Gå til innhold

Boardwalk Empire - Alle sesonger (USA-sendetid) - Generell diskusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette her var bra saker.

 

En ting jeg stusset litt på, var det Al Capone som sto å røyket utenfor den bilen eller var det bare en spøk i form fra hans side?

 

Nei, det var Al Capone. Han hadde arrene som Al Capone var kjent for (Scarface), og senere i episoden ser du han kjøre til Chicago (hvor han ble stor). Likte veldig hvordan de integrerte han inn i episoden på den måten.

 

Jeg må si at jeg elsket første episode. Var ikke et sekund hvor jeg mistet interessen - var som å se en spennende film! Dette lover utrolig bra, og kan fort bli en av mine favoritter. Favorittsitatet mitt fra dagens episode må være:

 

"Rest assured ... that dry though the country may be, I am in the midst of concluding arrangements that will keep Atlantic City wet as a mermaid's twat". :D

 

Veldig fornøyd med piloten. Rått og herlig. Kan ende opp på min topp 3 favorittserier.

 

Favorittsitat mitt var dett.

 

" Next time we eat in my place. And if you don't want to eat, you can always." Referer til horene.

 

Nucky

 

" Well who doesn't wanna eat"

Lenke til kommentar

På tide. HBO har jo ikke hatt en interessant dramaserie siden The Wire.

 

Haha, dette er tåpelig sagt.

 

Treme er en gangske intrisang karakter-sterk dramaserie. Selvfølgelig sær, og kanskje ikke så lett å åpne seg for når man hele tiden går inn med et negativt sinn.

 

The Pacific er en storslått mini-dramaserie om krigen i asia under WW2 med mye bra visuelt, og mye bra skuespill, og inntrykksverdi i lange baner.

 

Deadwood? Nei, tydelig ikke. Her har du missa noe.

 

Entourage? Serien er trossalt dramedy. Så det er teknisk sett både drama og komi. Du kan ikke nekte for Entourage ikke er noe dramaserie etter sesongslutten til sesong 7.

Lenke til kommentar

Vel...

 

The Wire ble avsluttet i mars 2008.

 

Deadwood gikk fra 2004-2006. Carnivàle fra 2003-2005. Fire-fem år siden altså.

 

The Pacific er en miniserie. Synes det er greit å holde slike avskilt fra rene tv-serier.

 

Entourage er en lettbeint komi/dramaserie. Underholdene nok, men kan selvfølgelig ikke måle seg med The Sopranos, The Wire og Six Feet Under.

 

Treme har jeg ikke sett. Den virker lovende.

Endret av cmptrwlt
Lenke til kommentar

Andre episode følger opp fra piloten og leverer til de grader, dette går mot en ny topp-serie :thumbup:

Morsom avslutning på andre episode også.

 

 

Helt enig, dette ser ut til å bli en vinner. Deilig med kvalitetsserier fra HBO :love: Liker forresten at Al Capone var med i denne episoden også. Ser ut som vi får se mer av han.

Lenke til kommentar

Kan jeg si det igjen, jeg elsker Broadwalk Empire!

 

Føler episoden var enda bedre enn forrige episode, som var rett og slett herlig og. Ser veldig lovende framover for HBO i hvertfall med Broadwalk, Bored To Death og Eastbound & Down samme kveld er en killer-rekke av serier. Føler at tomrommet kanalen har hatt med null gangster-drama siden Sopranos er tettet for flere år inn i fremtiden, og det gleder så veldig for en Sopranos-fan som meg. Det er skummelt at serien lett kan måle seg med Sopranos, noe jeg ikke helt så for meg første gang jeg hørte om serien(riktignok, før produksjonen starta).

 

Serien gir meg så mange Sopranos-vibber innimellom at det blir helt herlig. Sluten nå ga meg litt sånn følelse, slutten på piloten også såklart. I tillegg har du også skuespillere, der noen har spilt i Sopranos og(som hovedskuespillern, Steve Buchemi). Faen, skal lett ta opp sesongen med Buchemi etter Broadwalk nå. Skal finne boksen med alle Sopranos-episodene lett i morra i kjellern min.

 

Alstå Mad Men kommer nok aldri til å vinne en beste drama i neste års Emmy-utdeling hvis dette forsetter. Håper jeg hvertfall da, fordi Mad Men og Breaking Bad har fått et overkill av Emmy`s. Å da fortjener prakt-perler som Broadwalk Empire også en del av kaka, dette burde vært et rent faktum for juryen/stemmerne. Ettersom Bryan Cranston(fra Breaking Bad) ikke er med på neste års Emmy-race(på grunn av serien endring i sende-periode, slik at serien framover vil bli vurdert tett opp mot Emmy-utdelingen, så har jeg tro på at Buchemi kan vinne neste års mannelige hovedrolle i en drama-serie. Men det kommer dog til å bli en hard konkuranse mellom Buchemi, Jon Hamm(Mad Men) og Hall(Dexter, men han vinner neppe foran disse 2, vil jeg tro).

 

EDIT: Angående siste linje, mulig at Dustin Hoffman kan bli en også veldig sterk konkuranse for Hamm og Buchemi. Han er med i ny serie på HBO som starter på nyåret som heter "Luck".

Endret av Empire of Maury
Lenke til kommentar

Boardwalk Empire er enda et godt stykke unna karakterfokuset til The Sopranos. Sistnevnte var ekstra sterkt fordi den viste en mann - en gangster - som strebet med å finne sin rolle, takle angst og depresjoner og balansere et familieliv.

 

Som periodebasert serie er det også et stykke før den kan sies å matche Mad Mens uhyre detaljerte 60-tall.

 

Sett i et mer medievitenskapelig lys er ikke Boardwalk Empire noe nytt og den har enda ikke introdusert karakterer like fascinerende som Tony Soprano, Donald Draper, Walter White eller Jesse Pinkman. Men igjen, vi har kun blitt servert to episoder.

 

Mad Men er sterk fordi den viser tiden like før flere paradigmeskifter tok til. Kvinnefrigjøring, Rockens fødsel, homofiles rettigheter, kampen mot rasisme og ikke minst Vietnam-krigen. Dette er prosesser vi fortsatt ikke er ferdig med, spesielt mannerollen som ikke helt hva den skal ta seg til (som gjorde Sopranos interessant, samt Walter White). Vi får se hvordan alt dette påvirker livet til noen reklamefolk, som er en herlig måte å gjøre det på. Vi ser ingen krig, men hvordan krigen påvirker de som er igjen. Vi ser intet attentat av JFK, kun hvordan hvermansen reagerer. Det eneste tiåret mer spennende enn 60-tallet i den sammenhengen er vårt forrige tiår, samt 40-årene.

 

20-årene er nok på en god fjerde. Jeg er spent på hvor mye verdi den gir av hensyn til samfunnsvitenskap. Er meget lovende :)

Lenke til kommentar

20-årene er kjent som "det glade tiåret". Synes HBO har fått frem dette på en god måte i de to første episodene av Boardwalk. Her er det tidstypisk kultur (stumfilm og jazz), høy partyfaktor (alkoholforbudet la ingen demper) og økonomisk oppgangstid. Synes Nucky representer epoken på en veldig god måte, bekymringsløs og livsglad som han er.

 

En serie med fremragende tidskoloritt er Carnivàle. Depresjonen og Dust Bowl er sentrale stikkord. Rene motsatsen til tiåret før.

Lenke til kommentar

Boardwalk Empire er enda et godt stykke unna karakterfokuset til The Sopranos. Sistnevnte var ekstra sterkt fordi den viste en mann - en gangster - som strebet med å finne sin rolle, takle angst og depresjoner og balansere et familieliv.

 

Enig her, men vi må ikke glemme at vi bare har sett to episoder. Ikke engang Tony Soprano eller Don Draper hadde trollbindet meg som dype karakterer etter så kort tid. Så jeg kan godt forestille meg at Boardwalk Empire vil by på et spennende karakterfokus utover i serien. Vi må bare huske å la den presentere seg selv litt først, for å kunne se den blomstre. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...