Gå til innhold

Tråden om vekteryrket.


Anbefalte innlegg

Jeg mistet hele innlegget da jeg trykte "backspace" knappen og vinduet gikk til forrige navigasjon. Faen altså!

 

Edit: Bare vent innlegget kommer.

Vanligvis skal man vel bare kunne gå fremover igjen. Jeg ser du har skrevet et langt innlegg, litt dumt jeg ikke sjekket forumet før nå... Jobbet natt så skulle i grunn sovet nå, men jeg skal kommentere deg i morgen :)

 

Edit; i morgen for meg, etterpå for de som sover til normal tid.

Endret av fjell0ter
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du huska pillene dine eller? Lest over det innlegget ditt nå, men du er så på bærtur at jeg ikke gidder svare deg engang. Du ga meg dog en god latter, takk for det :) . Chop, chop, finn deg en annen hobby enn å være sofamoralist/dum. Du vet ikke hvordan dette fungerer uansett. Vi er jo i bunn og grunn enige om at vekteren i svart har gått langt utover fullmaktene sine og fortjener represalier i form av oppsigelse, det er helt åpenbart, og det er kjernen i saken. Det DU vil frem til er at alle vektere er drittfolk, men ironisk nok er det jeg som sitter med kunnskap om narkomane, mens det er du som mener de kan takke seg selv. Det sier jo litt om hvem som er fokuserer på det empatiske, og hvem som bare vil ha rett fordi han ikke tåler å tape, og dermed bruker alle mulige midler som "desverre" ender opp med selvmotsigelse og svada for å fremme sin sak.

 

Rent bort sett fra det beviser du jo bare hvor latterlig shitkid du er når du ender annenhver setning med ordet "bedreviter". Det er jo utrolig ironisk, men den ironien ser vel ikke du. Voks opp, kom deg litt ut av den bobla du lever i og gjør noe ut av deg selv, du er bare håpløs..

 

(ps; du er ignorert, du har ingenting å bidra med på noe som helst plan uansett)

Endret av fjell0ter
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Kjære fjell0ter, dette beviser ditt endelige nederlag! :)

 

Du trodde du kunne komme her og skrive en novelle som skulle eie meg Ultimat på en slik måte at jeg ikke engang ville klare å skrive et ord tilbake, og dermed forlate tråden. Men der tok du feil.

 

Du fikk en massiv gjengjeldelse der jeg svertet svært mye om deg, og avviste dine krav. Nå klarte du ikke engang å besvare mitt gigantiske innlegg, og velger heller å svare med personangrep. Det er du som har sunket så jævla lavt at jeg gidder ikke å bade i dritten med deg.

 

Du skal få skryt for at du er like flink til å harke opp dritt som du er til å harke opp snue. Ja jeg vet om dine helseproblemer.

 

Meg og deg har ingenting til felles, vi er diametralt uenig!

Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med "områdekontrollvekter" og som kan fortelle litt rundt dette?

Jeg har selv utført dette en gang, og tjensten kan vel også kalles bymiljøvekter. Det omfatter alarmer fra butikker, gi publikum en trygghetsfølelse (ergo mer omsetning for kunder da flere vil ta turen) og å virke som byvert/informasjonskilde. Veldig ålreit tjeneste, trivelig men kan også være utfordrende:)

 

Mobilvektere, bruker dere alle maglite til vanlig? Pluss surefire i beltet? Har bestilt meg en xenon lykt. Mot maglite sine snaue 200 lumen, har denne 3500 og sammenliknes med flomlys, kan bli moro :p dyr var den dog!

Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med "områdekontrollvekter" og som kan fortelle litt rundt dette?

Jeg har selv utført dette en gang, og tjensten kan vel også kalles bymiljøvekter. Det omfatter alarmer fra butikker, gi publikum en trygghetsfølelse (ergo mer omsetning for kunder da flere vil ta turen) og å virke som byvert/informasjonskilde. Veldig ålreit tjeneste, trivelig men kan også være utfordrende:)

 

Mobilvektere, bruker dere alle maglite til vanlig? Pluss surefire i beltet? Har bestilt meg en xenon lykt. Mot maglite sine snaue 200 lumen, har denne 3500 og sammenliknes med flomlys, kan bli moro :p dyr var den dog!

 

 

Ja, altid Maglite i beltet! men har også ei LED lenser lykt i beltet også, slik eg altid har lys. Magliten er jo ganske fin til sjølvforsvar om du skulle kommet i ein situasjon.

Lenke til kommentar

Ser ut til at regjeringsbygget øker sikkerheten etter at de ble bombet, da det i dag ble utlyst flere stillinger som offentlig sikkerhetsvakt der. En av de som døde jobbet som resepsjonsvekter.

 

Jeg står vakt nede i regjeringskvartalet som operativ vakthold, riktignok med G4S. Har snakket mye med de offentlige vekterne og politiet, de har mange ganske fæle historier fra den hendelsen dessverre.

Lenke til kommentar

Går aldri med maglite. Noe så stort og uhåndterlig skal du lete lenge etter. Dessuten provoserer det like mye som en batong ville gjort.

Skal ikke lete så lenge, den jeg bestilte var noe større. Fant senere ut at samme type HID lykt kan bestilles i mindre størrelser fra en tysk side, har sendt mail om avbestilling allerede. Er det noe som IKKE provoserer lengre? Jeg skjønner at det kan provosere om man går med mag i generelt belyste områder, men om man jobber mye natt og folk lar seg provosere sier vel det mer enn nok om hvilket publikum man skulle møte på. De er vel generelt såpass innstilt på å lage bråk at man like greit kan ha den med seg... Kan du presisere litt hva du tenker rundt det? Hatt erfaringer? Personlig gidder jeg ikke dra den med meg når jeg ikke trenger lys.

Lenke til kommentar

Ser ut til at regjeringsbygget øker sikkerheten etter at de ble bombet, da det i dag ble utlyst flere stillinger som offentlig sikkerhetsvakt der. En av de som døde jobbet som resepsjonsvekter.

 

Jeg står vakt nede i regjeringskvartalet som operativ vakthold, riktignok med G4S. Har snakket mye med de offentlige vekterne og politiet, de har mange ganske fæle historier fra den hendelsen dessverre.

 

Bruker de både offentlige og private vektere til denne tjenesten?

Lenke til kommentar

Bruker de både offentlige og private vektere til denne tjenesten?

 

G4S er leid inn til å ta seg av områdesikring der byggegjerder er satt opp. Dette er grunnet mangel på folk i den interne vakttjenesten. All intern sikring er fortsatt vedlikeholdt av offentlige tjenestemenn.

Lenke til kommentar

Ser dere etter en god og liten vekter lykt, så kan jeg varmt anbefale fenix tk 15, koster vell en 500-600 kroner, og man bruker oppadbare batteri, lyser langt bedre en den store magliten på mindre områder (har ikke like lang kaste lengde, men få ganger du trenger så langt lys).

 

Og for dere som bruker magliten fordi et evt. nødverg moment, så har fenix lykten strobe effekt, som er laget for å desorientere folk og dyr, da også lykten blir aktivt brukt av flere tjeneser i verden for montering under våpen (både til jakt, og "krig" pluss, tuppen av lykten er av taggete variant, som er MEGET ubehagelig å bli slått med på ømme punkter / presse mot.

Lite planer om å bruke den slikt, men man vet aldri hva man kommer borti en mørk natt, strobe effekten er ypperlig om man vil desorientere og løpe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...