Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon


  

236 stemmer

  1. 1. Cheese taktikker yes/no?

    • Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror faktisk ikke jeg har hatt en motstander som har holdt mutas spredd skikkelig. Hvis du gjør det er det jo ingen sak. Da tar du jo thors.

Tror faktisk ikke jeg har sett en eneste pro-spiller som klarer det heller.

 

Det virker jo rart, de spacer seg jo så det ikke blir splash-damage automatisk, er det ikke bare å fly de over thor uten å trykke på attack så er det automatisk spacet?

 

AtW

Lenke til kommentar

Bare fly de et sted og la de spre ut så flyr du dit du skal og stopper over der du vil angripe. Kjører du attack target samler de seg.

 

Edit:

Og blackbrrd, alle prosa kan dette ;)

Tjah...

 

Det jeg har sett av mutalisk vs thor slagsmål har vel aldri endt bra. Du kan gjerne like til et replay av f.eks idra, demuslim, eller tilsvarende som kommer bra ut av et angrep med mutalisker mot Thor. ;)

 

Problemet med å la mutalisker spre seg utover er også at de da blir fin marine-mat. Mutalisker gjør seg best i store hauger - mot andre ting enn Thor da. ;)

Endret av blackbrrd
Lenke til kommentar

Bare fly de et sted og la de spre ut så flyr du dit du skal og stopper over der du vil angripe. Kjører du attack target samler de seg.

 

Edit:

Og blackbrrd, alle prosa kan dette ;)

Tjah...

 

Det jeg har sett av mutalisk vs thor slagsmål har vel aldri endt bra. Du kan gjerne like til et replay av f.eks idra, demuslim, eller tilsvarende som kommer bra ut av et angrep med mutalisker mot Thor. ;)

 

Problemet med å la mutalisker spre seg utover er også at de da blir fin marine-mat. Mutalisker gjør seg best i store hauger - mot andre ting enn Thor da. ;)

 

Jepp marine mat kan de fort bli men med 111 så får man ikke mye marines ;) Var det jeg ville frem til.

Her er en liten snutt hvor idra raper tarson med mutas. Riktignok hadde han ikke hatt sjans om han hadde clustra mutasene her heller men man eier de mye lettere uten cluster bare se hpn de har igjen.

 

Trenger bare å se fra 4 min og utover

http://www.youtube.com/watch?v=F6OKPpS6hWI

Lenke til kommentar

I den videon du linker til så er det 3 Thors vs 24+x mutalisker. La oss si 32 Mutalisker. (Utfra at han ved 4:48 hadde 24+ et ukjent antall)

 

Thor cost: 3x300 minerals +3x200 gas = 900m/600g

Mutalisk cost: 32x100 minerals +32+100gas = 3200m/3200g

 

Grunnen til at Mutalisker fungerte greit mot Thor-ene her er rett og slett at det var en VESENTLIG større hær. Rundt 5:30 så blir det kjørt ca 22 Mutalisker mot en Thor og et Turret, for så å etterpå angripe 3 turrets som står i en klynge. Dette blir gjort med Mutaliskene i en liten ball og gikk helt greit.

 

Angående HP de har igjen - vel, selv Thors for ikke gjort noe særlig skade når de bare får angrepet en eller to ganger... Såvidt jeg kunne se gikk den første Thor-en ned etter det andre mutalisk-angrepet og den siste etter fire mutalisk-angrep. En Thor har halvparten så høy skuddtakt som en mutalisk...

Endret av blackbrrd
Lenke til kommentar

@ blackbird, det hadde funket fint med færre mutas også. Mange vil si at mutas er cost effective mot thor når man bruker magic box. Dette fordi du kan ha f.eks 10 mutas som tar ned x antall thors fordi de tar ikke splash damage.

 

Selv har jeg begynt å countre mech/biomech med ling (+ bling hvis biomech) + Mutas. Funker veldig fint ettersom man har stor beveglighet, noe mech ikke har.

Lenke til kommentar

Trenger litt starthjelp på multiplayer.. Foreløpig er jeg unranked (har ikke spilt 5 kamper a 2v2,3v3 el 4v4 enda). , men i de gamene jeg har spilt, har jeg bokstavelig talt blitt pissa på.

Jeg henger nok litt for mye igjen i campaign-modus enda. slik at jeg bygge for sakte, og i gal rekkefølge.

 

jeg spiller alltid Terran, i og med at jeg er fersk fra campaign. Noen spørsmål jeg lurer på:

 

Er det verdt å bruke tid/ressurser på bunkers og antiair turrets?

 

Hva slag unit bør jeg SPAMME i starten, marines?

 

Og hva slags units bør jeg bruke for å angripe først/ ta fienden of guard? :)

 

Thanks all!

 

Har skrevet en guide i Strategi-tråden for Terran. Tror hvertfall deler av den kan hjelpe deg. Resten blir kanskje noe komplekst.

Lenke til kommentar

@Nanotech Det er laget en video om denne magic box-en du nevner, men hvis du kikker etter så er kommentaren fra han som la ut videon at Mutalisker fortsatt ikke er cost-effective mot Thor, men at de går an å bruke.

 

Å bruke magic box mot thor+marines vil nok være rimelig håpløst, ettersom mutaliskene blir fokus-firet ned av marines. Som du nevner Muta+ling+bling fungerer bra mot terran, men det er ikke hovedsakelig fordi mutalisker er bra mot thor... ;)

Lenke til kommentar

I den videon du linker til så er det 3 Thors vs 24+x mutalisker. La oss si 32 Mutalisker. (Utfra at han ved 4:48 hadde 24+ et ukjent antall)

 

Thor cost: 3x300 minerals +3x200 gas = 900m/600g

Mutalisk cost: 32x100 minerals +32+100gas = 3200m/3200g

 

Grunnen til at Mutalisker fungerte greit mot Thor-ene her er rett og slett at det var en VESENTLIG større hær. Rundt 5:30 så blir det kjørt ca 22 Mutalisker mot en Thor og et Turret, for så å etterpå angripe 3 turrets som står i en klynge. Dette blir gjort med Mutaliskene i en liten ball og gikk helt greit.

 

Angående HP de har igjen - vel, selv Thors for ikke gjort noe særlig skade når de bare får angrepet en eller to ganger... Såvidt jeg kunne se gikk den første Thor-en ned etter det andre mutalisk-angrepet og den siste etter fire mutalisk-angrep. En Thor har halvparten så høy skuddtakt som en mutalisk...

 

Var 5 thors mot 28 mutas men ja det er jo en større hær det sa jeg. Men det angrepet etterpå i ball så ser du tydelig hvor mye skade alle mutasene tar. Hadde 28 mutas angrepet en 7-8 thors i ball hadde de tapt. Med spread no problem. Thors er et veldig ok counter mot muta for du tenker jo plain up at en thor og muta møtes et sted på mapet for og sloss. En muta er den mest fleksible uniten i spillet mens en thor er den mest immobile. Som terran vil du aldri ha sjans til å få opp nok thors til å countre mutas. Derfor er basicly raven og marine de eneste skikkelige countersa.

Lenke til kommentar

Å bruke magic box mot thor+marines vil nok være rimelig håpløst, ettersom mutaliskene blir fokus-firet ned av marines. Som du nevner Muta+ling+bling fungerer bra mot terran, men det er ikke hovedsakelig fordi mutalisker er bra mot thor... ;)

 

men ikke dårlig heller på grunn av dette med denne boksen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...