Gå til innhold

Den store skreddertråden


Anbefalte innlegg

Har tatt av noen kilo, nærmere bestemt 9kilo. Lenge siden jeg har prøvd dressen nå, men når jeg drar ut jakka fra magen så er det 10cm mellom jakka og magren, den er altså ganske løs. Er den for løs, eller kan den fikses? Den passer fortsatt bra i skuldrene, så bare vidden så må ordnes. Hva vil dette ca koste?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har tatt av noen kilo, nærmere bestemt 9kilo. Lenge siden jeg har prøvd dressen nå, men når jeg drar ut jakka fra magen så er det 10cm mellom jakka og magren, den er altså ganske løs. Er den for løs, eller kan den fikses? Den passer fortsatt bra i skuldrene, så bare vidden så må ordnes. Hva vil dette ca koste?

 

10 cm er for mye. Det bør være plass til tre - fem fingre mellom magen og jakken nå den er kneppet. Det er ikke så vanskelig å ta den inn, og bør koste under 500,-. Så skal vel buksene også taes inn, og det kommer da i tillegg.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Heisann, nå er jeg nok antagelig på litt villspor. Men jeg prøver!

Så noen kule snekkerbukser i musikkvideoen

Ca rundt 30sekunder dukker de opp første gang.

Etter litt googling så fant jeg: http://www.costumecraze.com/CLWN97.html#tab=reviews&

 

Men siden jeg er Bjørnestor og de kun har denne i "adult-size" og jeg tviler litt på at det er mulig å "legge" den om til min størrelse.

Finnes det noen som kan sy den fra skratch eller legge på stoff evt. til en billig penge, tenker da noe i retning kinakopi selv om det kanskje. Err, det er vel ikke lov :p

 

Har funnet disse buksene på 2 kostyme-butikker i USA men ingen av de nevner hvilken produsent det er etc. Har sendt mail til de for å sjekke, men venter på tilbakemeldinger.

 

Hvilke muligheter har jeg her?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

To spørsmål:

 

Etter å ha lest litt i boken "En gentleman: Håndbok i klassisk herremote" så har far bestemt seg for ta turen innom Turnbull & Asser neste gang han er i London for å få sydd et par skjorter (noe som er topp for min del, da han kommer til å ta med meg). Men prisene der er ganske drøye, er de ikke? Noen her inne som vet sånn ca. hva startprisene er?

 

For han er det ikke et stort problem, da skjortene blir en investering som kommer sikkert kommer til være med ham til den dagen han dør. Jeg derimot vokser stadig, så kunne heller tenke meg å dra innom en rimeligere skredder dersom det blir for dyrt. Noen som har noen anbefalinger? Når det gjelder pris er jeg ute etter en mellomting mellom det billigste og prisklassen T&A opererer i (med forbehold om at den er ganske høy)

 

Edit: Er det forresten noen her inne som har fått laget en skjorte hos T&A før? Interessert i å dele dine erfaringer? :)

Endret av August.
Lenke til kommentar

T&A har vel en minimumsgrense på 6 skjorter om jeg ikke tar helt feil. Onkelen min brukte Sean O'Flynn et par ganger da han bodde i London og var veldig fornøyd, og jeg har også lest en del positivt på SF om dem. Tror ikke de har en minimumsgrense. Dege & Skinner og Emma Willis har også godt rykte på seg, og jeg tror begge har minimumsgrense på 4 skjorter. Alle disse starter vel på rundt 150-250 £, med Sean O'Flynn og D&S i det nedre sjiktet og T&A og EW i det øvre.

Lenke til kommentar

Det vet jeg ikke, men jeg vil nok ikke tro det går. Regner med at det er 6 skjorter minimum per person. Første gang man får sydd en skjorte er det jo normalt å starte med en prøveskjorte, og T&A gjør selvfølgelig det. Uansett er det jo en god ide å ringe dem på forhånd og avtale en tid, så det er jo bare å høre med dem da.

Lenke til kommentar

Kom tilbake fra London i går, etter å ha tatt mål til dress og skjorte. Litt skår i gleden ble det dog, for begge steder manglet de stoffene jeg hadde sett meg ut, og jeg måtte gå for noe annet.

 

Tom Mahon var en sympatisk og profesjonell mann som forventet. Det var lett å samarbeide med han da han raskt forsto hva jeg var ute etter, og han har sånn peiling at det var heller ikke vanskelig å lytte til de råd han kom med.

 

I stedet for en tan POW som jeg hadde sett for meg, ble det til at jeg valgte en glen i tan, men svake organge ruter. Så et par odde bukser og vest i en fin brun melert flanell. To knapps, SB og legg i buskene, fem knapper i vesten - alt klassisk britisk. Ble så forfjamset at jeg glemte å ta bilder av seansen.

 

Thomas Mahon kunne komme med to interessante opplysninger. Det første er at han vil slutte med sine MTM-dresser. Han har rett og slett for mye bespokeoppdrag til at det svarer seg å konkurrere med seg selv. Han vil overlate MTM-delen sin til andre han stoler på, kunne han fortelle. Så da må folk vite sin besøkelsestid og bestille før han gir dette fra seg.

 

Han kunne også uoppfordret fortelle at det er langt fra utenkelig at han legger Norge inn i reiseruten sin. Han har kunder både i Stavanger og Oslo, hevdet han.

 

Skjorter bestilte jeg hos Harvie and Hudson, det er minimum to ved første gangs kjøp av MTM. Jeg bestilte en cream i poplin og en mørk blå i end-on-end, men dessverre ikke den jeg hadde mest lyst på. Ut over det, så var det en artig og kjekk opplevelse med gode historier med på kjøpet.

 

Jeg stakk også innom Richard Anderson i Savile Row og hilste på ham. Fortalte at jeg hadde lest boken hans, og syntes den var vittig. Og da ble jeg flau og visste ikke helt hva jeg skulle si. Skikkelig starstrck. Og da ble han og flau, og jeg skyndet med ut igjen.

 

Så nå er det å vente i et par måneder for å reise over igjen og hente bestillingene. Spennende.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Hverken Chabab eller Skredder John tar tlf, regner med de har ferie. Uten at jeg har saumfart hele tråden, er det noen andre i Oslo som har lignende kvalitet? Ingen kompliserte ting, men har ikke lyst til å overlate Mac'en min til vask/rens/søm folka på hjørnet...

Lenke til kommentar

Halvgammel tråd dette her, men jeg er nyinnflyttet i Oslo og gode og rimelige skreddere er alltid aktuelt :)

Har noen erfaring med Lee skredder og renseri i Oslo? Kvalitet og priser?

Ser skredder John er høyt anbefalt, men syns prisene var litt stive dersom det kun er snakk om å legge ned noen ermer i en dressjakke et par cm.

 

Har noen hørt om/benyttes seg av "Luu Skredder og Rens"? Snublet over denne: http://www.groupon.no/deals/oslo/luuskredderogrens-rabatt/1109546

Tilbudet er gammelt eller ikke aktivt, men det er oppgitt noen priser der. Trodde først det var snakk om skredder Lee, men adressen er ikke den samme...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...