Gå til innhold

HTC Desire, ikke noe oppdatering? [Android 2.2]


Anbefalte innlegg

Nei, disse oppdateringene fjerner ingenting av kontaktlister eller meldinger. Du formatterer ikke telefonen, den bare oppdaterer OS'et.

Jeg trodde jeg skulle miste alt og tok backups og lagret kontaktene mine på gmail osv. Så kjørte jeg 2.1 update på heroen, den brukte en halvtimes tid på å pakke ut og installere, så reboota og der var 2.1, og alle programmene og kontaktene mine også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke operatørlåst og fikk min Desire på release, men jeg fikk beskjed om at ingen nyere versjon var å finne når jeg gikk via "Om telefonen", så tenkte å prøve den måten som står beskrevet foran her..

 

Men, bare for å spørre; Er det noe spesielt vi "får" med 2.2? Er det nå vi kan begynne å lagre på SD-kortet?

 

 

Takk :)

Lenke til kommentar

Jeg har ikke operatørlåst og fikk min Desire på release, men jeg fikk beskjed om at ingen nyere versjon var å finne når jeg gikk via "Om telefonen", så tenkte å prøve den måten som står beskrevet foran her..

 

Men, bare for å spørre; Er det noe spesielt vi "får" med 2.2? Er det nå vi kan begynne å lagre på SD-kortet?

 

 

Takk :)

 

Lagring til SD er i 2.2 oppdateringen. Ellers kan jeg vise til denne tråden på XDA.

Lenke til kommentar

Fulgte guiden til bushwacker og fungerte supert jeg har nå 2.2 :) satser på dette er orginale updaten ? :)

 

Alt som var på telefonen var også slik det var :) konge!

 

Men ser ikke at jeg har noen update all funksjon på marked ? skulle ikke dette komme i 2.2 ?

Endret av Concker
Lenke til kommentar

Fulgte guiden til bushwacker og fungerte supert jeg har nå 2.2 :) satser på dette er orginale updaten ? :)

 

Alt som var på telefonen var også slik det var :) konge!

 

Men ser ikke at jeg har noen update all funksjon på marked ? skulle ikke dette komme i 2.2 ?

 

Oppdateringen er den offisielle som er sendt over OTA.

 

Oppdater alle i Market vises bare hvis du har 2 eller flere apps som trenger oppdatering :D

Lenke til kommentar

Jeg har en ulåst Desire kjøpt fra Komplett i mai, og i går ettermiddag hadde jeg fortsatt ikke fått melding om at oppdatering til 2.2 var klar. Derfor brukte jeg oppskriften i denne tråden om hvordan gjøre det ved å legge fila på SD kortet og kjøre derfra. Fungerte fint. Telefonen virker raskere nå. Meget fornøyd. Begynner å lure på hva jeg egentlig skal med iPhone 4'n som ligger her. :)

Lenke til kommentar

Steps to install Froyo on HTC Desire

 

Step 1: Download the Android 2.2 firmware for the Desire from here.

 

Step 2: Rename the file update.zip and copy it to your microSD card via USB. [Note: make sure the file is named update.zip and not update.zip.zip.]

 

Step 3: Power down your Desire.

 

Step 4: Hold down the “Volume Down” button as you power the phone back on.

 

Step 5: A screen should appear showing your phone’s system searching for various files. Scroll down to “recovery” and press the “Power” button.

 

Step 6: When you see the triangle with an exclamation point symbol, press the “Power” and “Volume Up” buttons at the same time.

 

Step 7: From the menu that appears, select “Apply sdcard:update.zip.”

 

Step 8: When the screen displays “Install from sdcard complete” select “reboot system now” and wait for the phone to power back up.

 

 

 

Last ned her:

http://liveimage.htc.com/OTA_Bravo_Froyo_HTC_WWE_2.09.405.8-1.21.405.2_release4dua3bcrut4wrv30.zip

 

Mulig det er bare jeg som gjør dette innviklet, men trenger hjelp her....

Nå har jeg lastet ned OTA_Bravo_Froyo_HTC_WWE_2.09.405.8-1.21.405.2_release4dua3bcrut4wrv30 på PC`n min.

Det står at jeg skal Rename the file update.zip and copy it to your microSD card. Hvor ligger den update.zip fila. pakket den ut på PC`n men finner den ikke.

Lenke til kommentar

Du skal ikke pakke den ut, du skal bare rename den til update.zip og legge den over til SD-kortet ditt.. Pass forresten på at du har 25 MB ledig på internminnet ditt, det hadde ikke jeg, så måtte ta et par steg på nytt..

 

 

Men, jeg har nå prøvd denne fremgangsmåten og det fungerer flott! :) Likte ikke at de "bluetooth, wifi", osv -widgetene har fått ny farge, men.. det får nå bare gå.. :(

 

 

 

Men et spørsmål; Jeg har nå fått lagt NOEN programmer over på SD-kortet, men ikke alle.. mange har jeg IKKE fått lagt over, ser ikke ut som om jeg har noe valg.. Må dette støttes av programmet også!? For i så fall så var det ikke så mange som gjorde det.. ikke Google Earth heller, som tar 25 MB! :(

Lenke til kommentar

Du skal ikke pakke den ut, du skal bare rename den til update.zip og legge den over til SD-kortet ditt.. Pass forresten på at du har 25 MB ledig på internminnet ditt, det hadde ikke jeg, så måtte ta et par steg på nytt..

 

 

Men, jeg har nå prøvd denne fremgangsmåten og det fungerer flott! :) Likte ikke at de "bluetooth, wifi", osv -widgetene har fått ny farge, men.. det får nå bare gå.. :(

 

 

 

Men et spørsmål; Jeg har nå fått lagt NOEN programmer over på SD-kortet, men ikke alle.. mange har jeg IKKE fått lagt over, ser ikke ut som om jeg har noe valg.. Må dette støttes av programmet også!? For i så fall så var det ikke så mange som gjorde det.. ikke Google Earth heller, som tar 25 MB! :(

Det må egentlig støttes av programmet ja.

Vet ikke om det fungerer på Desire, men du kan prøve denne fremgangsmåten: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=688498

 

Når du har gjort det kan du flytte det meste av programmer over på SD-kortet, bare husk på å ikke ta over ting som widgets/streamingtjenester o.l. Du må også huske på at alle programmer blir nå innstallert på SD-kortet som default.

Lenke til kommentar

--

Men et spørsmål; Jeg har nå fått lagt NOEN programmer over på SD-kortet, men ikke alle.. mange har jeg IKKE fått lagt over, ser ikke ut som om jeg har noe valg.. Må dette støttes av programmet også!? For i så fall så var det ikke så mange som gjorde det.. ikke Google Earth heller, som tar 25 MB! :(

Som flere nevner, så må programmet ha støtte for lagring på SD-kortet. En kjekk app som hjelper deg med å holde orden på, og evt flytte apps er SDMove. Lastes ned på maredet. Anbefales på det varmeste :)

Lenke til kommentar

Steps to install Froyo on HTC Desire

 

Step 1: Download the Android 2.2 firmware for the Desire from here.

 

Step 2: Rename the file update.zip and copy it to your microSD card via USB. [Note: make sure the file is named update.zip and not update.zip.zip.]

 

Step 3: Power down your Desire.

 

Step 4: Hold down the “Volume Down” button as you power the phone back on.

 

Step 5: A screen should appear showing your phone’s system searching for various files. Scroll down to “recovery” and press the “Power” button.

 

Step 6: When you see the triangle with an exclamation point symbol, press the “Power” and “Volume Up” buttons at the same time.

 

Step 7: From the menu that appears, select “Apply sdcard:update.zip.”

 

Step 8: When the screen displays “Install from sdcard complete” select “reboot system now” and wait for the phone to power back up.

 

 

 

Last ned her:

http://liveimage.htc.com/OTA_Bravo_Froyo_HTC_WWE_2.09.405.8-1.21.405.2_release4dua3bcrut4wrv30.zip

 

Mulig det er bare jeg som gjør dette innviklet, men trenger hjelp her....

Nå har jeg lastet ned OTA_Bravo_Froyo_HTC_WWE_2.09.405.8-1.21.405.2_release4dua3bcrut4wrv30 på PC`n min.

Det står at jeg skal Rename the file update.zip and copy it to your microSD card. Hvor ligger den update.zip fila. pakket den ut på PC`n men finner den ikke.

 

Takk. Da har jeg renamet fila og lagt den over på SD kortet i telefonen. Men i det jeg skal Apply sdcard:update.zip får jeg en melding om at E: signature verifiction failed, Installation aborted.

 

noen som vet hva som er galt.?

Lenke til kommentar

Legger dere update.zip filen over via HTC sync, eller via å mounte telefonen som disk?

 

Hvis det er det siste, hva kalles mappen som filen skal legges i?

 

Du mounter telefonen som en disk også legger du bare update filen rett inn der, ikke i en mappe. Så følger du bareguiden, enkelt og fint, min oppdaterer nå, litt skummelt men samtidig spennende ;)

 

plumbtek rename filen til bare "update", uten .zip

Endret av SimenX
Lenke til kommentar

Legger dere update.zip filen over via HTC sync, eller via å mounte telefonen som disk?

 

Hvis det er det siste, hva kalles mappen som filen skal legges i?

 

Du mounter telefonen som en disk også legger du bare update filen rett inn der, ikke i en mappe. Så følger du bareguiden, enkelt og fint, min oppdaterer nå, litt skummelt men samtidig spennende ;)

 

plumbtek rename filen til bare update, uten zip

 

prøvde det å jeg, men fortsatt samme feilmld. :hmm:

Lenke til kommentar
plumbtek rename filen til bare update, uten zip

 

prøvde det å jeg, men fortsatt samme feilmld. :hmm:

 

Du har ikke rootet telefonen tidligere?

 

Funket ihvertfall fint for meg, sitter med android 2.2 her nå :)

 

Gratulerer med 2.2

Nei jeg har ikke rootet telefonen. Men bør det være nødvendig da?

Men det er akkurat som det er noe feil med minnekortet siden han ikke finner disk D.

Noen som har vært borti dette eller.

Litt dårlig bilde, men legger ved vedlegg av feilmld.

post-117164-1281354403,9336_thumb.jpg

Lenke til kommentar

bushwacker: Takk, funket som en drøm :new_woot:

 

plumbtek: sikker på at ikke filen din heter update.zip.zip

 

Fikk feilmeldinger jeg og inntil jeg endret til update.zip

 

Sjekket, og dobbelt sjekket.

 

Orginalt så heter fil: OTA_Bravo_Froyo_HTC_WWE_2.09.405.8-1.21.405.2_release4dua3bcrut4wrv30 (1).zip - ZIP archive, unpacked size 108 532 302 bytes

 

Også har jeg da renamet den til update.zip, lagt den inn på minnekortet i mobilen. rett på kortet, og ikke i noen mapper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...