Gå til innhold

Islam og kroppsøving.


Anbefalte innlegg

Dette var jo en sak som var oppe i media for en tid tilbake, men jeg kom til å tenke på dette her om dagen igjen. Muslimer vil presse skolene til å skille gutter og jenter i gymtimene. Og de øsnker å ta barna sine ut av undervisningen dersom de må ha gym sammen da dette strider mot deres religiøse overbevinsing.

 

Så er da det jeg tenkte på, vil det da på samme måte være et gyldig argument dersom jeg ønsket å ta mitt eventuelle barn ut av kroppsøvingstimene fordi barnet mitt måtte ha kroppsøving sammen med muslimer?

 

Jeg mener nemlig at forskjellen på kjønnene er like relevant/urelevant som hvilken religion eller hudfarge man har/tilhører.

 

Eller er det slik at muslimene i dette tilfellet gjmmer seg under "flerkulturell" og "religionsfriheten" mens jeg blir stemplet rasist for en holdning som på ingen måte er anderledes?

 

(dette er et rent tankeeksperiment fra min side)

Endret av Zepticon
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I teorien, ja. I praksis, nei. Skolen ville nok ikke gitt etter for et krav av en "rasist", og du hadde trolig fått barnevernet på døra.

 

På en annen side er det forskjell på det å ikke gymme med noen på grunnlag av kjønn, og det å ikke gymme med noen på grunnlag av religion (eller rase for den saks skyld). Jeg er likevel uenig i begge deler, og skal man da få gjennomslag for det ene, må man gi etter for det andre kravet også. Nå hører man uansett historier fra skoler med høy prosent av muslimer, der etniske norske gutter har måtte dusje med badebukse, fordi de ikke må støte muslimske medelever.

Endret av Coa
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Eller er det slik at muslimene i dette tilfellet gjmmer seg under "flerkulturell" og "religionsfriheten" mens jeg blir stemplet rasist for en holdning som på ingen måte er anderledes?

 

Ja. Om du er rasist eller ikke defineres ikke i Norge per i dag av hva du sier eller gjør, men hvilken hudfarge, etnisitet eller religion du har.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Du må huske på at det er minoriteten av muslimer her i landet som sto bak disse kravene. Det er ikke slik at de har fremmet disse kravene gjennom vold, de benytter seg av demokratiske midler for å fremme sine interesser. Hvis staten sier nei, da er det ikke mye mer de kan gjøre. Hvis staten bøyer for deres krav så gjør de det legitimt gjennom politiske prosesser, som regel gjennom proposisjoner i Stortinget. Du kan også dra til Stortinget, hvis du har støtte fra en del mennesker, og fremme dine krav. Det blir opp til staten å avgjøre om disse krav er i samsvar med konstitusjon, hvis de er det så kommer saken mest sannsynelig opp til avstemning. Det er slik demokratiet fungerer, heldigvis. Vi fremmer krav, noen ganger går disse kravene gjennom (spesielt ettersom de ikke strider med konstitusjon), og andre ganger blir de avvist.

Endret av statsviter
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kan du overtale Mohyeldeen Muhammad og hans likesinnede om at det er slik det virker i vesten? Det er nemlig nok at en minoritet driver terror for at terroren skal være effektiv.

 

Den første dagen jeg deltok på dette forumet fikk jeg flere PM'er der folk applauderte at jeg våget å uttrykke min oppriktige mening om Islam. Jeg har fått bekreftet, igjen og igjen, at folk er livredde for å uttrykke seg om Islam. Selv på et relativt anonymt forum.

 

Fakta er at Nordmenn er livredde for muslimer fordi det er så mange muslimer som bruker terror og andre bestialske metoder for å påtvinge sin mening på andre. Når man ser på listen over terrorangrep utført av islamister så ser man at frykten er berettiget, og handling er på sin plass. Ikke i form av vold mot tilfeldige uskyldige muslimer, men ved å opplyse folket om hva Islam står for og iverksette politiske tiltak for å stanse innvandringen av muslimer og integrere de vi har, før de danner et ureversibelt paralellsamfunn.

 

Kilde: http://www.vg.no/nyheter/utenriks/klimatrusselen/artikkel.php?artid=588526

 

TROP.jpg

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Kan du overtale Mohyeldeen Muhammad og hans likesinnede om at det er slik det virker i vesten? Det er nemlig nok at en minoritet driver terror for at terroren skal være effektiv.

 

Ingen muslimer i dette landet har utført terror handlinger, og ingen hittil har blitt terrordømt. Uansett, hva i guds tresko har dette med at eneklte muslimer fremmer sine interesser ved hjelp av demokratiske midler??

 

Jeg trenger ikke forklare Mohyeldeen Muhammad noen verdens ting, han er fullstendig klare over hvordan demokratiet fungerer, men er uenig i dets virke og normer. Det er derfor han ikke bor lenger i dette landet. Her i Norge, ut i fra det jeg vet, har ingen muslimer støttet hans uttalelser. I stede for at vi skal være stolte over alle de muslimer som har uttalt seg i media og tatt avstand fra hans uttalelser, så ”kaster” du stein på dem. Det bidrar sikkert til enda bedre integrering. Jo mer du kritiserer den store majoriteten av muslimer som ikke gjør noen ting galt, og som lever sekulært etter de norske normer og verdier, jo mer skyver du dem vekk fra det norske samfunnet og bidrar til radikalisering.

 

 

Den første dagen jeg deltok på dette forumet fikk jeg flere PM'er der folk applauderte at jeg våget å uttrykke min oppriktige mening om Islam. Jeg har fått bekreftet, igjen og igjen, at folk er livredde for å uttrykke seg om Islam. Selv på et relativt anonymt forum.

 

Ha, hadde jeg bare vist deg alle de meldingene i min PM fra folk som oppfatter deg som (den korrekte utrykket de brukte) ”komplett idiot”, så hadde du gått stille her på forumet. De mange som har kontakt meg ba meg om ikke involvere meg i diskurs med slike folk som du, siden det er bortkastet tid å bruke tiden på (enda et utrykk de brukte) ”propaganda tullinger” som du. Jeg fulgte deres råd, og glad er jeg for det, fordi de hadde fullstendig rett. Alt du har sagt om islam på dette forumet kunne jeg plukke i småbiter med argumentasjon og kilder, men på utfordring fra mange andre så er jeg glad at jeg ikke gjorde det, fordi du er bare bortkastet tid.

 

 

Fakta er at Nordmenn er livredde for muslimer fordi det er så mange muslimer som bruker terror og andre bestialske metoder for å påtvinge sin mening på andre. Når man ser på listen over terrorangrep utført av islamister så ser man at frykten er berettiget, og handling er på sin plas

 

Hehe, i følge Europol er 99% av alle terrorhandlinger begått i Europa i de siste årene begått av ikke-muslimer.

 

…..while Europol figures show that more than 99% of terrorist attacks in Europe over the past three years were carried out by non-Muslims. And in the last nine months, two of the most serious bomb plot convictions were of far right racists, Neil Lewington and Terence Gavan, who were planning to kill Muslims.

 

http://www.guardian.co.uk/commentisfree/belief/2010/feb/25/anti-muslim-hatred-threat-to-all

 

http://www.europol.europa.eu/publications/EU_Terrorism_Situation_and_Trend_Report_TE-SAT/TESAT2009.pdf

 

Dermed kan du ta din skremselspropaganda et annet sted. Folk er opplyst nok i massevis, og tro meg, de trenger ikke deg til å fortelle dem eventyr.

Endret av statsviter
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Enig med Statsviter. Om omverdenen skulle ha forhåndsdømt alle nordmenn etter Moland og French hadde vi nok hat en tredje og om ikke fjerde verdenskrig med enn sånn innstilling..

Du mener "på samme måte som moland og french ble"? Jeg synes det er en skam at norge "respekterer" en slik dom i det hele tatt.

 

 

Men ang muslimer, er det ikek slik at de skal integreres i det norske samfunn, og ikke slik at vi skal tilpasse oss demmes samfunn?

Lenke til kommentar
Men ang muslimer, er det ikek slik at de skal integreres i det norske samfunn, og ikke slik at vi skal tilpasse oss demmes samfunn?

 

Som jeg allerede har påpekt til deg tidligere, disse kravene som du fremhever i denne tråden er kravene som minoriteten av muslimene i dette landet står bak. Det betyr at de aller fleste muslimer i dette landet tilpasser seg vårt samfunn, og våre normer og verdier. Men, det er ikke derimot sagt at de som minoritet ikke skal få lov, gjennom demokratiske prosesser, fremme sine interesser.

 

I et demokratisk styresett så er minoritetenes grunnlegende interesser, og det gjelder i stor grad religiøse interesser, beskyttet gjennom konstitusjonelle prinsipper. Hvis ikke så hadde styresettet endt i majoritetsdiktatur. Dermed, hvis de fremmer krav som er i samsvar med konstitusjonelle ordninger, så ser jeg ingen problem hvorfor de ikke skal få lov å etterprøve disse kravene gjennom demokratiske kanaler. De er en del av dette samfunnet de også, og de har stemme og lov til å fremme sine krav.

 

Vi kan ikke alltid bruke argumentet som: ”ja, men de skal tilpasse seg oss, og ikke vi dem”. Ikke alltid at dette argumentet er legitimt. De må få lov å virke, kreve, og debattere på samme grunnlag som resten av den norske befolkningen, til tross for at de er minoritet. Det er ikke slik at de, bare fordi de er en minoritet, skal bare holde kjeft, kun fordi de fikk lov å være her. Da er det vi som bryter med grunnleggende demokratiske prinsipper, og ikke dem.

Endret av statsviter
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Ingen muslimer i dette landet har utført terror handlinger

Mullah Krekar?

 

Teknisk sett, dvs. i følge den norske domstolen, nei. Mullah Krekar har gjennomgått en omfattende rettssak mot han her i Norge i 2003, men den norske domstolen fant ikke tilstrekkelig med bevis for å kunne sette han i forvaring for terrorhandlinger. Dermed, teknisk sett nei, han har ikke begått noen terrorhandlinger. Men om han har gjort i praksis kan ikke jeg svare på.

Endret av statsviter
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Men ang muslimer, er det ikke slik at de skal integreres i det norske samfunn, og ikke slik at vi skal tilpasse oss demmes samfunn?

 

Som jeg allerede har påpekt til deg tidligere, disse kravene som du fremhever i denne tråden er kravene som minoriteten av muslimene i dette landet står bak. Det betyr at de aller fleste muslimer i dette landet tilpasser seg vårt samfunn, og våre normer og verdier. Men, det er ikke derimot sagt at de som minoritet ikke skal få lov, gjennom demokratiske prosesser, fremme sine interesser.

 

I et demokratisk styresett så er minoritetenes grunnlegende interesser, og det gjelder i stor grad religiøse interesser, beskyttet gjennom konstitusjonelle prinsipper. Hvis ikke så hadde styresettet endt i majoritetsdiktatur. Dermed, hvis de fremmer krav som er i samsvar med konstitusjonelle ordninger, så ser jeg ingen problem hvorfor de ikke skal få lov å etterprøve disse kravene gjennom demokratiske kanaler. De er en del av dette samfunnet de også, og de har stemme og lov til å fremme sine krav.

 

Vi kan ikke alltid bruke argumentet som: ”ja, men de skal tilpasse seg oss, og ikke vi dem”. Ikke alltid at dette argumentet er legitimt. De må få lov å virke, kreve, og debattere på samme grunnlag som resten av den norske befolkningen, til tross for at de er minoritet. Det er ikke slik at de, bare fordi de er en minoritet, skal bare holde kjeft, kun fordi de fikk lov å være her. Da er det vi som bryter med grunnleggende demokratiske prinsipper, og ikke dem.

Meget bra argumentasjon:) blandt de bedre jeg har lest om tematet(og lignende temaer) på lenge! Er vell forholdsvis enig i det du sier.

 

Men, det jeg opprinnelig mente var om hvorvidt det er værre å diskriminere kjønn enn religion? Eller omvendt? Og da om det å nekte å ha svømming med en muslim/jøde/budhist/hindu/kristen er værre enn å nekte å ha svømming med en gutt/jente?

Lenke til kommentar
Ingen muslimer i dette landet har utført terror handlinger

Mullah Krekar?

 

Teknisk sett, dvs. i følge den norske domstolen, nei. Mullah Krekar har gjennomgått en omfattende rettssak mot han her i Norge i 2003, men den norske domstolen fant ikke tilstrekkelig med bevis for å kunne sette han i forvaring for terrorhandlinger. Dermed, teknisk sett nei, han har ikke begått noen terrorhandlinger. Men om han har gjort i praksis kan ikke jeg svare på.

Så vidt det er meg bekjennt har det vell dreid seg om to saker, den ene der han ble siktet for å finansiere terrororganisasjoner, men som ble henlagt.

 

Økokrim hadde også siktet Krekar etter straffelovens paragrafer 233 og 234a, som gjelder drap eller inngåelse av avtale (forbund) om å begå drap. Mullaen, som har sittet flere perioder i varetekt, var dessuten siktet etter «oppviglerparagrafen», paragraf 140 i straffeloven. Siktelsene gjelder forbrytelser som skal være begått i utlandet.

 

Økokrims vurdering var at det ikke var mulig for norsk politi å ivareta sikkerheten for aktuelle vitner i Irak, og dette synet deles av Riksadvokaten.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article809980.ece

 

Den andre var vell om hvorvidt utvisningesvedtaket var gyldig eller ikke.

Ønsker gjerne kilder på hva denne rettsaken i 2003 gikk ut på, dersom det er noe annet enn økokrims etterforskning, som be avsluttet av hensyn til vitner og farer for represalier.

Lenke til kommentar

Men ang muslimer, er det ikke slik at de skal integreres i det norske samfunn, og ikke slik at vi skal tilpasse oss demmes samfunn?

 

Om du så litt lengre opp i tråden skrev jeg dette..

 

Er synd ikke staten er mer autoritær når det kommer til slike tilfeller, innvandrere skal alltid rette seg etter den norske normen. Skulle ha vært slik at de måtte underskrive en kontrakt når de kom inn i Norge der de måtte akseptere at visse av deres normer skal forkastes til fordel får vår..
Lenke til kommentar
Men ang muslimer, er det ikek slik at de skal integreres i det norske samfunn, og ikke slik at vi skal tilpasse oss demmes samfunn?

 

Som jeg allerede har påpekt til deg tidligere, disse kravene som du fremhever i denne tråden er kravene som minoriteten av muslimene i dette landet står bak. Det betyr at de aller fleste muslimer i dette landet tilpasser seg vårt samfunn, og våre normer og verdier. Men, det er ikke derimot sagt at de som minoritet ikke skal få lov, gjennom demokratiske prosesser, fremme sine interesser.

 

I et demokratisk styresett så er minoritetenes grunnlegende interesser, og det gjelder i stor grad religiøse interesser, beskyttet gjennom konstitusjonelle prinsipper. Hvis ikke så hadde styresettet endt i majoritetsdiktatur. Dermed, hvis de fremmer krav som er i samsvar med konstitusjonelle ordninger, så ser jeg ingen problem hvorfor de ikke skal få lov å etterprøve disse kravene gjennom demokratiske kanaler. De er en del av dette samfunnet de også, og de har stemme og lov til å fremme sine krav.

 

Vi kan ikke alltid bruke argumentet som: ”ja, men de skal tilpasse seg oss, og ikke vi dem”. Ikke alltid at dette argumentet er legitimt. De må få lov å virke, kreve, og debattere på samme grunnlag som resten av den norske befolkningen, til tross for at de er minoritet. Det er ikke slik at de, bare fordi de er en minoritet, skal bare holde kjeft, kun fordi de fikk lov å være her. Da er det vi som bryter med grunnleggende demokratiske prinsipper, og ikke dem.

 

 

Minoriteten KREVER dem. Men hvor mange blant majoriteten STØTTER kravet, i stillhet?

 

Jeg har Muhammedkarikaturene ferskt i minne:

"Minoriteten": Brenner Norske flagg, ødelegger og truer

"Majoriteten": Spurte om det virkelig var nødvendig å tegne Muhammed... men nesten ingen viste åpen støtte FOR ytringsfriheten.

 

Akkurat DER ble jeg plutselig litt redd for islam.

Anser de fleste muslimer seg selv som muslimer, først, og så nordmenn i andre rekke, og vestlige i tredje rekke eller ikke i det hele tatt -- i motsetning til nordmenn flest som anser seg som norske først, vestlige i andre rekke og så hva enn de tror på helt til slutt?

 

Med "vestlige" så mener jeg at vi anser det sekulære, demokratiske og frie samfunnet som det beste.

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar
Ingen muslimer i dette landet har utført terror handlinger

Mullah Krekar?

 

Var ikke saken med Krekar at han stakk nedover en tur til hjemlandet hvor de ville drepe han(grunnen til at han fikk asyl), trente noen tropper, hadde det litt moro, utvekslet meninger, handlet, pratet med slektninger og stakk hjem igjen?

Han gjorde i mer eller mindre grad noe som var uklokt, dumt, og han brøt teknisk sett hvorfor han hadde asyl(eller om grunnen var gyldig).

Men det er en annen sak.

Lenke til kommentar
Minoriteten KREVER dem. Men hvor mange blant majoriteten STØTTER kravet, i stillhet?

 

Jeg har Muhammedkarikaturene ferskt i minne:

"Minoriteten": Brenner Norske flagg, ødelegger og truer

"Majoriteten": Spurte om det virkelig var nødvendig å tegne Muhammed... men nesten ingen viste åpen støtte FOR ytringsfriheten.

 

Og der traff vel egentlig Red Frostraven spikeren på hodet.

 

Bare noen få skjøt William Nygaard når han gav ut Sataniske Vers (hvor mange andre norske foreleggere har forresten blitt skutt i Norge for å ha gitt ut bøker, statsviter?), bare noen få kommer med indirekte trusler om terrorhandlinger hvis vi nordmenn ikke retter oss etter dem, bare noen få løp rundt i norske gater og jaktet på jøder under demonstrasjonene i Oslo, bare noen få banket skiten ut av Kadra Yusef mens de siterte vers fra Koranen, bare noen få skjøt med maskinpistoler på restauranten til Shabana Rehmans søster når Shabana viste stumpen sin i avsky mot pakistansk dobbeltmoral, noen fler, men sikkert ikke majoriteten, løp ut i Oslos gater og angrep voldelig alle som ikke var enig med dem etter utgivelsen av Sataniske vers, enda fler, men sikkert ikke majoriteten flommet ut i gatene og protesterte mot noen tegninger, men ingen turte ikke lenger å si de i mot.

 

Og enda færre har protestert mot disse handlingene.

 

Når familien til øksemannen fra KATO Air ble intervjuet viste ingen av dem hverken noen empati for de som kunne ha blitt drept eller skam over det han hadde gjort. Tvert i mot var de ivrige til å legge skylden på Norge, nordmenn og norske myndigheter for at det skjedde, det var alle andres skyld enn hans. Muslimer snakker om at de blir stigmatisert i media, hvis det er tilfelle må det gjelde mange ganger så mye for nordmenn, nordmenn og Norge har jo gjerne ansvaret når muslimer truer, krever og gjengvoldtar norske kvinner. Jeg skulle gjerne se mer selvkritikk fra de muslimske miljøene, og faktisk et kollektivt ansvar og siden de (majoriteten) velger å leve på siden av samfunnet.

Lenke til kommentar
Ingen muslimer i dette landet har utført terror handlinger

 

Så å skyte William Nygaard var ingen terrorhandling, skyte på restauranten til Shabana Rehmans søster med maskinpistoler var ingen terrorhandling, banke skiten ut av lille Kadra Yusef var ingen terrorhandling?

 

Hehe, i følge Europol er 99% av alle terrorhandlinger begått i Europa i de siste årene begått av ikke-muslimer.

 

Og disse terrorhandlingene kan sammenlignes med bombingen av undergrunnsbanen i London, eller med de overnevnte eksempler fra Norge? Faktum er at de fleste av dem ikke en gang er så ille. Skal du komme med statistikk får du bruke den til annet enn å fortelle eventyr, herr "statsviter".

Endret av SheikFyFazan
Lenke til kommentar
Vi kan ikke alltid bruke argumentet som: ”ja, men de skal tilpasse seg oss, og ikke vi dem”. Ikke alltid at dette argumentet er legitimt. De må få lov å virke, kreve, og debattere på samme grunnlag som resten av den norske befolkningen, til tross for at de er minoritet. Det er ikke slik at de, bare fordi de er en minoritet, skal bare holde kjeft, kun fordi de fikk lov å være her. Da er det vi som bryter med grunnleggende demokratiske prinsipper, og ikke dem.

 

Selvfølgelig har muslimer samme rett som alle andre til å fremme krav med demokratiske metoder, akkurat samme demokratiske rett som andre nordmenn har til å møte disse kravene med argumentet om at de skal tilpasse seg oss og ikke vi dem. Enten har du en litt uvanlig forståelse av demokrati, eller så bruker du ikke samme målebånd når du vurderer muslimer som når du vurderer andre nordmenn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...