Gå til innhold

Tråden om vekteryrket.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har fått mulighet til å ta politigodkjent dørvaktkurs for en billig penge og med sikret jobb etter det. Trenger ikke vekterkurs for denne type jobber her hvor jeg bor.

 

Greia er at jeg ikke vet om jeg duger til jobben, selv om det høres veldig spennende ut. Er passe stor, større en mange vakter jeg ser rundt på byen, men er ikke enorm liksom. Også er jeg ikke en aggressiv og autoritær type, er tvert imot veldig snill og rolig :wee:

 

Så er litt redd for at det blir litt for mye for meg.

 

Noen som har erfaring ?

Lenke til kommentar

Du må bare prøve typen jobb for å finne ut om det er noe for deg. De dørvaktene som er 110kg og like agressiv som en løve er ikke forbilder. Autoritet kan forresten læres. Jeg kunne tenkt meg jobben på grunn av det sosiale, men risikoen er alt for stor for folk som har rullebladet kjært.

 

Jeg er over 100 kg, men ikke noe løve. Heller en bamsemums :wee:

 

@ Thomas

Neida, ikke noe filmer. Men du skjønner nok hva jeg mener :)

Lenke til kommentar

Har nå gått service og samferdsel vg1, og salg, service og sikkerhet VG2. Dekker dette trinn 1 i "vekterkurset". Mener å huske det ble sagt.

 

 

Jeg har også gått Service og Samferdsel, og Salg, Service og Sikkerhet.

 

Ingenting av dette dekker vekterkurs trinn 1.

Jeg måtte ta trinn 1-3.

Har forøvrig også måttet ta svinnforbyeggende, sivilkontroll og sikkerhetskontrollør (GKSK)

 

Så det du har gjennom skolen gir ingen fordeler ved Vekterskolen.

Lenke til kommentar

Sikkerhetskontrollør er vel ganske omfattende kurs, så det er synd at du ikke får noe bedre tillegg enn det de har på verditransport og alarmstasjon.

 

Ja, sikkerhetskontrollør er en noe mer omfattende prosess.

Det er vel 80 timer teori, eksamen, praksisperiode og en seterfiseringsprøve (praktisk) med sensor godkjent av luftfartstilsynet.

 

I tillegg til at man må godkjennes enkeltvis til forskjellige moduler (Røntgen, manuell kontroll, osv.)

Og re-godkjennes så ofte som en gang i året på visse moduler.

Endret av R_S
Lenke til kommentar

Har nå gått service og samferdsel vg1, og salg, service og sikkerhet VG2. Dekker dette trinn 1 i "vekterkurset". Mener å huske det ble sagt.

 

 

Jeg har også gått Service og Samferdsel, og Salg, Service og Sikkerhet.

 

Ingenting av dette dekker vekterkurs trinn 1.

Jeg måtte ta trinn 1-3.

Har forøvrig også måttet ta svinnforbyeggende, sivilkontroll og sikkerhetskontrollør (GKSK)

 

Så det du har gjennom skolen gir ingen fordeler ved Vekterskolen.

 

Støtter den, gikk selv vg1 og vg2 Salg, service og sikkerhet, eneste jeg hadde som fordel var å ta fagbrevet etter 2 år lære periode, var ikke noe annet i vekter yrket som gjorde jeg hadde noe fordel med å gått denne skole gangen, måtte ta vekterkursene hver for seg i løp av lære tiden.

Endret av Magneten
Lenke til kommentar

Godt mulig når du sier det, husker nå at jeg fikk vite fra regional sjefen at alle lærlingene i rød dott selskapet(i alle fall i aktuelle regionen) ble meldt på alle kursene for praktisk og teortisk skyld, selv om det ikke var pålagt. Greie kurs, så er jo bare bra det.

Endret av Magneten
Lenke til kommentar

Er det noen her som jobber i Nokas? hvordan er det å jobbe i selskapet? er det likt som G4S? at de jobber nesten hele tiden? hvor lange skift har de eventuelt?

 

 

Hvordan de jobber er forskjellig fra sted til sted og innad i avdelingene, da de har forskjellige forutsetninger til å få skiftplanen til å gå opp i hver avdeling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...