kommentar

Men hvordan vil større batteri virke på en desire hd? Husker at større batteri på touch pro fungerte slik at en byttet bakdekselet slik at telefonen ble litt tykkere, men klarer ikke å se for meg det på desire hd ettersom batteriet skyves inn sideveis.

 

Må ikke nødvendigvis være fysisk større for å ha bedre kapasitet.

Lenke til kommentar

Men hvordan vil større batteri virke på en desire hd? Husker at større batteri på touch pro fungerte slik at en byttet bakdekselet slik at telefonen ble litt tykkere, men klarer ikke å se for meg det på desire hd ettersom batteriet skyves inn sideveis.

Det vil jeg tro ikke lar seg gjøre siden det er et helt "chassis" - eller unibody tror jeg noen kaller det..? Det måtte isåfall bli et deksel som bygger ut i bredden :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...