Gå til innhold

Lineage 2-spiller til søksmål mot utviklerne (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sannheten er dog at utviklere av MMORPGS lever av at folk blir hekta, jo flere som spiller spillet over tid jo bedre, og jo lenger man holder på en kunde desto enda bedre.

 

Noen spill er jo designet nettop for at en gjennomsnittelig kunde skal bruke en plass mellom 3 - 6 måneder minimum for å gå igjennom "spillet main story" , Powerplayers og 10-15 Timers grinders kan jo greie dette på kort stund men med fare for å bli fullstendig avhengig.

 

Spillene er jo også designet sånn at visse drops er vanskelig å få men på samme tid såpass ettertraktet at spillere er villige til å grinde daglig inn og ut nettop for å få tak i disse objektene. Så får man jo ofte "utstyr" som både ser tøft ut og som "kicker" ass i forhold til standard lev utstyret og da blir det jo fort en større E-peen på gutta.

 

Jeg ser personlig på denne formen for design av Mmorpgs (og andre lignende spill) som en form for digital dop som er ut etter å skape en rusfølelse i spilleren (dette er forsåvidt godt dokumenter via dopamin effekten om jeg husker riktig) noe som igjen skaper en avhengighetsfølelse der man strever etter å oppnå de samme stimuli.

 

Selvsagt, ikke alle personene er like motagelige mot slike stimuli og det er ikke alle som blir like hekta, men en viss andel av personer vil uansett kunne slite kraftig med slik avhengighet noe som mange EX spillere av både World Of Warcraft , Runescape og Wurmonline kan uten tvil bekrefte.

Lenke til kommentar

For en fjott... Jeg har spilt Dragon Quest XI over sytti timer på to, tre uker og har ikk tenkt å stoppe med det første. Jeg kunne trengt lomepenger, så er noen med å saksøker de som lagde det? :p

 

- Det er tolv klasse, og du kan ha opp til fire folk på laget. Ergo blir det mye eksperimenteing. Og har du f.eks lært en sverdteknikk med en klasse kan du bruke den med alle andre klasser som bruker sverd.

 

- Det er enorm med sideoppdrag, og nye kommer stadig via nettet.

 

- Du kan få en rekke skattekart og lete etter skatter.

 

- Du kan spille med andre folk.

 

- Det er enormt mye å lage selv med å kombinere ting. Etter førti timer (på denne saven) har jeg lagd 11%.

 

- Man får stadig nye titler når man når visse milepæler som et nytt skill, har lagd 10% av alt man kan kombinere, har nått 1000 kamper osv. Titler basert på en klasse gjelder kun for hovedpersonen, og det er ca 1200 levels til sammen. (12 klasser med 100 levels hver.) Det tr en liten stund å få max level i ale klassene med hovedpersonen, for å si det sånn... :p

 

Og så videre, og så videre...

 

Alt i alt har vi en sterk sak. :thumbup:

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...