Gå til innhold

Jack Wilshere vs. Tom Cleverley


Xanman

  

106 stemmer

  1. 1. Hvem blir best?

    • Jack Wilshere
      81
    • Tom Cleverley
      25


Anbefalte innlegg

Wilshere og Cleverley spiller i samme posisjon.

Nei, det gjør de ikke. Tom er best som indreløper og blir ofte brukt på kanten. Faktisk er de svært ulike spilletyper, noe du hadde fått med deg om du hadde konsentrert deg om hva andre skriver og ikke vært så opptatt med å spre pretensiøse og høyst grunnløse sluttinger. Ettersom du ikke har sett Cleverly spille har du ingen forutsettinger for å sammenligne de to. Dine såkalte argumenter bygger utelukkende på indisier.

 

Hvis Cleverley er så god som dere sier, burde han ha vært foran Wilshere i landslagskøen med tanke på alderen. Det er han tydeligvis ikke, og det viser hvor høyt Capello verdsetter Wilshere.

Det at han verdsetter Wilshere (som åpenbart har potensiale) betyr ikke at Capellos menn IKKE følger med på Cleverly. Men, JW har bevist i PL og han får spille for Arsenal. Tom er enda for uprøvd på det øverste nivå og er nok derfor uaktuell på landslaget. Man kan ikke måle hvem som er "best" (dessuten går debatten ut på hvem som BLIR best, ikke er) av de to utifra FC laguttak. Vi får se hvordan han gjør det i Wigan denne sesongen, i alle fall frem til Januar, for da tror jeg SAF henter han tilbake, så kan vi heller begynner å legge sammen litt tall da.

 

Noen som så Wilshere i går? Han var helt rå, og hadde en nydelig assist. Fire starter av fem mulige, har han nå. 18 år gammel.

Nei, det så jeg ikke, men det var helt sikkert en imponerende forestilling.

 

Det er unødvendig å kommentere ved hver anledning en av guttene leverer varer eller skuffer, for konklusjonen ligger uansett noen år fremme i tid. Jeg tror Tom blir best, dere Wilshere. Done deal. Hverken meg eller niko har betvilt Wilshere sine ferdigheter eller potensiale, så det er bare å komme opp fra skyttergravene først som sist. Denne tråden var egentlig ment på skoy og forslaget var høyst uhøytidelig fra min side. Ok?

 

Mvh,

Team Tom

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du brukte Wilshere's landslagsdeby som et argument for at Capello har mest tro på Wilshere. Ja 2+2=4 så da må jeg også bruke denne argumentasjonen.

Wilshere og Cleverley spiller i samme posisjon. Hvis Cleverley er så god som dere sier, burde han ha vært foran Wilshere i landslagskøen med tanke på alderen. Det er han tydeligvis ikke, og det viser hvor høyt Capello verdsetter Wilshere. Johnson spiller i en annen posisjon og er like gammel som Cesc Fábregas, så jeg syntes det blir tullete å blande ham inn i diskusjonen.

 

Noen som så Wilshere i går? Han var helt rå, og hadde en nydelig assist. Fire starter av fem mulige, har han nå. 18 år gammel.

Hvorfor blander du inn alder hele tiden? Wilshere har jo prestert på ett høyere nivå (PL) enn Cleverley men det betyr jo ikke at Wilshere er bedre enn Cleverley (jeg har selv ingen mening om dette).

Lenke til kommentar

Hvorfor blander du inn alder hele tiden? Wilshere har jo prestert på ett høyere nivå (PL) enn Cleverley men det betyr jo ikke at Wilshere er bedre enn Cleverley (jeg har selv ingen mening om dette).

Denne tråden ble laget for å diskutere hvem som kommer til å bli best av Wilshere og Cleverley. Wilshere er tre år yngre enn Cleverley, men har likevel vist langt mer. At han er yngre betyr at han har mer tid på seg til å utvikle seg, og derfor tror jeg han kommer til å ende opp som en bedre spiller enn Cleverley. Skjønner du virkelig ikke poenget mitt?

Endret av Le Professeur
Lenke til kommentar

Wilshere er litt yngre, men er ikke enig i at han har vist noe mere. Per i dag holder jeg Cleverly som den beste spilleren. Hva som skjer i fremtiden er ekstremt vanskelig å spå. Arsenal har jo hatt lovende unggutter veldig lenge nå, men de klarer ikke å ta det siste steget opp til Manchester United og Chelsea dog det mange ganger hvert år blir spådd at de er fremtidens storlag.

Lenke til kommentar

Virkelig? Våre lovende ungutter har ikke tatt steget opp? Cashley, RvP, Clichy, Fabregas, Gibbs, Song, Denilson, Diaby, Bendtner og Flamini er en ganske imponerende liste. Nå har ikke alle disse nådd verdensklasse nivå, men dette er fremdeles mer enn United, Pool og iallefall Chelsea har fått til.

 

Om dette har gjenspeilet seg i titler blir noe annet, men dette er tross alt ikke diskusjonen.

Lenke til kommentar

Virkelig? Våre lovende ungutter har ikke tatt steget opp? Cashley, RvP, Clichy, Fabregas, Gibbs, Song, Denilson, Diaby, Bendtner og Flamini er en ganske imponerende liste. Nå har ikke alle disse nådd verdensklasse nivå, men dette er fremdeles mer enn United, Pool og iallefall Chelsea har fått til.

 

Om dette har gjenspeilet seg i titler blir noe annet, men dette er tross alt ikke diskusjonen.

Gary Neville, Phil Neville, Paul Scholes, Ryan Giggs, Jonny Evans, David Beckham, Nicky Butt, John O'Shea, Wes Brown... Oi, ble visst ikke en så gærn liste det heller, sikkert glemt noen også!

Lenke til kommentar

Ser du forskjellen på alderen på de fleste? Jeg snakker pre 2000, og har aldri sagt at United har hatt dårlig talentutvikling opp igjennom årene. Men at Arsenal har vært i ypperste klasse etter Wenger tok over er uten tvil, de andre topp 3 klubbene har slitt litt mer. Selv om United ikke har lugget på latsiden, er de ikke bedre enn Arsenal på dette området.

Lenke til kommentar

Ser du forskjellen på alderen på de fleste? Jeg snakker pre 2000, og har aldri sagt at United har hatt dårlig talentutvikling opp igjennom årene. Men at Arsenal har vært i ypperste klasse etter Wenger tok over er uten tvil, de andre topp 3 klubbene har slitt litt mer. Selv om United ikke har lugget på latsiden, er de ikke bedre enn Arsenal på dette området.

Du glemmer jo at United har mange tidligere spillere på andre lag, sånn som:

 

Richard Eckersley

Sylvain Ebanks-Blake

Frazier Campell

Phil Bardsley

Kieran Richardson

Danny Simpson

 

osv. Listen er lang ihvertfall i tilleg til Evans, O'Shea, Fabio, Rafael, Gibson osv.

Lenke til kommentar

United er overlegent den klubben som har fått frem flest spillere i PL og øvrig i de to øverste divisjonene i ligasystemet. Er vel noen og førti som er spillende i dag elns. Den oversikten kan jeg poste i morgen da den står oppført i et av fjorårets US, men jeg orker ikke å lete frem den midt på natta. Om ikke hukommelsen min er helt på tryne mener jeg faktisk å huske at Liverpool (!!!) er klubben etter United som har fått frem flest de siste åra, ikke Arsenal.

 

Såeh, United er nok den klubben som produserer flest og best spillere. Som vanlig masse hype (som kommer fra egne rekker) rundt drittungene til Wenger mens våre pipler frem i det stille.

 

Flere av spillerne du nevner ovenfor er forresten søppel. Diaby og Denilson feks.

Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg dro dette fram var fordi Limbeck brukte dette som et argument for Cleverly, at flere United spillere tok steget opp.

Vis du skal reagere på Gibbs kan jeg reagere på Gibson :p

Sameboe; virkelig? Du drar fram spillere som har blitt vurdert som ikke gode nok til Utd i en diskusjon om hvem som produserer flest talenter som tar steget opp. (altså blir en A-lagsspiller på Utd eller Arsenal)

 

Listen til Utd er ikke kort, men jeg mener fremdeles Arsenal sin er større. Da store deler av vår kjerne er spillere som er egenutviklete. RvP skal forresten ikke være på den listen når jeg tenker meg om.

 

Edit; Om dere har fått fram flest spillere til ligasystemet i England spiller liten rolle. Som Goldwing sier er Liverpool på andreplass der og dette maler et helt feil bilde av situasjonen idag. Jeg snakker om spillere som når førstelaget til det aktuelle laget, og der leder Arsenal.

Endret av Big Tone
Lenke til kommentar

Er du helt fjols eller? Jeg høyner med Darren Fletcher som gruser alt dere har av spillere minus Fabregas.

 

Bare å inse det, du tok feil. United produserer mer enn Arsenal. Både til førstelaget og til ligaen generelt.

 

 

United have registered 13 homegrown players in their squad of 24 of which 9 went through the United youth system:

Wes Brown, Gary Neville, John O'Shea, Jonny Evans, Ritchie de Laet (debateable if he is also a product of Royal Antwerp or Stoke youth), Paul Scholes, Ryan Giggs, Darren Fletcher and Darron Gibson.

Plus 15 former youth team products are senior homegrown players at 8 other clubs:

 

Craig Cathcart (Blackpool)

Paul Rachubka (Blackpool)

Phil Neville (Everton)

Johnathan Greening (Fulham)

Danny Simpson (Newcastle)

Danny Higginbotham (Stoke)

Ryan Shawcross (Stoke)

Danny Pugh (Stoke)

Phil Bardsley (Sunderland)

Kieran Richardson (Sunderland)

Frazier Campbell (Sunderland)

Jonathan Spector (West Ham)

Michael Pollitt (Wigan)

David Jones (Wolves)

Sylvan Ebanks-Blake (Wolves)

 

Beyond these 24, Danny Welbeck (on loan at Sunderland), Tom Cleverley (on loan at Wigan) and Federico Macheda (still at United) seem likely to maintain the level of United homegrown players at around 10% in the Premier League senior squads over the next couple of years. United have been producing good players for many years now and below the ones that make it through to the first team are three or four times that number who still make a good career in the Championship or at less successful Premier League clubs.

 

 

 

Dette i dagens PL. Ser vi på historien blir det langt styggere for franske Arsenal.

 

 

 

Lenke til kommentar

Frank Lampard, Jermaine Defoe, Joe Cole, Paul Konchesky, Glen Johnson, Michael Carrick, Rio Ferdinand, Anton Ferdinand, Richard Garcia. (John Terry, Liam Ridgewell, Jimmy Bullard, Kieran Richardson)

 

Alle engelske talenter fra West Ham som fortsatt spiller på øverste eller nest øverste nivå i England nå. Flere andre som har vært her som gode talenter og blitt plukket opp av større lag før de rakk å debutere også.

 

Uansett veldig langt off-topic nå. Sammen med alle disse talentene som har slått til er det enda en liste med talenter som ikke spiller på toppnivå i England også, så slike lister vil ikke helt bevise om en spiller kommer til å slå gjennom senere i samme klubb.

Endret av Maefteda
Lenke til kommentar

Listen til Utd er ikke kort, men jeg mener fremdeles Arsenal sin er større. Da store deler av vår kjerne er spillere som er egenutviklete. RvP skal forresten ikke være på den listen når jeg tenker meg om.

 

Du kan ikke bare "mene" det som passer deg etter at du har tråkka i salaten. Newsflash. United har produsert latterlig mye fler spillere til PL enn Arsenal.

 

Richard Eckersley

Chris Eagles

Phil Neville

Paul McShane

Ryan Giggs

Wes Brown

Darren Fletcher

John O Shea

Gary Neville

Paul Scholes

Danny Welbeck

Johnny Evans

Darron Gibson

Danny Webber

Danny Higginbotham

Danny Pugh

Ryan Shawcross

Phil Bardsley

David Healey

Kieran Richardson

Frazier Campbell

Jonathan Spector

Michael Pollit

Sylvain Ebanks Blake

David Jones

 

Liste fra i fjor som ble nevnt over her. I tillegg har man f.eks Paul Rachuba og Craig Cathcart som nå spiller i PL (Championship i fjor).

Lenke til kommentar

Listen til Utd er ikke kort, men jeg mener fremdeles Arsenal sin er større. Da store deler av vår kjerne er spillere som er egenutviklete. RvP skal forresten ikke være på den listen når jeg tenker meg om.

 

Du kan ikke bare "mene" det som passer deg etter at du har tråkka i salaten. Newsflash. United har produsert latterlig mye fler spillere til PL enn Arsenal.

 

Du kan ikke bare markere den delen av avsnittet mitt som fremmer deres poeng.

Lenke til kommentar

Ja, så dere har flere egenutviklede talenter i egen førstelagstropp pr i dag, som har tatt steget? Ha Ha Ha Ha Ha Ha.

 

Selv om Wenger tar med Nfujebeu negerbarn fra Sudan - aka supertalent osvosv i troppen sin betyr ikke det at dere har "produsert" mer vet du. Den eneste kvalitetspilleren dere har fått frem de siste åra er Fabregas og han ble bøffa fra akademiet til Barca, akkurat som vi gjorde med Pique.

 

Denilson og Diaby er faen ikke bedre enn Richardson engang. Denilson er vel helt seriøst ikke det heller. Sett opp ei liste med spillerne du tenker på, er du snill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...