Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

"Brukerprofilen ble ikke ordentlig lastet inn"


Anbefalte innlegg

Hei, skrudde på PC-en helt som vanlig idag, akkurat som jeg har gjort i 1 år nå, men noe nytt hadde skjedd. Etter at jeg hadde skrevet inn passord, brukte den unaturlig mye tid og "forbreder skrivebord" dukket opp.

 

Når den hadde logget inn, kom jeg til et basic skrivebord med noen ikoner, kanskje 1/4 av alle ikonene jeg opprinnelig hadde. Alt er også nullstilt (alt i mailen er vekk, alle instillingene i Firefox osv.) Er vist logget på en midlertidig profil.

 

Når jeg sjekket "Datamaskin", er alt som det skal. Og jeg kan gå inn på den ordentlige profilen min og starte programmer derifra, men ingen innstillinger er lagret, og jeg er logget på "TEMPORARY "navn"".

 

Jeg resartet pc-en fordi et spill hadde hengt seg, men jeg kan ikke huske om det var før eller etter at dette begynte. Det skjedde en gang tidligere idag, men da var det bare å logge ut og inn, så funket alt som vanlig, men etter 4 restarter nå, er den enda lik.

 

Er det noen som har opplevd noe lignende, eller har forslag til en fiks?

 

Takker for all hjelp :)

 

Edit: Etter ca. 1 time restarter jeg, og plutselig kom jeg tilbake igjen til den ordentlige. Ser ut som den veksler litt imellom.

Endret av Fred7555
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter 2 dager hvor den har funket fint, så kommer det plutselig tilbake.

Har søkt litt rundt, blant annet på diskusjon.no og funnet noen med det samme problemet.

Men når jeg laster ned programmet og åpner der, så sier den at de riktige mappene tilhører den riktige brukeren.

 

Har tenkt litt på å formatere HDD'en og legge in OS'et på nytt, men vil gjerne ta vare på noen instillinger blant annet i Firefox + Opera. Er det en enkel måte å ta backup av instillingene i de to, og legge de enkelt tilbake igjen etter reinstalleringen?

 

Vil helst fikse problemet uten formatering, men ingen av løsningene som jeg har funnet hittil har funket.

 

Takker for all hjelp.

Lenke til kommentar

Har ingen anelse hva som kan være feil. Men når det kommer til Opera, så har jeg noe.

 

Opera har Opera Link. Der vil den synkronisere hurtigvalgene, favoritter o.l. greier som du har. Alt blir lagret på en server, og når du logger deg inn med brukeren din på en annen PC med Opera, så vil den laste inn innstillningene.

 

Bruker sjeldent Mozilla, så der kna jeg nok ikke hjelpe deg.

Lenke til kommentar

Takk for svar, men det er et lite problem der.

Jeg kommer ikke lenger inn på min opprinnelige bruker, og når jeg går inn på opera fra den midlertidige brukeren, er alt av instillinger vekk.

 

Har jo mappen med alt av innstillinger osv. på C:.

Er det en mulighet å kopiere profilen-mappen eller lignende på Opera + Firefox, og bare lime den inn ettter at jeg har reinstallert, også er alle innstillingene der tilbake igjen?

 

EDIT:

Siden disken alt hadde endel feil, og kommer sannsynligvis til å gå om ikke alt for lenge, kjøper jeg bare en ny OS-disk og installerer alt på nytt.

Endret av Fred7555
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...