Gå til innhold

Boardwalk Empire - Alle sesonger (USA-sendetid) - Generell diskusjon


Anbefalte innlegg

http://www.youtube.com/watch?v=7KfUNiFlo4c

 

19. september begynner denne nye series hos HBO. Etter å ha sett traileren og lest om skuespillerne og plottet virker det som en veldig lovende serie. Føler nesten garantert at den kommer til å falle i smak. Det skader heller ikke at Martin Scorsese skal regissere den første episoden og være en stor del av produksjonen resten av sesongen. At Steve Buscemi - som er en herlig skuespiller - har hovedrollen er også noe som øker forventningene mine til Boardwalk Empire.

 

Wikipedia:

 

Boardwalk Empire is an upcoming American television series from premium cable network HBO, set in Atlantic City, New Jersey during the Prohibition era. Starring Steve Buscemi, the show is adapted from Nelson Johnson's book, Boardwalk Empire: The Birth, High Times, and Corruption of Atlantic City by Emmy award-winning screenwriter and producer Terence Winter of The Sopranos.[1]

 

The pilot episode was directed by Martin Scorsese and he is expected to continue to be creatively involved in the ongoing production. On September 1, 2009, HBO picked up the series for an additional 11 episodes.[2] The series is scheduled to debut on September 19, 2010.[3]

Klikk her for å lese om serien hos HBO

 

Er dette en serie som dere vil sjekke ut? Kommentarer om forventninger til serien?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Yeah, episoden er på vei ned. Og ser den i ettermiddag.

 

Håper på at serien får gode seertall så en sesong 2 blir annonsert tidlig slik som True Blood som fikk tildelt sin andre sesong etter bare de 4 første episodene.

 

Serien har allerede fått forlenget sesong. Da serien skulle i utgangspunktet bare ha 7 episoder i sesong 1, får den istede 11 episoder i tillegg. Mens det står 12 på episodelista på Wikipedia. Hmmm.. Sansnyneligvis med de andre episodene etter de 7 første i våren 2011.

 

Ser på Metacritic at seriens første sesong(betrakning av de 3-4 episodene kritikerne har fått sett) ligger 1 skala over Treme. Og akkurat under Breaking Bad sesong 3 og Mad Men sesong 4.

Endret av Empire of Maury
Lenke til kommentar

Dette her var bra saker.

 

En ting jeg stusset litt på, var det Al Capone som sto å røyket utenfor den bilen eller var det bare en spøk i form fra hans side?

 

Nei, det var Al Capone. Han hadde arrene som Al Capone var kjent for (Scarface), og senere i episoden ser du han kjøre til Chicago (hvor han ble stor). Likte veldig hvordan de integrerte han inn i episoden på den måten.

 

Jeg må si at jeg elsket første episode. Var ikke et sekund hvor jeg mistet interessen - var som å se en spennende film! Dette lover utrolig bra, og kan fort bli en av mine favoritter. Favorittsitatet mitt fra dagens episode må være:

 

"Rest assured ... that dry though the country may be, I am in the midst of concluding arrangements that will keep Atlantic City wet as a mermaid's twat". :D

Lenke til kommentar

Fy faen, ÅRETS BESTE NYE SERIE. LETT!

 

Herregud jeg bare elsker serien. Den er virkelig så autentisk i det å få til den vibben fra 20-tallet den skal prøve å få oss til. Det er virkelig så bra å se på, atte nesten hjælp. Selv om det er at vi ser Nucky går ned "broadwalken" eller Big Jim`s mord. Serien har allerede de gode særpregene til Terrence Winter(som var en av de mest sentrale i Sopranos-produksjonen). Det har humoren, som er svart og herlig, og til tider kan være gangske teit(men bra).

 

Sexscenen med Lucy(hora til Nucky) og Nucky hvor tjenern til Nucky avbrøt var et eksempel på det siste spør du meg. Å så hvor de sammen prøver å ta ned døra. Hahah, fikk nesten Sopranos-følelse av den scenen med en litt ekstra dæsj humor der.

 

Å for å ikke snakke om den fantastiske casten. Alle virker så autentiske til serien synes jeg, og bra skuespillere.

 

Ser ut som det tar noen uker, men må bare: OMAR`S COMMING!!!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er veldig fornøyd, spesielt beroliget over Buscemis prestasjon. Jeg hadde litt problemer med å se for meg han som en troverdig gangsterleder, men er glad vi ikke fikk en Gandolfini-type. Greit med litt variasjon, for Nucky var vel det eneste virkelig nye som ble tilført mafiasjangeren. Det er rett og slett kvalitet når en så lite nyskapende og overraskende pilot blir så bra. Har blogget en lengre anmeldelse av pilotepisoden.

 

Beste var når Nucky snakket med den gravide damen, samtidig som elskerinnen kom brasende inn. Nucky er en kar med mange hatter, det var genialt skuespill av Buscemi å plutselig finne seg ufrivillig i en posisjon å måtte bære to av dem på en tid i noen sekunder. Som å se en tøffing blant kompiser reagere når mor plutselig kommer med nistepakken og ber han spise opp :wee:

 

Jeg så piloten mellom en fantastisk Mad Men-episode og en skikkelig god Rubicon-episode (den serien blir bare bedre og bedre), så tøft gjort å gi et så imponerende inntrykk. Spesielt med all hypen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...