Gå til innhold

Jack Wilshere vs. Tom Cleverley


Xanman

  

106 stemmer

  1. 1. Hvem blir best?

    • Jack Wilshere
      81
    • Tom Cleverley
      25


Anbefalte innlegg

Målpoeng forteller lite om hvor kreativ en spiller er. Wilshere utfordrer rett på mann og er i mine øyne mer uforutsigbar i hva han foretar seg på banen. Sammenligningen kan trekkes mellom Iniesta og Lampard. Hvem drar inn flest målpoeng? Helt klart Lampard, men allikevel setter jeg den likbleke spanjolen høyere. Jeg mener fotballintelligensen er på samme nivå om ikke høyere hos Wilshere enn Cleverley. Jeg vil ikke ta fra Cleverley noe da han er en offensiv spiller med meget gode basisferdigheter som kan bekle flere posisjoner. Han vil hele tiden ha ballen og er effektiv. Jeg skulle gjerne sett Cleverley i United fremfor Wigan denne sesongen selv.

 

Når det gjelder Cleverley's fantastiske sesong i Watford så dysses den ofte ned av andre, ja, men Championship er fortsatt Championship, og Watford er og var ikke et topplag i Championship. Ros til Cleverley for å være Watford's beste, men Ebans-Blake herjet i Championship for å så falle igjennom i Premier League. Adam Johnson var Championships klart beste spiller frem til han ble hentet til City og presterte på et høyere nivå enn Cleverley. Suksess i Championship betyr ikke suksess i Premier League helt uten videre. Wilshere var god i Bolton, vant en plass i førsteelleveren og var ønsket tilbake denne sesongen.

 

Vi kan diskutere dette ihjel, men for min del kan vi gjerne bare vente å se. Jeg skal se så mye Wigan og Sunderland som jeg overhodet kan denne sesongen samtidig som jeg garantert får sett Arsenal-kampene. Alt tyder på at både Wilshere og Cleverley får mer enn nok spilletid denne sesongen. Det vil for øvrig være ingenting som gleder meg mer enn om jeg tar fullstendig feil og Cleverley blir en bedre spiller enn Wilshere. Englands fremtid begynner for øvrig å se rimelig lys ut med talentene som kommer igjennom. Phil Jones, Mancienne, Jack Rodwell, Jack Wilshere, Tom Cleverley, Andy Carroll og Junior Stanislas er bare noen av de få U21-spillerne som får meg til å smile.

 

  Edit: @Game: Jeg beklager å virke bastant, det er overhodet ikke meningen. Jeg tåler forresten litt kritikk, men gir gjerne den andre veien også. Det er godt med takhøyde her. Det er godt mulig jeg tidvis overvurderer talenter, iallfall i manges øyne, men jeg kan ikke helt se hvem jeg har gjort det med annet enn Wilshere i farta? Neymar og Ganso er de eneste jeg kan tenke på akkurat nå og jeg står ved at de er blant verdens desiderte mest lovende spillere. Du kan gjerne friske opp minnet mitt. Fakta er at jeg ikke har vært så overbegeistret for en engelsk spiller siden Rooney. Kanskje er det mulig at jeg overdriver litt når det gjelder Wilshere, men Cleverley blir rost opp i skyene akkurat nå, og noen som har sett begge (Jeg har for øvrig sett Cleverley både for U21, Wigan og pre-season. Derimot så jeg ikke noen kamper han spilte i Leicester.) må kunne komme som motpart. Jeg ser jo at jeg i dette tilfellet spiller djevelens advokat.

Endret av Jørgen
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men det er faktisk mål som avgjør fotballkamper, ikke trekanter eller flashy ferdigheter på midten. Men igjen, la oss vente å se. Vi legger åpenbart ulik vekt på de forskjellige ferdigheter og da blir det umulig å sammenligne disse spillerne. Noen liker mora, andre liker dattera og vica verca. Diskusjonen var uansett artig og det blir nå ekstra spennende å følge gutta for sine respektive lag for oss forumtroll. Det vil selvsagt være vanskelig å få sett begge i samme type roller ettersom materiale rundt Wilshere er langt bedre, men igjen så kan det være vanskeligere for hobbiten å få spilletid. Så får vi se om Wenger har tenkt til å bruke gutten like mye også utover i sesongen, det er jeg nemlig ikke så sikker på.

 

Kunne laget en Cleverly vs Wilshere tråd så kan vi se om noen år hvem som fikk rett. ;)

 

Edit: Jau, litt sure toner og små sleivspark er obligatorisk i en god og varm diskusjon. Har ikke noe i mot å få tilbake med samme mynt heller, så det er bare å kjøre på, men det vet du jo. Jeg har dog en stor fordel i fremtidige disputter nå som du er endel av teamet på siten.

Endret av Goldwing
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Way to go å ødelegge en fair diskusjon. Samtlige misser mine poeng og de står fortsatt ubesvart. Dette er ikke snakk om "Hvem er best?" eller synsebaserte ting lenger. Ta f.eks. det du skriver (og får plusser fra av uvitende nisser) om at JW er mer kreativ, uforutsigbar og har bedre overblikk enn TC. Jeg ser at Game også nevnte det etter meg. Det er ikke lenger en sak om hva man syns, men helt klart mangel på kunnskap og da mangel på å ha sett tilstrekkelig av begge (og da naturlig nok TC). "Hvem er best?" blir å dra det ned på cafe-nivå og ingen Arsenal-supportere har noe å si her fordi de ikke har sett TC.

 

Igjen. Å spille i en dårligere klubb (Watford) og møte utelukkende bedre motstand (de bedre lagene i Championship) på et lag som fungerer dårligere er såklart vanskligere enn det JW gjorde i Bolton. Nok engang, les sitatet fra forrige side.

 

Jeg resignerer i god samvittighet. Det er ikke vits i å gjenta meg selv når motparten støtter argumentene i tro og "en venn av en venn".

Lenke til kommentar

Jeg er uenig. Du henger deg opp i en minimal bagatell som kan løses så fort LP logger på. Jeg skulle gjerne gjort det selv, men jeg har ikke verktøykassen til det. Pluss-systemet er da heller ingenting og henge seg opp i, bare ignorer det.

 

Nivået mellom Championship og Premier League er høyt. Wilshere spilte på et Premier League-lag som ikke akkurat spiller vakker fotball og var blant de beste i Bolton-mannskapet på utlånet sitt. Cleverley var Watfords beste. Watford er et middelmådig Championshiplag og det minste vi kan forvente er vel egentlig at Tom Cleverley, hvis han noen gang skal lykkes i en klubb som Manchester United, er vel at han dominerer på det nivået? Kreativitet, overblikk og uforutsigbarhet måles for øvrig ikke i målpoeng. Wilshere spilte på Bolton og møtte nærmest hver uke sterkere motstand selv. Du kan gjerne oppsummere poengene dine så skal jeg gledelig svare på dem en etter en. Cleverley har så langt i en alder av 21 ikke overbevist på høyeste nivå.

 

Edit: Sleng opp en offentlig poll, så kan vi se hvem som hadde rett ved en senere anledning :)

Endret av Jørgen
Lenke til kommentar

Edit: Sleng opp en offentlig poll, så kan vi se hvem som hadde rett ved en senere anledning :)

Det går ikke an, av en eller annen grunn. Selv når jeg sletter den nåværende pollen og prøver å legge til en ny.

 

Edit: Jeg skal prøve å lage en nogenlunde objektiv førstepost når jeg kommer hjem fra skolen.

Endret av Le Professeur
Lenke til kommentar

Poenget med en førstepost er?

 

"Hvem blir best av..." hadde vært et mye bedre spørsmål. Lag ny og offentlig poll når dere finner ut av det tekniske (pm alastor)

 

Syntes ikke det er noe galt i dra debatten ned på "cafenivå" heller da begge leire har fått argumentert for sin sak (noen mer skrivelystene enn andre..) og fasit vil vi ikke få i nærmeste fremtid uansett. Litt konkurranse er bare skoy, spesielt ettersom jeg aldri har tapt en. ;)

 

Anser meg også som ferdig med saken og som presisert tidligere vil tiden vise hvem som fikk rett. Ikke at jeg er i tvil eller noe, ettersom jeg alltid har rett, men la nå gå, dere skal få leve i troa til den sprekker.

 

Mvh,

Team Tom.

Endret av Goldwing
Lenke til kommentar

For all del, jeg gidder ikke å bruke tid på en solid førstepost hvis det ikke er interesse for det. Spørsmålet i pollen er hvertfall endret, og jeg har sendt PM til Alastor.

 

Denne tråden er forøvrig lagt til i mine favoritter, så jeg ikke glemmer den. Gleder meg til å gni dette i trynet til Goldwing om noen år! ;)

Endret av Le Professeur
Lenke til kommentar

Jeg ser meg ikke blind på alderen, men som sagt har jeg ikke sett noe av Cleverley, så jeg har ikke så mye annet enn statistikker å basere meg på. Det at Wilshere har vist langt mer som 18-åring enn Cleverley har gjort som 21-åring er rimelig overbevisende for min del, hvertfall. At Jack allerede har debutert for landslaget viser også hvem Capello har mest tro på.Men tiden vil vise, som du sier.

Så dette er en selvfølge? I og med at Johnson har spilt mer enn Wilshere på landslaget må jo det bety at Capello har mer tro på han enn Wilshere?

Lenke til kommentar

Jeg ser meg ikke blind på alderen, men som sagt har jeg ikke sett noe av Cleverley, så jeg har ikke så mye annet enn statistikker å basere meg på. Det at Wilshere har vist langt mer som 18-åring enn Cleverley har gjort som 21-åring er rimelig overbevisende for min del, hvertfall. At Jack allerede har debutert for landslaget viser også hvem Capello har mest tro på.Men tiden vil vise, som du sier.

Så dette er en selvfølge? I og med at Johnson har spilt mer enn Wilshere på landslaget må jo det bety at Capello har mer tro på han enn Wilshere?

At en 18 år-gammel Wilshere får sjansen på landslaget før en 21 år-gammel Cleverley, sier jo litt om hva Capello mener. Å dra inn 23 år-gamle Adam Johnson blir for dumt. Hadde du derimot nevnt en yngre spiller enn Wilshere med flere landskamper, hadde det vært en annen sak.

 

Mens vi venter på at spillerne skal utvikle seg, Wilshere som ødelegger noen reservelag:

 

http://www.youtube.com/watch?v=0lRfjFfqfIE

 

En 17 år-gammel Wilshere som leker seg mot Makedonia U21:

 

http://www.youtube.com/watch?v=KE4Kl1g7lQg

 

Og en litt eldre Wilshere som imponerer mot Chelesa:

 

http://www.youtube.com/watch?v=M2epkzA1NdU

 

Og en liten quote fra Englands forrige U21-kamp:

 

Pearce, who surprisingly left Jack Wilshere on the bench, brought the Arsenal midfielder on at half-time, and he changed the game completely. England were suddenly much more fluid, looked more threatening going forward, and Wilshere seemed to bring out the more in the players around him.

 

Spillerratinger:

Jack Wilshere (on for Walker, 46) 9 Sparked England into life in second half

Tom Cleverley 6 Fairly quiet

 

(spillerratingene er selvsagt ikke et argument for at Wilshere er en bedre spiller totalt sett, tenkte bare jeg skulle nevnte det :thumbup: )

 

Når vi prater om pre-season prestasjoner, så var faktisk Jack Wilshere MoM i begge Emirates Cup-kampene våre i fjor. I år var han også strålende i pre-season, og ble MoM mot Celtic med klar margin.

Endret av Le Professeur
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Synes både Goldwing og niko. burde ta av seg United brillene litt og slutte å bagatelisere Wilshere sine prestasjoner.

PL er en MYE bedre liga enn Wankership, og Bolton er tross alt også et av de mer "dårlige" lagene i PL, der attpåtil Wilshere egentlig ikke passer inn fordi han spiller fotball, så argumentet med at Watford er et dårlig wankership lag og stort sett møter bedre motstand holder ikke, for det gjør Bolton stort sett også.

Bolton var en favorittene til å rykke ned til Wankership blant bookiene i år før Wilshere og Coyle kom, så de var definitivt ikke noen middelhavsfarer.

 

 

Forøvrig har jeg ikke peiling på hvem som er best av de to, da jeg ikke har sett mye til Cleverly.

Endret av Big Tone
Lenke til kommentar
Forøvrig har jeg ikke peiling på hvem som er best av de to, da jeg ikke har sett mye til Cleverly.

 

... som også er mitt poeng exactly. Jeg har aldri "bagatelisert" (ikke rett bruk av ordet forresten) Wilshere. Et av de ypperste talentene i Premier League og dette har hvertfall aldri jeg nekta for. Argh, det er så fristende å bruke 2 timer igjen for å forklare hva jeg mener (skriver på touchscreen og nett som funker 10 av 100 minutter).

Lenke til kommentar

Jeg har forstått poenget ditt, men det har iallefall virka for meg som om dere har "forminsket" Wilshere's prestasjoner, og jeg er ganske sikker på at andre har tolket det slikt også. Jeg vet ei om det var meningen, men det er iallefall inntrykket jeg har fått.

 

Hva ville du brukt der istedenfor? :p (angående bagatelisere)

Lenke til kommentar
At en 18 år-gammel Wilshere får sjansen på landslaget før en 21 år-gammel Cleverley, sier jo litt om hva Capello mener. Å dra inn 23 år-gamle Adam Johnson blir for dumt. Hadde du derimot nevnt en yngre spiller enn Wilshere med flere landskamper, hadde det vært en annen sak.

 

Du brukte Wilshere's landslagsdeby som et argument for at Capello har mest tro på Wilshere. Ja 2+2=4 så da må jeg også bruke denne argumentasjonen.

 

Når vi først er inne på Johnson. Når flere av dere bagatelliserer Cleverley's sesong i Championship må jeg bare informere at Johnson spilte første halvdel av forrige sesong i Championship, og Johnson hadde ikke nærheten like gode tall som Cleverley. Johnson tok som kjent nivået i PL ganske fort etter overgangen til City.

Endret av Joker91
Lenke til kommentar

Du brukte Wilshere's landslagsdeby som et argument for at Capello har mest tro på Wilshere. Ja 2+2=4 så da må jeg også bruke denne argumentasjonen.

Wilshere og Cleverley spiller i samme posisjon. Hvis Cleverley er så god som dere sier, burde han ha vært foran Wilshere i landslagskøen med tanke på alderen. Det er han tydeligvis ikke, og det viser hvor høyt Capello verdsetter Wilshere. Johnson spiller i en annen posisjon og er like gammel som Cesc Fábregas, så jeg syntes det blir tullete å blande ham inn i diskusjonen.

 

Noen som så Wilshere i går? Han var helt rå, og hadde en nydelig assist. Fire starter av fem mulige, har han nå. 18 år gammel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...