Gå til innhold

HTC Desire, ikke noe oppdatering? [Android 2.2]


Anbefalte innlegg

Begynner å lure på hva jeg egentlig skal med iPhone 4'n som ligger her. :)

 

Eg tror ikke på deg. Hadde du vært så gal etter iphone at du skaffet den så kjapt så hadde du brukt den. Eller så er du bare rar.

Har også iPhone 4 liggende, nesten ikke brukt. Klarer ikke bytte ut Android nå, men fint med tvillingkort. :)

 

Var ikke spesielt gal etter og skaffe den, men var et fint stykke mobiltelefon jeg ikke kunne si nei til, og som mobilforhandler så var det heller ikke så problematisk og skaffe den.

Endret av Blunderguff
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Var ikke spesielt gal etter og skaffe den, men var et fint stykke mobiltelefon jeg ikke kunne si nei til, og som mobilforhandler så var det heller ikke så problematisk og skaffe den.

 

 

Aldri så liten avsporing fra tråden men ok:

Jeg er mobilhandler selv og synest det er veldig respektløst å ta seg ut en selv når det er lange ventelister på telefoner. Jeg har selv nektet de andre som jobber her å ta ut iPhone 4 til vi har fått solgt til de som står på venteliste. Vil man leke med telefonen har vi demotelefoner i butikken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Begynner å lure på hva jeg egentlig skal med iPhone 4'n som ligger her. :)

 

Eg tror ikke på deg. Hadde du vært så gal etter iphone at du skaffet den så kjapt så hadde du brukt den. Eller så er du bare rar.

 

Tja, om jeg bestiller stor meny på Mc Donalds, trenger jeg nødvendigvis ikke spise den lille cheeseburgeren som følger med.

 

Uansett, iPhone er ubrukelig om du er mer interessert i telefon enn kun å bruke den til spill og tøys. Skal man ha flyt, fortgang, muligheter, glede og kvalitet velger man noe helt annet....som f eks Android.

Lenke til kommentar
Uansett, iPhone er ubrukelig om du er mer interessert i telefon enn kun å bruke den til spill og tøys. Skal man ha flyt, fortgang, muligheter, glede og kvalitet velger man noe helt annet....som f eks Android.

 

Nå fikk jeg dagens beste latter! For jeg ville sagt det samme om Android (bortsett fra at jeg valgte å ikke si det)

 

Dette er en av de mest tungtveiende årsaken til at jeg valgte Android vekk fra kjøpslisten (Desire og SGS) og gikk for iPhone 4 helt på tampen som mitt første apple produkt noensinne. Det var den eneste telefonen som tilfredstilte alle krav til telefon for annet enn spill, tull og fjortiss bruk.

 

:!:

 

Men, tilbake til topic fremfor uvitende fordommer og den slags vel.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Oppdaterte min Desire fra 2.1 til 2.2 vha beskrivelsen over her, og det gikk som en kule det. Men etterpå har telefonen SLUKT strøm... den går fra 25% til AV på under timen fordi om den bare ligger der uten å brukes. I morges på vei til jobb hadde den gått under 80% på kjøreturen... Det er 3-4 ganger dårligere batterikapasitet enn før oppdateringen...

 

Kjører ikke noen spesielle applikasjoner... og ingen jeg ikke kjørte før. Har selvsagt sjekket at WLAN og slikt er av, slik det alltid har vært...

 

Noen som har noen tips?

Lenke til kommentar

Hei, fikk min desire i dag :) Den er kjøpt fra tele2 men har enda ikke fått pin-kode derfra, men håper den kommer i morgen, men den fungerer foreløbig knall med Telenor kortet mitt.

 

Uansett her kommer spørsmålet:

 

Jeg får ikke lagt til folk i favoritt widget'n og leste at dette problemet ble løst med Android 2.2, problemet er at jeg ikke får opp noen tilgjengelig update. Når jeg går på Instillinger -> Om Telefonen -> Programvare informasjon står det at jeg har Firmware-versjon 2.1-update1 (dette er vel ikke 2.2?) Når jeg går på Oppdatering av systemprogramvare kommer det bare Ingen oppdatering finnes for telefonen. er forresten koblet til wifi. Kan dette ha noe med at jeg bruker et simkort fra telenor akkurat nå?

 

så har jeg et annet spørsmål, når jeg installerer 2.2 vil alle apps osv bli borte da ? har sikkerhets kopiert disse til minnekortet så er ikke allverden men. også etter updaten vil htc sense være updatert til og fungere med 2.2? alt av programmer osv som er orginalt med sense vil vel være der ?

 

Takker for svar :)

 

Mvh Daniel

 

Hadde det problemet før, du mister ikke apps og det går med Wi-Fi! Har fått det til nå, og det følger med HTC Sense ;)

 

Hei, fikk min desire i dag :) Den er kjøpt fra tele2 men har enda ikke fått pin-kode derfra, men håper den kommer i morgen, men den fungerer foreløbig knall med Telenor kortet mitt.

 

Uansett her kommer spørsmålet:

 

Jeg får ikke lagt til folk i favoritt widget'n og leste at dette problemet ble løst med Android 2.2, problemet er at jeg ikke får opp noen tilgjengelig update. Når jeg går på Instillinger -> Om Telefonen -> Programvare informasjon står det at jeg har Firmware-versjon 2.1-update1 (dette er vel ikke 2.2?) Når jeg går på Oppdatering av systemprogramvare kommer det bare Ingen oppdatering finnes for telefonen. er forresten koblet til wifi. Kan dette ha noe med at jeg bruker et simkort fra telenor akkurat nå?

 

så har jeg et annet spørsmål, når jeg installerer 2.2 vil alle apps osv bli borte da ? har sikkerhets kopiert disse til minnekortet så er ikke allverden men. også etter updaten vil htc sense være updatert til og fungere med 2.2? alt av programmer osv som er orginalt med sense vil vel være der ?

 

Takker for svar :)

 

Mvh Daniel

 

Hadde det problemet før, du mister ikke apps og det går med Wi-Fi! Har fått det til nå, og det følger med HTC Sense ;)

 

 

Du må bare prøve hver uke, det gjorde jeg ;)

post-219801-1282311603,63_thumb.png

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Steps to install Froyo on HTC Desire

 

Step 1: Download the Android 2.2 firmware for the Desire from here.

 

Step 2: Rename the file update.zip and copy it to your microSD card via USB. [Note: make sure the file is named update.zip and not update.zip.zip.]

 

Step 3: Power down your Desire.

 

Step 4: Hold down the “Volume Down” button as you power the phone back on.

 

Step 5: A screen should appear showing your phone’s system searching for various files. Scroll down to “recovery” and press the “Power” button.

 

Step 6: When you see the triangle with an exclamation point symbol, press the “Power” and “Volume Up” buttons at the same time.

 

Step 7: From the menu that appears, select “Apply sdcard:update.zip.”

 

Step 8: When the screen displays “Install from sdcard complete” select “reboot system now” and wait for the phone to power back up.

 

 

 

Last ned her:

http://liveimage.htc.com/OTA_Bravo_Froyo_HTC_WWE_2.09.405.8-1.21.405.2_release4dua3bcrut4wrv30.zip

 

 

Jeg har kjøpt telefonen i utlandet, og vil ha norsk firmware. Holder det å følge veiledningen over?

Lenke til kommentar

Steps to install Froyo on HTC Desire

 

Step 1: Download the Android 2.2 firmware for the Desire from here.

 

Step 2: Rename the file update.zip and copy it to your microSD card via USB. [Note: make sure the file is named update.zip and not update.zip.zip.]

 

Step 3: Power down your Desire.

 

Step 4: Hold down the “Volume Down” button as you power the phone back on.

 

Step 5: A screen should appear showing your phone’s system searching for various files. Scroll down to “recovery” and press the “Power” button.

 

Step 6: When you see the triangle with an exclamation point symbol, press the “Power” and “Volume Up” buttons at the same time.

 

Step 7: From the menu that appears, select “Apply sdcard:update.zip.”

 

Step 8: When the screen displays “Install from sdcard complete” select “reboot system now” and wait for the phone to power back up.

 

 

 

Last ned her:

http://liveimage.htc.com/OTA_Bravo_Froyo_HTC_WWE_2.09.405.8-1.21.405.2_release4dua3bcrut4wrv30.zip

 

 

Jeg har kjøpt telefonen i utlandet, og vil ha norsk firmware. Holder det å følge veiledningen over?

 

Det gikk ikke, det kom en "installation aborted" med status 7. Anyone?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hei, fikk min desire i dag :) Den er kjøpt fra tele2 men har enda ikke fått pin-kode derfra, men håper den kommer i morgen, men den fungerer foreløbig knall med Telenor kortet mitt.

 

Uansett her kommer spørsmålet:

 

Jeg får ikke lagt til folk i favoritt widget'n og leste at dette problemet ble løst med Android 2.2, problemet er at jeg ikke får opp noen tilgjengelig update. Når jeg går på Instillinger -> Om Telefonen -> Programvare informasjon står det at jeg har Firmware-versjon 2.1-update1 (dette er vel ikke 2.2?) Når jeg går på Oppdatering av systemprogramvare kommer det bare Ingen oppdatering finnes for telefonen. er forresten koblet til wifi. Kan dette ha noe med at jeg bruker et simkort fra telenor akkurat nå?

 

så har jeg et annet spørsmål, når jeg installerer 2.2 vil alle apps osv bli borte da ? har sikkerhets kopiert disse til minnekortet så er ikke allverden men. også etter updaten vil htc sense være updatert til og fungere med 2.2? alt av programmer osv som er orginalt med sense vil vel være der ?

 

Takker for svar :)

 

Mvh Daniel

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...