Gå til innhold

Mulighet for å sortere medlemmer etter ryktepoeng?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nåja. Jeg kan med hånden på hjertet innrømme at jeg ikke har fortjent alle plussene jeg har fått.

Var bl.a. en intern konkurranse mellom meg og en annen bruker om først å nå 500 poeng. Vi lå da på ca 400 begge to. Av en eller annen grunn plukka folk opp på konkurransen og jeg nådde målet i løpet av en kveld. Så kan hvertfall stryke 100 av dem.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Var det ikke snakk om fjerne hele denne suppa? Hva er konklusjonen der? Eksemplene overfor tilsies jo at systemet ei fungerer optimalt, eller som påtenkt? Man plusser ikke utelukkende for et godt innlegg.

 

Når man skal begynne å sortere hverandre etter plusspoeng, tror jeg man kan finne mye rart. Er ingen automatikk i at mange plusser betyr god bruker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Unnskyld meg azza, men herregud. Meg, meg meg!!! Hvor er jeg, hvor er jeg!!!

 

Er dere virkelig så pr-kåte at noen plusser betyr så mye for dere?

 

Ja, det er hyggelig at noen liker innleggene dine, men premissene må være til stede. Personlig prøver jeg å skrive innlegg (i den grad jeg gjør det lenger), som noen liker og er enige i, istedet for å skrive det "alle" tenker og er enige i med kun det formål å få en pluss eller to.

 

Merkelig vei å gå dette.

 

Man skal skrive innlegg etter hjerte, ikke etter plusspoeng.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Nei, aldeles ikke. Men jeg er litt eldre en gjennomsnittet på forumet, det har kanskje noe å si. Jeg vet ikke. Men jeg mener det som står skrevet. Jeg var motstander av systemet før det ble lansert, men var villig til å gi det et forsøk, men når vi nå ser det ikke fungerer som tiltenkt er jeg i favør for å fjerne systemet.

 

Derfor spurte jeg som jeg spurte. Mitt siste innlegg var aldeles ikke personlig i forhold til deg, men et generelt hjertesukk som understreker forumkulturen etter plusspoengene ble lansert. Denne er selvsagt ikke hos samtlige, men hos litt for mange.

 

Å rangere brukere etter plusspoeng gjør etter min mening vondt verre.

Lenke til kommentar

Kan du si hva topp 20 er? eller hvilken plass jeg er på kansje?

Jeg vurderer å åpne en PayPal-konto for slike forespørsler. Pengene skal gå til å betale mine kjære medadmins for å gjøre den slags jobber... :)

 

Robert: Nei, vi snakket ikke om å fjerne "hele suppa". En del brukere snakket om det. Det vi har snakket om er å vurdere hva vi kan gjøre for at systemet skal bli bedre:

 

1. Skal vi fjerne plussingen fra Off Topic? (Gitt at topplisten nå domineres av kompisstemmer fra telletråder ville det være et effektivt middel.)

 

2. Skal vi fjerne summen fra profilen, så det ikke lenger blir en konkurranse om å få flest stemmer totalt?

 

3. Skal vi la være å bry oss? Vi kan akseptere at dette er en funksjon noen bruker på alvor, mens noen bruker den til moro og vennskapelig kappestrid, og folk får legge i det hva de vil.

 

Realistisk må vi bare akseptere at så lenge det er kompiser på forumet, vil det også være kompisstemmer. Det vil også være solidaritetsstemmer, en post som sier "Norge for Nordmenn" vil få stemmer fra likesinnede. Vi kan ikke diktere at stemmer skal være basert på kvalitet, fordi det er en subjektiv målestokk.

 

Geir :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

For min del så liker jeg hvordan det er satt opp nå. Jeg visste ikke at det var noe akkumulativt system før jeg tilfeldigvis klikket på min egen profil. Det trenger ikke være mer synlig enn det er nå. Jeg føler ikke noe behov for å vite alle andres Rykte eller hvem som har mest, osv. Jeg er fornøyd med det som tilbakemelding på om jeg har sagt noe fornuftig i det siste (dvs. at Rykte har økt siden sist jeg sjekket det).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Syntes ordningen bør revurderes -evt skrinlegges- da den ikke har noen hensikt annet enn å booste egoet til rumpisene i sosial forumet. I det aller minste bør funksjonen fjernes fra OT slik at den kan beholde noe av sin kredibilitet i de litt mer seriøse kategoriene.

 

Personlig er jeg er engstelig for å bli assosiert med OT-gjengen. Mine plusser stammer stort sett fra lengre avhandlinger i fotballforumet og de som kjenner brukeren min kan bekrefte at jeg ikke er typen som søker grønne tall i brukerprofilen. Når jeg ser topp10 listen ovenfor registrerer jeg flere brukere jeg ikke ønsker å være i selskap med og hva er poenget med en slik rang-ordning da? Målet burde vært å motivere folk til å skrive gode innlegg, noe den forsåvidt også i teorien gjør, men når premissene, eller rammen rundt om du vil, gjør oppnåelsen ved å få en pluss for gode bidrag likeverdig med et bæsj-tiss-promp innlegg i OT kategorien, sitter man egentlig ikke igjen med noe for strevet i praksis.

Endret av Goldwing
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg er helt enig med deg. Jeg hadde nok mistet noen av mine poeng om OT-poengene forsvant, men det gjør meg svært lite.

Det er fullstendig unødvendig at de skal telle på ryktet når de ligger på f.eks. sosialt, lekeplassen, gledesutbrudd eller OT-baren. I humorkategorien og gullkorn-delene så vil jeg gjerne beholde de da. Der kan de ha en funksjon.

Det kan godt være synlig i trådene på f.eks. sosialt, men jeg jeg ønsker ikke at det skal telle på profilen. Så håper det er mulig å ekskludere enkelte kategorier.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke vi har den muligheten. Men her er topp 10:

 

Sondre 1974

Speedfrog 1622

L4r5 1017

Zindenga 865

tom waits for alice 849

Gavekort 827

Pokey 536

Goldwing 524

benchmeister 410

Mchansern 388

 

Geir :)

pff. jeg har mer en Mchansen og benchmeister

 

 

 

Kan du si hva topp 20 er? eller hvilken plass jeg er på kansje?

Jeg vurderer å åpne en PayPal-konto for slike forespørsler. Pengene skal gå til å betale mine kjære medadmins for å gjøre den slags jobber... :)

 

Robert: Nei, vi snakket ikke om å fjerne "hele suppa". En del brukere snakket om det. Det vi har snakket om er å vurdere hva vi kan gjøre for at systemet skal bli bedre:

 

1. Skal vi fjerne plussingen fra Off Topic? (Gitt at topplisten nå domineres av kompisstemmer fra telletråder ville det være et effektivt middel.)

 

2. Skal vi fjerne summen fra profilen, så det ikke lenger blir en konkurranse om å få flest stemmer totalt?

 

3. Skal vi la være å bry oss? Vi kan akseptere at dette er en funksjon noen bruker på alvor, mens noen bruker den til moro og vennskapelig kappestrid, og folk får legge i det hva de vil.

 

Realistisk må vi bare akseptere at så lenge det er kompiser på forumet, vil det også være kompisstemmer. Det vil også være solidaritetsstemmer, en post som sier "Norge for Nordmenn" vil få stemmer fra likesinnede. Vi kan ikke diktere at stemmer skal være basert på kvalitet, fordi det er en subjektiv målestokk.

 

Geir :)

1. Nei pga:

- Det er allerede aktivert og dumt og endre først nå

- Folk får vell så mye + for å drite ut folk som mener noe annet en majoriteten, dette i all slags diskusjoner.

 

2. Hva er da i det heletatt poenget?

 

3. Stemmer for å bare la den være ja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...