Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Nettdating, hvorfor funker ikke det?


Gjest hmm

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hva som er feil med nettdating og nordmenn? Jeg har prøvd flere forumer på nettet og det ender stort sett med "ingenting" (jeg har flyttet, situasjonen er ikke annerledes andre geografiske steder). Jeg har vært på noen dater på det forrige stedet jeg bodde, men det har ikke vært noe særlig suksess. God mulig at jeg juger like mye som de som møter meg.

 

På Møteplassen ser jeg at det er mange som klager på at det jenter er dårlig til å svare, det er all slags gutter/menn så ser ingen grunn til at de ikke skulle være interessante for noen. På dette nettstedet fornyer jentene stadig abonnementet sitt i flere mnd, jeg lurer da om de forventer seg at dette er en slags netthandelssted der man kan plukket ut en kjekk gutt og at de venter til utvalget blir bedre? Det pussige er at veldig mange jenter har fått seg et/flere barn. I og med at mange gutter ikke har så veldig lyst å bli stefar uten videre, så jeg undrer litt over at disse fortsetter denne "vente og se taktikken". Jeg stiller spørsmålet "nettdating og nordmenn" for kunne vært kjekt å vite hva slags brølere vi gutta gjør slik at dere ikke svarer.

 

Alle liker "tur og mark", men det er få personer som går i skogen utenfor byen her. De fleste trimmer bare, litt skryt det der? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De fleste jenter (ihvertfall de jeg kjenner som har forsøkt) får et titalls henvendelser hver dag, mens jeg ikke har vært borte i noen kamerater som ofte får henvendelser fra jenter uten at de har sendt et titalls jenter henvendelser først.

 

Nettdating fungerer på den måten at jentene bare legger ut en profil, og alle gutta går bananas og sender haugevis av henvendelser. Da gidder ikke jentene å gjøre annet enn å svare på den ene prosenten som er mest interessant.

 

Og en ting jeg har skjønt etter både å ha snakket om det med venninner, å ha sett litt på nettdating-sider, og forsøkt en gang selv, er at jenter er uhorvelig mye mer overfladiske enn gutter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Meste jeg ser på dama sin profil er:

"hei du var sexy/pen/fin osv"

"hei så fine/store mugger du har!"

 

Sier seg selv :hmm:

(Hun har jo MEG som kjæreste! det står tydelig i profilen!!)

 

Hva tenker folk med? :nei:

Hvorfor faen er a på nettet, da?

 

Svar: du er en utbyttbar forbigående dokke, som denne horedama planlegger å bytte ut snart.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Icedragon520: Hehe, det er det sikkert mange som skriver. Men jeg prøver å ta dette seriøst og følge opp det de skriver i profilen. Kommentere det de skriver og gjerne få til en kommunikasjon som først begynner der. På aktivitetsvenner.no så skjer det samme, jeg har ikke bilde der og har prøvd å kommuniserer med jenter som heller ikke har lagt ut bilde av seg selv. Jeg har flyttet til en ny by og er interessert i koselige personer - ikke nødvendigvis knallpene folk.

 

En annen ting som er besynderlig med ganske mange profiler på møteplassen; jenter som skriver at de ikke helt vet hva de skal skrive. Gjerne kombinerer det med en profil uten bilde, allikevel fornyer de abonnementet i lang tid.

 

Noen tips om andre steder å få kjæreste på? Nordmenn må være verdens mest lukka folk. Alle går i en aller annen flokk og hvis man prøver å ta initiativ til en samtale så blir det overfladisk. Det virker som at det er skikkelig flaut å vise at man er singel og lyst på en kjæreste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen tips om andre steder å få kjæreste på? Nordmenn må være verdens mest lukka folk. Alle går i en aller annen flokk og hvis man prøver å ta initiativ til en samtale så blir det overfladisk. Det virker som at det er skikkelig flaut å vise at man er singel og lyst på en kjæreste.

 

+1

 

Er jo nesten håpløst å treffe folk utenom sin faste omgangskrets. Vennene jeg har der jeg studerer er de jeg hilste på i fadderuka, for da er det sosialt akseptert å hilse på. De jeg ikke hilste på der, er det helt umulig å få kontakt med i forelesningssalen - selv om jeg prøver.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Meste jeg ser på dama sin profil er:

"hei du var sexy/pen/fin osv"

"hei så fine/store mugger du har!"

 

Sier seg selv :hmm:

(Hun har jo MEG som kjæreste! det står tydelig i profilen!!)

 

Hva tenker folk med? :nei:

Hvorfor faen er a på nettet, da?

 

Svar: du er en utbyttbar forbigående dokke, som denne horedama planlegger å bytte ut snart.

Hjelpes, trodde folk tok dette med litt humor jeg da og ikke begynner å gå til "angrep" på dama mi :ermm:

 

Anyways har faktisk den følelsen av at damene på nettet spiller veldig kostbare før du møter dem/blir mer kjent.

kanskje fordi de vet det finnes mange tullinger på nettet.

Lenke til kommentar

Noen tips om andre steder å få kjæreste på? Nordmenn må være verdens mest lukka folk. Alle går i en aller annen flokk og hvis man prøver å ta initiativ til en samtale så blir det overfladisk. Det virker som at det er skikkelig flaut å vise at man er singel og lyst på en kjæreste.

Kor.

Ridestevner.

Synkronsvømming.

I butikken

I kø.

På karaokebar.

 

Dessverre er det ikke mulig å få kjøpt angstløsende i Norge, så du må nok nøye deg med å drikke noen flasker før du prøver deg. Husk å få noen til å filme. Det går sikkert bra.

Endret av Nihilist1
Lenke til kommentar

Veldig mange faktorer som spiller inn på hvor stor suksess du har når det kommer til nettdating.

 

Lykkes du ikke, så ta en titt på bildene du bruker, profilteksten og hva du skriver til jentene.

 

Det mange gjør feil er å ha 3-4 veldig bra bilder av seg selv, også plutselig et dårlig et (gjerne et hvor de er i et annet land for å vise at de liker å reise), og alle jenter dømmer deg etter det ene dårlige bildet, uansett hvor bra de 4 andre er.

 

Det mange andre gjør feil er å ha en profiltekst som f. eks; "Tja, hva skriver man her da? Oppegående gutt i 20 åra, liker å reise, trene, være sosial blablabla" (<- kjedelig). Og videre nedover i teksten sier de hva de er på utkikk etter på en utrolig tafatt måte, f. eks; "Jeg ser etter en jente som elsker trening, men det er også greit om du er glad i sofakos foran tven". Altså mange motsier seg selv når det kommer til hva de er på utkikk etter, bare for å ikke "miste" noen mulige interesserte, og på den måten virker man bare desperat. Og nesten alle tekstene på slike sider (hos den mannlige befolkningen) er så og si identiske og utrolig lite kreative. Hvem finner slikt interessant? Hvert fall ingen venninner jeg kjenner.

 

Bare ha i bakhodet at når jenter ser på hvem som har sendt dem meldinger (hvis de gidder å sjekke alle), så vil de første se på bildene dine, så høyde/vekt osv, så profilteksten.

 

Bildene er uten tvil det viktigste, og ofte der mange driter seg ut. Så fjern alle bilder der du ikke ser top notch ut og hvis du bare har et bilde, legg til flere.

Endret av DMN
  • Liker 7
Lenke til kommentar

*applaus for DMN* :)

 

Synes gutter på datesteder generelt skriver for lite om seg selv! Husk:

Vis dine gode sider. Jentene på slike sider vet null og niks om deg utenom det som du skriver! Skriv gjerne om bra ting du kan og har gjort for å skille deg positivt ut fra mengden og skape interesse! F.eks. kanskje du kan spansk flytende, da skriver du "beskjedent" : "Liker å reise, vært i Spania en del (kan spansk flytende :) )"

 

Om noen bare skriver "søker en jente å sitte i sofakroken og se film med" istedenfor å promotere seg selv så blir jeg veldig skeptisk...fordi man vil jo såklart gjøre slike ting men det kommer jo an på personen man sitter med...Ellers kunne man jo liksågodt hatt en pute i armkroken eller vært på byen.

 

Og, godt språk gutter! Ikke stav hvert tredje ord feil!

 

Har faktisk prøvd nettdating for moro skyld for en god stund siden men gadd såklart ikke betale noe! Og da kan man jo ikke snakke med folk! Fikk likevel en god kompis der....lol...vi bare ble venner og chatter og prater om alt i livet. :D

Endret av dkny
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nettdating funker for de aller færreste, mest fordi det er et altfor skjevt marked hvor jentene har for mye makt.

 

For det første så er det ikke en 50/50-fordeling på medlemmene, ser det ut til, så det er flere gutter per jente.

 

Og når jentene etter hvert erfarer at de ikke trenger å kontakte noen, så sitter de og venter på at en de egentlig ikke skulle hatt noen sjanse på skal ta kontakt.

 

Av det jeg har sett, så er det langt flere gutter som sikter lavt enn hva som er tilfelle med jentene.

 

Og dersom mange gutter sikter lavt, så betyr at de andre guttene som faktisk lå i dette lavere sjiktet må sikte enda lavere eller droppe hele greia.

 

Hvis man ikke har veldig mye å by på, er en gjennomført hunk eller har veldig lave krav, så ville jeg latt det være.

Endret av Lekr
Lenke til kommentar

Noen tips om andre steder å få kjæreste på? Nordmenn må være verdens mest lukka folk. Alle går i en aller annen flokk og hvis man prøver å ta initiativ til en samtale så blir det overfladisk. Det virker som at det er skikkelig flaut å vise at man er singel og lyst på en kjæreste.

 

+1

 

Er jo nesten håpløst å treffe folk utenom sin faste omgangskrets. Vennene jeg har der jeg studerer er de jeg hilste på i fadderuka, for da er det sosialt akseptert å hilse på. De jeg ikke hilste på der, er det helt umulig å få kontakt med i forelesningssalen - selv om jeg prøver.

Enig der. Sliter selv med å få kontakt med folk i klassen min på universitetet. De fleste sitter konstant med hodet gravd ned i laptopen eller i "cliqer". De gangene jeg har gått rett bort til dem for å snakke blir de som regel satt ut. Jeg har aldri hatt problemer med dette før da jeg bodde i utlandet, hadde mange venner der og ble nesten bedre kjent med vilt fremmede mennesker på gata enn jeg gjør i klassen min på universitetet.

 

Det gjelder vel kanskje å sitte mest mulig på facebook, eller klamre seg til en gruppe for å være sosial i dette landet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er veldig glad i å gå rundt på dagtid i byen jeg bor i å se og gjøre alle de morsomme tingene som er mulig å oppleve der.

 

Det jeg egentlig har veldig lyst til er å bare gå opp til ei jente som ser ensom ut/kjeder seg og spørre "Hei, har du lyst til å oppleve byen med meg i dag?". Ikke noen baktanker eller noe, bare ha en fin dag. Men å i hele tatt manne seg opp til dette aner jeg ikke hvordan jeg skal få gjort, og sannsynligheten for suksess er vel 0,1%.

Lenke til kommentar

De fleste jenter (ihvertfall de jeg kjenner som har forsøkt) får et titalls henvendelser hver dag, mens jeg ikke har vært borte i noen kamerater som ofte får henvendelser fra jenter uten at de har sendt et titalls jenter henvendelser først.

 

Nettdating fungerer på den måten at jentene bare legger ut en profil, og alle gutta går bananas og sender haugevis av henvendelser. Da gidder ikke jentene å gjøre annet enn å svare på den ene prosenten som er mest interessant.

 

Og en ting jeg har skjønt etter både å ha snakket om det med venninner, å ha sett litt på nettdating-sider, og forsøkt en gang selv, er at jenter er uhorvelig mye mer overfladiske enn gutter.

 

Sant så sant. Husker langt tilbake i tid når jeg gikk på ungdomsskolen. Jeg og noen kamerater syntes det var utrolig gøy å endre nick til "jente17" og logge inn på kanalen Norge. I løpet av 10 sekunder hadde vi sikkert fått 20 henvendelser fra forskjellige gutter. Så kunne vi prøve det samme med "gutt17", men da skjedde som regel ingenting. Kanskje et par homoer her og der som tok kontakt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Sant så sant. Husker langt tilbake i tid når jeg gikk på ungdomsskolen. Jeg og noen kamerater syntes det var utrolig gøy å endre nick til "jente17" og logge inn på kanalen Norge. I løpet av 10 sekunder hadde vi sikkert fått 20 henvendelser fra forskjellige gutter. Så kunne vi prøve det samme med "gutt17", men da skjedde som regel ingenting. Kanskje et par homoer her og der som tok kontakt.

:!:

 

Irc ja... husker jeg prøvde det noen ganger. En gang kom jeg i skade for å skrive et nick litt feil, slik at det kunne oppfattes som jente. Skjønte ikke hva jeg hadde gjort før jeg hadde 20+ henvendelser fra guttenick med "ASL", "Kåt?" og lignende ;)

 

Vanligvis var det klart at en gutt satt bak nicket mitt, og med et par veldig få unntak var det hele tiden jeg som måtte ta initiativ til kontakt.

 

En kamerat av meg prøvde noe lignende, med overlegg, på en svensk sex-kontakt side. Utga seg for å være en jente på 19-20 år eller noe sånt. Jeg tror ikke han skrev noe eller lastet opp et bilde, bare laget profilen. Dagen etter var hotmail-adressen han lagde til formålet blitt full (så full at det ikke var plass til flere mail) av bilder av nakne menn som ville ha det gøy. Helt sprøtt.

 

Vi menn er enkle sjeler som tar til takke med det meste, mens jentene er mer kresne og overfladiske :p

Lenke til kommentar

Skjønner meg ikke på slike datesteder. For det første liker jeg ikke å date noen, før jeg kjenner dem og vet at de er verdt noe å satse på. I tilegg er det litt fake.

 

Når det til og med er vanskelig for gutter å treffe noen uten å sende masse henvendelser, så må det være mye enklere å gjøre det i det virkelige liv, hvor markedet ikke er skjevt, og det er nesten alltid noen man kan prøve seg på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...