Gå til innhold

Den store skreddertråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var idag innom Asker Sømservice og fikk fortalt at de ikke gjør innsying av skuldrene/midtsømmen bak fordi de ikke hadde nok kunnskap/erfaring med det og ikke ville ødelegge canvaset (hadde vært flott med et norsk ord på det, om noen er behjelpelige?). Noen forslag til andre i Asker/Sandvika som kan gjøre en slik jobb og som faktisk vet hva de driver med i motsetning til skredderen som tok for mye fôr på ermet på dressjakka mi?

Planen er å sy inn buksa litt ved setet, armene på jakka, midjen på jakka og ryggsømmen for å få gjort skuldrene litt smalere.

Lenke til kommentar

Var idag innom Asker Sømservice og fikk fortalt at de ikke gjør innsying av skuldrene/midtsømmen bak fordi de ikke hadde nok kunnskap/erfaring med det og ikke ville ødelegge canvaset (hadde vært flott med et norsk ord på det, om noen er behjelpelige?). Noen forslag til andre i Asker/Sandvika som kan gjøre en slik jobb og som faktisk vet hva de driver med i motsetning til skredderen som tok for mye fôr på ermet på dressjakka mi?

Planen er å sy inn buksa litt ved setet, armene på jakka, midjen på jakka og ryggsømmen for å få gjort skuldrene litt smalere.

 

Det skal ikke være noe canvas (dvs lerret) i ryggen, hvis det er det du mener. Bryststykket (chestpiece)kan være av lerret, eller annet stivere stoff. Men de skulle ikke bli berørt av å ta inn sømmen bak. Det er jo latterlig enkelt, og "alle" systuer bør klare det. Merkelig.

Dag

Lenke til kommentar

Ah, takker!

Hos Volt fikk jeg også beskjed om at det var en massiv jobb, og at det ville koste meg 800kr. Derfor valgte jeg å vente med det ettersom jeg allerede har brukt 500kr på skredderarbeid i tillegg til 3500kr på selveste dressen. Men den er jo i str. 44, og ettersom det ikke finnes noe mindre etter hva jeg kjenner til, er jeg nødt til å finne en skredder som kan gjøre slikt arbeid til fremtidige kjøp også.

Lenke til kommentar

Tenkte det kunne være greit å ha en samletråd hvor vi kan dele erfaringer fra skreddere rundt om i landet. Priser, kvalitet osv.

 

Selv har jeg oftest brukt Oslo Skredderstue, som ligger i Parkveien. Han som jobber der er veldig flink, men ganske dyr. Derfor er jeg nå muligens på leting etter noen andre som kan sy inn en dressjakke for meg. SÅ:

 

Kjør på, del all skredderrelatert info!

For å svare på førstepost, så bruker jeg skredderen som er hos Bogart. Prisnivået er konkurransedyktig. Stort sett betaler jeg ikke vederlag for skredderarbeidet når jeg er hos Bogart, men dette følger av at det ofte bare er småjobber som må gjøres og fordi jeg i tillegg er en god kunde.

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar

Jeg er i Bangkok for oeyeblikket og har tenkt aa skaffe meg en relativt billig skreddersydd dress. Har faatt intrykk av at resultatet kan variere veldig naar det gjelder skreddersydde dresser her nede. Er det noen som kan anbefale en serioes og profesjonell skredder (som ogsaa holder et visst akseptabelt prisnivaa) i Bangkok eller omegn? Eventuelt ogsaa andre tips til en som skal skaffe seg sin foerste skreddersydde dress. :)

 

Skal ha en svart dress i moderne snitt pluss et par skjorter.

 

Edit: skrivefeil.

Endret av gnav
Lenke til kommentar

Jeg er i Bangkok for oeyeblikket og har tenkt aa skaffe meg en relativt billig skreddersydd dress. Har faatt intrykk av at resultatet kan variere veldig naar det gjelder skreddersydde dresser her nede. Er det noen som kan anbefale en serioes og profesjonell skredder (som ogsaa holder et visst akseptabelt prisnivaa) i Bangkok eller omegn? Eventuelt ogsaa andre tips til en som skal skaffe seg sin foerste skreddersydde dress. :)

 

Skal ha en svart dress i moderne snitt pluss et par skjorter.

 

Edit: skrivefeil.

Les

 

http://www.lonelyplanet.com/thorntree/thread.jspa?threadID=1207953

 

Lenke til kommentar

Tips skredder Stavanger? Opplegg av dressbukse + litt tilpassing på dressjakken.

 

Pass deg nå før jul. Da er det travle tider, og de slurver mye.

I Kongsgata, M og Y (tror jeg de kaller seg, vietnameserne), men du må være veldig tydelig på hva du vil og hvordan du vil ha det. Da kan det gå greit.

 

Dag

Lenke til kommentar

Jeg leste linken til lonelyplanet, og han sier at du må være villig til å betale 400 USD. Men dette høres jo ut som nesten ingenting. Bør du ikke opp i minst 6000-10000 kroner for en dress?

Det som er fordelen med bespoke dress i Hong-kong, at det er billig :)

edit: fikset quote

Endret av SML
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...