Gå til innhold

HTC Desire, ikke noe oppdatering? [Android 2.2]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Orginalt så heter fil: OTA_Bravo_Froyo_HTC_WWE_2.09.405.8-1.21.405.2_release4dua3bcrut4wrv30 (1).zip - ZIP archive, unpacked size 108 532 302 bytes

 

Også har jeg da renamet den til update.zip, lagt den inn på minnekortet i mobilen. rett på kortet, og ikke i noen mapper.

 

Hmm, hvordan firmware har du nå?

 

Fungerer sd kortet på telefonen om du prøver å bruke det?

 

Ligger update.zip i root(ikke i en mappe)

 

Har du prøvd å laste ned filen på nytt?

 

http://liveimage.htc.com/OTA_Bravo_Froyo_HTC_WWE_2.09.405.8-1.21.405.2_release4dua3bcrut4wrv30.zip

Endret av SimenX
Lenke til kommentar

Joda ser i utgangspunktet ut til å ha gått bra. versjon 2.2, norsk tekst fremdeles og minnekortet virker. Glemte selvsagt første gangen å ha 25 mb ledig og måtte ta prosessen på nytt. Jeg tabba meg også ut på .zip.zip, siden dette er ei zip fil så skulle jeg selvsagt ikke skrive .zip når jeg døpte om fila :cry:

 

Det eneste problemet jeg hadde (kan være mannen og ikke oppskriften som er problemet) er:

 

"Step 6: When you see the triangle with an exclamation point symbol, press the “Power” and “Volume Up” buttons at the same time."

 

Samtidige trykk funka ikke for meg, istedet var det å holde inne Vol up når jeg trykker power.

 

Slik fungerte det for meg:

"Step 6: When you see the triangle with an exclamation point symbol, Hold down the “Volume Down” button as you press power."

 

Muligens flisespikkeri, men det var forskjellen for meg. :cool:

Lenke til kommentar

Fulgte guiden til bushwacker og fungerte supert jeg har nå 2.2 :) satser på dette er orginale updaten ? :)

 

Alt som var på telefonen var også slik det var :) konge!

 

Men ser ikke at jeg har noen update all funksjon på marked ? skulle ikke dette komme i 2.2 ?

 

 

 

Prøv å Forandre Dato på Telefon 1 år Fram i tid.. Iallefall Slik at du passerer November 2010..

Da skal du få oppdateringa på Htc Desire.

Lenke til kommentar

Har samme problem selv, og er vist flere som har det samme problemet. Tror nok bare at HTC ikke har klargjort oppdateringen for alle enda, men regner med den kommer snart ;)

 

Prøv å Forandre Dato på Telefon 1 år Fram i tid.. Iallefall Slik at du passerer November 2010..

Da skal du få oppdateringa på Htc Desire.

Lenke til kommentar

gjorde den uoffisielle måten og fikk 2.2 :)

 

men jeg klarer ikke å aktivere Scandinavian keyboard nå, noe jeg har gjort feil ?

 

går på instillinger - språk og tastatur og haker på "skandinavisk skjermtastatur" men den er fortsatt ikke der :s

 

skal forresten HTC_IME Mod være haket på eller av til vanlig ?

Lenke til kommentar

har fulgt oppskriften men kommer ikke til punkt 7. Får ikke opp noen form for meny. Har minne nok tilgjengelig så alt skal være i ordne men får bare opp det utropstegnet og der blir det stående.

Noen som vet hva jeg gjør galt?

 

Les post #43, mulig det kan være løsningen.

 

 

Der var løsningen ja. Kan være lurt å lese litt først ja. Takk for hjelpen :D

Lenke til kommentar

Vet ikke om noen har nevnt det før, men for veldig mange fungerer det ikke å laste ned via mobilnettet, man MÅ gjøre det over wifi. Om man har sjekket via mobilnettet og fått "ingen oppdatering" gjelder det også for mange at man må slå av å på telefonen før man får lastet ned over wifi.

 

:)

 

Btw, HDopptak, modem og flash er konge :fun:

Lenke til kommentar

Hei alle sammen.

 

Lastet ned og installert 2,2 over mobilnettet i går. Alt funket som en drøm. Flash, hotspot og de andre funksjonene er veldig bra og gjør Desire igjen til den feteste mobilen på markedet.

 

Oppskriften jeg fulgte var som flere andre har vist:

 

1) gå inn på "innstillinger"

2) gå inn på "om telefonen"

3) gå inn på "oppdateringer av systemprogramvare"

4) trykk på knappen "sjekk nå"

 

Jeg måtte slå av og på telefonen to-tre ganger før den tok oppdateringen. Deretter var det hele gjort på 8-10 minutter. Telefonen er akkurat som før, bare bedre og med kulere apps. :-))

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har en ulåst Desire kjøpt fra Komplett i mai, og i går ettermiddag hadde jeg fortsatt ikke fått melding om at oppdatering til 2.2 var klar. Derfor brukte jeg oppskriften i denne tråden om hvordan gjøre det ved å legge fila på SD kortet og kjøre derfra. Fungerte fint. Telefonen virker raskere nå. Meget fornøyd. Begynner å lure på hva jeg egentlig skal med iPhone 4'n som ligger her. :)

Jeg ville nå ikke sittet med 2 slike telefoner og solgt den ene som minst passer til mitt bruksområde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...