Gå til innhold

Boardwalk Empire - Alle sesonger (USA-sendetid) - Generell diskusjon


Anbefalte innlegg

Har sett de siste 5 episodene på rad nå etter noen hektiske uker. Liker hvordan serien utvikler seg og skal bli spennende å se Nucky, Jimmy og co ta for seg Luciano og gjengen. Liker også måten Richard oppfører seg, for min del kan han godt ha en replikk, bare det at han er det er nok for meg.

 

I tilegg skal det bli spennende å se hva som skjer med Jimmy, Van Holden(?) er jo ute etter Jimmy, og tror ikke han gir seg så alt for lett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kul episode med Jimmy som kom hjem, dog ikke helt uten komplikasjoner, og Nucky som begynner å merke presset fra New York mer direkte. Broren hans var tross alt ikke målet med ranet, men han var utvilsomt målet i denne episoden. Tipper han fyrer opp under bålet ved navn Jimmy nå som ting eskalerer fortere og fortere. Litt morsomt å se Margaret begynne å skjønne hvem det er hun er i et forhold med også.

Lenke til kommentar

Faen hva denne sesongen leder opp til. 3 episoder og episoden lader opp til noe virkelig klimaks de neste episodene. Kan godt forestille meg at noe stort oppgjør skjer før sesongen er ferdig mellom New York/D'Alessio`ene og Atlantic/Chicago/Jimmy & Richard.

 

Gleder meg til å se Richard Harrow løs i Atlantic City sammen med Jimmy for å ta ned disse D'Alessio`ene først. Siden New York`erne er vel untouchable? Eller er D'Alessio`ene det og nå? Isåfall blir det en veldig stor krig hvis de ikke kan drepe D'Alessio`ene uten å få store konskvenser påført fra New York.

 

Og hvor elsk var det ikke at partnern til Van Holden, Agent Sebso gjorden deeden for å få Jimmy ut av fengsel?

 

I tillegg så avslutter episoden med en cliffhanger som ikke får meg stort sett til å si noe annet enn MEEER!

 

Veldig god episode. En av de beste synes jeg så langt.

Lenke til kommentar

Nice episode. Begynner å elske denne serien mer og mer. Denne uka får jeg se den med engang, og ikke vente en uke, for nå begynner det virkelig å skje noe. Det som jeg liker best er at uansett scene og karakter så er det intresangt. Det som skjer med dama til Jimmy er mulig unntaket, men scenene er jo fantastiske likevel ;)

Lenke til kommentar

Det har vel mye med at som flere HBO serier tar det litt tid før man kommer inn i den. Liker serien bedre og bedre, men syns fortsatt den er et godt stykke unna The Wire og The Sopranos. Men du har vel kanskje rett i at det er det beste som går om dagen, har ikke fått sett på Walking Dead og mange av de andre seriene enda så skal ikke utale meg.

Lenke til kommentar

Haha. Når tv-forumets mest populære tråder er nærmest quiz-tråder til serier som MacGyver, The Big Bang Theory og Freinds så veit jeg ikke helt hva jeg skal si.

 

Elsket de siste 4 episodene høyt, spesielt episoden hvor Richard ble introdusert og denne. Med den herlige slutten på episoden med disse Luciano-drapene. Spesielt på grunn av Lucian fikk dette velplasserte skudet plassert midt i det tredje øyet. Å hevnen til Chalky. I felt Omar comming!

 

I tillegg så har du herlige scener med Arnold, små øyeblikk med lattern til Doyle(litt random plasert i noen dialoger og), og pluss dette med galskapen Van Alden.

Lenke til kommentar

Av nålevende serier holder jeg fortsatt Breaking Bad, Mad Men, Dexter og nykomlingen The Walking Dead ørlite over denne her.

 

Det er mest av alt fordi serien ikke er distinkt nok. Dens identitet er veldig knyttet opp mot ting som er sett før - mest i filmverden (men også Sopranos). Den gir ikke noe nytt til mafiasjangeren, slik eksempelvis True Blood gjorde med vampyrsjangeren.

 

Men en knallserie er det, mest av alt fordi alt er så bunnsolid og gjennomført til fingerspissene. :)

Lenke til kommentar

Faen for en bra serie. Ren kvalitet. Siste episode var ikke noe unntak, spesielt quoten til Harrow. Som NY mag så fint beskrev den:

 

The D'Alessios are in hiding. Their mother, sisters, and another brother, a dentist, are all in Philadelphia. Harrow offers to travel there. Jimmy asks what for. Harrow says, matter of factly, coldly, sadly: "I would kill the mother. The sisters. And the dentist. That would make them stick their heads up."

Lenke til kommentar

Sesongavslutning neste uke ikke sant? Noen som vet om det blir en utvidet episode som varer litt lengre som piloten eller om det blir vanlig tid sånn ca rundt 60 min?

 

Van Alden er sinnsyk, i ordets rette forstand. Men en herlig karakter på sin egen måte. Spennende å se om han klikker fullstendig neste episode, tipper han er ganske forbanna på Nucky og Jimmy.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...