Gå til innhold

Den store skreddertråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

På tide å børste støv av skreddertråden.

Dagens første spørsmål: Hvor mye kan en skredder gjøre med en bukse? Hvor man størrelser kan bli tatt inn i livet?

Dagens andre spørsmål: Hvilke andre skreddere finnes det i Asker/Bærum som gjør en god jobb, sett bort i fra damene i Asker som fkm nevnte tidligere (de ville ikke gjøre noe med dressjakken min sist gang ihvertfall)?

Lenke til kommentar

Ikke for å gå altfor off-topic her, lokeland, men jeg har et spørsmål til deg. Det er tydelig at du sliter en del med å finne små nok størrelser og siden du er over gjennomsnittet interessert i mote og tekstiler så blir dette veldig ofte et hinder for deg.

 

Nå vet jeg ikke helt hvor lenge du har slitt med sykdommen, men prøver du å gjøre noe med det? Ut i fra hvordan du snakker om din egen størrelse så ville svaret vært ja, men jeg må bare vite.

Lenke til kommentar

Pleier alltid å si at jeg heller skulle vært jente. Da hadde det plutselig ikke vært så ille å være så tynn :p

Jeg gjør ingenting ettersom jeg ikke vet hva jeg skal gjøre, og legen har ikke så mange forslag å komme med i grunnen. Tvangsfôring er vel det eneste som funker når ikke anti-depressiva med økt matlyst som bivirkning fungerer. Sender deg heller en PM jeg, men tar fortsatt imot forslag. Er et par bukser fra Borrelli som står på ønskelista, men må vite at en skredder faktisk kan ta de inn uten at de er nødt til å sy om hele buksa.

Endret av lokeland
Lenke til kommentar

Tips skredder Stavanger? Opplegg av dressbukse + litt tilpassing på dressjakken.

 

Pass deg nå før jul. Da er det travle tider, og de slurver mye.

I Kongsgata, M og Y (tror jeg de kaller seg, vietnameserne), men du må være veldig tydelig på hva du vil og hvordan du vil ha det. Da kan det gå greit.

 

Dag

Fikk lagt opp en bukse og sydd den smalere i beina. Resultatet ble som forventet. Vanskelig å finne noe å klage på i og med at jobben var såpass enkel.

Betalte 320kr.

 

Å gjøre den smalere i beina kan du gjøre selv om konstruksjonen er riktig. Er bare å snu den på vranga og sy ny søm og klikke av restene.

Så ja, en skredder kan gjøre det, men det kan du også.

Kan tenke meg det er vanskelig å få det rett?

Endret av El Matador
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest Slettet+9871234

Har et par svarte, slim fit jeans fra HM jeg gjerne skulle ha brukt mer. Problemet er at de er for lange og mangler en knapp i smekken.

Regner med dette er en smal sak for enhver skredder?

Lenke til kommentar

Så vidt jeg vet har det ikke blitt svart på tidligere, så jeg stiller et spørsmål. Som sannsynligvis er relativt tåpelig.

 

Kan en skredder gjøre noe som helst med en ullgenser, type lam/merino? Jeg har en som gjerne skulle vært tatt litt inn i livet. Det er forsåvidt også mitt største problem når jeg kjøper gensere, smal midje.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...