Gå til innhold

Tråden om vekteryrket.


Anbefalte innlegg

Jeg tror min arbeidsgiver ikke har fulgt helt med, enten han eller meg. Har fått utbetalt nå, men har fått etter den gamle satsen, altså 141,37 kr/t. Dette er vel feil? Har ikke økningen som følge av streiken tredt i kraft da? I tillegg jobber jeg BARE natt, skal jeg ikke ha betalt etter 35.5t/uke? Jeg henger VIRKELIG ikke med lengre, hvis noen har stålkontroll på tariff og alt detta her, vær så snill og hjelp meg.. :)

 

Jobber 162,5t/mnd hvis jeg ikke husker helt feil. Har kontrakt for fulltid natt, lønn etter tariff.

 

 

 

(Ja jeg er smertefullt klar over at jeg har pratet mye om lønn i denne tråden, og optimalt sett burde det ikke vært nødvendig med enda en post... Men håper dere er litt greie :))

Riktig som du sier. Du skal ikke lønnes etter 37,5 timer pr. uke (som tilsvarer 162,5 pr mnd), men etter 35,5 timer pr. uke (som tilsvarer 153,8, dvs. 154 timer pr. mnd). Lønnsøkningen har for lengst tredd ikraft, så her bør du ta en prat med din leder.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Riktig som du sier. Du skal ikke lønnes etter 37,5 timer pr. uke (som tilsvarer 162,5 pr mnd), men etter 35,5 timer pr. uke (som tilsvarer 153,8, dvs. 154 timer pr. mnd). Lønnsøkningen har for lengst tredd ikraft, så her bør du ta en prat med din leder.

Men jeg skal lønnes etter 35,5 t/uke pga. natt ikke sant? Har det noe å si om jeg har en turnus som vil tilsvare 162,5 t/mnd?

Lenke til kommentar

Er det noen som har opplevd å ikke få sponsa trinn 3 av det firmaet du jobber i? Det hadde for meg vært helt utenkelig.

 

Jeg hadde heller ikke villet sponset trinn3 hvis jeg ikke var fornøyd med vekteren...:)

 

Hvis man ikke er fornøyd med en ansatt er vel ikke det det første man tenker på?

Lenke til kommentar

Riktig som du sier. Du skal ikke lønnes etter 37,5 timer pr. uke (som tilsvarer 162,5 pr mnd), men etter 35,5 timer pr. uke (som tilsvarer 153,8, dvs. 154 timer pr. mnd). Lønnsøkningen har for lengst tredd ikraft, så her bør du ta en prat med din leder.

Men jeg skal lønnes etter 35,5 t/uke pga. natt ikke sant? Har det noe å si om jeg har en turnus som vil tilsvare 162,5 t/mnd?

 

Nattarbeid skal lønnes med 35,5 timers turnus. Det står en ganske klar definisjon på dette i overenskomsten for vektere, og 162,5 timer vil derfor tilsvare i underkant av 10 timer overtid på en slik måned. Dersom du jobber 162,5 timer fast på natt vil nok dette være planlagt overtid, noe som ikke er helt lovlig såvidt jeg vet.

Lenke til kommentar

Nattarbeid skal lønnes med 35,5 timers turnus.

 

Hvilket tidsrom er nattarbeid? Siden definisjonen på helg er etter 18 på lørdag kan jeg tenke meg at definisjonen på nattarbeid kan være ganske rar den også.

 

 

Traff jeg deg ved arkivet i natt forresten? Syns det ligna litt :p

 

Vet ikke. Nattillegget begynner etter klokken 21.00. Tror som sagt det står en definisjon i tariffen, men gidder ikke å lete det frem nå. :)

 

Og nei, har friuke nå. Men kan tenke meg hvem du traff på.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

har jobba som nattmobilvekter i litt over 2 år nå. trives enda med det. jobbre 15 eller 16 dager i måneden som er fulltid for meg. eneste kjipe er at kostholdet mitt er gått til helvete, men det er stort sett min egen feil. får utbetalt mellom 20 og 21k i mnd, i et av våre større vekterselskap

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...