Gå til innhold

Minecraft.no - Hardworks buildserver 24/7


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

kom på et lite forslag. hva med å innføre "bøter" for mindre overtredelser, slike som i dag bare medfører advarsler? Hva med feks 5 g om man beveger seg inn på "privat" område, eller snoker på andre måter som ikke er "så" alvorlig?

 

Bøter betales til den som har blitt utsatt for overtredelsene, eller stab. Vet ikke hva som ville blitt best :p

 

Eller er ikke dette forslaget så smart?

 

Tanken slo meg hvertfall at folk kanskje hadde blitt litt mer obs på hva de gjør.

Endret av sponsen
Lenke til kommentar

kom på et lite forslag. hva med å innføre "bøter" for mindre overtredelser, slike som i dag bare medfører advarsler? Hva med feks 5 g om man beveger seg inn på "privat" område, eller snoker på andre måter som ikke er "så" alvorlig?

 

Bøter betales til den som har blitt utsatt for overtredelsene, eller stab. Vet ikke hva som ville blitt best :p

 

Eller er ikke dette forslaget så smart?

Jeg tror det er først og fremst nye spillere som kan komme til å gjøre slike feil, og nye spillere har neppe noe gull. Utenom det de kanskje har stjålet, selvsagt. :roll:

Lenke til kommentar

Ja jeg ser den ifht nye spillere, men er vel noen mer erfarende som også er litt slepphendte?:p Uansett bare ment som en oppfrisker, slik at miljøet kanskje blir mer rolig :p

 

Og om det skulle være nye spillere som gjør slike ting blir man nødt å betale når man får skaffet midler.

 

Som sakt, mulig dette er et skikkelig teit forslag, men tok det bare opp for brainstormingens del :p

Endret av sponsen
Lenke til kommentar

Har spurt en gang før, men fikk ikke noe særlig svar. Har observert at folk liker dårlig at man går inn på tomter og i hus og kikker seg rundt osv, så det sluttet jeg raskt med. Ser likevel ikke problemet med dette?

 

Er ikke noe av poenget å bygge at andre skal se det, og kanskje bli inspirert av det?

 

"Privat område" høres liksom litt prippent ut. Men hva tenker dere? Synes dere at det er ille at en fyr tar seg en titt i huset du har bygget f.eks.?

Lenke til kommentar

kom på et lite forslag. hva med å innføre "bøter" for mindre overtredelser, slike som i dag bare medfører advarsler? Hva med feks 5 g om man beveger seg inn på "privat" område, eller snoker på andre måter som ikke er "så" alvorlig?

 

Bøter betales til den som har blitt utsatt for overtredelsene, eller stab. Vet ikke hva som ville blitt best :p

 

Eller er ikke dette forslaget så smart?

 

Jeg syns ikke det, hva gjør vi hvis personen ikke har verdier? for eksempel en ny bruker, vi kan ikke kjøre et samfunn hvor brukere kanskje vil stå i gjeld, og jeg vil ihvertfall ikke at de som da eventuelt må ut med gull betaler en viss andel til den som eide området, det blir feil og strider imot "hardwork", her skaffer man verdiene sine ved salg eller gruvedrift. Advarsler er for å bli, bøter via penge-avstraffelser er ikke en god Idé.

 

På en RP server derimot kunne kanskje et sånt system fungert, men med tvil. For å ikke snakke om et utrolig innviklet system og ekstra arbeid det vil medføre for vakter og stab.

Lenke til kommentar

Har spurt en gang før, men fikk ikke noe særlig svar. Har observert at folk liker dårlig at man går inn på tomter og i hus og kikker seg rundt osv, så det sluttet jeg raskt med. Ser likevel ikke problemet med dette?

 

Er ikke noe av poenget å bygge at andre skal se det, og kanskje bli inspirert av det?

 

"Privat område" høres liksom litt prippent ut. Men hva tenker dere? Synes dere at det er ille at en fyr tar seg en titt i huset du har bygget f.eks.?

 

Selvfølgelig har man ikke noe i mot at andre inspireres av sine bygg. Problemet her ligger mest i at man ikke ønsker at hvermansen flyr gjennom hovedbygningen sin hvor alle verdiene ligger. Har man mye er det også vanskelgiere å oppdage griefing... Jobber man også med prosjekter man ønsker å holde hemmelig til det er ferdig laget er det også en ting man bør tenke på.

 

Problemene ligger da også i store farmer, hvor man ikke ønsker at alle skal forsyne seg.

 

Også må vi ikke glemme at noen av oss er paranoid å redd for å bli drept! :D:D

 

kom på et lite forslag. hva med å innføre "bøter" for mindre overtredelser, slike som i dag bare medfører advarsler? Hva med feks 5 g om man beveger seg inn på "privat" område, eller snoker på andre måter som ikke er "så" alvorlig?

 

Bøter betales til den som har blitt utsatt for overtredelsene, eller stab. Vet ikke hva som ville blitt best :p

 

Eller er ikke dette forslaget så smart?

 

Jeg syns ikke det, hva gjør vi hvis personen ikke har verdier? for eksempel en ny bruker, vi kan ikke kjøre et samfunn hvor brukere kanskje vil stå i gjeld, og jeg vil ihvertfall ikke at de som da eventuelt må ut med gull betaler en viss andel til den som eide området, det blir feil og strider imot "hardwork", her skaffer man verdiene sine ved salg eller gruvedrift. Advarsler er for å bli, bøter via penge-avstraffelser er ikke en god Idé.

 

På en RP server derimot kunne kanskje et sånt system fungert, men med tvil. For å ikke snakke om et utrolig innviklet system og ekstra arbeid det vil medføre for vakter og stab.

 

Poenget mitt var mer at dette skulle brukes som en større skremsel, som gjør at folk kanskje oppfører seg mer. En advarsel er kanskje ikke noe folk bryr seg om. Men igjen, er dette et teit forslag, dropp det, var bare et innskudd uten mange baktanker :)

Endret av sponsen
Lenke til kommentar
Poenget mitt var mer at dette skulle brukes som en større skremsel, som gjør at folk kanskje oppfører seg mer. En advarsel er kanskje ikke noe folk bryr seg om. Men igjen, er dette et teit forslag, dropp det, var bare et innskudd uten mange baktanker :)

 

 

Vel, problemet er at vi ikke kan stramme inn for mye, det at folk går i den oppfatningen at det er greit å oppføre seg som en drittsekk online fordi ingen kan gi dem en på tryne er dessverre et problem overralt, det ser du i en rekke mmo's samt skytespill og minecraft.

Morroa kan fort bli borte hvis det blir for strengt. Men kom gjerne med forslag, vi er takknemlig for det, bruk gjerne også hardwork.no/forum til dette. :)

 

 

Lenke til kommentar

Etter å ha lest reglene, lurer jeg på om det enda er slik at vann og lava ikke er lov til å bli brukt?

Var reglene på Wikien uklare? Hvis de er det si ifra hva som må endres!

 

 

Vi som administrerer wikien trenger hjelp fra andre brukere for å tilby mest mulig informasjon til brukere av Hardwork.no

Wikien finnes her: Hardwork Wiki - hadde også vært fint om du registrerte deg hvis du skal hjelpe til.

Lenke til kommentar

burde dere ikke avgjøre og få ny kart-oppdateringstid? hver 4 time? eller noe sånt?

og nytt kartprogramm, som som det er nå er det mørke (stygge?) farger!

 

Blir allerede fikset, tar berre tid og rendre alt på nytt etter fikset en par ting. Den er vel oppe løp av kvelden vist alt går som planlagt. Den skal bli vanligvis oppdatert annenhver dag, men vi har dessverre vert opptatt mye rundt serveren og har enda ikke fikset dette. No er det tilbake til ferie og fest :w00t:

Endret av Tj-nome
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...