Gå til innhold

Minecraft.no - Hardworks buildserver 24/7


Anbefalte innlegg

Okay, jeg velger å ytre dette her istedet for chatten på serveren.

 

Det handler om bruk av produksjon/live serveren til "testing" av ymse, slik at vi har temaet slått fast med en gang. Jeg må også fastlegge at jeg baserer mye på forutsigelser nå, så det hele kan være en misforståelse.

 

Jeg lurer rett og slett på, siden vi nå sitter uten warps (som ikke for min del er så ille, og man kan benytte anledningen til å lære seg mappet osv) på grunn av en ny versjon av bukkit som nå ruller på serveren. Dette skyldes visstnok bukkit som prosesserer ting annerledes nå enn tidligere etc, noe jeg har forståelse for. Ting skjer når det er i beta, og det er vanskelig å forutse ting. Alt dette er bra, dere jobber jo nå med å løse det!

 

Men, jeg forstår ikke hvorfor dette blir "testet" på live serveren? Jeg antar at dere kjører mye test-servere osv også, men hvorfor har vi da dette problemet idag? Slik jeg ser det, så driver dere å "leker" dere litt med nye funksjoner og mekking direkte på live serveren. Så jeg forstår ikke hvorfor live serveren har fått tilbake den gamle stabile bukkiten som fungerte med warps.

 

Jeg velger å fremheve det faktum, at dere "leker" med mange brukere som blir berørt av deres, ja la oss kalle det bommerter, da ordet "feil" høres så ille ut. Vi er nå oppe i ganske mange brukere i den heteste perioden på dagen, og vi har nådd 80, og er kanskje gjennomsnittlig 30 inne nå.

 

Poenget mitt er, dere bør vise aktsomhet for oss brukere som blir berørt av det. Er det ikke mulig å teste pluginsene deres så mye som overhode mulig på en lokal server, for å "prøve" det på live serveren når vi ikke er midt i beste "sendetid"? Om noe må prøves med mye brukere og last, går jo selvsagt dette an, men at om noe går skeis, vil endringen bli rollbacket(merk: ikke rollback på mapet, men endringen). Det er slik profesjonell testing foregår per idag, for at brukerne blir minst mulig berørt. Jeg syntes personlig at det har vært en veldig god periode nå, men ser at dette warp-problemet har skapt oppstyr.

 

Siden jeg og mine medsammensvorende(Tezlon og erling_paulsen) har vist vår seriøsitet og donert penger til dette, så mener jeg at jeg har rett på å få et skikkelig svar på dette, som kan taes til etteretning. Det hele er ment som et spørsmål ved situasjonen, og kritikk som kan forbedre serveren ytterligere.

 

Problemer er at da må vi ha to databasestrukturer, en for testserver og en for liveserver, og hver gang vi skal kompilere en java plugin må vi endre informasjonen i java filene. Det er derfor mye enklere og raskere for oss å teste de på liveserveren med en gang, vi tester plugins for error, men vi kan ikke love at ALT fungerer. De fungerer stort sett hele tiden nå vi legger den opp.

 

Det ble også, som du merket en liten rollback i stad, dette skjedde fordi serveren ikke klarte å stoppe når vi sa den skulle stoppe, som resulterte i at den krasjet. Dette er selvfølgelig beklagelig.

Håper dette var ett svar du var ute etter, hvis det er mer du lurer på er det bare å spørre :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okay, jeg velger å ytre dette her istedet for chatten på serveren.

 

Det handler om bruk av produksjon/live serveren til "testing" av ymse, slik at vi har temaet slått fast med en gang. Jeg må også fastlegge at jeg baserer mye på forutsigelser nå, så det hele kan være en misforståelse.

 

Jeg lurer rett og slett på, siden vi nå sitter uten warps (som ikke for min del er så ille, og man kan benytte anledningen til å lære seg mappet osv) på grunn av en ny versjon av bukkit som nå ruller på serveren. Dette skyldes visstnok bukkit som prosesserer ting annerledes nå enn tidligere etc, noe jeg har forståelse for. Ting skjer når det er i beta, og det er vanskelig å forutse ting. Alt dette er bra, dere jobber jo nå med å løse det!

 

Men, jeg forstår ikke hvorfor dette blir "testet" på live serveren? Jeg antar at dere kjører mye test-servere osv også, men hvorfor har vi da dette problemet idag? Slik jeg ser det, så driver dere å "leker" dere litt med nye funksjoner og mekking direkte på live serveren. Så jeg forstår ikke hvorfor live serveren har fått tilbake den gamle stabile bukkiten som fungerte med warps.

 

Jeg velger å fremheve det faktum, at dere "leker" med mange brukere som blir berørt av deres, ja la oss kalle det bommerter, da ordet "feil" høres så ille ut. Vi er nå oppe i ganske mange brukere i den heteste perioden på dagen, og vi har nådd 80, og er kanskje gjennomsnittlig 30 inne nå.

 

Poenget mitt er, dere bør vise aktsomhet for oss brukere som blir berørt av det. Er det ikke mulig å teste pluginsene deres så mye som overhode mulig på en lokal server, for å "prøve" det på live serveren når vi ikke er midt i beste "sendetid"? Om noe må prøves med mye brukere og last, går jo selvsagt dette an, men at om noe går skeis, vil endringen bli rollbacket(merk: ikke rollback på mapet, men endringen). Det er slik profesjonell testing foregår per idag, for at brukerne blir minst mulig berørt. Jeg syntes personlig at det har vært en veldig god periode nå, men ser at dette warp-problemet har skapt oppstyr.

 

Siden jeg og mine medsammensvorende(Tezlon og erling_paulsen) har vist vår seriøsitet og donert penger til dette, så mener jeg at jeg har rett på å få et skikkelig svar på dette, som kan taes til etteretning. Det hele er ment som et spørsmål ved situasjonen, og kritikk som kan forbedre serveren ytterligere.

 

Problemer er at da må vi ha to databasestrukturer, en for testserver og en for liveserver, og hver gang vi skal kompilere en java plugin må vi endre informasjonen i java filene. Det er derfor mye enklere og raskere for oss å teste de på liveserveren med en gang, vi tester plugins for error, men vi kan ikke love at ALT fungerer. De fungerer stort sett hele tiden nå vi legger den opp.

 

Det ble også, som du merket en liten rollback i stad, dette skjedde fordi serveren ikke klarte å stoppe når vi sa den skulle stoppe, som resulterte i at den krasjet. Dette er selvfølgelig beklagelig.

Håper dette var ett svar du var ute etter, hvis det er mer du lurer på er det bare å spørre :)

Flott at dere svarer meg!

 

Men er det så tungvint å kompilere javafilene til minecraft? Det gjør jo produksjon av plugins til et tungvint arbeid. Det er synd at det må foregå slik, da vi brukere blir belastet med ustabilitet, lagg, og diverse ymse. Og som nevnt tidligere, er vi oppe i et seriøst stort antall brukere nå, så håper dere ser seriøsiteten i prosjektet dere bedriver.

 

Det er ikke mulig å kjøre en replikasjon av liveserverens database da, for å teste på? Beklager at jeg ikke forstår, men jeg er skråsikker på at det må finnes en bedre måte å utvikle plugins og bedrive testing på. - Inntil det motsatte er bevist, selvsagt.

 

Men ikke misforstå, jeg er kun ute etter å forbedre serveren. Ikke for å rakke ned på dere og deres arbeid eller lignende.

Lenke til kommentar

Flott at dere svarer meg!

 

Men er det så tungvint å kompilere javafilene til minecraft? Det gjør jo produksjon av plugins til et tungvint arbeid. Det er synd at det må foregå slik, da vi brukere blir belastet med ustabilitet, lagg, og diverse ymse. Og som nevnt tidligere, er vi oppe i et seriøst stort antall brukere nå, så håper dere ser seriøsiteten i prosjektet dere bedriver.

 

Det er ikke mulig å kjøre en replikasjon av liveserverens database da, for å teste på? Beklager at jeg ikke forstår, men jeg er skråsikker på at det må finnes en bedre måte å utvikle plugins og bedrive testing på. - Inntil det motsatte er bevist, selvsagt.

 

Men ikke misforstå, jeg er kun ute etter å forbedre serveren. Ikke for å rakke ned på dere og deres arbeid eller lignende.

 

Hei!

 

Det finnes alltid kapasitet for å sikre enda bedre produksjon av plugins, men hvor mye dette koster oss av tidsmessing er dessverre en del ekstra og vi bruker allerede mye av våres eigen fritid og arbeidskraft for at dere brukere skal ha det best mulig inne på våres server. Som sagt i borbra sitt innlegg er det mye jobb og sette opp eigen fullverdig test srv og denne test serveren vil stjele ressurser av serveren der alle brukerne spiller på. Jeg tester allerede en del av kodene lokalt, men noe treng databasen og noen ting hender uforventet der den har fungert før og eclipse gir ingen feilmelding at det er feil.

 

Som sagt kunne vi rollbacked til tidligere bukkit revisjon, men igjen må databasen og resten av den fungerende koden tilbake til et eldre stadier der noe nytt innhold ikke fungere igjen. (All over again) Det er mye bedre for våres side og pushe ut update til den nyeste bukkit og fiks ting som ikke fungere, dette vet vi ikke alltid på forhånd der ting må av og til reskrives eller kan enkelt fikset med å bytte ut en instance.

 

Vi kan selvsagt ikke love alt fungere og hvor mye av fritiden som er tilgjengelig variere, men vi jobber så godt vi kan! Selvsagt er vi mennesker og tross alt gjør vi feil av å til, men vi lære av dem og forbedre oss!

Endret av Tj-nome
Lenke til kommentar

navnet er Amund-NOR

 

Har snakket med han, men du har fortsatt flere personer du har stjelt fra og bygget du skadet var ikke bygd av han. Du har forsatt en del på listen og vil forsatt være bannet for denne grunnen.

 

Reaksjon kan tas på PM!

 

da måte noen ha vært på brukern. jeg har bare tatt av han.

når hvar det sjedde?

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om jeg er den eneste som har denne buggen atm, men når jeg nå ødelegger 2 halfsteps så får jeg bare 1 igjen...

En kjent bug i minecraft. Du kan kjøpe ferdig doble stone slabs av serveren for å tette igjen et hull. Sjekk prisveiledningen.

 

Ehm, jeg er forholdsvis sikker på at den buggen ikke var der for et par dager siden.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om jeg er den eneste som har denne buggen atm, men når jeg nå ødelegger 2 halfsteps så får jeg bare 1 igjen...

En kjent bug i minecraft. Du kan kjøpe ferdig doble stone slabs av serveren for å tette igjen et hull. Sjekk prisveiledningen.

 

Ehm, jeg er forholdsvis sikker på at den buggen ikke var der for et par dager siden.

 

Den buggen har vært der LENGE. Har hatt den så lenge jeg kan huske.

Lenke til kommentar

Litt informasjon.

 

Jeg er bortreist i helgen og vil trulig ikke være ingame heile helgen før mandag igjen. Jeg kan ikke love noe, men håper å ha en overraskelse i neste veke til dere.

 

Warps blir nå fikset av Xstasy og beklage ting tar tid, men vi er tross alt menneske med liv utenfor maskinen selv om jeg må gruble hardt på det en par ganger. Jeg håper det blir ingen problem mens jeg er bortreist. Jeg vil være innom mumble og være aktiv på forumet og kan eventuelt fikse serveren fra ssh. Dette blir vel en liten ferie fra min side der jeg endelig skal få slukketørsten og blir rett og slett fult opp.

 

Jeg satser på alt går fint mens jeg er vekke! Jeg tar en par hardware check i morgen tidlig før jeg reise slik folk kan forvente litt nedetid om morgen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

navnet er Amund-NOR

 

Har snakket med han, men du har fortsatt flere personer du har stjelt fra og bygget du skadet var ikke bygd av han. Du har forsatt en del på listen og vil forsatt være bannet for denne grunnen.

 

Reaksjon kan tas på PM!

 

Hvordan? jeg har bare tatt av han. noen måtte hvert på brukern.

hvorfor skal jeg grife. når jeg har nettopp begynt på servern.

Når hvar det dette sjedde?

Lenke til kommentar

navnet er Amund-NOR

 

Har snakket med han, men du har fortsatt flere personer du har stjelt fra og bygget du skadet var ikke bygd av han. Du har forsatt en del på listen og vil forsatt være bannet for denne grunnen.

 

Reaksjon kan tas på PM!

 

Hvordan? jeg har bare tatt av han. noen måtte hvert på brukern.

hvorfor skal jeg grife. når jeg har nettopp begynt på servern.

Når hvar det dette sjedde?

 

Det var helt sikkert bror din...

 

Moro at du velger å lese svaret så nøye at du ikke legger merke til "Reaksjon kan tas på PM!", og velger å fortsette "spamme" minecraft-tråden med en personsak. :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...