Gå til innhold

HTC Desire, ikke noe oppdatering? [Android 2.2]


Anbefalte innlegg

Hei, fikk min desire i dag :) Den er kjøpt fra tele2 men har enda ikke fått pin-kode derfra, men håper den kommer i morgen, men den fungerer foreløbig knall med Telenor kortet mitt.

 

Uansett her kommer spørsmålet:

 

Jeg får ikke lagt til folk i favoritt widget'n og leste at dette problemet ble løst med Android 2.2, problemet er at jeg ikke får opp noen tilgjengelig update. Når jeg går på Instillinger -> Om Telefonen -> Programvare informasjon står det at jeg har Firmware-versjon 2.1-update1 (dette er vel ikke 2.2?) Når jeg går på Oppdatering av systemprogramvare kommer det bare Ingen oppdatering finnes for telefonen. er forresten koblet til wifi. Kan dette ha noe med at jeg bruker et simkort fra telenor akkurat nå?

 

så har jeg et annet spørsmål, når jeg installerer 2.2 vil alle apps osv bli borte da ? har sikkerhets kopiert disse til minnekortet så er ikke allverden men. også etter updaten vil htc sense være updatert til og fungere med 2.2? alt av programmer osv som er orginalt med sense vil vel være der ?

 

Takker for svar :)

 

Mvh Daniel

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, fikk min desire i dag :) Den er kjøpt fra tele2 men har enda ikke fått pin-kode derfra, men håper den kommer i morgen, men den fungerer foreløbig knall med Telenor kortet mitt.

 

Uansett her kommer spørsmålet:

 

Jeg får ikke lagt til folk i favoritt widget'n og leste at dette problemet ble løst med Android 2.2, problemet er at jeg ikke får opp noen tilgjengelig update. Når jeg går på Instillinger -> Om Telefonen -> Programvare informasjon står det at jeg har Firmware-versjon 2.1-update1 (dette er vel ikke 2.2?) Når jeg går på Oppdatering av systemprogramvare kommer det bare Ingen oppdatering finnes for telefonen. er forresten koblet til wifi. Kan dette ha noe med at jeg bruker et simkort fra telenor akkurat nå?

 

så har jeg et annet spørsmål, når jeg installerer 2.2 vil alle apps osv bli borte da ? har sikkerhets kopiert disse til minnekortet så er ikke allverden men. også etter updaten vil htc sense være updatert til og fungere med 2.2? alt av programmer osv som er orginalt med sense vil vel være der ?

 

Takker for svar :)

 

Mvh Daniel

 

 

 

 

Har det samme problemet.

Lenke til kommentar

Hei,

 

oppdateringen blir sendt ut ifra HTC.

 

Har dere forsøkt følgende:

 

Meny

Innstillinger

Om telefonen

Oppdatering av systemprogramvare

- huket på "planlagt sjekking"

 

Dere har også mulighet til å trykke "Sjekk nå"

 

Er oppgraderingen klar til deres telefon mener jeg at dere skal kunne laste den ned.

Vil imidlertid anbefale at dere gjør dette når dere er tilkoblet Wi-fi.

 

MVH

Henrik Lindblom

Kundebehandler

Tele2 Kundeservice

Lenke til kommentar

Vel jeg ser at updaten : Update – HTC Desire Android 2.2 Firmware Over The Air (FOTA) update ligger ute på HTC sin hjemmeside, men får selv ikke muligheten til og laste den ned her når jeg trykker på den. Det skjer liksom ikke noe ;S bruker Opera, men burde da kunne få lasta den ned likevel mener nå jeg. Men kan jo prøve og se om det funker og laste den ned gjennom IE.

Lenke til kommentar

Vel jeg ser at updaten : Update – HTC Desire Android 2.2 Firmware Over The Air (FOTA) update ligger ute på HTC sin hjemmeside, men får selv ikke muligheten til og laste den ned her når jeg trykker på den. Det skjer liksom ikke noe ;S bruker Opera, men burde da kunne få lasta den ned likevel mener nå jeg. Men kan jo prøve og se om det funker og laste den ned gjennom IE.

 

Link?

Lenke til kommentar

da jeg var koblet til mobilnett fikk jeg spørsmål om å oppdatere, men trykket avbryt siden det hadde kommet til å koste en formue. Når jeg koblet til wifi og gikk inn på innstillingen-om telefonen-oppdat.-sjekk nå , sto det at ingen oppdateringer var tilgjengelige.

Tror Android 2.2 ikke er noe særlig større enn 4-6 MB. Ikke sikker, men tror ikke det er særlig mye mer.

Prøvd å restarte telefonen og prøve "Sjekk nå" funksjonen på nytt på Wi-fi

 

Merkelig at de ikke la denne under updates til Desire :s

 

ulogisk av HTC.. de pleier å være flinke til dette

Lenke til kommentar

Steps to install Froyo on HTC Desire

 

Step 1: Download the Android 2.2 firmware for the Desire from here.

 

Step 2: Rename the file update.zip and copy it to your microSD card via USB. [Note: make sure the file is named update.zip and not update.zip.zip.]

 

Step 3: Power down your Desire.

 

Step 4: Hold down the “Volume Down” button as you power the phone back on.

 

Step 5: A screen should appear showing your phone’s system searching for various files. Scroll down to “recovery” and press the “Power” button.

 

Step 6: When you see the triangle with an exclamation point symbol, press the “Power” and “Volume Up” buttons at the same time.

 

Step 7: From the menu that appears, select “Apply sdcard:update.zip.”

 

Step 8: When the screen displays “Install from sdcard complete” select “reboot system now” and wait for the phone to power back up.

 

 

 

Last ned her:

http://liveimage.htc.com/OTA_Bravo_Froyo_HTC_WWE_2.09.405.8-1.21.405.2_release4dua3bcrut4wrv30.zip

Endret av bushwacker
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Steps to install Froyo on HTC Desire

 

Step 1: Download the Android 2.2 firmware for the Desire from here.

 

Step 2: Rename the file update.zip and copy it to your microSD card via USB. [Note: make sure the file is named update.zip and not update.zip.zip.]

 

Step 3: Power down your Desire.

 

Step 4: Hold down the “Volume Down” button as you power the phone back on.

 

Step 5: A screen should appear showing your phone’s system searching for various files. Scroll down to “recovery” and press the “Power” button.

 

Step 6: When you see the triangle with an exclamation point symbol, press the “Power” and “Volume Up” buttons at the same time.

 

Step 7: From the menu that appears, select “Apply sdcard:update.zip.”

 

Step 8: When the screen displays “Install from sdcard complete” select “reboot system now” and wait for the phone to power back up.

 

 

 

Last ned her:

http://liveimage.htc.com/OTA_Bravo_Froyo_HTC_WWE_2.09.405.8-1.21.405.2_release4dua3bcrut4wrv30.zip

 

Er denne komplett med updated htc sense og på norsk da ? og gjør jeg dette vil vel alt på mobilen bli borte av apps osv ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...