Gå til innhold

Tråden om vekteryrket.


Anbefalte innlegg

Noen som har sett den siste "vektervold" videoen?

Clear cut abuse oslo s på youtube..

Kjør diskusjon..

 

http://youtu.be/SOzFyN5R2Lo

 

Det finnes ingen vektere fra vaktservice på dette område. Det er kun securitas vektere. Vaktservice og securitas jobber ikke sammen. Disse to selskapene er konkurrenter og er ute etter å tjene penger. Nok en en gang er det på securitas vektere som utfører en stor feil.

 

Det finnes 3 store selskaper i Norge.

 

1. Vaktservice (Norsk selskap)

2. Securitas (Svenks selskap. I Sverige så har vektere batonger)

3. G4S (Britisk selskap)

 

Også er det mange små selskaper i Norge.

Man ser da klart og tydelig at flesteparten på videoen er fra Nokas Security (Vakt Service).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@ Exaha

 

Et vaktselskap skal ha særskilt tillatelse fra politiet for å jobbe i sivilt. Utover det er det selskapets egen politikk som avgjør om du må ha egen trening for å kunne jobbe sivilt.

 

Kilde: Lov om vaktvirksomhet

 

 

Det du skriver om antall mnd man kan jobbe med og uten kurs etc tror jeg heller ikke du har rett i, men jeg gidder ikke finne frem loven :p

Endret av Kaktuz
Lenke til kommentar

@ Exaha

 

Et vaktselskap skal ha særskilt tillatelse fra politiet for å jobbe i sivilt. Utover det er det selskapets egen politikk som avgjør om du må ha egen trening for å kunne jobbe sivilt.

 

Kilde: Lov om vaktvirksomhet

 

 

Det du skriver om antall mnd man kan jobbe med og uten kurs etc tror jeg heller ikke du har rett i, men jeg gidder ikke finne frem loven :p

 

Du kan jobbe som vekter i 6 måneder uten vekterkurs. Etter 6 måneder må arbeidsgiveren gi deg vekterkurs trinn 1. 6 måneder etter at du har tatt trinn 1 må du ta trinn 3. Trinn 2 får du automatisk når du har jobbet mer enn 30 timer.

 

LOV LOV LOV! Mye du ikke har lært om enda. Da jeg startet som vekter jobbet jeg 6 måneder uten vekterkus. De er lovpålagt å gi meg vekterkurs når 6 måneder har gått. Selskapet mitt behandlet vekterne dårlig og jeg fikk ikke vekterkurs trinn 1 før i mitt 13 månede på jobben.

 

Loven i Norge har ikke blitt oppdatert på flere år. Staten lager masse lover og ingen håndhever loven. Heller oppdaterer ikke staten de gamle lovene heller.

 

Staten driver med å lage en ny lov til vekterne. Det er blitt snakk om at vekterne må ta kurset om igjen hvert andre år for holde kunnskapene og teorien oppdatert.

Endret av Hihobibi
Lenke til kommentar

@ Exaha

 

Et vaktselskap skal ha særskilt tillatelse fra politiet for å jobbe i sivilt. Utover det er det selskapets egen politikk som avgjør om du må ha egen trening for å kunne jobbe sivilt.

 

Kilde: Lov om vaktvirksomhet

 

 

Det du skriver om antall mnd man kan jobbe med og uten kurs etc tror jeg heller ikke du har rett i, men jeg gidder ikke finne frem loven :p

 

Du kan jobbe som vekter i 6 måneder uten vekterkurs. Etter 6 måneder må arbeidsgiveren gi deg vekterkurs trinn 1. 6 måneder etter at du har tatt trinn 1 må du ta trinn 3. Trinn 2 får du automatisk når du har jobbet mer enn 30 timer.

 

LOV LOV LOV! Mye du ikke har lært om enda. Da jeg startet som vekter jobbet jeg 6 måneder uten vekterkus. De er lovpålagt å gi meg vekterkurs når 6 måneder har gått. Selskapet mitt behandlet vekterne dårlig og jeg fikk ikke vekterkurs trinn 1 før i mitt 13 månede på jobben.

 

Loven i Norge har ikke blitt oppdatert på flere år. Staten lager masse lover og ingen håndhever loven. Heller oppdaterer ikke staten de gamle lovene heller.

 

Staten driver med å lage en ny lov til vekterne. Det er blitt snakk om at vekterne må ta kurset om igjen hvert andre år for holde kunnskapene og teorien oppdatert.

 

For en idiotisk regel. Du kan jobbe som en ubrukelig vekter uten kompetanse, og som ikke har peiling på hva du skal gjøre etter straffeloven, men etter 6 måneder når du KANSKJE har lært deg disse tingene må du på kurs?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her kan dere se alt om det som skjedde på brennpunkt på nrk. Episoden er på

 

http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/425516/

 

Instruksjon

1. 2008

2. Trykk på Brennpunkt- Vekterene tar over for Politiet

 

Husk at alle vekter jobber i private eiendom! Så hvis du ser en vekter så vet du at du er på privat eiendom og ikke offentlig eiendom.

 

Museum, kjøpesenter etc. Alt er privat eiendom.

 

Offentlige vektere ble oppløst i 1980 tallet og da kom private bedrifter fram.

 

Offentlige vektere finnes fremdeles på stortinget, sykehus, ambasader osv. Men tiden hvor disse vekterne fungerte som et halvoffentlig politi er over.

Lenke til kommentar

@ Exaha

 

Et vaktselskap skal ha særskilt tillatelse fra politiet for å jobbe i sivilt. Utover det er det selskapets egen politikk som avgjør om du må ha egen trening for å kunne jobbe sivilt.

 

Kilde: Lov om vaktvirksomhet

 

 

Det du skriver om antall mnd man kan jobbe med og uten kurs etc tror jeg heller ikke du har rett i, men jeg gidder ikke finne frem loven :p

 

Du kan jobbe som vekter i 6 måneder uten vekterkurs. Etter 6 måneder må arbeidsgiveren gi deg vekterkurs trinn 1. 6 måneder etter at du har tatt trinn 1 må du ta trinn 3. Trinn 2 får du automatisk når du har jobbet mer enn 30 timer.

 

Huh? Jeg måtte jo ta vekterkurs del 1 før jeg kan begynne å jobbe. Delkurs 3 derimot, det kan man vente med til det har gått 6 mnd.

 

Forøvrig er det et nytt forslag fra regjeringen ute nå, får se hva som skjer der. Isåfall blir det MYE vanskeligere å bli vekter.

Lenke til kommentar

Jobber selv som vekter. Sitter akkurat nå som nattevakt. Sitter nå med en digg pris og ser på film og leser her inne. Vekteryrket er virkelig å anbefale, spesielt vist du klarer og skaffe deg en resepsjonsjobb.

 

Vekterkurs trinn 1 koster et par lapper, men til gjengjeld tjener du det inn på første lønning.

Lenke til kommentar

De fleste stillingene som Securitas og G4S har utlyst nå i det siste har ihvertfall hatt vekterkurs som et kvalifikasjonskrav.

 

Er det virkelig så ille å jobbe som vekter som enkelte her skal ha det til..?

 

Nei, jeg stortrives:) fikk jobb i sommer! Vet mange andre også trives i yrket :)

 

Så bra! :)

Kan jeg spørre hvilket vekterselskap du jobber i?

Lenke til kommentar

Jeg følte det ble en nødvendighet å kommentere en del utsagn her, mye er så langt ut på jordet at jeg ble overrasket av å lese det. Here it goes :) . PS: Tricell, du er så dum at du får din kommentar i en egen post.

 

Noen som har sett den siste "vektervold" videoen?

Clear cut abuse oslo s på youtube..

Kjør diskusjon..

Videoen er tildels mangelfull, men om vedkommende (narkoman) har utøvd vold mot en annen, og med dette prøver å stikke av, er det ikke ikke det VERSTE jeg har sett, selv om det er langt utenfor rimelighetens grenser. Helt tydelig at denne mannen i svart (trolig vekter, han har ID kort og involverer seg sterkt) burde få sparken på dagen spør du meg. Har prøvd å se for meg situasjonen best mulig;

 

* Vedkommende(narkoman), utøver vold mot en annen, noe som blir snappet opp av vektere.

* Vedkommende blir av en eller annen grunn dyttet ned en trapp, en legitim handling om vedkommende rørte vekteren som dyttet.

* Flere vektere tar hånd om offer, mens narkoman ligger og banner i trappa, akkurat som om han har lov til å slå løs på andre, men ikke tåler reprisaliene for det.

* Vedkommende prøver å komme seg vekk i det vekterene nærmer seg, i håp om å slippe unna (nå antar jeg at han i utgangspunktet har utøvd vold mot en annen, det er utgangspunktet for hele resonomentet).

* Vektere løper etter, der mann i sivilt legger han i bakken for å påsette håndjern. Dette er en helt unødvendig handling, de var såpass mange vektere tilstede at to stykker fint kunne startet med å holde han igjen uten å gulve. Hadde vedkommende gjort motstand og gått på vektere etter de prøvde å holde han igjen, er nedleggelsen legitim. Alternativt er det bare å følge etter, hvis man er glad i jobben sin.

 

 

Nå er det faktisk vanskelig og si hva forhistorien til filmen er, uten den er vel det hele ganske vanskelig og avgjøre.

 

Men det at han ene duden skal løpe etter han som spør han om tjenestenr, for så og legge han i bakken... Folk er forskjellige, men slik hadde jeg nok aldri gjort.

Ja det er helt klart problematisk at vi ikke vet forhistorie, ergo vet vi ikke om han har dratt kniv, utøvd vold, solgt dop, eller annet (jeg vet i alle fall ikke). I så fall, om han har begått noe kriminelt, senker det terskelen for fysisk makt om vedkommende prøver å komme seg unna. Allikevel, som jeg skrev lengre opp var vekterene såpass mange at det i utgangspunktet ikke skal være nødvendig, de hadde hatt kontroll på han til politiet ankom uansett, det er tross alt Oslo S.

 

 

Om vedkommende med stikksikker vest er en vekter kan jeg si meg enig i at harryfaktoren i denne situasjonen er ekstrem.

Hvorfor syntes du det er ekstremt harry om han er vekter? Er det mindre harry om han har et annet yrke? Jeg syntes nå egentlig det hadde vært ekstremt harry om han var mannen i gata på fritiden sin. Han kunne kanskje hatt den under T-skjorta, men det er veldig ubehagelig. Såvidt meg bekjent går alle vektere i det området med vest. Det er pga. alle de jævla narkomane med sprøyter fulle av HIV og hepatitt A-F, og alle wannabe gangster taperne som drar kniv så fort de blir tatt for noe.

 

Har ikke sett, men ingen glemmer vel denne?

 

http://www.abcnyheter.no/node/57455

Og her hjalp vekterne med å holde igjen voldsmannen i taxibilen helt til politiet kom.

Det var vel strengt tatt journalisten som gjorde mesteparten av jobben mens vekteren tok hånd om offeret, med mindre jeg har gått glipp av noe? Jeg hørte sirener så fort journalisten sa han hadde sperret bilen inne.

 

 

Jeg tror ikke de to i sivil er vaktservice, hva får deg til å si det?

 

Sivilvektere må ha sivilkurs og tillatelse av politiet til å jobbe som sivil vektere.

Først og fremst, hvorfor siterer du PoisonIwy? H*n sier h*n ikke tror de to i sivil er fra NOKAS (IKKE VAKTSERVICE), så svarer du med at de må ha tillatelse og kurs..... PoisonIwy sa aldri noe om kurs eller tillatelse i denne posten. Om han har skrevet det i en annen post, må du lære deg å sitere skikkelig så det blir mulig å ha en viss oversikt over diskusjonen.

 

For det andre, som allerede har blitt presisert, du må kun ha tillatelse fra politiet til å jobbe sivilt. Ikke noen som helst form for kurs. Om du sitter med kilder som tilsier noe annet, kan du selvfølgelig legge disse frem. Men det tviler jeg på du gjør :) .

 

 

Her kan dere se alt om det som skjedde på brennpunkt på nrk. Episoden er på

 

http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/425516/

 

Instruksjon

1. 2008

2. Trykk på Brennpunkt- Vekterene tar over for Politiet

 

Husk at alle vekter jobber i private eiendom! Så hvis du ser en vekter så vet du at du er på privat eiendom og ikke offentlig eiendom.

 

Museum, kjøpesenter etc. Alt er privat eiendom.

 

Offentlige vektere ble oppløst i 1980 tallet og da kom private bedrifter fram.

Her kan vi se alt som skjedde om HVA? Snakker vi nå om denne nye hendelsen? Den er nemlig ikke 3 år gammel, kun 1 mnd. Nei, alle vektere jobber ikke PÅ privat eiendom.. Når jeg som mobilvekter kommer over en situasjon (håndgemeng, personer ikke i stand til å ta vare på seg selv, innbrudd/tyveri osvosvosv) er jeg nødvendigvis ikke på privat eiendom selv om jeg er på jobb som vekter. Jeg har likevel min fulle rett og en selvsagt plikt til å reagere mot dette etter beste evne, noe annet ville publikum oppfattet som uansvarlig og feigt. Jeg sier ikke man skal fly inn alene og oppløse masseslagsmål, men tenk med skjønn.

 

Det finnes ingen vektere fra vaktservice på dette område. Det er kun securitas vektere. Vaktservice og securitas jobber ikke sammen. Disse to selskapene er konkurrenter og er ute etter å tjene penger. Nok en en gang er det på securitas vektere som utfører en stor feil.

Feil, feil, feil og atter feil. For det første, det finnes flere vektere fra NOKAS (IKKE VAKTSERVICE) på stedet, hvis du ikke kjenner dem igjen har jeg ingen tro på at du har erfaring som vekter, eller i det hele tatt klarer å oppfatte hva som skjer på videoen.

 

For det andre, tror du virkelig to vaktselskaper ikke bistår hverandre bare fordi de er konkurrenter og er ute etter å tjene penger? Hvordan kan du så bastant si det er securitas vektere som gjør en feil? Det eneste securitas gjorde her var å holde folk unna (selv om vi ikke vet hvilket selskap de sivile tilhører, det gjør IKKE du heller). Du har et veldig merkelig syn på vaktselskaper, bransjen og hvordan ting fungerer i slike situasjoner.

Utifra mitt synspunkt så hjelper vekterne en person som har blitt slått ned av mannen som ligger i bakken og banner. Mannen som ligger i bakken bruker sterke og provoserende banneord. Vekterne i denne situasjonen skal oppføre seg profesjonell og ikke bry seg om mannen som banner. Men vekterne ble så provosert at de legger mannen i bakken for å få han til holde kjeft.

Du sier først at mannen som lå i bunn av trappen har slått ned en, allikevel begrunner du veldig "overbevisende" nedleggelsen med at han bannet til vekteren.....? Ser du den logiske bristen selv eller skal jeg stikke en tur på kjøkkenet og hente en skje?

Vekterne har ikke lov til å legge mannen som banner ned i bakken fordi han ikke gikk til angrep. I denne situasjonene er det vekteren som gikk til angrep. Hadde mannen slått ned vekteren så kunne vekterne da handle i nødverge og legge mannen ned i bakken. Vekterne brøt loven i Norge og har gjort en stor feil.

Du har mest sannsynlig rett i at de ikke hadde lov til å legge han i bakken, men la vær å si "mannen som banner", det er mer realistisk å si "den narkomane som slo ned en annen person", det totale inntrykket av innlegget ditt forandres veldig for utenforstående.

 

Vekteren gikk ikke til angrep, men i mine øyne går han utover sine fullmakter i et forsøk på å anholde en kriminell. Denne banninga du prater om er bare tull, de fleste vektere tåler MYE dritt, den kan vi bare legge fra oss med en gang. Husk også at vi alle sammen kan handle i nødverge ovenfor alle mennesker, objekter eller annet som er utsettes for noe skadelig, dette handler ikke om hva vektere har lov til for her er det kun borgers rett som blir brukt. Du vet heller ikke om han har rørt eller vært truende mot vekteren før han ble dyttet ned trappen. Du vet IKKE om han har en kniv eller sprøyte på seg, og om en normal "holde-i-skuldern" pågripelse eventuelt kunne ført til et motangrep. Det er godt mulig disse vekterene kjenner personen og hans oppførsel godt fra før av.

 

Siden vi ikke fikk vite hva som skjedde med mannen som ligger nedslått i bakken og som får behandling av Securitas vekterne så kan desverre ikke vekterne saksøkes. De kan ikke saksøkes fordi vi ikke viste hva som skjedde før hendelsen i videoen. Hadde kameramannen filmet hele hendelsen fra start til slutt så kunne vi egentlig ha sett hvem som gjorde hva.

Her har du tildels rett, du innrømmer i alle fall at vi egentlig ikke vet hva som har skjedd og hvem som har gjort hva, noe som gjør VELDIG mange av dine meninger her helt verdiløse. Og hvorfor skrev du "vekterne"? Det var strengt tatt en vekter (vi prater om han i svart) som sto for nedleggelsen, mens kollegaen i vest kun bistår, noe han trolig ikke kan klandres for. De andre gjør sitt beste for å skjerme vekk alle de narkomane som står for hylekoret. Personlig håper jeg den ene vekteren blir dømt, det finnes med stor sannsynlighet langt bedre løsninger enn den han valgte, som jeg sa tidligere. Husk at dette er Oslo S, ergo bør politiet ha en særdeles lav utrykningstid, og dette vet vekterene godt. Det tok ikke lang tid før jeg så minst 3 politibiler med blått i bakgrunnen.

 

Det kan ikke anmeldes sier du? Dette går jo i mot formålsprinsippet.

 

Dette kunne blitt løst på en mye bedre måte, synes jeg. NOKAS/Vakt Service har vaktholdet på Jernbanestasjon og Securitas har trafikanten og T-banen så vidt jeg vet.

 

Alt i alt; Det er vitnet av evt. en hendelse som forbeholder seg retten til å anholde, uansett privat/offentlig rom. Retten til å anholde vil si å bruke så mye makt som er nødvendig for å holde igjen noen.

Helt enig, sett bort i fra den siste setningen din, denne er HELT feil. Hvis noen skal anholdes med hjemmel i hva vi kaller borgerarrest, skal maktbruken være proporsjonell med lovbruddet som er begått. To vektere jeg vet om ble faktisk dømt for frihetsberøvelse da de holdt igjen en mindreårig som bare hadde stjålet småpiss. Det "morsomme" med hendelsen var at vekterene aldri rørte vedkommende, de sa kun at hun måtte bli. En fin tommelfingerregel er å holde igjen vedkommende ved å legge en hånd på skulderen, om de så slår seg vrange og vil gjengjelde berøringen, går det over på nødverge. Da har vi helt andre regler som gjelder ;) . Når det gjelder mindreårige (14 eller 15, husker ikke), skal disse ALDRI røres. Ungdom under 18 skal helst ikke røres for mye, men det er en mulighet så lenge de er over 14-15. Unntakene her er om du nekter noen adgang til et sted. Jeg har desverre ikke belegg for å støtte opp den siste påstanden juridisk, fint om noen har mer kunnskap om dette? Jeg har selv måttet stått midt i en skyvedør og fysisk skøvet to 14-åringer dem unna med hver arm, men jeg tenkte som så: Hvis to 14-åringer går på byen en lørdagskveld, så hadde jeg ikke kunnet fatte og begripe om politiet hadde reagert hvis dørvakten holdt dem utenfor med makt. Dermed valgte jeg å gjøre det samme, det gikk tydeligvis greit selv om han ene hadde en rik pappa og masse advokater. Sa han.... :p

 

 

Du kan jobbe som vekter i 6 måneder uten vekterkurs. Etter 6 måneder må arbeidsgiveren gi deg vekterkurs trinn 1. 6 måneder etter at du har tatt trinn 1 må du ta trinn 3. Trinn 2 får du automatisk når du har jobbet mer enn 30 timer.

 

LOV LOV LOV! Mye du ikke har lært om enda. Da jeg startet som vekter jobbet jeg 6 måneder uten vekterkus. De er lovpålagt å gi meg vekterkurs når 6 måneder har gått. Selskapet mitt behandlet vekterne dårlig og jeg fikk ikke vekterkurs trinn 1 før i mitt 13 månede på jobben.

 

Staten driver med å lage en ny lov til vekterne. Det er blitt snakk om at vekterne må ta kurset om igjen hvert andre år for holde kunnskapene og teorien oppdatert.

Jeg er redd jeg må arrestere deg nok en gang, du er helt på bærtur. Du kan jobbe som vekter i 6 mnd MED TRINN 1! Disse 6 månedene ses på som trinn 2, altså generell opplæring, man skal da optimalt sett være innom de fleste tjenestegrener. Det er altså optimalt, men ikke realiteten ;) . Når man er ferdig med trinn 2, skal man opp til trinn 3. Jeg er ikke 100% sikker på om man faktisk ikke har lov til å arbeide mer etter disse 6 månedene om trinn 3 ikke tas, men det skal tas innen kristelig tid, uten at jeg vet hvor lang denne tiden er. Det at du ikke har fått trinn 1 før 13 mnd har gått sier mer om deg og din arbeidsgiver. Dere har begge brutt loven.

 

Det stemmer at et nytt program for opplæring skal innføres neste år, og jeg mener også å huske at det var snakk om hvert andre år for de som har blitt opplært gjennom kursing. Den nye utdanningen skal etter min kjennskap vare ca 6 måneder. Dette er en opptrapping jeg vil betegne som ganske ekstrem, heldigvis slipper alle "ferdigutdannede" vektere unna dette.

 

De fleste stillingene som Securitas og G4S har utlyst nå i det siste har ihvertfall hatt vekterkurs som et kvalifikasjonskrav.

 

Er det virkelig så ille å jobbe som vekter som enkelte her skal ha det til..?

Det er riktig det du sier, per lov får ingen lov til å arbeide som vekter uten trinn 1.

Det kommer an på hvor du jobber. Personlig har jeg fått inntrykk at de fleste her i tråden er glad i jobbene sine, så hvor du har det fra er meg en gåte. Jeg vil utdype litt mer her i en ny post, så fort tricell har fått kritikken sin.

 

 

Beklager et noe langt og kanskje uoversiktlig innlegg, men det burde gi klarhet i en del. Ferdig på jobb for natten, så er litt sliten ;) .

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå kobles jeg inn igjen.

Det kommer an på hva du legger i det, du er ikke interessant, har ikke kunnskap og trengs ikke av noen her inne.

Dette er vell et klassisk eksempel på vektervold. Jo jeg så videoen 2 ganger, for å høre det litt uklare kommunikasjonen i videoen. Jeg leste også opplaster sin beskrivelse av situasjonen, og andre brukere sine kommentarer på Youtube.

Hvordan har det seg slik at du vet alt som har skjedd her? Ja, mannen/vekteren (antar det er en vekter da han har ID kort) har gått langt utover sin myndighet, og en vekter med noe i hodet hadde løst dette på en langt bedre måte. Det å basere seg på kommentarer fra youtube blir dog litt vagt, du er særdeles lite kritisk til kildene dine, allikevel er du utrolig overbevist og bastant. Det er det største svake punktet i mange av innleggene dine, du er altfor forutinnstilt på din "sak" at du tror på hva enn noen skulle finne på å skrive. Det har du bevist tidligere, ved å svartmale en hel yrkesgruppe fordi vektere tok kameraten din i å stjele, deretter forventer du at folk ser på deg som en kunnskapsrik og reflektert person. Det vi allerede vet er at du henger med folk som stjeler, og iom. at du var der den skjebnesvangre dagen var du mest sannsynlig med på det du og.

 

For å gjøre en ting klart dette hendte 22/7-2011, altså dagen når terrorist angrepet hendte.

Hva har det med saken å gjøre?

Det er godt mulig at personen gjerne begikk en form for ordensforstyrrelse. Det å så bli dyttet ned en trapp i stein pga dette av en jævla vekter er å gå over streken. Så når samme vedkommende skriker til disse vekterne når han tydelig er oppskakket etter angrepet, så blir han angrepet igjen, med vold av den samme vekter idioten. Også opplaster ble truet av vekterne da de gikk bort til han og tok han i armen.

"Det er godt mulig"... Prøver du å være morsom? Det er jo helt tydelig at han har gjort mer alvorlig enn å trippe litt, det baserer jeg utifra faktumet at flere vaktselskaper er tilstede for å få kontroll. Du ringer ikke opp et annet vaktselskap for å få bistand om du VIRKELIG ikke trenger det, så den har jeg tatt deg på.

 

"Det å si bli dyttet ned en trapp i stein pga dette" Du vet ikke hva gjerningsmannen har gjort i utgangspunktet, så forsvarer du automatisk gjerningsmannen bare fordi en vekter står bak. Har heroinavhengige god balanse i utgangspunktet? Skriker heroinavhengige litt mer om de blir reagert mot? Det er deres måte å få "acknowledgement" i samfunnet på, det er sånt de gjør for å få den følelsen av at andre vet de fortsatt finnes. I første omgang er dette den ubruklige staten Norge sin skyld, men det blir en annen diskusjon.

 

Du har jo sett videoen to ganger, du vet jo inderlig godt at de ikke "angrep" han fordi han bannet til dem, han prøvde å komme seg vekk uten politi til stede etter han hadde begått en kriminell handling. Jeg sier ikke det rettferdiggjør nedleggelsen, men du må virkelig slutte å blande inn de personlige følelsene dine, du er ikke objektiv for fem flate øre. Du tar tydeligvis det opplaster sier for god fisk, men når jeg hører på stemmen hans, virker ikke han som det mest troverdige mennesket i Oslo. Samtidig finner jeg det veldig merkelig at han som skriker høyest ikke vil bli og filme resten, tok ikke lange tiden fra politiet kom til han "stakk ass", gjorde det? Mannen i svart har helt klart brutt norsk lov, jeg er ikke uenig med deg der, men du fremstiller det på en vanvittig tåpelig måte. Er du litt mer seriøs blir du tatt litt mer seriøst. Og hvis opplaster ville blitt tatt litt mer seriøst og fått noe ut av dette, hadde han fortsatt filmingen og "intervjuet" vektere og andre troverdige vitner. De aller fleste medmennesker ville gjort det om vekterene virkelig brøt loven. Mao. er opplaster også en idiot. Desverre gjelder det også flertallet som vil se denne videoen, dette landet er stappfullt av trangsynte, naive, lettlurte mennesker som deg.

 

Men kan tydelig se på denne situasjonen at mannen ikke hadde gjort noe som gjør at han fortjener denne behandlingen, fordi alle tilskuerne begynner å gå mot vekterne og politiet, pluss at enkelte roper. Dette betyr at de støttet vedkommende, noe som de ikke ville ha gjort dersom han hadde fortjent dette.

Så du kan spole tilbake FØR han begynte å filme du da? Du vet akkurat hva gjerningsmann gjorde for å bli dyttet? Selvfølgelig kommer publikum til, en scene som dette vekker stor oppmerksomhet. De som hyler er i all hovedsak narkomane, du ser jo at nesten 50% av publikum er narkomane gjør du ikke? De har null autoritetsforbindelser i hodet sitt, de er ikke akkurat politiets/vekteres beste venner om du tror det. Men det er godt du stoler mer på heroinstikkende rusa dophuer enn sunne yrkesutøvende som ikke suger penger ut av NAV (noe dophuene gjør for ordens skyld). Tenk deg litt om og vurder hvem som er belastninger for samfunnet. Vektere har hatt enkelthendelser opp igjennom årene, det blir satt ekstra fokus på nettopp fordi de er vektere og det blir selvfølgelig masse cash money for avisene og lage blest rundt dette. Nettopp fordi de klarer å lure folk som deg.

Og disse vekterne og politiet vender seg mot folkemassene da de nærmer seg, som om de også ville ha blitt angrepet dersom de hadde nærmet seg.

Nå ble det plutselig regelrett trist å lese innlegget ditt, hva i all verden skal publikum inn der å gjøre? Det er HELT normal praksis i nesten ALLE land at slike ting skal avskjermes best mulig, og du som er så informert burde vel vite det.. Jeg er i tvil om du troller eller er regelrett dum.

Dette er helt tragisk oppførsel av vekteren fra Vaktservice. Han burde bli avsatt med øyeblikkelig virkning.

Javel? Hvem av vekterene fra NOKAS (IKKE VAKTSERVICE)? Kan du vær så snill å PRESISERE? Jeg er enig i at mannen i svart med ID kort burde bli permitert i første omgang, for så å la politiet gjennomgå saken. Det å fyke'n på dagen er ulovlig i dette tilfellet, mao. mener du med så lite fakta og grunnlag, at et stort vaktselskap skal bryte loven for å gi en kar fyken uten videre. Det sier jo litt om virkelighetsoppfatningen din.

Nå er vi tilbake til begynnelsen av tråden der jeg snakket om at straffen står ikke i forhold til forbrytelsen. Dersom en for eksempel hadde stjålet en sjokolade, så hadde vekteren behandlet naskeren som om han var en terrorist som måtte stoppes for en enhver pris.

Hmm... Nå er jeg litt i tvil om hva du mener. Tenker du på kameraten din som stjelte? Du sitter her og sier med sikkerhet at denne vekteren hadde behandlet en sjokoladenasker som en terrorist basert fra den informasjonen du har? Hvordan kan du være så sikker på det når du ikke har en anelse om hva som faktisk har foregått? Jeg skjønner du har et sterkt behov for å sverte vektere mest mulig, du er vel i en litt småkriminell krets som ikke har respekt for hverken foreldrene deres eller andre som prøver å hanskes med dere.

 

Hvor vidt straffen skal stå i forhold til forbrytelsen er ikke noe vi vektere, vaktselskaper, selv politiet kan gjøre stort med. Dette er det stortingets arbeid, som den lovgivende makten i landet vårt. Jeg skal være litt grei med deg, og åpne for at du kan ha ment "maktbrukten i forhold til forbrytelsen".

En ting til som er også er tragisk var at politiet brukte sikkert en del resurser på dette når Norge ble angrepet av Anders Behring Breivik. Selv om Norge var under angrep så gir det ikke lisens til hverken vektere eller politi til å bruke ekstra vold mot våre landsmenn.

Denne gidder jeg ikke kommentere engang, den skal bare foreviges som bevis på hvor dum du er.

 

 

Du, som den sofamoralisten du er, er herved totalt overrumplet og avkledd, kan du vennligst forlate tråden og aldri komme tilbake?

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Sånn, masse lesestoff available :)

 

Så til deg goldshoten, jeg personlig har trivdes i de aller fleste tjenestegrenene jeg har jobbet under, med unntak av 1 (Trafikkdirigering, brukte for å få en fot innenfor). Det kommer an på hva man definerer som ille. Men etter både sentertjeneste og fergetjeneste m/politimyndighet sitter jeg igjen med stort sett gode minner. Det er selvfølgelig ting jeg gjerne ville hatt meg foruten, men verden er ikke så flott at det ikke skjer, og det er der vektere (så politiet når de har tid) kommer inn i bildet. Det er en vurdering man må ta selv rett og slett. Jeg har fortsatt ikke prøvd en stillesittende stilling med film, skjitsnakk og kos, så det kan jeg ikke uttale meg om er jeg redd :p Virker dog som kaktuz trives med det ;)

 

Uff.. Mye skrivefeil og surr.. Gidder ikke edite mer, natta!

Endret av fjell0ter
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Jeg mistet hele innlegget da jeg trykte "backspace" knappen og vinduet gikk til forrige navigasjon. Faen altså!

 

Edit: Bare vent innlegget kommer.

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Ta brillene NØYE PÅ!

 

Nå kobles jeg inn igjen.

Det kommer an på hva du legger i det, du er ikke interessant, har ikke kunnskap og trengs ikke av noen her inne.

 

Jeg kan se at du driver å spekulerer mye i ditt teite innlegg. Nå skal jeg komme med eksempler. Kan du vennligst også kun tale for deg selv, siden jeg driter oppi hva du tror andre mener. Du er ikke et representativ menneske for andre.

 

Eksempler følger i fet skrift der du spekulerer;

 

Dette er vell et klassisk eksempel på vektervold. Jo jeg så videoen 2 ganger, for å høre det litt uklare kommunikasjonen i videoen. Jeg leste også opplaster sin beskrivelse av situasjonen, og andre brukere sine kommentarer på Youtube.

Hvordan har det seg slik at du vet alt som har skjedd her? Ja, mannen/vekteren (antar det er en vekter da han har ID kort) har gått langt utover sin myndighet, og en vekter med noe i hodet hadde løst dette på en langt bedre måte. Det å basere seg på kommentarer fra youtube blir dog litt vagt, du er særdeles lite kritisk til kildene dine, allikevel er du utrolig overbevist og bastant. Det er det største svake punktet i mange av innleggene dine, du er altfor forutinnstilt på din "sak" at du tror på hva enn noen skulle finne på å skrive. Det har du bevist tidligere, ved å svartmale en hel yrkesgruppe fordi vektere tok kameraten din i å stjele, deretter forventer du at folk ser på deg som en kunnskapsrik og reflektert person. Det vi allerede vet er at du henger med folk som stjeler, og iom. at du var der den skjebnesvangre dagen var du mest sannsynlig med på det du og.

 

Hvis du hadde brukt brillene dine, så hadde du kunne lest at jeg baserte meg på opplaster sin beskrivelse av situasjonen. Han var tross alt til stede, og ikke du.

 

Her var det mye spekulasjon, du spekulerer om at jeg vet alt som har skjedd, at jeg bare baserte meg på youtube kommentarer, viser lite kildekritikk, at jeg er utrolig overbevist og bastant,. Du har da søren meg ikke peiling, bedreviter.

 

Kan du komme med flere konkrete eksempler på at dette er mitt største svakhet i mange av innleggene mine?

 

Mer spekulasjon; At jeg liksom skal forvente at folk ser på meg som en kunnskapsrik og reflektert person bare fordi noen lavmål vektere tok en kamerat for å stjele? hvordan kan tyveriet lede til dette "kunnskapsrik og reflektert person" forklar, bedreviter.

 

Det du vet er at jeg var med en som STJAL en vare, ikke som stjeler varer. Enda en spekulasjon. Nå har jeg plutselig blitt med på tyveriet også :nei:

 

For å gjøre en ting klart dette hendte 22/7-2011, altså dagen når terrorist angrepet hendte.

Hva har det med saken å gjøre?

 

Nei, det kan selvfølgelig være mulig at politiet og vekterne kunne være oppskaket etter angrepet, dersom dette hendte i etterkant. Men det forsto du visst ikke, bedreviter.

 

Det er godt mulig at personen gjerne begikk en form for ordensforstyrrelse. Det å så bli dyttet ned en trapp i stein pga dette av en jævla vekter er å gå over streken. Så når samme vedkommende skriker til disse vekterne når han tydelig er oppskakket etter angrepet, så blir han angrepet igjen, med vold av den samme vekter idioten. Også opplaster ble truet av vekterne da de gikk bort til han og tok han i armen.

"Det er godt mulig"... Prøver du å være morsom? Det er jo helt tydelig at han har gjort mer alvorlig enn å trippe litt, det baserer jeg utifra faktumet at flere vaktselskaper er tilstede for å få kontroll. Du ringer ikke opp et annet vaktselskap for å få bistand om du VIRKELIG ikke trenger det, så den har jeg tatt deg på.

 

Nok en spekulasjon om at jeg liksom skal virke morsom. Humor er ikke noe for meg, bedreviter. Du som liksom har lest så mange av innleggene mine burde ha forstått dette?

 

Du har ikke oversikt over hvorfor vaktselskapene var i området. De kan ha vært der av andre grunner opprinnelig, men det vet vi ikke noen som helst ting om. Hva du liksom har tatt meg på driter jeg oppi. Bare sånn av vi har en "forståelse" der, bedreviter.

 

"Det å si bli dyttet ned en trapp i stein pga dette" Du vet ikke hva gjerningsmannen har gjort i utgangspunktet, så forsvarer du automatisk gjerningsmannen bare fordi en vekter står bak. Har heroinavhengige god balanse i utgangspunktet? Skriker heroinavhengige litt mer om de blir reagert mot? Det er deres måte å få "acknowledgement" i samfunnet på, det er sånt de gjør for å få den følelsen av at andre vet de fortsatt finnes. I første omgang er dette den ubruklige staten Norge sin skyld, men det blir en annen diskusjon.

 

Så du mener altså at mannen fortjente å bli dyttet ned en steintrapp bare fordi han har gjort en ordensforbrytelse? Han kunne ha blitt påført livsvarige skader dersom han hadde landet feil. Men det forstår visst ikke du, bedreviter.

 

Riktignok så vet ikke jeg hva gjerningsmannen hadde gjort opprinnelig, men det var tydeligvis ikke alvorlig nok siden de ikke anholdt ham, derfor er det heller sannsynlig at han har gjort en eller annen form for "ordensforbrytelse".

 

Mer spekulasjon; at jeg forsvarer gjerningsmannen bare fordi vekteren er opposisjon, tull og tøys, jeg forsvarer gjerningsmannen fordi vekteren brukte overdrevent med vold.

 

Enda mer spekulasjon, hvordan kan du tyde på en video av så dårlig kvalitet til å komme med en bunnsolid konklusjon om at gjerningsmannen er en narkoman. Og hvordan fant du ut hvilket narkotisk stoff han eventuelt bruker? Dette fatter jeg ikke, det sto liksom ingenting på videoen om det.

 

Selvfølgelig kan heroinavhengige ha god balanse, men den vil bli nedsatt dersom de er ruset.

 

Du sier noe om at heroinavhengige skriker litt mer om de for en respons, så hevder du at dette er deres måte å få "acknowledgement", du mente sikkert "anerkjennelse" slik at de skal få en såkalt følelse på at de eksisterer, jeg trodde de allerede eksisterte jeg, men tydeligvis ikke ifølge deg. Bare sånn at de teleporteres inn og ut tidrommet...

 

Har du noen kilder på dette? Du har spekulert så mye nå, at jeg kan ikke tro et sekund på noe av det du sier, fordi faren for feil er for stor.

 

Hvorfor er det staten Norge sin feil om at en narkoman tar en sprøyte? trodde man var selv ansvarlige for sine egne handlinger jeg, men kanskje ikke i din verden.

 

Du har jo sett videoen to ganger, du vet jo inderlig godt at de ikke "angrep" han fordi han bannet til dem, han prøvde å komme seg vekk uten politi til stede etter han hadde begått en kriminell handling. Jeg sier ikke det rettferdiggjør nedleggelsen, men du må virkelig slutte å blande inn de personlige følelsene dine, du er ikke objektiv for fem flate øre. Du tar tydeligvis det opplaster sier for god fisk, men når jeg hører på stemmen hans, virker ikke han som det mest troverdige mennesket i Oslo. Samtidig finner jeg det veldig merkelig at han som skriker høyest ikke vil bli og filme resten, tok ikke lange tiden fra politiet kom til han "stakk ass", gjorde det? Mannen i svart har helt klart brutt norsk lov, jeg er ikke uenig med deg der, men du fremstiller det på en vanvittig tåpelig måte. Er du litt mer seriøs blir du tatt litt mer seriøst. Og hvis opplaster ville blitt tatt litt mer seriøst og fått noe ut av dette, hadde han fortsatt filmingen og "intervjuet" vektere og andre troverdige vitner. De aller fleste medmennesker ville gjort det om vekterene virkelig brøt loven. Mao. er opplaster også en idiot. Desverre gjelder det også flertallet som vil se denne videoen, dette landet er stappfullt av trangsynte, naive, lettlurte mennesker som deg.

 

Hvor i allverden har jeg sagt at de angrep han fordi han bannet til dem? kom med konkrete relevante eksempler.

 

Mer spekulasjon; Du sier at han prøvde altså å rømme? Det jeg så var at han satt og skrek, men så spurtet vekterne bort til han for å angripe, det er da en naturlig reaksjon å rykke unna dersom man er redd. Dersom det var meningen å anholde ham, så hadde de gjort det siden begynnelsen, og aldeles ikke snakket foran Oslo Sentralstasjon, et stykke unna gjerningsmannen.

 

Du nevner noe om de personlige følelsene mine, kan du komme med flere konkrete eksempler der jeg bruker følelser på å uttrykke meg? Siden du sier følelser og ikke følelse.

 

Du spekulerer og hevder at det finnes ingen objektivitet i mine innlegg, kom med flere konkrete eksempler.

 

Hvorfor skal jeg ikke tro på opplasteren sin beskrivelse av situasjonen? beskrivelsen stemmer overrens med videoen, og ikke minst han var til stede under hendelsen. Hverken du eller jeg var der, derfor holder vi oss til den informasjonen vi har fått tildelt, og holder ute spekulasjonene dine.

 

Hvordan kan du høre på stemmen og bedømme om at opplasteren er en løgner siden han ikke er troverdig? Enda en spekulasjon.

 

Jeg var ikke til stede og kan derfor ikke fastslå en grunn til hvorfor ikke vedkommende filmet resten. Det er mulig at resten ikke var interessant.

 

Jeg kunne se politiet i videoen, og opplasteren filmet dette. Derfor faller din spekulasjon om at opplaster stakk fordi politiet kom i grus.

 

Måten jeg skildrer situasjonen er relativt ok, bortsett fra at jeg omtaler vekteren negativt, med for eksempel "vekter idioten" osv. Men dette skal ikke være nok til å blende en normal leser i å tolke stoffet på en normal måte. Jeg valgte selv å skildre situasjonen slik som jeg gjorde. Jeg gidder ikke å skrive en jævla novelle for hvert eneste innlegg, selv om du tilsynelatende virker som en flink novelleskriver. Dette er faktisk førstegangen min.

 

Du angriper også opplaster sin måte han filmet situasjonen. Så du mener altså for at han skal være "seriøs" så skal han bli en journalist og drive å "intervjue" folk og høre vitneutsagn? dette er da søren meg ikke hannes jobb.

 

Nå omtaler du igjen for andre mennesker, og kommer med en påstand som lyder som følgende; "De aller fleste medmennesker ville ha gjort det om vekterne virkelig brøt loven" Du var jo enig i sted at vekteren i svart jakke hadde brutt loven, hvorfor finnes det da ikke slike "reportasjer" fra publikum om denne eller tilsvarende hendelser? Og kan du komme med bevis, som beviser at publikum eller "aller fleste medmennesker" driver å lager en amatør reportasjer av slike hendelser?

 

Om opplaster er en idiot er din egen personlige mening, og er særdeles ikke et fasitsvar. Den er også hvorvidt bygget på spekulasjon. Kanskje eventuelt bedre å si at opplaster "oppførte seg som en idiot" enn å komme med fordommer igjen.

Du sier også "dessverre så gjelder det også flertallet som vil se denne videoen, dette landet er stappfullt av trangsynte, naive, lettlurte mennesker som deg". Du hever deg altså over befolkningen og ser ned på den, og sier slikt. Det er et helt tragisk utspill fra den kanten. Du er et menneske selv som er full av spekulasjon, fordommer, frekkhet, barnslig, og ikke minst bedreviter eller verdensmester.

 

Men kan tydelig se på denne situasjonen at mannen ikke hadde gjort noe som gjør at han fortjener denne behandlingen, fordi alle tilskuerne begynner å gå mot vekterne og politiet, pluss at enkelte roper. Dette betyr at de støttet vedkommende, noe som de ikke ville ha gjort dersom han hadde fortjent dette.

Så du kan spole tilbake FØR han begynte å filme du da? Du vet akkurat hva gjerningsmann gjorde for å bli dyttet? Selvfølgelig kommer publikum til, en scene som dette vekker stor oppmerksomhet. De som hyler er i all hovedsak narkomane, du ser jo at nesten 50% av publikum er narkomane gjør du ikke? De har null autoritetsforbindelser i hodet sitt, de er ikke akkurat politiets/vekteres beste venner om du tror det. Men det er godt du stoler mer på heroinstikkende rusa dophuer enn sunne yrkesutøvende som ikke suger penger ut av NAV (noe dophuene gjør for ordens skyld). Tenk deg litt om og vurder hvem som er belastninger for samfunnet. Vektere har hatt enkelthendelser opp igjennom årene, det blir satt ekstra fokus på nettopp fordi de er vektere og det blir selvfølgelig masse cash money for avisene og lage blest rundt dette. Nettopp fordi de klarer å lure folk som deg.

 

Om publikum bare kom pga oppmerksomheten er din konklusjon. Jeg vil heller tenke at de kom pga oppmerksomheten, men også for å blande seg inn i konflikten for å hjelpe gjerningsmannen. Og da svarer politiet og vekterne med å danne et perimeter rundt arrestasjonen slik at folk ikke kan gripe inn. Jeg tolker det slikt fordi dette skjer øyeblikkelig da folkene strømmet til, så vendte de seg mot folkemassen. Om en person hadde grepet inn, så ville han muligens ha blitt møtt med fysisk vold, og blitt arrestert.

 

Enda mer søppelspekulasjon; Du påstår og hevder at nesten 50% av folkene foran hovedinngangen til Oslo Sentralstasjon er narkomane? Da må mange av dem ha vært på reisefot :nei:

 

Hva andre tenker og har i sitt hode vet ikke du en dritt om! Det stemmer muligens at de har manglende autoritets forbindelser, men ikke null.

 

Alt jeg stoler på i denne situasjonen er en video, og opplaster sin beskrivelse av hendelsesforløpet siden han var der selv. Men du var ikke der!

 

Du nevner også noe om at vektere er "sunne yrkesutøvende" er du sikker på det? denne tråden har en historikk av vektervold og kriminalitet innenfor denne bransjen. Så ikke kom her og si at dere har alt på det hvite.

 

Det som er belastning for samfunn er sosiale problemer som fattigdom, sult, kriminalitet, prostitusjon, narkotika, manglende utdanning og manglende helsetilbud. Så narkomane er ikke bare den eneste belastningen for samfunn. (Jeg bruker samfunn som et generelt begrep som kan gjelde alle samfunn).

 

Det er avisene sin oppgave å avduke korrupsjon og maktmisbruk hos tillitpersoner som politikere, politiet, og vektere. De er jo tross alt "vaktbikkjen" vår, den fjerde innenfor maktfordelingsprinsippet. Så motivet bare for å tjene penger her er ikke riktig. Pressen skal opplyse folket om maktmisbruk, som er ulovlig.

 

Hvordan vet du om avisene lurer meg med sine artikler? er dette bare enda en søppelspekulasjon?

 

Og disse vekterne og politiet vender seg mot folkemassene da de nærmer seg, som om de også ville ha blitt angrepet dersom de hadde nærmet seg.

Nå ble det plutselig regelrett trist å lese innlegget ditt, hva i all verden skal publikum inn der å gjøre? Det er HELT normal praksis i nesten ALLE land at slike ting skal avskjermes best mulig, og du som er så informert burde vel vite det. Jeg er i tvil om du troller eller er regelrett dum.

 

Å neimen, ble du trist av å lese innlegget mitt? Jeg trodde du kunne motstå slikt jeg med "besserwisser" hatten din.

 

Jeg tipper på at vekterne og politiet dannet et perimeter rundt arrestasjonen, for å skjerme og beskytte seg selv mot involverende individer fra publikum som tenker å hjelpe gjerningsmannen.

 

Svært underlig at du ikke klarer å spekulere frem din egen fantasi om jeg hvorvidt troller eller er "regelrett dum". Du har kanskje ikke nok kapasitet.

 

Dette er helt tragisk oppførsel av vekteren fra Vaktservice. Han burde bli avsatt med øyeblikkelig virkning.

Javel? Hvem av vekterene fra NOKAS (IKKE VAKTSERVICE)? Kan du vær så snill å PRESISERE? Jeg er enig i at mannen i svart med ID kort burde bli permitert i første omgang, for så å la politiet gjennomgå saken. Det å fyke'n på dagen er ulovlig i dette tilfellet, mao. mener du med så lite fakta og grunnlag, at et stort vaktselskap skal bryte loven for å gi en kar fyken uten videre. Det sier jo litt om virkelighetsoppfatningen din.

 

Når jeg mener at vekteren burde bli avsatt, så betyr ikke det at det kan skje bare sånn uten videre, smarten. Vekteren som jeg sikter til er det vedkommende som angrep offeret.

 

Hvor i allverden finner du i mitt innlegg at jeg ber om at et landsomfattende vaktselskap skal bryte norsk lov? For en søppelspekulasjon, det begynner å bli mange av dem nå. Atter engang, du har ikke peiling på mitt nivå av fakta og kunnskap.

 

Det eneste du vet om min virkelighetsoppfatning er din egenproduserte spekulasjon som er basert på din personlige filosofiske fantasi. Les mer om "burde" Her.

 

Nå er vi tilbake til begynnelsen av tråden der jeg snakket om at straffen står ikke i forhold til forbrytelsen. Dersom en for eksempel hadde stjålet en sjokolade, så hadde vekteren behandlet naskeren som om han var en terrorist som måtte stoppes for en enhver pris.

Hmm... Nå er jeg litt i tvil om hva du mener. Tenker du på kameraten din som stjelte? Du sitter her og sier med sikkerhet at denne vekteren hadde behandlet en sjokoladenasker som en terrorist basert fra den informasjonen du har? Hvordan kan du være så sikker på det når du ikke har en anelse om hva som faktisk har foregått? Jeg skjønner du har et sterkt behov for å sverte vektere mest mulig, du er vel i en litt småkriminell krets som ikke har respekt for hverken foreldrene deres eller andre som prøver å hanskes med dere.

 

Hvor vidt straffen skal stå i forhold til forbrytelsen er ikke noe vi vektere, vaktselskaper, selv politiet kan gjøre stort med. Dette er det stortingets arbeid, som den lovgivende makten i landet vårt. Jeg skal være litt grei med deg, og åpne for at du kan ha ment "maktbrukten i forhold til forbrytelsen".

 

At jeg brukte ordet "terrorist" var bare for å skildre situasjonen. En alternativ kunne ha vært hardbarket kriminell. Dette kunne vi tyde utifra måten han ble bringt inn på, og behandlet under hendelsen. Sett utifra forbrytelsen.

 

Atter engang med denne spekulasjonen din; Du vet ikke en dritt om min anelse i denne situasjonen, du var tross alt ikke der. Jeg var både på innsiden av butikken og på utsiden. I etterkant fikk en en nøye beskrivelse på hvordan kameraten ble behandlet inne på monitor rommet.

 

Jeg driter oppi i min kamerat i forbindelse med tyveriet. Jeg anser mange vektere for å være uanstendige folk, pga måten de oppfører seg på. De tror de kan regjere og bølle seg akkurat når de vil. Så har de gjerne dobbelt sett med håndjern. Herregud så tragisk. Rett og slett lekepoliti.

 

Utrolig merkelig hvordan du fungerer; Jeg var med en kamerat som stjal. Nå er det plutselig blitt til at jeg er i en små kriminell krets som ikke har respekt for hverken foreldre eller andre som prøver å hanske oss.

 

Jeg syntes at det er spennende å observere hvordan dine fantasier og spekulasjoner kan spire og utvikle seg ut i det fri.

 

Det er butikken selv som bestemmer hvordan den vil straffe tyvene. Om de vil anmelde, stenge ute, konfliktråd eller kreve en intern løsning er helt opp til dem.

 

Å så sjenerøs du var ved å åpne for at jeg kan ha ment "maktbruken i forhold til forbrytelsen". Men la meg rette på deg. det burde heller stå "maktbruken i forhold til forseelsen"

 

En ting til som er også er tragisk var at politiet brukte sikkert en del resurser på dette når Norge ble angrepet av Anders Behring Breivik. Selv om Norge var under angrep så gir det ikke lisens til hverken vektere eller politi til å bruke ekstra vold mot våre landsmenn.

Denne gidder jeg ikke kommentere engang, den skal bare foreviges som bevis på hvor dum du er.

 

 

Du, som den sofamoralisten du er, er herved totalt overrumplet og avkledd, kan du vennligst forlate tråden og aldri komme tilbake?

 

Her gikk du endelig tom for nesten evigvarende søppelspekulasjon.

 

Og helt til slutt...

 

Du, som den store filosofiske spekulanten, har flere store mangler ved deg selv. Du opptrer svært infantilt og driver med masse personangrep. Du har masse fordommer som du burde bli kvitt.

 

La meg erklære at det er på tide å kaste besserwisser hatten i bosset engang for alle bedreviter!

 

Jeg vil også anbefale deg å ta en tur til din lokale logoped for å sjekke skrive, og lese ferdigheter. Det er blitt observert flere feil i stoffet. Det finnes skrivefeil og en såkalt teit "Norwenglish" i stoffet. Du snakker enten norsk eller engelsk, punktum!

 

Din spekulasjon om "totalt overrumplet, og avkledd" var en forhastet avgjørelse basert på spekulasjon. Det var en slående feil avgjørelse. Jeg kunne ha fyrt av alt av tungt artilleri på dekk, men det kan jeg ikke siden jeg er inne på prøvetid. Derfor ble slikt sensurert.

 

Din forespørsel om at jeg "skal forlate tråden og aldri komme tilbake" blir avvist på flekken, siden du ikke har privilegier nok. Denne tråden er under overvåkning, og vil forbli slik i århundrer.

 

Ha en fin kveld videre :)

Lenke til kommentar

Sånn, masse lesestoff available :)

 

Så til deg goldshoten, jeg personlig har trivdes i de aller fleste tjenestegrenene jeg har jobbet under, med unntak av 1 (Trafikkdirigering, brukte for å få en fot innenfor). Det kommer an på hva man definerer som ille. Men etter både sentertjeneste og fergetjeneste m/politimyndighet sitter jeg igjen med stort sett gode minner. Det er selvfølgelig ting jeg gjerne ville hatt meg foruten, men verden er ikke så flott at det ikke skjer, og det er der vektere (så politiet når de har tid) kommer inn i bildet. Det er en vurdering man må ta selv rett og slett. Jeg har fortsatt ikke prøvd en stillesittende stilling med film, skjitsnakk og kos, så det kan jeg ikke uttale meg om er jeg redd :p Virker dog som kaktuz trives med det ;)

 

Uff.. Mye skrivefeil og surr.. Gidder ikke edite mer, natta!

 

Takker for svar! :)

 

Det virker som det er mange som trives i vekteryrket, men grunnen til at jeg allikevel spør er fordi det også er folk som har kommet med negative erfaringer. Derfor ville jeg ha en liten oppklaring rundt dette. Men som med det meste annet, så er det nok litt individuelt også, vil jeg anta. Der en person trives er det ikke sikkert at en annen vil trives.

 

En annen grunn til at jeg spør er fordi jeg har søkt jobb som vekter selv nå, og skal på et avsluttende intervju i morgen (3. intervjuet mitt). Men det er bra at dere er mange som trives! :)

Lenke til kommentar

Lønna blir jo bare bedre og bedre. Etter mange års erfaring og mye blod svette og tårer, så har jeg med tillegg havnet på 186 i timen. Da kommer + på kveld (15kr+ etter klokken 14:00) og pluss på natt (pluss 35 etter klokken 2200)

Dette fordi jeg jobber 33,6 timers turnusen. Det er så digg, endelig føler man at man er litt verdsatt i dette yrket. Har alltid trivdes bra i vekteryrket, og nå får jeg bra betalt også! Dette er jo helt supert!! :) Kom litt sent inn på tråden, men ville bare legge inn til info sånn at folk ser at det går ann å tjene helt ok på vekteryrket også;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Lønna blir jo bare bedre og bedre. Etter mange års erfaring og mye blod svette og tårer, så har jeg med tillegg havnet på 186 i timen. Da kommer + på kveld (15kr+ etter klokken 14:00) og pluss på natt (pluss 35 etter klokken 2200)

Dette fordi jeg jobber 33,6 timers turnusen. Det er så digg, endelig føler man at man er litt verdsatt i dette yrket. Har alltid trivdes bra i vekteryrket, og nå får jeg bra betalt også! Dette er jo helt supert!! :) Kom litt sent inn på tråden, men ville bare legge inn til info sånn at folk ser at det går ann å tjene helt ok på vekteryrket også;)

Feil tråd?

Endret av Arinomi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...